• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 226
113
Egy fölösleges építmény mindenütt fölösleges...!
Off.

Látod ez a baj.
Veled, a veled hasonszőrüekkel.o_OLegyenek azok jobb vagy baloldaliak.
Mindegy mit mond/tesz Karácsony/Márki Zay a fidezs szerint faszság.
Mindegy mit csinál a kormány az ellenzék szerint az szar.
Csak szavazóinak megfeleljen, 4 év múlva megint bejusson a parlamentbe. Vagy 2/3a legyen.

Szóval neked kb bármit csinálhatnának Vityeszék az szar.

Mielőtt azt gondolod nekem/sokunknak tetszik a most lévő rendszer minden részlete, hát nem.

Nekem sem tetszik, hogy Mészárosok/Simicskák/ Várkonyik jólélnek adófizetői forintokból.

Nekem sem tetszik, hogy egyesek pólója többe kerül mint a rajtam lévő összes ruha.

Vagy, hogy egyeseken olyan cipő van, ami kétszerese az aktuális minimálbérnek.

Vagy egyeseken olyan óra van amiért Bp első kerületében 1-2nm lakóingatlant vehetsz.

Vagy hamár győr, egyesek vizet prédikálnak, luxushajón kurvát kúrogatnak.

Sorolhatnám de te teljesen mást keversz ide.


Felhoztál egy példát.
AUDI. Pér.
Aminél egyértelműen tévedsz(neadjisten direkt torzítasz/hazudsz).:rolleyes:

Én kb 10k-ra lakom légvonalba a reptértől.
Hát nem egy budapest airport, de közel sem csak az audi fejesek használják. (és nem csak az audi)
Sokszor repülnek innen különböző irodisták/mérnökök amikor valami sürgős problémát kell megoldani, vagy nincs idő tizen-huszon órákat kocsikázni oda-vissza, mert az aktuális projektbe nem fér bele.
Vagy ott friss/gondolkodniképes emberre van szükség. Ami egy stautól terhelt kiúton nembiztos, hogy van.

Hozzám is jöttek már oda, hogy 15 percem van eldönteni kimegyek e vagy sem, mert fontos/sürgős.
Konkrétan áll a termelés egy adott tipusnál németben.

A fejesek miatt nem állna ott több tucat jármű.(ezeket munka céljából minden audi dolgozó használhatja, csak regisztrálni kell a belépőkártyáját, az kell a kocsi lefoglalásához, beindításhoz is a kulcson kívül)

Mert a helyi német fejesek a saját R8-al vagy Rs6-tal mennek a reptérre. ;)

Aki kintről jön fejes, delegáció azért meg kimegy az A8 sofőrrel/vagy a luxusbusz. :rolleyes:
(ezt mind úgy írom, hogy már nem dolgozom az audiban, úgyhogy nem a védelmembe veszem, hanem tényszerű maradok)

Szóval ha most oda épül egy terminál az airbus miatt, és ott kultúrált körülmények fogadják az ide érkezőket, innen távozókat, az ne legyen már akkora baj. o_O
Nem egy toitoi-ba keljen szarni, meg le tudjon ülni ha késik a gép.
Az ott dolgozóknak sem omladozó falak közt keljen a mindennapjaikat tengetni.
Hidd el az is nagyon sokat számít, amikor felkelsz reggelente és elindulsz.

(Spec ha jöttek amcsik a tatai laktanyába pl omlt képzésre, nekem mindíg égett a pofám, az épületek állagán.
Mégha nem is rajtam múllott)

Még akkor sem ha vélhetően valaki a tűz közelében, ebből szakít.
Ami nem ideális, de ez van.
Gondolom amikor elvisszük gumishoz a kocsit, mind kérünk számlát.


A beruházások egy részével én sem mindíg értek egyet, de ez nem olyan.
Neked meg mindegyik olyan.:confused:

On.

