A szétbontakozott gyalogság összehasonlíthatatlanul több időt tölt ellenseges tűznek kitéve mint a BMP-s és az ellenség semmilyen fegyverével szemben nincs védettsége a BMP-velnszemben.

A probléma az, hogy pontosan ugyanolyan könnyen felderíthető a dró ok által a szétbontakozott gyalogság, mint a BMP-k.

Mégis leszoktak a BMP-vel rohamozásról, max. támogató tüzet adni használták egy idő után. Azért szerintem sokkal látványosabbak egy drón képén is, és ha kigyulladnak, akkor halálcsapdák.
 
Mégis leszoktak a BMP-vel rohamozásról, max. támogató tüzet adni használták egy idő után. Azért szerintem sokkal látványosabbak egy drón képén is, és ha kigyulladnak, akkor halálcsapdák.
Persze, mert azzal nem kicsit bonyolultabb tervezni és harcolni. Egyebként nem teljesen szoktak le róla, de az való igaz, hogy szinte csak a kisalegységes gyalogos rohamcsoportokat álkalmazzák.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Mindegy. Itt megmondták a szakértők, hogy szar, nem szabad egy fillért sem költeni a modernizálásukra...
BTR-ből mondjuk finoman szólva nem túl gyorsan, mert nem volt tervezési szempont.

Na, akkor mi van azzal a BTR-el?

Szétbontakozott gyalogságot (max. 6-9 fős beszivárgó rohamcsoportokat) nehezebb észrevenni, és egyenként levadászni is sokkal több drón kell gondolom.

És ugye a repeszeket a 4iG űripari részlege fejleszti addig is.
Drónból meg ha minden egyes bokorugróra rávezetsz egyet, ahhoz vagy rohadt sok operátor kell, vagy sok idő.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
2_1758013208.jpg



"They have exceptional firepower thanks to the 30 mm 2A72 automatic cannon with double feeding and a coupled 7.62 mm machine gun. It has the ability to effectively hit targets with armor-piercing projectiles (ART) up to 2,000 m during the day and 800 m at night, with destructive projectiles (NEI) up to 3,000 m, and effectively shoot group targets with machine guns at distances up to 1,500 m. An unobstructed field of action of the cannon and heavy machine gun is provided in the direction of 360°, and in elevation from -5° to + 70°. The modernization will ensure effective shooting of armored targets with POVR at distances of at least 2,500 m, or up to 8,000 m by installing the POVR "Kornet" system."


Kb. ezért javasoltam 1-2... éve, hogy a nyuszi-busz feladatra alkalmatlan BTR-jeinkből --a felszabaduló hely és súly lehetőségeket kihasználva--:
  1. a többlet-védelemmel és a többlet-fegyverzettel,
  2. lehetne "Terminator" feladatra ezt --az eredeti feladatára már alkalmatlan-- eszközt használni!
  3. ...+ logisztikára is tökéletes lenne --enyhén páncélozott-- utánfutóval! :oops:

...és jééé: a szerbek lassan megtalálják a kantában a mélyedést, ami a mi "szakértőinknek" nem sikerült ! Szerintem az sem mentségük, hogy kb 4-10 évtizede ez a helyzet!
Úgy tippelem, hogy "Szegény ember vizzel-gőz!" életben-maradési ösztön alapján a hoholoknál is rövidesen felbukkan ez a kényszer szülte Mad-Max/Sufni-tuningos --szénné-páncélozott/"túl-fegyverzett"-- BTR-változat! :oops:


U.I.: Nekünk lenne időnk és lehetőségünk másolt "honosított" nyugati technológiai elemekkel rendesen megcsinálni! Csak a Szándék/Akarat kellene hozzá, amit 15+ éve gyilkol meg "A Prioritás" ! :(:mad:


U.I. 2.0: Súgok: Az első két tengelyre elég lenne --vagy inkább: qrvára kellene-- az kibb@szott tárcsafék!



.
 
A tárcsafék kifejlesztésére azt mondták a cégek hogy 100 000 darab alatt nem vállalják.


Én szoktam a --lehetséges-- Megoldások közül javasolni egy-két esélyest:

A-Terv/első lépés: RÁBA, BME, Miskolc...

