[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 434
113
Nem úgy volt, hogy a RM-el már megállapodtak erről?
Valószínűleg ez egy szándéknyilatkozat volt. Az RM is felvette a portfóliójába a 4x4 Hu-t, azaz a Gidránt.
Itt sztem még belevennénk az NMS-t is. Akkor lenne kerek a sztori. Elég bonyolult egy ilyen hadiipari, védelmi beszerzési megállapodás, még akkor is, ha kétoldalú, de itt harom szereplő van. És török - német viszonylatban a politika sem segít, szal sztem van izzadás magyar oldalon, de lesz della is ha összejön. .
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 083
113
Hm.Nem ez a Heros cég művelte a tűzoltó autót?Remélem az RM kezében lesz a meo.....
Kicsit túl optimistának érzem az exportálmokat.Ez pont az a szegmens,ahol rogyásig van a piac eladóval.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 434
113
gidran-466702.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 407
113
A patarai élményekről még egy pár morzsa, a kiállított Gidrán kapcsán.
  • a Gidranok elképesztő méretűek voltak. Maga a beszállás is egy kellemes kis testmozgás. Szerintem a hátsó ajtó fellépőjén még kellene reszelgetni, mert ez így nagyon nem ergonomikus. Pláne, ha a kabinban utazik a cucc is. Felszerelés nélkül is kellemetlen volt a fellépés, hátmég mondjuk fegyverrel, zsákkal, egyébb nyalánksággal...
  • maga a kabin nagyon zsúfoltnak tűnik elsőre, de egy kis megszokás sokat javít ezen. Konkrétan a beépített rádiók nagyon sok helyet foglalnak odabent.
Ugyanakkor mégis logikusnak és ügyesnek mondanám a berendezést. Talán kicsit túl is van egyszerűsítve. Ez lehet, hogy karbantartási szempontból hasznos lehet.
  • rádiók a második sor közepén elhelyezkedő RCW torony munkaállomása előtti a "kardánbox" felé vannak beépítve, a sofőr és a parancsnok közé.
  • nem tudom, hogy végül is hány fő fog benne utazni, de nekem (180 alatt kicsivel) egész élhető volt a beltér, és az ülések. Persze cumó meg fegyver nélkül.
Magának a fegyvereknek vannak külön tárolói.
- Az első szembetűnő negatív dolog az üléshuzat volt. elsőre kényelmesnek tűnik, viszont szerintem az első komolyabb gyakorlaton szanaszét fognak szakadni. Bármilyen beakadó csetresz, cipzár azonnal szakítani fogja. Bár nekem is volt már ilyen bevonatú székem, és bírta is a strapát, azonban én nem is mindenféle harci övben ugrándoztam rajt.
Arról nem is beszélve, hogy bár kényelmesek a székek, nem igazán lehet mondjuk slaggal/nagyobb vízmennyiséggel tisztára mosni a belteret emiatt, mert durván megszívja magát.
Remélem több készletet vettünk huzatból, mert kelleni fog. Vagy én a többit valami kellemesebb műbőr (de nem csúszós) üléssel helyettesíteném. A bőr is adná magát, de tudom, hogy a bőrt kezelni kell, mert különben az is nagyon gyorsan tönkre megy.
  • Van 1-2 érdekes kialakítás is. Pl. hátsó 4 ülés nem közvetlenül a fal mellett helyezkedik el, hanem mögöttük (a jármű oldala, és az ülések támlaja között) egész nagy hely van, ahova pl. be van zsúfolva az RCW torony áramellátása. Ennek lehet védelmi oka is, de biztos vagyok benne, hogy pár "légköbméter" német muki pár hét alatt tudna jobb helykihasználtságot teremteni odabent. Ha viszont mindent nagyon eldugunk, körbeépítünk, akkor az szerelési szempontból leheg kontraproduktív.
  • az RC torony kezelőfelülete nekem nem nagyon tűnik bonyolultnak. Miért is lenne az?
  • érdekes, hogy a jármű elég jó arányokkal van "magyarosítva". A benne lévő feliratok olyan 70-80%-ban magyarok. Érdekes módon, az RCW torony kezelőfelülete angol maradt.
  • a tűzoltó rendszer nekem egy kicsit "túl soknak" tűnik.
Szabványosnak kinéző tartály több helyen is fel van szerelve, de pont a szabványosságnak köszönhetően ez is elég sok helyet foglal légtérből.
Kíváncsi lennék, hogy egy központi - típushoz tervezett - rendszerrel mennyi helyet lehetne odabent felszabadítani. Vagy ennek lenne-e értelme. Mert a független, párhuzamos rendszerek biztonsági szempontból mindig jobbak.
- most még természetesen nem volt lelakva a belső tér, de nem is tűnik olyannak, ami erre hajlamos lenne (kivéve az üléshuzatot)
De úgy általában egy modern, a cél mellett a kényelmet is szem előtt tartó belső kialakításúnak láttam.
Bár voltak benne pakolós helyek, de azért érezni, hogy nem az lesz a fő probléma, hogy tériszonya lesz a benne szolgáló katonáknak.

Kíváncsian várom, hogy a magyar-német átalakítások (már ha lesznek) mennyiben fognak változtatni a jelenlegi belsőn.
Az ottani katonáktól megtudtam, hogy a jelenlegi konfig. 17 tonna, és nem nagyon van már opcionális plusz páncél, ami felkerülhetne rá. Egyedül az ablakok kaphatnának még felszerelhető rácsot.
 
