[HUN] AERO L-39 Skyfox

A gbu 53 at es brimstonet kepes hajigalni eggyiket repeszrombolas celjaval a masikat panceltores. Boven elegseges... Ellenseg legvedelmi ernyojen kivul.
 
Ezt milyen alapon mered kijelenteni?
Mert a sógorok az M346-ot pont arra szeretnék majd használni, ha sikerül elpasszolni az EF-eket.
Ez teljesen mindegy, hogy ők mit mire szeretnének használni. Én is pakoltam be smartba salgo polcrendszert, de nem arra való :P

Tény, hogy ezzel lehet esély elfogni, de jó széljárás kell :)
 
Hát, kíváncsi leszek mint mindenki erre az egészre. De aki brimstonera meg egyéb nyalánkságokra gondol, tegye szívére a kezét, a Gripenhez is alig lett véve valami is. Ezeknek az integrációját meg ki kell fizetni még pluszban. Plusz nincs lokátor, maws, link 16 vagy akármi. Ez egy kiképzőgép,se több se kevesebb.
A cseh-izraeli könnyű csapásmérőnél már említik az aesa radart, de akkor inkább legyen Gripen ahelyett mint egy harmadik típus emellé.
 
Hát, kíváncsi leszek mint mindenki erre az egészre. De aki brimstonera meg egyéb nyalánkságokra gondol, tegye szívére a kezét, a Gripenhez is alig lett véve valami is. Ezeknek az integrációját meg ki kell fizetni még pluszban. Plusz nincs lokátor, maws, link 16 vagy akármi. Ez egy kiképzőgép,se több se kevesebb.
A cseh-izraeli könnyű csapásmérőnél már említik az aesa radart, de akkor inkább legyen Gripen ahelyett mint egy harmadik típus emellé.
Ámen.
 
  • Tetszik
Reactions: rm40 and borisz
Hát, kíváncsi leszek mint mindenki erre az egészre. De aki brimstonera meg egyéb nyalánkságokra gondol, tegye szívére a kezét, a Gripenhez is alig lett véve valami is. Ezeknek az integrációját meg ki kell fizetni még pluszban. Plusz nincs lokátor, maws, link 16 vagy akármi. Ez egy kiképzőgép,se több se kevesebb.
A cseh-izraeli könnyű csapásmérőnél már említik az aesa radart, de akkor inkább legyen Gripen ahelyett mint egy harmadik típus emellé.

Hat az vitan felul all szerintem, hogy inkabb Gripen, mint bamelyik ezek kozul a wannabe "light attack" gepek kozul, egyertelmu.

Viszont ha az anyagiak diktalnak - ami azert ezen a szinten mar valoszinu, ez nem kezifegyverek -, akkor ahhoz viszonyitsunk, hogy a horvatoknak cirka ~$50M korul ajanlgatnak uj gyartasu regi C/D tipust, mig a braziloknak meg indiaiaknak $120M korul jar az E/F mindennel, amit el tudsz kepzelni (legujabb wide display a cockpitban, szimulator, habcsok a tetejen); az indiaiak kapcsan a svedek hangsulyoztak, hogy a brazilok ara FELE (!) a Rafale off-the-shelf aranak, amit az inkompetens indiaiak fizettek az extra peldanyokert (ez biztos tulzas, de a francia gep biztosan a legdragabbak kozott van, az tuti.)

Ezekhez kepest egy $10-12M koruli L39NG kifejezetten apro tetel...
Azt el tudom kepzelni, hogy valami olyasmi logika lenne mogotte, hogy egy ~30 gepes E/F rendeles 2028-30 koruli erkeszeseig betakarja az igenyeket plusz megadja a lehetoseget egy komolyabb pilotaallomany kikepzesere...?
 
Aero Vodochody L–39NG látogatás Kecskeméten

"Köszönhetően a típus kiváló tervezési koncepciónak és egyszerű üzemeltetési eljárásának az L–39NG-vel nagy tempóban lehet a kiképzési repüléseket tervezni és végrehajtani, s akár évi 350 órás repülési időt is nyugodtan be lehet tervezni gépenként, hasonlóan a nagy elődhöz, az L–39 Albatroshoz."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Aero Vodochody L–39NG látogatás Kecskeméten

"Köszönhetően a típus kiváló tervezési koncepciónak és egyszerű üzemeltetési eljárásának az L–39NG-vel nagy tempóban lehet a kiképzési repüléseket tervezni és végrehajtani, s akár évi 350 órás repülési időt is nyugodtan be lehet tervezni gépenként, hasonlóan a nagy elődhöz, az L–39 Albatroshoz."
" amely a kiképzési feladatokon túlmenően alkalmas légi támogató bevetések végrehajtására is." o_O
Ezek után érdemes tovább olvasni? Legalább a 'korlátozottan' szót oda tehették volna...hogy hihetőbb legyen.
 
