[HUN] AERO L-39 Skyfox

Megjegyzem ha tényleg L39NG ket vesznek - amiben ugyebár nincs radar - legalább valami liyesmit azért dobhatnának bele...
tactical-data-links-mids-lvt1-g-001-rt-angle.png

MIDS-LVT(1) - Link 16 Tactical Airborne Terminal
Gripenről, földi radarokról, AEW gépekről átjátszva így az L39 nek is lehetne valami elképzelése az aktuális légi helyzetképről...
 
Megjegyzem ha tényleg L39NG ket vesznek - amiben ugyebár nincs radar - legalább valami liyesmit azért dobhatnának bele...
tactical-data-links-mids-lvt1-g-001-rt-angle.png

MIDS-LVT(1) - Link 16 Tactical Airborne Terminal
Gripenről, földi radarokról, AEW gépekről átjátszva így az L39 nek is lehetne valami elképzelése az aktuális légi helyzetképről...

Ez amolyan halottnak a csók...
Mivel a gép önálló célfelderítésre lényegében alkalmatlan, max fegyverhordozó vagonnak lehet használni, de arra meg jobb egy drón.... mi meg nem tudunk oda tenni mögé egy USAF (vagy legalább török) szintű AEW&C/Sat hátteret, gyakorlatilag vakon menne bele a halálba, egy a datalink sem dob rajta sokat.
Ma emberes gépet még tip-top DIRCM/EW suite felszereléssel is max stand-off fegyó hajigálásra használhatunk, annyira komoly a légvédelem. Éppen emiatt született a drón (és az olcsósága miatt terjedt el).

Szóval ezt a gépet bármiféle harci alkalmazásra számba venni értelmetlen, vagy kb. annyira fair a katonákra nézve, mint most T-72-vel kiküldeni őket a határra háború esetén. Pedig a Z26 talán végre nem erről a szemléletről szól - szóval remélem ez a gép nem kerül megvételre, ha meg tényleg, akkor CSAK valami kiképző hubba. Harcra európai körülmények között alkalmatlan.
 
Ez amolyan halottnak a csók...
Inkább azt mondanám: több a semminél...
mi meg nem tudunk oda tenni mögé egy USAF (vagy legalább török) szintű AEW&C/Sat hátteret,
Brazil szintű AEW-t minden további nélkül tudnánk. Csak.meg kéne venni...:rolleyes:
Ma emberes gépet még tip-top DIRCM/EW suite felszereléssel is max stand-off fegyó hajigálásra használhatunk,
Még azzal együtt is egy light attack gép max. ennyit tehet. Persze majd ha lesznek stand-off fegyvereink...:rolleyes:
Szóval ezt a gépet bármiféle harci alkalmazásra számba venni értelmetlen, vagy kb. annyira fair a katonákra nézve, mint most T-72-vel kiküldeni őket a határra háború esetén
Nagyjából igaz..:oops:
Csak hát a realitások. Nagyon úgy néz ki hogy sajnos lesz egy-két század L39NG, és abból kell kihozni a legjobbat ami van (illetve ami lesz)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Magyar pilóták tesztelték az Aero új L-39NG-jét

Az újdonság az eredeti aerodinamikai koncepción alapszik, de modern műszerekkel és új erőforrással van felszerelve. Az új motor fele fogyasztással rendelkezik, és az eredeti L-39-hez képest a gép is könnyebb. Az alkatrészek egy része kompozit anyagból készül.

A fő különbség a pilótafülke síkjának nagyobb dőlése. Fontos kilátást enged a hátsó pilótának. Új a gép csúcsa, amely lényegesen rövidebb. Újonnan az úgynevezett nedves szárnyat is alkalmazták az építkezés során. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyag közvetlenül a szárny belsejében van, így nincs szükség tartályokra a szárny hegyén.

A repülőgép harci változatban van, öt akasztóval felszerelve a fegyverek szállítására. Legyen szó 12,7 milliméteres gépfegyverről vagy 20 milliméteres légágyúról, akár 250 kilogramm súlyú bombákról, irányítatlan levegő-föld rakétákról vagy levegő-levegő rakétákról. A fegyverek lézeres irányításának integrációját is fontolgatják.
 
Az L39NG - elsődleges alkalmazása valószínűleg a kiképzés lesz, de szerény véleményem szerint háború esetén alkalmas helikopterek és nagyobb drónok megsemmisítésére. Földi célpontok ellen is lehet használni, mert van hozzá fegyverzete de kéne egy kis pótpàncélzat. Mivelhogy fele arányban magyar tulajdonú a cég ahol ezt gépet gyártják, várható volt, hogy rendelünk belőle. Háború esetén pedig nagyon jól jön, hogy van egy repülőgépgyárunk ahol tudjuk pótolni az esetleges veszteségeket, vagy nem publikusan előre legyártjuk a tartalék gépeket. A gép teljesítménye fokozható, ha nagyobb erejű hajtóművet pakolnak bele, így a hordozható fegyverzet mennyisége is megnő, valaki már idetette azt a változatot is
F/A 259 https://www.airforce-technology.com/projects/f-a-259-striker-light-attack-aircraft/.
Való igaz, nem tud annyit mint mondjuk egy MB339 de az meg majdnem kétszer annyiba kerül.
 
