[HUN] Antonov An-26 Curl

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
A 603-as gép van kinn.

http://russianplanes.net/id105414



Ez valószínűleg azt is jelenti hogy nincs másik repülőképes An-26-osunk, amíg a gép Oroszország felett repked, addig itthon nincs működőképes szállítógépünk.

Szerintem ez az a feladat, amelyre jelenleg semmi szükség nem volt. Mennyi üzemidő is megy el erre?

Sokkal jobb lett volna ha most kanadai géppel mennek és azon vannak a magyar megfigyelők.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
Vegyük úgy, hogy Ancsánk hazalátogatott Oroszország Anyácskához. Élete végén mindenki visszavágyik szülőhelyére... Ancsánknak pedig, köztudottan lelke van... :) :) :)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
Littlejohn: az Antonov gyár Kijevben van, az meg most Ukrajna.

Ott is járt az An-26-osunk április 17-én, csak az a kérdés hogy miért.

http://russianplanes.net/id105056
 
1000124_490564044364565_110539676_n.jpg
 
"Ötször repülhették volna körbe az Egyenlítőt, van olyan ország, ahol a kerozin árát „házikasszából” kell fizetniük – az átlagosnál jóval „keményebb” évet zárt a kecskeméti repülőbázis szállítórepülő-százada.

Több mint kétszázezer kilométert repültek idén az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis An–26-os szállítógépei. A már „bejáratott” útvonalak mellett 2013-ban több, korábban nem repült feladatot is végre kellett hajtaniuk: leszálltak például Vicenza, Cazaux és Riga repterein is.

Általában az MH Összhaderőnemi Parancsnokságtól kapjuk a parancsot, hogy mikor, mely repülési útvonalon és milyen módon kell végrehajtanunk az éppen aktuális szállítási feladatot. Az előkészületek a gép és a személyzet (a parancsnok, a másodpilóta, a fedélzeti mechanikus, a navigátor és a rádiós) kijelölésével kezdődnek – avat be a részletekbe Jenei Barna alezredes, a szállítórepülő-század korábbi parancsnoka, a kecskeméti repülőbázis október elsejei hatállyal kinevezett parancsnokhelyettese. "


http://www.honvedelem.hu/cikk/41334_menetrend_magyar_honved_magazin_kiajanlo
 
Kecskeméti Szárnyas Tevék

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/kecskemeti-szarnyas-tevek-532629
 
Mi tortent 16:00 korul egy Ancsaval Tengelic es Fadd kozotti szakaszon Kalocsa iranyaba haladva /kaposvar felol/? Kenyszerleszalt Kalocsan vahy mi? /csak mert a 6 szamu fout felett 30 m magassagba repult majd 15-20 ra csokkent meredeken hirtelen majd ujra fel 30 ra eppen a fak felett huzott el... /ne mondja senki hogy gyakorlqt mert ezen a terepen ez nem szokas plane nem ancsakkal/ a helik szoktak Bogyiszlo felett elhuzni Kalocsa irwnyaba vagy forditva /de az mas utvonal es mas eszkoz/ a migek regen se szaltak soha ien alwcsonyan pedig azok is szoktak jatszani dusnok kalocsa komlod ivenn.
 
Rá két-három percre érkezett be a magyar „Ancsa” a repülőtér fölé, ahol aztán még tartva az esetleges támadástól, mintegy négyezer méter magasságból egy őrült spirállal, az infracsapdák folyamatos lövése mellett „huszárosan” leszálltak. De akkoriban távozni sem volt könnyebb Bagdadból: az elemelés után mintegy ötven-száz méter magasságban végigszáguldottak a város felett, hogy a kézi indítású rakétákkal ne lehessen befogni őket, majd amit csak elbírt a gép, olyan emelkedési szöggel igyekeztek magasságot nyerni.

Még hogy a vadászpilóták a légierő ászai... piha... :)
 
Aranyos cikk, ha valaki kevéssé informált olvassa azt hiszi van még vagy fél tucat repülni tudó An-26-unk.
 
Jó lenne tényleg tudni... Itt a HTKA-n többször olvastam én is, hogy 1-2 van csak... Wiki-n viszont ez van:

<i>"Oldalszámaik 405, 407, 603, 110. A 110-est utoljára, 2004 márciusában vette át a légierő (modernebb, Groza–26 típusú lokátora van) az iraki kontingens hatékonyabb ellátására. Mind a négy iparilag nagyjavított és modernizált (sorrendben: 406, 603, 405, 407 és 110; elsősorban rádióberendezések cseréje: fedélzeti rádió zavarásvédetté tétele FM adásoktól, frekvenciaváltók cseréje, VEM–72 magasságmérő beépítése stb.)"</i>
 
zotyek78:

405: már nagyon régen le lett állítva, ránézésre külsőleg ez van a legrosszabb állapotban.

407: ez repülőképes.

603: üzemideje végén jár,nagyjavítására kiírták a pályázatot.

110: kb. 2 éve volt a búcsúrepülése, leállították.


Egyesek szerint a leállított gépek csak alkatrészre várnak. Viszont pályázatot két gép üzemben tartására írták ki és abból az egyik a 603-as.

Röviden összefoglalva: a 407-es repül, a 603-as nagyjavítás után még repülni fog.

(Ha spotter fotókat nézel, elég jól nyomon lehet követni sokmindent.)
 
406: ennek volt a búcsúrepülése ~ két éve:
http://htka.hu/2012/06/26/an-26-os-bucsurepules/

110: évek óta nem repült.

Feltételezem hogy a leállított gépek kannibalizálva lettek, hogy a többi tovább repülhessen.