[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 944
123 500
113
Nekem mások a tapasztalataim, ráadásul a bevonult katonák nagy részének se lennének néhány iszákos történeten túl jó emlékeik is. Még pld a pilóták, lokatoros, lerakos vagy harcászati raketas egységek stb. hogy látták volna el feladatukat részegen?
Hozzáteszem az Obsitos program az öreg nyugállományú tisztek megbecsülését célozza. Döntsd már el, hogy részlegesen vagy megbecsült öreg "bakák" mert a kettő együtt nem megy!!!
Repszesz, napalm (optika szeszbe kevert jaffa narancs) stb a légierős részen ezek folytak jó mennyiségben, jópár temetésen vettem részt (családi barátok) amit ezek okoztak... De valóban hozzá kellett volna tenni, hogy tisztelet a kivételnek, vagy valami hasonlót.

De a csúnya igazság az, hogy a Néphadsereg az emberhez viszonyított hozzáállása évtizedekig mérgezte (mérgezi) a honvédséget és ezeknek a sértődékeny öreguraknak nagyon sok van a rovásán....
 
H

Hummen23

Guest
Helyes amit írtál egy kivétellel. Egyáltalán nem szofisztikálta a mondanivalóját és gyökeresen szembement azzal amit a miniszter képvisel az öreg katonák megbecsüléséről. Nézzd csak végig 1956 óta (mert hát a "komcsi" időszakot tényleg ne vizsgáljuk), hogy a honvédség mennyi feladatot látott el, és mennyi feladatban számíthattak rá a magyar emberek. Gyakorlatilag a katasztrófavédelem (igen pld az árvizek, a falvak, elzárt települések ellátása télen stb.). Ezeket a munkálatokat is irányítani vezetni kellett. Az összes nagyobb VSZ szintű gyakorlat, és azt megelőző összekovácsolási feladatok stb. Nem lehet és nem méltó egy katonatiszthez egy kalap alá venni, az összes tisztet és egyszerűen alkoholista dagadt embereknek ledegradálni őket. Ez azonos mint éppen a rendszerváltásá előtt minden hortysta tiszt lefasitszázása volt. A honvédség parancsnokának tisztelni kell a magyar katona múltját, a magyar honvédség hagyományait és nem kéne uszkve két mondattal elintézni a rendszerváltás előtti néphadsereg tiszti állományát. Aki ezt nem látja, hogy mekkora baklövés az vak!
Akinek nem inge...
Egy létező jelenséget szidott, azt nem lehet elhazudni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
x6183a3378500f694935903.jpg.pagespeed.ic.o55VlBFRA7.webp


x6183a3377f30d717819050.jpg.pagespeed.ic.3r4uiYs9bC.webp



x6183a337b3dd9616976434.jpg.pagespeed.ic.dZfnsr_2PH.webp



x6183a337e1ce1768895564.jpg.pagespeed.ic.G9gJHfsLAv.webp
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 997
23 133
113
Az 5. és 6. gép még mindig Németországban van, így még nem teljes a szolnoki flotta.
Szerintem a "teljességet" a legyártott és használatba vett gépekre értik, függetlenül attól, hogy hol vannak.
A gyári adat 2+10 főből ezek szerint összesen lett 9 fő a kapacitás. (2 + 7 fő)
Az elejétől kezdve nyilvánvaló volt, hogy azokkal az ülésekkel amiket eddig láttunk sokan nem férnek be a gépbe. A realitás:
9 szeméyles "gyáras" combat config:
BG15263h.jpg

ill. hátulról nézve:
07.jpg

... az átadáskor látott kényelmes "fotelok" 2+2+3 konfigja:
05-1.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Az 5. és 6. gép még mindig Németországban van, így még nem teljes a szolnoki flotta.
A "közel 300 km/óra" az a gyártó szerint max. sebesség 278 km/óra (=150 csomó) A Mi-17 is képes ennyire.
A légimentők is kb. ennyit repültek 2 év alatt, csak 7 géppel.
A gyári adat 2+10 főből ezek szerint összesen lett 9 fő a kapacitás. (2 + 7 fő)
A H145M-et a Mi-2-vel kellene összevetni. A Mi-17-et majd a 225-ös váltja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
A H145M-et a Mi-2-vel kellene összevetni. A Mi-17-et majd a 225-ös váltja.
A H145M sebessége átlagos. Furcsa hogy épp ezt a paraméterét emelik ki. A szállító helikopterek többsége ebben a tartományban repül kb +/-15 km/h sebességgel. Az AW helikopterek jellemzően a kicsit gyorsabbak, méretkategóriától függetlenül. A Mókus, a Mi-17 ugyanennyit tud, a Mi-24 gyorsabb. A régi Mi-2 valóban lassabb volt, de több mint 20 éve nem repült magyar katonai pilóta ilyen géppel. így furcsa lenne a sebességérzetet ehhez hasonlítani.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 023
38 358
113
Nem hiszem hogy a tömeg számítana...
Feladat alapján a H145M sokkal jobb harci lehet mint amiről a Mi-24 valaha is álmodhatott
Ez legfeljebb részben igaz.
8 Spike ER2 rakétával magasan veri a Hind pusztító képességét - pláne harckocsik ellen, de szinte semennyire nem "ütésállóak". 10+ kilométerről nem is kell, hogy az legyen, de NIR/lézeres rakéták illetve gépágyúk kb. használhatatlanok egy komolyabb konfliktusban ahol az ellenfélnek van csapat légvédelme. Még egy 50-es géppuskával is simán lelövik, ha muszáj berepüljön a front közelébe - szóval nem mondható harci helikopternek. (NIR rakéták illetve gépágyúk tálib-szerű felkelők és beszivárgók ellen jó legfeljebb.)