K

kamm

Guest
A patarai élményekről még egy pár morzsa, a kiállított Gidrán kapcsán.
  • a Gidranok elképesztő méretűek voltak. Maga a beszállás is egy kellemes kis testmozgás. Szerintem a hátsó ajtó fellépőjén még kellene reszelgetni, mert ez így nagyon nem ergonomikus. Pláne, ha a kabinban utazik a cucc is. Felszerelés nélkül is kellemetlen volt a fellépés, hátmég mondjuk fegyverrel, zsákkal, egyébb nyalánksággal...
  • maga a kabin nagyon zsúfoltnak tűnik elsőre, de egy kis megszokás sokat javít ezen. Konkrétan a beépített rádiók nagyon sok helyet foglalnak odabent.
Ugyanakkor mégis logikusnak és ügyesnek mondanám a berendezést. Talán kicsit túl is van egyszerűsítve. Ez lehet, hogy karbantartási szempontból hasznos lehet.
  • rádiók a második sor közepén elhelyezkedő RCW torony munkaállomása előtti a "kardánbox" felé vannak beépítve, a sofőr és a parancsnok közé.
  • nem tudom, hogy végül is hány fő fog benne utazni, de nekem (180 alatt kicsivel) egész élhető volt a beltér, és az ülések. Persze cumó meg fegyver nélkül.
Magának a fegyvereknek vannak külön tárolói.
- Az első szembetűnő negatív dolog az üléshuzat volt. elsőre kényelmesnek tűnik, viszont szerintem az első komolyabb gyakorlaton szanaszét fognak szakadni. Bármilyen beakadó csetresz, cipzár azonnal szakítani fogja. Bár nekem is volt már ilyen bevonatú székem, és bírta is a strapát, azonban én nem is mindenféle harci övben ugrándoztam rajt.
Arról nem is beszélve, hogy bár kényelmesek a székek, nem igazán lehet mondjuk slaggal/nagyobb vízmennyiséggel tisztára mosni a belteret emiatt, mert durván megszívja magát.
Remélem több készletet vettünk huzatból, mert kelleni fog. Vagy én a többit valami kellemesebb műbőr (de nem csúszós) üléssel helyettesíteném. A bőr is adná magát, de tudom, hogy a bőrt kezelni kell, mert különben az is nagyon gyorsan tönkre megy.
  • Van 1-2 érdekes kialakítás is. Pl. hátsó 4 ülés nem közvetlenül a fal mellett helyezkedik el, hanem mögöttük (a jármű oldala, és az ülések támlaja között) egész nagy hely van, ahova pl. be van zsúfolva az RCW torony áramellátása. Ennek lehet védelmi oka is, de biztos vagyok benne, hogy pár "légköbméter" német muki pár hét alatt tudna jobb helykihasználtságot teremteni odabent. Ha viszont mindent nagyon eldugunk, körbeépítünk, akkor az szerelési szempontból leheg kontraproduktív.
  • az RC torony kezelőfelülete nekem nem nagyon tűnik bonyolultnak. Miért is lenne az?
  • érdekes, hogy a jármű elég jó arányokkal van "magyarosítva". A benne lévő feliratok olyan 70-80%-ban magyarok. Érdekes módon, az RCW torony kezelőfelülete angol maradt.
  • a tűzoltó rendszer nekem egy kicsit "túl soknak" tűnik.
Szabványosnak kinéző tartály több helyen is fel van szerelve, de pont a szabványosságnak köszönhetően ez is elég sok helyet foglal légtérből.
Kíváncsi lennék, hogy egy központi - típushoz tervezett - rendszerrel mennyi helyet lehetne odabent felszabadítani. Vagy ennek lenne-e értelme. Mert a független, párhuzamos rendszerek biztonsági szempontból mindig jobbak.
- most még természetesen nem volt lelakva a belső tér, de nem is tűnik olyannak, ami erre hajlamos lenne (kivéve az üléshuzatot)
De úgy általában egy modern, a cél mellett a kényelmet is szem előtt tartó belső kialakításúnak láttam.
Bár voltak benne pakolós helyek, de azért érezni, hogy nem az lesz a fő probléma, hogy tériszonya lesz a benne szolgáló katonáknak.

Kíváncsian várom, hogy a magyar-német átalakítások (már ha lesznek) mennyiben fognak változtatni a jelenlegi belsőn.
Az ottani katonáktól megtudtam, hogy a jelenlegi konfig. 17 tonna, és nem nagyon van már opcionális plusz páncél, ami felkerülhetne rá. Egyedül az ablakok kaphatnának még felszerelhető rácsot.

Kepek, video?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 407
113
Én nem vagyok az a dokumentálós fajta. Meg így is alig volt időm a kölkök nélkül kis ideig koncentrálni.
De a bemutatókon készült képeken szerintem. Én csak pár "szagot", és érzést akartam hozzáadni, meg egy kis privát benyomást.
Szóval a bemutatós korábbi képeken nagyjából minden látszik.
Nem hagyott nyugtot nekem ez az ülés bevonat. Tudtam, hogy hol kell keresni. :oops:
Az olcsó irodai székeknél alkalmazzák.
Ez az:
88529