@Terminator ha úgy gondolod pattintsd át valami más topicba.
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
242
855
93
Pérre is csak az Audi fejesei röpködnek...
Ne haragudj, de ez így értelmetlen általánosítás / netto f@szság. Elég ha megnézed az utas- és a teherforgalmat, a kisgépes forgalom alakulását az elmúlt évekről. De azt is nézd meg, hogy Péren hogy alakultak a tulajdonosi viszonyok és ki mennyit invesztált a reptérbe...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 167
113

"Dr. Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter úrral és Dr. Kovács József országgyűlési képviselő úrral megtekintettük az Airbus gyulai gyárát. A 45 tonnás megmunkálóközpontok Dél-Koreából tengeri úton, hajón érkeznek. A nap programja a Békéscsabai Szakképzési Centrum (BSZC) Légi és Gépipari Képzőközpontjának ünnepélyes átadásával folytatódik."

276033967_354588216681245_8398471717656004507_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 167
113
A high-tech szektor erősödéséről beszélt az innovációs és technológiai miniszter pénteken a Békéscsabai Szakképzési Centrum Légi és Gépipari Képzőközpontjának átadásán; a 2,5 milliárd forintból létrehozott központban képzik majd az épülő gyulai Airbus-gyár alkalmazottait is...


Péntek reggel többek között Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint az Airbus képviselői tekintették meg a Gyulán épülő helikopter alkatrészeket gyártó üzem épületét. Görgényi Ernő polgármester elmondta, a gépek, melyekkel gyártják majd az alkatrészeket már úton vannak Dél-Koreából. Ezek a 45 tonnás berendezések a legmodernebb technológiát fogják képviselni.

Péntek délelőtt átadták a Békéscsabai Szakképzési Centrum Légi és Gépipari Képzőközpontját. A 2,5 milliárd forintos beruházás során XXI. századi berendezésekkel lett felszerelve az új központ, amely a Gyulán épülő Airbus Helicopters Hungarynak, a Linamar Zrt.-nek és a Csaba-Metál Zrt.-nek biztosít a jövőben jól képzett szakembereket. Herczeg Tamás országgyűlési képviselő az eseményen kiemelte, fontos, hogy olyan szakképzés működjön Békés megyében, amely a későbbiekben versenyképes munkaerőt biztosíthat.

Kovács József hangsúlyozta, egy új időszak előtt állunk az ipari fejlődés tekintetében. Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere elmondta, a légi és gépipari képzőközpont mellett számtalan fejlesztés történt a térségben. A beruházás egy olyan ipari fejlődés oktatási hátterét alakította ki, amely fontos Békéscsaba és Gyula jövője, gazdasági ereje szempontjából. Mucsi Balázs, a Békéscsabai Szakképzési Centrum főigazgatója kiemelte, a szakképzés a megyeszékhelyen mindig megelőzi a térségbe települő beruházásokat.

Az épületben professzionális anyagvizsgálók, mérőlaborok, szimulációs termek, robotizáció, CNC esztergák, automata munkaállomások, vágóeszközök lettek kialakítva. Egy olyan öttengyelyes maró is helyet kapott a centrumban, amely Magyarországon, a szakképzés területén egyedülállónak számít. Andreas Stöckle, az Airbus Helicopters Hungary ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, mérföldkőhöz ért a Gyulán épülő cég a légi és gépipari képzőközpont létrejöttével. Kiemelte, az új beruházás nemcsak a térség, hanem a repülőgép alkatrészeket gyártó Airbus életében is kiemelkedőnek számít. Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspök kiemelte, igazi eredményt csak valódi együttgondolkodással, összefogással lehet elérni. Ennek kimagasló példája a Békéscsabán megvalósult képzőközpont.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiemelte, a magyar ipar termékeinek 70 százaléka a high-tech szektorba tartozik. Ez az autóktól kezdődően az elektronikán át a hadiipar különböző gyártási területeit érinti. Ezzel Magyarország az első helyen áll a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagországai között. A magyar iparfejlesztési tervek is ennek a szektornak az erősítését célozzák meg. Palkovics László az eseményen kiemelte, elkészült a békéscsabai reptér fejlesztési koncepciója is. Hangsúlyozta, felgyorsítják a tervezést és utána a kivitelezési folyamatot is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 167
113
STU Repülés-technológiai Felületkezelő Kft.

