[HUN] AERO L-39 Skyfox

tomka03

Well-Known Member
2014. október 20.
123
260
63
Idézet a kerozingőzös cikkéből:
"Soha nem látott mértékű haderőreform tanúi lehetünk, amelynek egy történelmi jelentőségű momentuma az A319-es csapatszállító repülőgépek beszerzése. A Légierőt érintő fejlesztések eddig sem példa nélküliek, hiszen az elmúlt évek során többek közt lézerirányítású bombák kerültek a Gripenekre, Zlin típusú gyakorló-felderítő repülőgépekkel, és AS350 típusú könnyű helikopterekkel, új pápai irányítótoronnyal is gazdagodtunk. A jövőbe tekintő lelki szemeink előtt pedig már körvonalazódik a hamvaikból főnixként feltámadó Mi-24-esek harci-légirendészeti képessége, a sugárhajtású kiképzőrepülőgépek reinkarnációja, illetve a már említett közepes szállítórepülőgépek vásárlása."

Így visszaolvasva a topikot, gondolom nem a meglévő 3db gépre gondolt az újságíró, hanem csak egy szófordulat volt?!.
 
Idézet a kerozingőzös cikkéből:
"Soha nem látott mértékű haderőreform tanúi lehetünk, amelynek egy történelmi jelentőségű momentuma az A319-es csapatszállító repülőgépek beszerzése. A Légierőt érintő fejlesztések eddig sem példa nélküliek, hiszen az elmúlt évek során többek közt lézerirányítású bombák kerültek a Gripenekre, Zlin típusú gyakorló-felderítő repülőgépekkel, és AS350 típusú könnyű helikopterekkel, új pápai irányítótoronnyal is gazdagodtunk. A jövőbe tekintő lelki szemeink előtt pedig már körvonalazódik a hamvaikból főnixként feltámadó Mi-24-esek harci-légirendészeti képessége, a sugárhajtású kiképzőrepülőgépek reinkarnációja, illetve a már említett közepes szállítórepülőgépek vásárlása."

Így visszaolvasva a topikot, gondolom nem a meglévő 3db gépre gondolt az újságíró, hanem csak egy szófordulat volt?!.

L-39NG-re gondolt a cikkíró, nagy eséllyel.
 
  • Tetszik
Reactions: tomka03
Az új L-39NG-t erősen megnéztem -mert valószínűleg lesz belőle nekünk is, többek szerint kár, ???- és akárhogy néztem, semmilyen komolyabb aerodinamikai módosítást nem vettem észre. Pedig a hírek szerint új szárnyat kap, lehetett volna -F-18 mintára pl- a jól bevált szárnyformát alkalmazni, vagy több szárny-mechanizációt (orrsegéd szárny pl: a'la F-16, stb...), a leszállósebességet, alacsony sebességű rep-tulajdonságokat jelentősen javította volna. Komoly "ziccert" hagytak ki -szerintem- a csehek.

Jut eszembe, végülis visszavásárolták a céget az amcsiktól? (Akik a gyakorlatban -igéreteikkel ellentétben- mégis csak elsorvasztani vették meg a céget. Milyen "meglepő"!)
 
ilyen fegyverzet szerelhető fel aaz NG-re.

As far as the L-39NG is concerned, we refer to it as a training and light ground-attack aircraft. There are three hardpoints to employ a 12.7 mm FN Herstal HMG, unguided Mk. 81/82 bombs or 70 mm LA5002 rockets. Containers for EW or other sensors can also be integrated, should the customer want them. Even IR-guided air-to-air missiles, such as the AIM-9L, would be possible out on the wingtips where there were previously fuel tanks.
 
ilyen fegyverzet szerelhető fel aaz NG-re.

As far as the L-39NG is concerned, we refer to it as a training and light ground-attack aircraft. There are three hardpoints to employ a 12.7 mm FN Herstal HMG, unguided Mk. 81/82 bombs or 70 mm LA5002 rockets. Containers for EW or other sensors can also be integrated, should the customer want them. Even IR-guided air-to-air missiles, such as the AIM-9L, would be possible out on the wingtips where there were previously fuel tanks.
Vagyis egy jobb,FLIR toronnyal felszerelt modern turbopop kenterbe veri....
 
