[HUN] AERO L-39 Skyfox

És ugyanilyen szar az is. Csak a max felszállótömege kisebb több, mint egy tonnával.
Viszont mind a két gépről becsülettel elmondható, hogy a beléjük épített hajtómű tolóereje az üres szerkezeti tömegüknek még a felét(!) sem éri el.
A Leonardo is okosabban tette volna, ha a kéthajtóműves M346 Master után az egyhajtóműves M345-ösbe is az F124-est teszi.
Ahogy az L-139-es után az NG-be is ez kellett volna.

De ezekben csak dísznek van a hajtómű.
Szerintem ezek tipikusan olyan gépek, amikbe a még éppen minimum elég tolóerejű, DE a lehető legolcsóbb hajtóművet tervezték bele. Így tudják olcsóbban adni az erőteljesebb konkurens gépeknél, a fő célközönség az a csóróbb vevők piaca ... ezek azért sokan vannak a világban.
 
Hát... azért vegyes a kép.
Ha hinni lehet a megadott adatoknak, szimpla autóskártyás összevetéssel, szigorúan házon belül maradva, tehát L-39C/ZA/ZO - L-59 - L-139/159 - L-39NG...

...nos, ez nem is rossz kis gép!

Az összes fenti gépet összevetve, az L-39NG szerkezeti tömege a legkisebb, ha igaz, ezzel együtt ennek van a legkedvezőbb alaktényezője.
A maximális felszállótömege ehhez képest a második helyen van, de a 8000 kg-os ALCA szerkezeti tömege is jóval nagyobb.
Igaz, ez utóbbinak van így is a legnagyobb tömegtartaléka.
Az ALCA szerkezeti tömegénél mintegy 3,7 tonnával nehezebb a max felszállója, ez az egykori L-59-esnél 3 tonnát, a mostani L-39NG-nél 2.7 tonnányi játékot enged, míg a klasszikus, általunk is ismert L-39-eseknél csupán 1.7 tonnányi keret volt a személyzetre és az és/vagy kerozinra, illetve fegyverzetre.

Sebességben és szolgálati csúcsmagasságban az ALCA mindent visz, cserébe az utolsó helyen kullog hatótávban és repülési időben.

Az L-39NG fegyverzete a második legtöbb a családban, de ha ezt is kerozinra váltjuk be, a repült idő, illetve hatótáv tekintetében toronymagasan ez a kis gép nyer.
Ha nincsenek póttartályok, még akkor is!

Az emelkedő képessége az ALCA-nak a legjobb, a 62m/sec közel 2,5x nagyobb az NG és a klasszik L-39-esekéhez képest, de az új NG is kicsivel jobb, mint amit mi a klasszikus L-39-esektől idáig láttunk. Az NG-re 23 m/sec-et adnak meg, ez az L-39-esen 21 volt, az L-59-esen pedig 28 m/sec.

Ami az NG konstrukcióját illeti.
Nos, itt nekem szembeötlött, hogy ennek a kis hajszárító Williams FJ-44-4M-nek hol lakik az igazi előnye.
Először is, tolóerőben grammra annyit tud, mint a klasszikus L-39-es AI-25TL-je, 16-17kN-t.
Ez kevesebb, mint a néhai L-59-es néhai DV-2-esének 21kN-a, jóval kevesebb az ALCA F124-esének 28kN-nál.
De ugye az NG esetében beszélünk a legkisebb szerkezeti tömegről és ebben bizony a Williams FJ-44-4M-nek is komolyan szerepe van.
Ugyanis egy repülőgépben a hajtómű az egy szükséges rossz. A tolóerejének örülünk, de a holt tömegének és a beépítési méreteinek már nem annyira.
Ebben pedig ez a kis miniatűr Williams egy igen jó választás volt.
298kg, 1340mm hosszú és 640mm az átmérője.
Az L-39-es régi ukrán AI-25TL-je ugyanekkora tolóerőt 350kg-ból, hosszabbítóval 3300mm hosszból és 611mm-es átmérőből hozott ki.
Az L-59-es ugye erősebb volt, de a DV-2-es már közel fél tonnás tömeggel bírt, 1720mm-es hossz és 820mm-es átmérő mellett.
Az ALCA Honeywell/ITEC F124-ese 521kg mellett 2590mm hosszal és 910mm-es átmérővel bír.

Bár fúvócső hosszabbító az NG-ben is van, ebben a gépben van a legkisebb tömegű és majdnem a legkisebb átmérőjű, de mindenképpen a legrövidebb hajtómű.
Ennek azért a belső rendszerek tervezésénél mindenképpen volt előnye.
 