Egyik kiképző gép sem alkalmas légirendészetre a KAI T-50 kivételével.
.
.
Ez az L-39NG felszerelhető lesz legalább infrás légiharcrakétával, valami légi rendészeti feladatokhoz?
Cessnán kivül lehet bármi elfogni vele, látva a 750km/h körüli végsebességét?
Szinte az összes nagysebességű kiképző gép alkalmas lehet a légtérrendészetre. De NG nem erre való. És nem is arra vesszük.
Ellenben kiválóan alkalmas lehet pl. kiképzésre, drónvadászatra, vagy nagyjából azokra a feladatokra, amire egy klasszikus harci helikoptert alkalmaztunk volna.
És igen, fog tudni légiharc rakétát hordozni.
A felfegyverzett verzió szélcsatornás tesztjeinek videóin láthatóak a Sidewinder makettjai is.
Továbbá nekem van egy olyan tippem is (hangsúlyozom, hogy ez csak az én agyszüleményem), hogy nem csak a jelenlegi hajtóművel lehet majd rendelni a gépeket, hanem lesz egy opciósan beépíthető erősebb hajtómű is, amit csak később fognak a gépekben tesztelni. Jelenleg ugye stage 2-nél járunk, de miért ne lehetne stage 3?
Alapvetően maga a konstrukció nekem eléggé "LEGO"-nak tűnik.
Alapvetően a hajtóművet eléggé külön egységként kezelik. Hiszen a régi L-39-ekhez is felajánlják az FJ44-4M-et, sőt, ha ezek után kiszolgál a sárkány, akkor ugyan ezt a hajtóművet átemelhetik az új NG sárkányba.
Maga az NG elég nagy üzemanyag mennyiséggel rendelkezik ahhoz, hogy egy erősebb hajtóművet is megfelelően itasson.
Alapvetően az NG különben is erősebb törzzsel rendelkezik, mint az eredeti L-39.
 
A gép teljesítménye fokozható, ha nagyobb erejű hajtóművet pakolnak bele, így a hordozható fegyverzet mennyisége is megnő, valaki már idetette azt a változatot is
F/A 259
Az F/A 259-et nem kéne kavarni az L39NG vel.
az ALCA egy teljesen külön fejlesztési vonal. Legfeljebb a külső kinézete olyan mint az L39, de annál nagyobb és gyakorlatilag minden rendszere más.
Az egy másik típus.
Gondolom nem azt tervezzük hogy rendszeresítünk egy L39NG típust és még külön az F/A 259 típust....mert az aztán tényleg a hülyeség teteje lenne..
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Az F/A 259-et nem kéne kavarni az L39NG vel.
az ALCA egy teljesen külön fejlesztési vonal. Legfeljebb a külső kinézete olyan mint az L39, de annál nagyobb és gyakorlatilag minden rendszere más.
Az egy másik típus.
Gondolom nem azt tervezzük hogy rendszeresítünk egy L39NG típust és még külön az F/A 259 típust....mert az aztán tényleg a hülyeség teteje lenne..
Mint ahogy az L-39NG sem L-39!
 
Szinte az összes nagysebességű kiképző gép alkalmas lehet a légtérrendészetre. De NG nem erre való. És nem is arra vesszük.
Ellenben kiválóan alkalmas lehet pl. kiképzésre, drónvadászatra, vagy nagyjából azokra a feladatokra, amire egy klasszikus harci helikoptert alkalmaztunk volna.

Bevallom ehhez egyáltalán nem értek. Hogyan tud egy radar nélküli gép drónra vadászni? Földi radaroktól fog adatokat kapni merre keresgéljen? Hogyan kell ezt elképzelni?
 
Bevallom ehhez egyáltalán nem értek. Hogyan tud egy radar nélküli gép drónra vadászni? Földi radaroktól fog adatokat kapni merre keresgéljen? Hogyan kell ezt elképzelni?
Pl. úgy hogy Link 16 on kapja.meg az adatokat földi radaroktól, AEW gépektől vagy Gripentől
A gép közéső törzs alatti pilonjára meg tenni kell egy Litening konténert
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Bevallom ehhez egyáltalán nem értek. Hogyan tud egy radar nélküli gép drónra vadászni? Földi radaroktól fog adatokat kapni merre keresgéljen? Hogyan kell ezt elképzelni?
Egyrészt. Másrészt az NG koncepciójában benne van egy felderítő, és célzó konténer is.
 
M-346 Master/YAK-130, T7 Red Hawk, TAI Hürjet. De már a BAE Hawk is az.
M-346/YAK/bae hawk kevés. T7 még nincs sorozatban. A hakansükürjet meg először készüljön el, mert addig csak olyan mint a Wargaming tankjai. :)

T-5 még nincs, JL-10-ből meg nem fog európában senki sem vásárolni. :)

Szóval ha légirendészkedni akarsz gyakorló géppel akkor a KAI-hoz lehet odamenni és pár hónappal később átvenni a gépet. Más esetben pár év várakozás vagy szigorú amerikai nézés lesz a jutalma. :)