[HUN] AERO L-39 Skyfox

Ez a felderítő változat érdekes még. Mire akarjuk ezt használni? SIGINT konténer megy rá?
A nagysebességű, zavaró-önvédelmi rendszerekkel megpakolt Gripennel több esély van felderítést végezni, mint egy ilyen lassú repülővel...
Kíváncsi lennék mi itt a koncepció...

@Szittya hónapokkal ezelőtt már elég egyértelműen elmondott egy változatot, HOGY IGEN, ezek a gépek egy jelentős feladata a konténer hordozás lesz, mert a Gripenek nem tudnak mindent maguknak megcsinálni. Légtérvédelem, CAS mellett hurcoljanak podokat is.
Ez a mostani bejelentés egy az egyben az, amiről ő beszélt. Nem a Gripenek helyett lesznek egyik szerepkörben sem egy háború esetén, hanem a vadászbombázók mellett. (Radar jelek és kommunikációs csomópontok porszívózásához minek kell nagy teljesítményű harci gép? CAS szerepkörben is oldalakat vitatkoztunk azon, hogy az nem jelent mindig frontbombázást, van ahol abszolút nincs az ellennek légvédelme.)

béke idő: -kiképzés a szinttartás a pilótáknak olcsóbb
háború: -málhás állat a komolyabb harci gépek mellé
 
Tudsz valamit? Vagy mi ez a kincstári optimizmus? :D
Más
Ez hogy szubszonikus, mennyire szar? Készültséget adni akkor gondolom már nem lehet vele? Mert az jócskán olcsóbbá tenne egy két dolgot... Mondjuk lehet hatszor lelép előle minden. Erre a felderítő dologra meg én is nagyon kíváncsi leszek.
Miért kellene mindent is tudnia? Ez egy kiképző gép. Ha mégis felhasználják majd más feladatokra, az már csak nyereség.
 
Egyébként 8 géppel mennyi pilótát lehet képezni mondjuk 2 év alatt?

Sokat. :D
Szerintem 30-40 óránál nem kell több egy növendéknek, utána mehet az újabb lépcsőfokra.
Nyilván függ egyébként az oktatás szervezésétől is, hogy milyen elosztásban vannak a kadétok.
Ha évi egy évfolyam indul, akkor az összes tanuló egyszerre zúdul rá a gépekre. Két évfolyam között akár hónapos szünet is lehet, ha szarul van szervezve. Ha egyel jobban, akkor abban a tanszünetben van idő elvégezni az időszakos karbantartásokat.
Ha mondjuk vannak keresztfélévek, vagy valami más dinamikus rendszer, akkor meg viszonylag egyenletes az elosztás.
De szerintem bebaszna, ha nem tudnának ezek a gépek évi 250 órát repülni. 30 órával osztva az meg...
Persze ilyen pörgéshez kell megfelelő műszaki-logisztikai háttér is.
 
Hát nehéz elhinni hogy 14 Gripen mellé vettünk 12 Albatrost. Még akkor is ha abból 8 lesz oktató 4 meg valami felderítő.
Egyébként 8 géppel mennyi pilótát lehet képezni mondjuk 2 év alatt? Bocsánat a kérdésért ha hülyeség de nem értek hozzá. Csak mert drabszámra elég soknak tűnik. Mibe fognak ülni az újonan képzett pilóták? Ahoz a 14 géphez tényleg 8 oktató gép szükséges? Nem lehetne megodani 4-el?
Egyébként ez a felderító változat mit takar? Kipakolják a hátsó ülést, hogy legyen hely a műszereknek? Vagy ez csak valami külső konténer lesz?
A klasszikus optikai felderítést meg lehet oldani drónokkal is.
Az EW -hez viszont azok közül csak a legnagyobbak lennének alkalmasak.
 
Ez a felderítő változat érdekes még. Mire akarjuk ezt használni? SIGINT konténer megy rá?
A nagysebességű, zavaró-önvédelmi rendszerekkel megpakolt Gripennel több esély van felderítést végezni, mint egy ilyen lassú repülővel...
Kíváncsi lennék mi itt a koncepció...

Ez a felderítő változat érdekes még. Mire akarjuk ezt használni? SIGINT konténer megy rá?
A nagysebességű, zavaró-önvédelmi rendszerekkel megpakolt Gripennel több esély van felderítést végezni, mint egy ilyen lassú repülővel...
Kíváncsi lennék mi itt a koncepció...
Erre maximum egy IR/EO torony szerelhető rá, ha szerencsénk van, akkor kibocsájtható formában.
Eleve a hajtóműteljesítmény (és az ebből generátorral kinyerhető elektromos energia) elégtelen ahhoz, hogy komoly kisugárzási teljesítménnyel rendelkező rádióelektronikai felszerelést vigyen magával.
 
Csak jelzem, hogy a cseheknél asszem 6 kiképző gép jutott a 12+2 Gripenre.
A felsoroltak is mind meglesznek.
A rádióinterjúban is benne van a kapcsolt hasznosság:
Beszáll az Embraer, meg a SAAB is várhatóan.
Szóval mindkét céggel várható további együttműködés.
A svédeknek kell majd a KC-390.
De érdekes módon Maróth is elszólta magát, mert a képzési rendszerben említett egy turbóprop gépet is.
A Zlin ugye nem az, a NG meg megint nem az. Tehát esélyes a SuperTucano is!