Úgy tűnik nálunk kipróbálták ezt a típust

Evaluation-only operatorsEdit

23px-Flag_of_Hungary.svg.png
Hungary
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-159_Alca
 
Ezt kicsit kifejtenéd?
1365265553_A-29-Super-Tucano-principais-configuraes-armadas-recorte-de-imagem-Embraer.jpg.8dd9761f19e65d6a1b27d9ff2552e0d9.jpg

És ezen a táblán nincs rajta az opciós lehetőségek.Ez az alap.De integrálható hozzá Hellfiere(vagy hasonló,pl Mokopan),amit akár önnálóan is bevethet,de Mk81/82 kategóriás LGB,sőt,akár SDB-t is.De IR AAM is(sőt,zsidók ajálják hozzá a Derbyt is,mert azt be lehet vetni radar nélküli gépekről is-bár ez nekem kicsit kérdéses)
Ezek a modern turbópopok nagyobb teherbirásuak,rugalmasabbak mint az L39.Egy hátrányuk van,lassabbak.Viszont ez látszólagos hátrány.Az L39 se elég gyors hozzá,hogy egy sima airlainert utolérjen,An2 jellegüeket meg utolérsz egy Tukánnal is.Vadászgéppel szemben meg esélytelen az NG is.Ami azt illeti,egy turbopop könnyebben bújkál fűnivóban a vadász elől,mint egy Albatros.
 
1365265553_A-29-Super-Tucano-principais-configuraes-armadas-recorte-de-imagem-Embraer.jpg.8dd9761f19e65d6a1b27d9ff2552e0d9.jpg

És ezen a táblán nincs rajta az opciós lehetőségek.Ez az alap.De integrálható hozzá Hellfiere(vagy hasonló,pl Mokopan),amit akár önnálóan is bevethet,de Mk81/82 kategóriás LGB,sőt,akár SDB-t is.De IR AAM is(sőt,zsidók ajálják hozzá a Derbyt is,mert azt be lehet vetni radar nélküli gépekről is-bár ez nekem kicsit kérdéses)
Ezek a modern turbópopok nagyobb teherbirásuak,rugalmasabbak mint az L39.Egy hátrányuk van,lassabbak.Viszont ez látszólagos hátrány.Az L39 se elég gyors hozzá,hogy egy sima airlainert utolérjen,An2 jellegüeket meg utolérsz egy Tukánnal is.Vadászgéppel szemben meg esélytelen az NG is.Ami azt illeti,egy turbopop könnyebben bújkál fűnivóban a vadász elől,mint egy Albatros.
A fene a figyelmetlen formámat.Az LGB és IR AAM rajtvan a táblán
 
  • Tetszik
Reactions: emel
A fene a figyelmetlen formámat.Az LGB és IR AAM rajtvan a táblán


Na most azért álljunk meg egy baráti szóra ! Ajánlgatod az A-29 Super Tucano-t a L39NG helyet . Csak kérdem miben jobb szerinted amire nekünk szükségünk van ? Mert a Super Tucano árába már nem csak az L39NG fér bele -de ez is jobb szinte mindenben mint az A-29- de belefér az árba az L159ALCA is ami viszont fényévekkel jobb az A-29-nél úgy , hogy most már Magyar töbségi tulajdonban van a gyár ! Szóval légyszi fejtsd ki miben jobb pontosabban mi az amit a Cseh gépek ne tudhatnának .
 