Az STU Repülés-technológiai Felületkezelő Kft. 2019 végén alakult elsődlegesen abból a célból, hogy a Magyar Állam és az Airbus Helicopters közötti megállapodásoknak eleget téve felületkezelési szolgáltatásokat nyújtson a Magyar Állam és az AIRBUS Helicopters új alapítású, helikopteralkatrész-gyártó vegyes vállalatának (AIRBUS Helicopters Hungary Kft. vagy AHH), illetve a térség más iparvállalatai számára.

2020-21-ben a későbbi tevékenységek és operáció előkészítése zajlik. Az STU tervezetten 2022 Q2/Q3-ban kezdi meg gyártói tevékenységét. Eddig a pontig a szükséges szerződések értelmében párhuzamosan folyik az épület tervezése és kivitelezése, illetve a folyamatok és műszaki berendezések tervezése, majd gyártás megkezdése előtt azok összeszerelése, próbaüzem megkezdése, kvalifikáció. Ezt követően indul a sorozatgyártás.Az üzemcsarnok tervezetten Gyulán a AHH közvetlen szomszédságában kerül felépítésre, így biztosítva a gördülékeny együttműködést.

Jelenleg az STU számára az AHH várható megrendelései jelentik a kihasználtság alapját a megmunkált helikopter alkatrészek felületkezelési és festési igényeivel, azonban már több potenciális partnerrel folyamatban vannak tárgyalások a meglévő kapacitások értékesítéséről, illetve a bővíthető kapacitások lekötéséről.


Galvanizáló és felületkezelő sorok:
kadmiumozás (alumínium, acél, koracél, réz)
eloxálás, keményeloxálás (titán, alumínium)
alumínium konverzió (alumínium)
passziválás (koracél)
kémiai nikkelezés (acél)
magnézium konverzió (magnézium)
ezüstözés (acél, koracél, réz)
rezezés (acél, koracél)
cinkfoszfát (acél)

Festő üzem:
gőzfázisú zsírtalanítás automata berendezésben
szemcseszórás igény szerinti szemcse típusokkal (méret, keménység) kézi működ-tetésű berendezésben
maszkolás igény szerint

Tulajdonosi jogkör gyakorlója: Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. (NVII Zrt.)

Éves beszámoló 2020
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 167
113
  • Tetszik
Reactions: borisz

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 137
34 387
113
"Június 1. napján kezdődik a gyár beköltöztetése az épületbe."

Nekem ez nem azt jelenti, hanem hogy az "Airbus akadémiáról" elkezdik átszállítani a gépeket a gyárba vagy hogy még csak most érkeznek a CNC gépek a gyárba a szériagyártáshoz.

A legutóbbi hivatalos közlemény szerint 2022 júliusában indul a termelés.
Félreolvastam és lejárt az idő, hogy át tudjam írni amikor észrevettem
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 167
113
"Június 1-jén kezdődik az Airbus-gyár beköltöztetése az épületbe "

" a technológiai beszerelése jelenleg is zajlik az épületben, a termelés pedig várhatóan július közepén indul el."

"a beruházás az ütemezésnek megfelelően halad."

"a dolgozók felvétele jelenleg is zajlik az Airbus gyulai gyárába. A jelenlegi helyzet szerint a beruházás valamennyi határideje tartható, így előreláthatólag július közepétől a termelés is elkezdődik majd az üzemben."

"a teljes kapacitást 4-5 év múlva éri el"