A H145M esetében –a teljesség igénye nélkül – az alábbiakat emelhetjük ki:
2018. júniusában az első Airbus helikoptertípus története akkor kezdődött el, amikor a Zrínyi 2026. Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program ütemezett végrehajtása kapcsán a légierő haditechnikai eszközparkjának újabb szegmensében került sor fejlesztésre, az új, könnyű, többcélú H145M típusú helikopterek katonai változatának beszerzésével.
2018. júliusában az első H145M bemutatkozó repülésre is sor került hazánkban, ekkor még egy német felségjelzésű gép érkezett az MH Bakony Harckiképző Központ területére a fegyverrendszerek tesztelése céljából.
2019. júniusában már az első H145M helikopterünk végszerelése zajlott a németországi Donauwörthben.
november 18-án érkezett meg hazánkba a H145M első két példánya (01 és 02 lajstromszámmal.) Az átadóra december 13-án került sor, mely alkalommal már az időközben beérkezett további kettő géppel kiegészült flottát vette át az MH 86. Szolnok Helikopterbázis. (Bejegyzésünket lásd: Új helikoptertípus, új évtized, új korszak - Rendszerbe áll a H145M)
2020. áprilisában már a németországi típusátképzés, valamint a hazai felkészítés után sikeres elméleti és gyakorlati szakszolgálati vizsgát tett az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis négy pilótája, akik a hónap elején végrehajtották első, önálló repülésüket H145M típuson.
2020. júniusában az első ejtőernyős ugrást is végrehajtották hazánkban a H145-ösből, majd még ugyanebben a hónapban további 3 gép érkezett.
2020. júliusban újabb két forgószárnyas érkezett, így már 9 gépesre növekedett a flotta.
2020. augusztusában a H145M flotta elérte az 1000. repült idejét.
2020. szeptemberében először vett részt a H145M légi kutató-mentő gyakorlaton. (Bejegyzésünket lásd: Újabb mérföldkő a hazai légi kutatás-mentésben: színre lép az Airbus H145M - Beszámoló az Air Wolf Hunting 2020 hadgyakorlatról - 2020.09.08.)
2020. október elején újabb két gép érkezett, majd a típus az árvízi védelemben is részt vett.
2020. december elején három, majd újabb két gép érkezett 16 gépesre növelve az állományt.
2021. márciusában a 19 és 20-as oldalszámú H145M is megérkezett, ezáltal a flotta teljessé vált, noha nem minden helikopter volt még ekkor idehaza: a 05-ös és a 06-os oldalszámú géppel Donauwörthben folyt ekkor még a magyar hajózók oktatása.
2021. áprilisában, miközben még javában zajlott Donauwörthben az átképzési tanfolyamsorozat a repülőműszaki szakemberek és a pilóták számára, a Szolnokra érkezett HATS (Helicopter Aircrew Training System) oktatási segédeszköznek köszönhetően itthon is megkezdődhetett az átképzés a jelentős tapasztalatot szerzett magyar helikopter oktatók segítségével. Az első tanfolyam résztvevői főként a tapasztalt és jelentős repült órával rendelkező állományból kerültek ki, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a megszerezett tudásukkal, javaslataikkal a későbbi átképzések színvonalát is emelni tudják.
Ugyancsak áprilisban került sor első alkalommal a H145M helikopterek C-17-esbe történő bemálházására, ezzel is gyakorolva a helikopterek nagyobb távolságokra való kitelepítésének lehetőségét.
2021. nyarán tovább folytatta a típus a járőrözési feladatait a déli határszakaszon, illetve több hadgyakorlatba is bevonásra került, többek között a Defender Europe 21 többnemzeti gyakorlatsorozatba is.
2021. szeptemberében a táborfalvai lő- és gyakorlótéren első ízben tartottak éleslövészetet a H145M-mel
2021. novemberében az utolsó előtti, míg decemberben az utolsó (05 oldalszámú) H145M is megérkezett.
2022. márciusában kezdődött el az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis kiválasztott pilótáinak különleges műveleti célfelkészítése. Ez a legnehezebb és legösszetettebb munka, amit mindig egy alapos kiválasztás és egy hosszú célfelkészítés előz meg. A képzés itthon indult és a befejezés Horvátországban (Zadarban) létesített kiképző központ keretein belül zárult le.
2022. májusában került sor a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar negyedéves hajózó jelöltek első, önálló repülésére.
június 21-én és 22-én 13 negyedéves honvéd tisztjelölt tett sikeres államvizsgát a MH 86. Szolnok Helikopter Bázison H145M helikopteren (illetve Zlin-143LSi és Zlin-242L kiképző repülőgépeken.) Ez meghatározó mérföldkő volt nemcsak a típus, hanem a Magyar Légierő történetében is, hiszen Magyarországon több évtizede nem volt (csak hazai) pilótaképzés.
2022. októberében elérkezett a H145M flotta a 10.000 repült órájához is.
2023. áprilisában került sor először infracsapda vetésre H145M-es helikopterekről.
június 21-én Horvátországban lezuhant a 06-os oldalszámú helikopter. Radnai Ádám százados, Konrád Dávid főhadnagy és Lőrincz Tamás zászlós a szerencsétlenséget nem élte túl.
2024. márciusától H145M látja el a légi kutató-mentő szolgálatot az ország nyugati részén is.