A-Terv/második lépés: Szíjj "mindent-is elqúró" László 2. szeretőjének titkárnőjének fél-éves/éves fizetéséből egy egyetemi pályáztatással "kifejlesztenének" 2-3 költséghatékony változatot ! ;)

A-Terv/harmadik lépés: Talán 4-5 karbantartó szakember kellene Dr. Böröndi alá engedélyezni a foléje kirendelt propagandista/újságíró paraziták helyett, és a probléma máris házon belül kezelhető lenne! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


U.I.: Ezek azok a "Cégek" akik --a T-72 modernizálás témában szóba kerülve-- a BDD-páncélra mondták az 1-200e€- darab-árat!
:D

Amire utána egy német, kis-pöttöm, polgári cég küldött az Ismerősnek --na-jó: a költség-csökkentő "civilre lefordítás" után
;)
=nem-(kicsit olcsóbb lett, azonos műszaki tartalommal-- egy kb. 5e €/db-os fél-éven belüli szállítási ajánlatot az 50-100 db-os tétel esetén?
:oops:




.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Én szoktam a --lehetséges-- Megoldások közül javasolni egy-két esélyest:

A-Terv/első lépés: RÁBA, BME, Miskolc...

A-Terv/második lépés: Szíjj "mindent-is elqúró" László 2. szeretőjének titkárnőjének fél-éves/éves fizetéséből egy egyetemi pályáztatással "kifejlesztenének" 2-3 költséghatékony változatot ! ;)

A-Terv/harmadik lépés: Talán 4-5 karbantartó szakember kellene Dr. Böröndi alá engedélyezni a foléje kirendelt propagandista/újságíró paraziták helyett, és a probléma máris házon belül kezelhető lenne! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


U.I.: Ezek azok a "Cégek" akik --a T-72 modernizálás témában szóba kerülve-- a BDD-páncélra mondták az 1-200e€- darab-árat!
:D

Amire utána egy német, kis-pöttöm, polgári cég küldött az Ismerősnek --na-jó: a költség-csökkentő "civilre lefordítás" után
;)
=nem-(kicsit olcsóbb lett, azonos műszaki tartalommal-- egy kb. 5e €/db-os fél-éven belüli szállítási ajánlatot az 50-100 db-os tétel esetén?
:oops:




.
A török gumiscég is 20 000 darab alatt nem csinál hozzá, a kínai 30 000 stb stb.
 
A török gumiscég is 20 000 darab alatt nem csinál hozzá, a kínai 30 000 stb stb.
Ugyan már.
A Continental azabvány gumiabroncsokat kínál, azzal is le volt tesztelve, de ab absurdum az ukrán gumi is jól teljesített.
Hagyjuk ezt már, hogy 500×8=4000 gumiabroncsot ne gyártana le senki.
Már csak a presztízs okán is, hogy lám,.egy hadsereg.megvásárolta.

Tárcsafékre ott a knorr-bremse,
itt vannak Mon, magyar tervezőgárdával.
De egyébként török abroncs is van, ahhoz pedig szabvány tárcsafék, ezt csak kibúvás a munka alól, mert mindenáron Boxert akartok.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0
Ugyan már.
A Continental azabvány gumiabroncsokat kínál, azzal is le volt tesztelve, de ab absurdum az ukrán gumi is jól teljesített.
Hagyjuk ezt már, hogy 500×8=4000 gumiabroncsot ne gyártana le senki.
Már csak a presztízs okán is, hogy lám,.egy hadsereg.megvásárolta.

Tárcsafékre ott a knorr-bremse,
itt vannak Mon, magyar tervezőgárdával.
De egyébként török abroncs is van, ahhoz pedig szabvány tárcsafék, ezt csak kibúvás a munka alól, mert mindenáron Boxert akartok.
Igazán örülök neki, hogy szerinted amit @krisss mondott azt a seggéből rántotta ki, nem pedig onnan tudja, hogy a Honvédség már lefutotta ezeket a köröket, mert te aztán biztosan tudod, hogy úgy van ahogy mondod, mert csak.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: endre and LMzek 2.0
Ugyan már.
A Continental azabvány gumiabroncsokat kínál, azzal is le volt tesztelve, de ab absurdum az ukrán gumi is jól teljesített.
Hagyjuk ezt már, hogy 500×8=4000 gumiabroncsot ne gyártana le senki.
Már csak a presztízs okán is, hogy lám,.egy hadsereg.megvásárolta.

Tárcsafékre ott a knorr-bremse,
itt vannak Mon, magyar tervezőgárdával.
De egyébként török abroncs is van, ahhoz pedig szabvány tárcsafék, ezt csak kibúvás a munka alól, mert mindenáron Boxert akartok.
Senki nem fog 4-8-6 ezer db gumit legyartani az kurvara nem ilyen egyszeru.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De, csak meg kell fizetni. Akkor meg kikerekedik az ember szeme.
Sok gumivyarto meg 20ezer esetense fog erre at allitani gyartosort es egy komplett minoseg ellenorzest ra huzni, sok helyen krisss altal emlitette mennyiseg is keves 150-200ezer ala ritkan mennek nagyon jofejek lehettek ha azt mondtam minimum 100ezer.