Nekem a wikiről a duplája rémlik a cseheknél, de náluk Alca-k vannak rendszerben.

Azért én titkon reménykedtem, hogy áttervezik egy kicsit, raknak bele nagyobb hajtóművet és legalább transzszónikus lesz, mire mi rendelünk belőle.
Úgy érteném (talán?!) az ST-t is még emellé.

Nekem ez a szar most nem elég büdös.

Ez az NFTH majd az Adrián fog kiképezni, vagy hol (máshol)?
 
Csak jelzem, hogy a cseheknél asszem 6 kiképző gép jutott a 12+2 Gripenre.
A felsoroltak is mind meglesznek.
A rádióinterjúban is benne van a kapcsolt hasznosság:
Beszáll az Embraer, meg a SAAB is várhatóan.
Szóval mindkét céggel várható további együttműködés.
A svédeknek kell majd a KC-390.
De érdekes módon Maróth is elszólta magát, mert a képzési rendszerben említett egy turbóprop gépet is.
A Zlin ugye nem az, a NG meg megint nem az. Tehát esélyes a SuperTucano is!
Igen, én is egyből a Tucanora, vagy egy ST NGre gondoltam, ha már az Embraer Hu-nak a fejlesztés a fő területe. De jó üzleti terv esetén, én magyarországi gyártást sem zárnék ki. Maróth külön kiemelte a Saab /Embraer esetén egy új gyártási lehetőséget az AV-vel együttműködve.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nekem a wikiről a duplája rémlik a cseheknél, de náluk Alca-k vannak rendszerben.

Azért én titkon reménykedtem, hogy áttervezik egy kicsit, raknak bele nagyobb hajtóművet és legalább transzszónikus lesz, mire mi rendelünk belőle.
Úgy érteném (talán?!) az ST-t is még emellé.

Nekem ez a szar most nem elég büdös.

Ez az NFTH majd az Adrián fog kiképezni, vagy hol (máshol)?
Az cseheknél az Alca-k csak részben vettek részt a kiképzésben. Inkább úgy működnek, mint a Gripen előtti pihentető / kiváró / időhúzó század
A 6 gép a sima L-39 volt, ami trainerként működött.
Ezek mostanában fognak kifutni a pótlasukra ők is megrendelték már az NG-t. Az Alca-k kicsit tovább fogják húzni.
 
@Szittya hónapokkal ezelőtt már elég egyértelműen elmondott egy változatot, HOGY IGEN, ezek a gépek egy jelentős feladata a konténer hordozás lesz, mert a Gripenek nem tudnak mindent maguknak megcsinálni. Légtérvédelem, CAS mellett hurcoljanak podokat is.
Ez a mostani bejelentés egy az egyben az, amiről ő beszélt. Nem a Gripenek helyett lesznek egyik szerepkörben sem egy háború esetén, hanem a vadászbombázók mellett. (Radar jelek és kommunikációs csomópontok porszívózásához minek kell nagy teljesítményű harci gép? CAS szerepkörben is oldalakat vitatkoztunk azon, hogy az nem jelent mindig frontbombázást, van ahol abszolút nincs az ellennek légvédelme.)

béke idő: -kiképzés a szinttartás a pilótáknak olcsóbb
háború: -málhás állat a komolyabb harci gépek mellé
Van belőle REH változat?Nincs.Van értelme egyszázados légierőnek egy kiképző századot csinálni?Nincs.Felhasználható a Gripen pilóták gyakorlatban tartására?Nem.Van harcértéke a gépnek kicsit is modern környezetben?Nincs.Honvédelmi szempontbol van értéke a gépeknek?Nincs.
Most még jöhet egy század Tukán is,hogy teljes legyen a dolog.
 
@Szittya hónapokkal ezelőtt már elég egyértelműen elmondott egy változatot, HOGY IGEN, ezek a gépek egy jelentős feladata a konténer hordozás lesz, mert a Gripenek nem tudnak mindent maguknak megcsinálni. Légtérvédelem, CAS mellett hurcoljanak podokat is.
Ez a mostani bejelentés egy az egyben az, amiről ő beszélt. Nem a Gripenek helyett lesznek egyik szerepkörben sem egy háború esetén, hanem a vadászbombázók mellett. (Radar jelek és kommunikációs csomópontok porszívózásához minek kell nagy teljesítményű harci gép? CAS szerepkörben is oldalakat vitatkoztunk azon, hogy az nem jelent mindig frontbombázást, van ahol abszolút nincs az ellennek légvédelme.)

béke idő: -kiképzés a szinttartás a pilótáknak olcsóbb
háború: -málhás állat a komolyabb harci gépek mellé
Tehat a Gripen az NG-vel egyutt repul majd es igy nyujtanak teljes szolgaltatast? Akkor nem egyszerubb egy darab F-35? Vagy nem jol ertelek?
 
  • Hűha
Reactions: kamm
eh..inkább az amerikai lobbizás ellen veszít nem az F-35 ellen.
Annak a lobby-nak van egy sultyos erve, ami mindent visz: az amerikai fegyver gyoztes fegyver a nemet es a sved meg nem az. Es ez a lenyeg. Mindegy a fegyver parametere, ara, akarmilye. Gyoztes vagy nem az. Persze akinek maradt meg 10-20 millio folos lakossaga, hogy hatha harmadjara a nemetek gyoznek, az megprobalkozhat veluk...
 
  • Vicces
Reactions: kamm