Na most azért álljunk meg egy baráti szóra ! Ajánlgatod az A-29 Super Tucano-t a L39NG helyet . Csak kérdem miben jobb szerinted amire nekünk szükségünk van ? Mert a Super Tucano árába már nem csak az L39NG fér bele -de ez is jobb szinte mindenben mint az A-29- de belefér az árba az L159ALCA is ami viszont fényévekkel jobb az A-29-nél úgy , hogy most már Magyar töbségi tulajdonban van a gyár ! Szóval légyszi fejtsd ki miben jobb pontosabban mi az amit a Cseh gépek ne tudhatnának .
Élettartam költségre már a Tukán a jobb.
A többire nem olyan könnyű válaszolni,mert sok benne az attol függ elem.De nem véletlen,hogy a brazil gép jobban elterjedt.Mert a Super Tucano elsősorban COINT gép,ami jobban megfelel a strapabirósága és a repülési időtartam lehetőségei miatt.Felhasználói meg döntően erre használják,kiképzés mellet.
De nem teszek hitet a Tukán mellet.Pontosan tudni kéne,hogy mire szánják tulajdonképpen a gépeket.Ha a pilótaképzés a mindenekfeletti szempont,PC21 a király.
 
Ogretankhoz csatlakozva, itt egy "top 10" lista, amit szerencsére nem én írtam, szóval vitatkozni sem velem kell. ;)
https://www.airforce-technology.com/features/top-ten-light-attack-aircraft/
Kösz....jót röhögtem ezen a listán. :)
Az India Tejas szimplán nem "light attack" gép, a Textron Scorpiont 2. helyre kihozni szimplán ökörség. Ebből a gépből még csak néhány prototipus van és nagyon úgy tűnik a kutyának sem kell...
A listából meg hiányzik az AMX meg - ami különösen furcsa - a Hawk 200-as, ami szerintem jelenleg a legjobb light attack gép.
 
Kösz....jót röhögtem ezen a listán. :)
Az India Tejas szimplán nem "light attack" gép, a Textron Scorpiont 2. helyre kihozni szimplán ökörség. Ebből a gépből még csak néhány prototipus van és nagyon úgy tűnik a kutyának sem kell...
A listából meg hiányzik az AMX meg - ami különösen furcsa - a Hawk 200-as, ami szerintem jelenleg a legjobb light attack gép.
Hát ezért írtam, nem velem kell vitatkozni, tedd meg a szerkesztőkkel, ők biztos jobban értenek hozzá, mint én. Most mit vársz? Írd le a te top tízed és akkor lehet vitatkozni azon is a hozzáértőkkel.
 
Kösz....jót röhögtem ezen a listán. :)
Az India Tejas szimplán nem "light attack" gép, a Textron Scorpiont 2. helyre kihozni szimplán ökörség. Ebből a gépből még csak néhány prototipus van és nagyon úgy tűnik a kutyának sem kell...
A listából meg hiányzik az AMX meg - ami különösen furcsa - a Hawk 200-as, ami szerintem jelenleg a legjobb light attack gép.
Valószínüleg te jobban ertesz hozzá mint a cikk szerzői. Léci csinálj te is egy ilyen listát.
 
  • Tetszik
Reactions: Schurrer
Hát ezért írtam, nem velem kell vitatkozni, tedd meg a szerkesztőkkel, ők biztos jobban értenek hozzá, mint én. Most mit vársz? Írd le a te top tízed és akkor lehet vitatkozni azon is a hozzáértőkkel.
Természetesen tisztelem amit mondasz, nem erről van szó.
 
Hát ezért írtam, nem velem kell vitatkozni, tedd meg a szerkesztőkkel, ők biztos jobban értenek hozzá, mint én. Most mit vársz? Írd le a te top tízed és akkor lehet vitatkozni azon is a hozzáértőkkel.
A cikk szerkesztőjével nem tudok vitatkozni, de az én 10-es training / light attack listám:
- Advanced Hawk
- KAI T50
- AMX
- M346 FA
- Yak 130
- L-15
- L159 ALCA
- L39 NG
- A29 Super Tucano
- AT-6 Wolverine
 
A cikk szerkesztőjével nem tudok vitatkozni, de az én 10-es training / light attack listám:
- Advanced Hawk
- KAI T50
- AMX
- M346 FA
- Yak 130
- L-15
- L159 ALCA
- L39 NG
- A29 Super Tucano
- AT-6 Wolverine
A T7 Red Hawk direkt maradt ki vagy csak mert még nincs gyártásban?