[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
A 603-as gép van kinn.

http://russianplanes.net/id105414



Ez valószínűleg azt is jelenti hogy nincs másik repülőképes An-26-osunk, amíg a gép Oroszország felett repked, addig itthon nincs működőképes szállítógépünk.

Szerintem ez az a feladat, amelyre jelenleg semmi szükség nem volt. Mennyi üzemidő is megy el erre?

Sokkal jobb lett volna ha most kanadai géppel mennek és azon vannak a magyar megfigyelők.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
Vegyük úgy, hogy Ancsánk hazalátogatott Oroszország Anyácskához. Élete végén mindenki visszavágyik szülőhelyére... Ancsánknak pedig, köztudottan lelke van... :) :) :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Most mi repülünk az oroszok felett
Littlejohn: az Antonov gyár Kijevben van, az meg most Ukrajna.

Ott is járt az An-26-osunk április 17-én, csak az a kérdés hogy miért.

http://russianplanes.net/id105056
 

aktedron

New Member
2013. október 12.
17
0
1
1000124_490564044364565_110539676_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
"Ötször repülhették volna körbe az Egyenlítőt, van olyan ország, ahol a kerozin árát „házikasszából” kell fizetniük – az átlagosnál jóval „keményebb” évet zárt a kecskeméti repülőbázis szállítórepülő-százada.

Több mint kétszázezer kilométert repültek idén az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis An–26-os szállítógépei. A már „bejáratott” útvonalak mellett 2013-ban több, korábban nem repült feladatot is végre kellett hajtaniuk: leszálltak például Vicenza, Cazaux és Riga repterein is.

Általában az MH Összhaderőnemi Parancsnokságtól kapjuk a parancsot, hogy mikor, mely repülési útvonalon és milyen módon kell végrehajtanunk az éppen aktuális szállítási feladatot. Az előkészületek a gép és a személyzet (a parancsnok, a másodpilóta, a fedélzeti mechanikus, a navigátor és a rádiós) kijelölésével kezdődnek – avat be a részletekbe Jenei Barna alezredes, a szállítórepülő-század korábbi parancsnoka, a kecskeméti repülőbázis október elsejei hatállyal kinevezett parancsnokhelyettese. "


http://www.honvedelem.hu/cikk/41334_menetrend_magyar_honved_magazin_kiajanlo
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Kecskeméti Szárnyas Tevék

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/kecskemeti-szarnyas-tevek-532629
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Mi tortent 16:00 korul egy Ancsaval Tengelic es Fadd kozotti szakaszon Kalocsa iranyaba haladva /kaposvar felol/? Kenyszerleszalt Kalocsan vahy mi? /csak mert a 6 szamu fout felett 30 m magassagba repult majd 15-20 ra csokkent meredeken hirtelen majd ujra fel 30 ra eppen a fak felett huzott el... /ne mondja senki hogy gyakorlqt mert ezen a terepen ez nem szokas plane nem ancsakkal/ a helik szoktak Bogyiszlo felett elhuzni Kalocsa irwnyaba vagy forditva /de az mas utvonal es mas eszkoz/ a migek regen se szaltak soha ien alwcsonyan pedig azok is szoktak jatszani dusnok kalocsa komlod ivenn.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Rá két-három percre érkezett be a magyar „Ancsa” a repülőtér fölé, ahol aztán még tartva az esetleges támadástól, mintegy négyezer méter magasságból egy őrült spirállal, az infracsapdák folyamatos lövése mellett „huszárosan” leszálltak. De akkoriban távozni sem volt könnyebb Bagdadból: az elemelés után mintegy ötven-száz méter magasságban végigszáguldottak a város felett, hogy a kézi indítású rakétákkal ne lehessen befogni őket, majd amit csak elbírt a gép, olyan emelkedési szöggel igyekeztek magasságot nyerni.

Még hogy a vadászpilóták a légierő ászai... piha... :)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 903
72 891
113
Aranyos cikk, ha valaki kevéssé informált olvassa azt hiszi van még vagy fél tucat repülni tudó An-26-unk.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Jó lenne tényleg tudni... Itt a HTKA-n többször olvastam én is, hogy 1-2 van csak... Wiki-n viszont ez van:

<i>"Oldalszámaik 405, 407, 603, 110. A 110-est utoljára, 2004 márciusában vette át a légierő (modernebb, Groza–26 típusú lokátora van) az iraki kontingens hatékonyabb ellátására. Mind a négy iparilag nagyjavított és modernizált (sorrendben: 406, 603, 405, 407 és 110; elsősorban rádióberendezések cseréje: fedélzeti rádió zavarásvédetté tétele FM adásoktól, frekvenciaváltók cseréje, VEM–72 magasságmérő beépítése stb.)"</i>
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
zotyek78:

405: már nagyon régen le lett állítva, ránézésre külsőleg ez van a legrosszabb állapotban.

407: ez repülőképes.

603: üzemideje végén jár,nagyjavítására kiírták a pályázatot.

110: kb. 2 éve volt a búcsúrepülése, leállították.


Egyesek szerint a leállított gépek csak alkatrészre várnak. Viszont pályázatot két gép üzemben tartására írták ki és abból az egyik a 603-as.

Röviden összefoglalva: a 407-es repül, a 603-as nagyjavítás után még repülni fog.

(Ha spotter fotókat nézel, elég jól nyomon lehet követni sokmindent.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
406: ennek volt a búcsúrepülése ~ két éve:
http://htka.hu/2012/06/26/an-26-os-bucsurepules/

110: évek óta nem repült.

Feltételezem hogy a leállított gépek kannibalizálva lettek, hogy a többi tovább repülhessen.