Állítólag 12 L-39 lesz.

Gugli ford. cseh cikkből.

Lazar szerint a magyar légierő tucatnyi új L-39NG-t, azaz egy századot akar megtakarítás.

"A költségek az első helyen állnak, a magyar pilóták kiképzése rendkívül költséges. Számukra gazdaságosabb a képzés, mint Kanadában vagy más képzési központokban. Az L-39NG-vel kormányunk hosszú távon spórolhat "- tette hozzá a szakember.

Kedves SilvioD,

A cseh cikk az első bekezdésben ír a 12 gép megvásárlásáról. Szó szerint annyit állít, hogy az ő (E15) információik szerint, egy tucat gép beszerzését tervezi az ország.

Az írásban megszólal Tobiáš Tvrdík és David Jahoda az AERO-tól, valamint Kilián Nándor (HUAF).

A tőlem idézett utolsó két bekezdés egy korábbi - 2020. október 31-es - interjú részlete és nem közvetlenül ehhez az anyaghoz készült.

A fentiekből következően tehát - nevezetesen, hogy az E15 információja a tucat gép - a tőlem idézett rész a vásárlás indokoltságára (költséghatékonyság) és nem a mennyiségre vonatkozik.

Egy tucat gép "kicsit" sok lenne egy ekkora ország, ekkora Gripen flottája mellé. Ez józan ésszel is belátható.

Üdvözlettel,

Lázát Zsolt
 
Kedves SilvioD,

A cseh cikk az első bekezdésben ír a 12 gép megvásárlásáról. Szó szerint annyit állít, hogy az ő (E15) információik szerint, egy tucat gép beszerzését tervezi az ország.

Az írásban megszólal Tobiáš Tvrdík és David Jahoda az AERO-tól, valamint Kilián Nándor (HUAF).

A tőlem idézett utolsó két bekezdés egy korábbi - 2020. október 31-es - interjú részlete és nem közvetlenül ehhez az anyaghoz készült.

A fentiekből következően tehát - nevezetesen, hogy az E15 információja a tucat gép - a tőlem idézett rész a vásárlás indokoltságára (költséghatékonyság) és nem a mennyiségre vonatkozik.

Egy tucat gép "kicsit" sok lenne egy ekkora ország, ekkora Gripen flottája mellé. Ez józan ésszel is belátható.

Üdvözlettel,

Lázát Zsolt


Üdvözlöm!

https://www.newsy-today.com/aero-tested-new-l-39-ng-aircraft-in-hungary/

“Costs come first, training Hungarian pilots is extremely expensive. It is more economical for them to train in Hungary than in Canada or other training centers. With the L-39NG, our government can save in the long run, “added the expert.

Ha ez az angol nyelvű verzió jól adja vissza az eredetit, akkor kérdezem, miért éri meg anyagilag (nem Tombor úréknak, hanem az adófizetőknek), hogy 14 darab bérelt vadászgép mellé saját kiképzőbázist kell létrehozni és fenntartani? Évente vajon hány új kiképzett vadászpilótára van szükség a gépállományunk, és az azokkal repült óraszám mellett?

Nem lenne-e rentábilisebb más, környező ország kiképzési programjába bekapcsolódni? Pl a visegrádi összefogásnak lehetne egy konkrét közös programja. Nem a távoli Kanada, de mondjuk a közeli és baráti Lengyelország, akik nemrég vettek az L-39NG-nél sokkal potensebb kiképzőgépeket, ill a sokkal nagyobb gépszámú légierejük miatt a kiképzőprogramjuk is valószinűleg rutinosabb, felkészültebb?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Illetve elég furcsa a sztoriban, hogy előbb egy NER társaság megveszi a repülőgyárat, majd ezután (!) kezdjük kipróbálni a gépet, meg azon gondolkodni, hogy ez mire is lehet jó, meg mennyi kéne? Nem úgy tűnik, hogy nekünk, adófizetőknek ebből a gépből mindenféleképpen venni kell, függetlenül a képességétől, meg a tényleges igényektől?
Lesz itt még utánrendelés is, sőt ne legyen igazam, de még az is kiderülhet pár év múlva, hogy jók lesznek ezekből újabb példányok a Gripen helyett is, különösen ha az L-39NG iránt nem lesz más komoly nemzetközi érdeklődés.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Nem lenne-e rentábilisebb más, környező ország kiképzési programjába bekapcsolódni? Pl a visegrádi összefogásnak lehetne egy konkrét közös programja.
maróth papa oylasmiről beszélt hogy mi próbáltunk nyomulni v4-ben az ötleteinkkel de elszartak, ezért inkább saját fejünk után megyünk
 
  • Tetszik
Reactions: arcas