Inkább ne hasonéítsuk a Mi-24-hez! :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Még egy 50-es géppuskával is simán lelövik, ha muszáj berepüljön a front közelébe
Ki a fene mondta hogy be kell repülnie a front közelébe, oda ahol az ellenfélnek komolyabb csapat légvédelme van ?
Nem kell...az a múlt, terssék elfelejteni.
Komplett hülye aki még mindig ilyen helikopteres harcmodor után sóvárog.

Oda ahol az ellenfélnek komolyabb csapat légvédelme van (MANPAD, AAg vagy SpAAG) oda SEMMILYEN helikopter nem repül be - vagy ha berepül akkor lelövik. Ennyi....

Ma egy harci helikopter near-peer környezetben egy dologra használható: stand-of távolságból harckocsi vadászatra és más pontcélok kiiktatására.

Inkább ne hasonéítsuk a Mi-24-hez! :)
Nehéz is...harci helikopterként a H145M messze jobb lehet mint a Mihu...:)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 023
38 358
113
Ki a fene mondta hogy be kell repülnie a front közelébe, oda ahol az ellenfélnek komolyabb csapat légvédelme van ?
Nem kell...az a múlt, terssék elfelejteni.
Komplett hülye aki még mindig ilyen helikopteres harcmodor után sóvárog.
Te hasonlítottad a páncélozott Hindhez illetve NIR/lézers rakétákhoz, gépágyúzáshoz be kell repülni a harcok sűrűjébe.

Személy szerinte én is egyre kevésbé látom a értelmét a klasszikus harci helikpoterknek - drónokkal nagy részt kiválthatóak ezek a feladatok. "Tank-vadásznak" jó Spike-os H145M is illetve tűztámogatásnak pedig a modern nagy ható távolságú, okos lőszeres tűzérség is jobb mint egy harci heli...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
A H145M sebessége átlagos. Furcsa hogy épp ezt a paraméterét emelik ki. A szállító helikopterek többsége ebben a tartományban repül kb +/-15 km/h sebességgel. Az AW helikopterek jellemzően a kicsit gyorsabbak, méretkategóriától függetlenül. A Mókus, a Mi-17 ugyanennyit tud, a Mi-24 gyorsabb. A régi Mi-2 valóban lassabb volt, de több mint 20 éve nem repült magyar katonai pilóta ilyen géppel. így furcsa lenne a sebességérzetet ehhez hasonlítani.
Alapvetően nem erre gondoltam, hanem az a két gép egy kategoria. Persze a 145-ösök felfegyverezhetősége felfelé nyitott.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 997
23 133
113
A legújabb SporitFM-es interjúban elhangzott, hogy:
  • A H145M leginkább "azért van, hogy felfegyverezve felkutassa és megsemmisítse" az ellenséges eszközöket...tehát nem csapatszállításra.
  • Maróth kiegészítette ezt annyival, hogy ezt a képességet egy H145M-hez alárendelt 4-5db pilóta nélküli felderítő drónnal (amilyenekről @rudi is beszélt) kívánjuk felturbózni, amit szintén Magyarországon gyártanánk.
  • Ez pedig adja magát, hogy a H145M-hez nagy hatótávolságú precíziós eszközöket kell rendszeresíteni...
  • Ill. qrva jól védett és zavarásmrntes saját adatkapcsolati rendszert kell létrehozni.
  • Minden másra ott lesz a H225M
Beszédes volt az a gondolom friss példa is, hogy nemzetközi gyakorlat alkalmával (nem tudom melyikre gondolhatott, de olyan sok vegyes gépes kötelék még nem lehetett) a riasztást követően a magyar gépeknek negyedórákat kellett várni a többi nemzet gépeire, hogy együtt végre felszállhassanak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
Beszédes volt az a gondolom friss példa is, hogy nemzetközi gyakorlat alkalmával (nem tudom melyikre gondolhatott, de olyan sok vegyes gépes kötelék még nem lehetett) a riasztást követően a magyar gépeknek negyedórákat kellett várni a többi nemzet gépeire, hogy együtt végre felszállhassanak.
Szerintem valószínűleg a legutóbbi pápai nemzetközi gyakorlatra gondolt.