Raadasul ezt a mennyiseget kikopi magabol a gyar meg elhuzottan is 2 ev alatt es kesz ha utana nem jon meg erre rendeles lehet koltsegesen vissza allitani mas meretekre a sort valamint ezeknek a gumiknak meg ha hadi is a felhasznalasa ami specialisabb elettartalma 10-15 evet nem haladhatja meg utana a keszletet papiron kornyezetvedelmi jogszabalyok alapjan meg kene semmisiteni mert nem lehetne felhasznalni (tudjuk h ez nem tortenik meg) szoval ez nem eri meg sok gyartonak.
 
Sok gumivyarto meg 20ezer esetense fog erre at allitani gyartosort es egy komplett minoseg ellenorzest ra huzni, sok helyen krisss altal emlitette mennyiseg is keves 150-200ezer ala ritkan mennek nagyon jofejek lehettek ha azt mondtam minimum 100ezer.

Raadasul ezt a mennyiseget kikopi magabol a gyar meg elhuzottan is 2 ev alatt es kesz ha utana nem jon meg erre rendeles lehet koltsegesen vissza allitani mas meretekre a sort valamint ezeknek a gumiknak meg ha hadi is a felhasznalasa ami specialisabb elettartalma 10-15 evet nem haladhatja meg utana a keszletet papiron kornyezetvedelmi jogszabalyok alapjan meg kene semmisiteni mert nem lehetne felhasznalni (tudjuk h ez nem tortenik meg) szoval ez nem eri meg sok gyartonak.
Na, amikor ezt kiszámlázzák, akkor kerekedik ki a szem :)
 
Az a baj ha fejlesztgetjük, foltozgatjuk akkor is egy csomó alkatrész ezeréves orosz marad benne.
Ekkora energia befektetéssel szerintem már könnyebb lenne lefejleszteni:
  • egy 8x8 as teknőt
  • kerekenként elektromos motor a kerékagyban (egyben fékez is)
  • előre egy nagy dízelmotor ami az áramot feljesztené egy generátorra kötve.
  • a futómű jöhet a Rábától,
  • tornyot es egyebeket meg innen onnan (mint ahogy a szutyok kommondornál is) össze kell legózni.
 
Sok gumivyarto meg 20ezer esetense fog erre at allitani gyartosort es egy komplett minoseg ellenorzest ra huzni, sok helyen krisss altal emlitette mennyiseg is keves 150-200ezer ala ritkan mennek nagyon jofejek lehettek ha azt mondtam minimum 100ezer.

Raadasul ezt a mennyiseget kikopi magabol a gyar meg elhuzottan is 2 ev alatt es kesz ha utana nem jon meg erre rendeles lehet koltsegesen vissza allitani mas meretekre a sort valamint ezeknek a gumiknak meg ha hadi is a felhasznalasa ami specialisabb elettartalma 10-15 evet nem haladhatja meg utana a keszletet papiron kornyezetvedelmi jogszabalyok alapjan meg kene semmisiteni mert nem lehetne felhasznalni (tudjuk h ez nem tortenik meg) szoval ez nem eri meg sok gyartonak.
Nézd meg hogy traktor és teherautó abroncsnál mekkora termék választék van egyetlen gyártónál. Rengeteg féle terméket gyártanak, emiatt szerintem nem akkora ügy átállítani a gépeket.

Ha gyártatni akarsz valamit, akkor nagyon sok terméknél van olyan árazás, hogy van egy fix alap összeg, ami fedezi a szerszámok, dokumentáció, stb. árát, + utána darabonkénti ár.

Szerintem csak az volt a gond, hogy pénzbe kerül.
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0
Sok gumivyarto meg 20ezer esetense fog erre at allitani gyartosort es egy komplett minoseg ellenorzest ra huzni, sok helyen krisss altal emlitette mennyiseg is keves 150-200ezer ala ritkan mennek nagyon jofejek lehettek ha azt mondtam minimum 100ezer.

Egy kicsit hihetetlennek hangzik ez, kevés katonai jármű van, ami ekkora darabszámban készül, hogy 150-200 ezer gumi kell, akkor mindegyik valami szabvány gumit használ?
Az orosz gumiról ugye tudjuk, hogy "aranyárban" van és 1000 km-t bír csak aszfalton... mondjuk, hogy megy ennyit egy BTR egy év alatt (azért ez nem személyautó, békeidőben kétlem, hogy sokkal többet mennének átlagban - inkább ennyit sem), akkor számoljuk 8 gumival/jármű/év, 30 évi szolgálat, akkor 240 db gumiabroncs/jármű, a 600 BTR-ünk akkor sem fogyasztott volna el 100 ezer gumit... nem jön ki a nagyságrend ehhez az állításhoz.