Szóval akkor most ahogy visszaolvastam a topikot, a fanyalgók, szakértők eljutottak oda lassan hogy:

A L-39 NG egy modernebb műszerezettségű, olcsó, alacsony fogyasztású - sokáig repülni képes iskolagép, ami nem olyan repteljesítményű mint a tőle 2x annyiba kerülő yak-130/M-346, de lényegesen jobb mint egy alig olcsóbb jóval szerényebb turbo-prop légcsavaros Super Tucano?

Illetve ez pont elégséges/megfelelő lesz majd arra amire tervezték, hogy iskola gépként akár egy harcászati vadászgépre is előképzettséget/repórát nyújtson?

Megváltottuk a világot a HTK-n, ismét :p !
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Talán itt lesz jó helyen.
 
Ez azt jelenti hogy a linkelő nem is olvassa a topikot, csak ír... és egyre több ilyen ember van ezen a fórumon. Ha visszalapoznának, akkor rájönnének hogy mennyivel vannak lemaradva az információáramlásban és rájönnének hogy nekik bőven elég lenne a HTKA.hu-t olvasni, ha képben akarnak lenni.
Igen ennél a videónál már feltünő, de
az az igazság, hogy te attól is hidegrázást kapsz, ha valaki egy 4-5 hónapja berakott videót linkel újra. o_O
Pedig ez nem azt jelenti, hogy slendrián az illető (pedig lehet), hanem csak annyit, hogy esetleg nincs fényképező jellegű memóriája.
:cool:
 
Igen ennél a videónál már feltünő, de
az az igazság, hogy te attól is hidegrázást kapsz, ha valaki egy 4-5 hónapja berakott videót linkel újra. o_O
Pedig ez nem azt jelenti, hogy slendrián az illető (pedig lehet), hanem csak annyit, hogy esetleg nincs fényképező jellegű memóriája.
:cool:

Igen, ezért töröltem a hozzászólást az utolsó pillanatban, mert rájöttem hogy lehet hogy velem van a baj... :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Igen, ezért töröltem a hozzászólást az utolsó pillanatban, mert rájöttem hogy lehet hogy velem van a baj...
Veled nincs baj!
Egyszerűen meg kell találni a megfelelő helyet neked! Jeleztem is a visszajelzésekben!
Szerintem sokkal - MÉG ENNÉL IS!!! És ezt halálsoan komolyan írom! - hasznosabb tagja lennél a Fórumnak, ha megfelelően tudnánk használni az agyadat. Én azt sem tudom, hogy reggel ittam-e kávét. A Fórum keresője meg csak felidegesít! :mad::)
 
Veled nincs baj!
Egyszerűen meg kell találni a megfelelő helyet neked! Jeleztem is a visszajelzésekben!
Szerintem sokkal - MÉG ENNÉL IS!!! És ezt halálsoan komolyan írom! - hasznosabb tagja lennél a Fórumnak, ha megfelelően tudnánk használni az agyadat. Én azt sem tudom, hogy reggel ittam-e kávét. A Fórum keresője meg csak felidegesít! :mad::)

Közben arra is rájöttem, hogy aki nem minden nap jár ide olvasgatni, annak egyszerűbb így, ha gyakran ismétlődik az információ. Jól van ez így. Mindenki írjon kedvére, ez csak egy hobbi, mindenki érezz jól magát.
 
"On the most restricted airfields up to RNP-1"???
Approch-hoz RNP-1 az kevéske lesz, az terminalra elég, approach végrehajtáshoz 0,3 accuracy kell. RNP-1el non-precision approach capability eléggé meg van nyírbálva. vagyis kell neki ILS vagy annak katonai megfelelője. Kezd érdekelni ennek a gépnek akkor mi a precision meg non-precision/circling minimája (az egy jó indikációja a fedélzeti berendezések több paraméterének).


Húúú ezt csudaszípen leírtad , nyugodtan meg veregetheted a saját válladat ! Hallelúja
 
Ebben most azért van másfél tonna lemezcsavar, mert proto vagy a véglegesben is ennyi lesz?
A faszbukos fotók alapján szinte mindenhol torq set van (ahol csavar van ott azért van, hogy le tudd venni a lemezt és be tudj nézni / nyúlni a bőre alá)
Szóval a véglegesen is valószínűleg ennyi lesz. A többi meg szegecs (ha esetleg minden „pöttyöt” csavarnak néztél volna)
Egyébként látszik a fotókon, hogy részleteiben ez is nagyon cseszlovák örökség....
Létezik még valamilyen 39-es számot tartalmazó repülőtechnika amit meg tudnánk vásárolni?
Hogyne: Су-39 :cool:
https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/8/5/4/1647458.jpg?v=v40
 
Új kiképző repülőgéppel ismerkednek a kecskeméti pilóták

580881212594942651441375322779933274029762675658809o.jpg


Egész héten itt lesz, lehet játszani vele.