[HUN] AERO L-39 Skyfox

az nem sugárhajtású...
Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.
Önmagában a hazai pilótaképzés nem ördögtöl való.Anyagilag biztosan nem rentábilis,de nagyobb baj,hogy a minősége is kérdéses lesz.Mindenesetre több Gripen D kellene hozzá.
 
Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.
Önmagában a hazai pilótaképzés nem ördögtöl való.Anyagilag biztosan nem rentábilis,de nagyobb baj,hogy a minősége is kérdéses lesz.Mindenesetre több Gripen D kellene hozzá.
Ha nem baj, akkor ezt a hozzászólást is elteszem könyvjelzővel...
...a csőgyártás mellé. :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Negan
mitől "haladó"?

Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
 
Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
training-l-39ng.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Érdekes lesz a "felderítőgép" radar nélkül.....
Ugyanazt tudja mint a Hawk? The Hawk 200 is equipped with a Northrop Grumman AN/APG-66H multi-mode radar, LINS 300 ring laser gyroscope inertial navigation system, air data sensor, display processor and mission computer.
Azt a kérdést kell feltenni, hogy vajon az itt kommentelő katonák miért vannak rosszul az L-39 beszerzéstől?
Szerintem koltseges hobby csupan. A raszant penzt lehetne masra, koltseghatekonyabban elkolteni. Mert irdatlan penzeket fogunk elkolteni, de nem lesz ettol meg utokepes a hadero...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé, szerintem nincs nagy szükség egyik kategóriára sem itthon.
Ha lesz fejlesztés vadászok terén, akkor lesz értelme - talán, mert, egyre másra alakulnak az európai kiképzőközpontok.
A megrendelt gépek mennyiségének tükrében nálunk a helikopterpilóta-képzésnek van létjogosultsága.
 

Elég szomorú, hogy valaki oda sorolta. A Fighter Lead-in Training az a GripenD. Ebből következik, hogy a sokat emlegetett M346 Master meg a többi az biztosan nem ez a kategória, hiszen nem a meglévő vadászgépeink kétüléses változata.
Ha ez így van, akkor nem beszélhetünk arról, hogy az L-39NG ugyan az a kategória lenne, mint az ALCA. Én remélem, hogy nem akarunk bele látni többet, mint ami van benne. Az Albatrosz egy kiváló BJT, és esélye nincs az AJT kategóriában.

Aztán lehet, hogy tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé,...
Itt a pont.
Már rég lenne női vadászpilótánk, csak ő nem volt 'valakinek' a lánya,...rátatték Airbusra.
A mai napig nem térek észhez ettől...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97
Itt a pont.
Már rég lenne női vadászpilótánk, csak ő nem volt 'valakinek' a lánya,...rátatték Airbusra.
A mai napig nem térek észhez ettől...
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került. o_O
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került. o_O
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak.
Azt nem hiszem, hogy az NTFC szerződésekor nem látszott, hogy jó darabig nem bővül a légierő vadászgép-állománya, innen meg kiszámolható lett volna jó közelítéssel a szükséges kiképzendő létszám.
Én biztos nem lennék boldog, ha hosszú évek alatt magamból a maximumot kihozva elvégeztem volna a képzést, és utána megkínálnak egy utas/teherszállító beosztással...
 
Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak.
Azt nem hiszem, hogy az NTFC szerződésekor nem látszott, hogy jó darabig nem bővül a légierő vadászgép-állománya, innen meg kiszámolható lett volna jó közelítéssel a szükséges kiképzendő létszám.
Én biztos nem lennék boldog, ha hosszú évek alatt magamból a maximumot kihozva elvégeztem volna a képzést, és utána megkínálnak egy utas/teherszállító beosztással...
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod... :cool:
 
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod... :cool:
15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.
Megtanul egy egyenes szárnyú szubszonikus géppel jól repülni, ami minden ízében különbözok egy utánégetős hajtóművel felszerelt gép repülési tulajdonságaitól, rendszereitől, alkalmazható fegyvereitől, és az alkalmazáshoz szükséges repülési profiloktól.
Basszus, másképp kell vezetnem a saját személyautómat, a céges kilencszemélyest, meg a kezem közé kerülő kis full elektromos kisautót is. Ha egy előzésnél elfelejteném, melyikben ülök, gyorsan véget érne a történet. És nem mozgok 3 dimenzióban...
 
15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.
Megtanul egy egyenes szárnyú szubszonikus géppel jól repülni, ami minden ízében különbözok egy utánégetős hajtóművel felszerelt gép repülési tulajdonságaitól, rendszereitől, alkalmazható fegyvereitől, és az alkalmazáshoz szükséges repülési profiloktól.
Basszus, másképp kell vezetnem a saját személyautómat, a céges kilencszemélyest, meg a kezem közé kerülő kis full elektromos kisautót is. Ha egy előzésnél elfelejteném, melyikben ülök, gyorsan véget érne a történet. És nem mozgok 3 dimenzióban...
Viszont cserébe ugye a körforgalom, meg közlekedési lámpa ugyan olyan mindkét járműből kinézve.
Persze, hogy nem ugyan az a kettő, de ha nem lehetne valamelyest kompenzálni a repidőt alacsonyabb kategóriás géppel, akkor elég nagy bajban lenne az összes F-35-öt alkalmazó ország. Ugyebár ott egyből az egyedül repülésre kell váltani, mert nincs kétüléses.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba