[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Azt lehet tudni milyen szerepet fog játszani ez a jármű a löv zászlóaljnál.

Csak azért kérdezem mert elvileg ezek a gépek a tüzéreké, mégis a videóban rendre tünnek föl lövész zászlóaljas tiszthelyettesek.
 
Azt lehet tudni milyen szerepet fog játszani ez a jármű a löv zászlóaljnál.

Csak azért kérdezem mert elvileg ezek a gépek a tüzéreké, mégis a videóban rendre tünnek föl lövész zászlóaljas tiszthelyettesek.
Általános Sofőrképzés van, hogy legyen elég kiképzett sofőr, meg majd cserebere is lehet szerintem.
 
Általános Sofőrképzés van, hogy legyen elég kiképzett sofőr, meg majd cserebere is lehet szerintem.
Lövészetes videóban is lehet látni. Vagy amikor megérkeznek Tatára.

Csak azért gondolkoztam mert eddig a tüzérek voltak hangoztatta. És felmerült bennem akkor nekik minek a képzés/vagy mire lessz az 1lövészbe rendszeresítve.
Ha meg nem lessz csak "unaloműzésből" vannak ott?
Azt nem hinném.
 
Lövészetes videóban is lehet látni. Vagy amikor megérkeznek Tatára.

Csak azért gondolkoztam mert eddig a tüzérek voltak hangoztatta. És felmerült bennem akkor nekik minek a képzés/vagy mire lessz az 1lövészbe rendszeresítve.
Ha meg nem lessz csak "unaloműzésből" vannak ott?
Azt nem hinném.
Valszeg a harcjárművezetők mind megkapják a képzést rá, amilyen leterheltség van a létszámhoz esélyes, hogy feladatokon cserélgetni kell a söfőröket.
 
Lövészetes videóban is lehet látni. Vagy amikor megérkeznek Tatára.

Csak azért gondolkoztam mert eddig a tüzérek voltak hangoztatta. És felmerült bennem akkor nekik minek a képzés/vagy mire lessz az 1lövészbe rendszeresítve.
Ha meg nem lessz csak "unaloműzésből" vannak ott?
Azt nem hinném.
Ez egy támogató jármű, szerintem lesz minden alegysegnél, valamilyen alváltozatban. Logikus, hogy mindenki megismerkedjen vele.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ez egy támogató jármű, szerintem lesz minden alegysegnél, valamilyen alváltozatban. Logikus, hogy mindenki megismerkedjen vele.
Oks. ;)
Ez volt a kérdésem. Tudjuk e mire.

Szóval ebben a videóban is 1 lövészes tiszthelyettes van, irányzóképzésen.

 
Egy újabb kép...

E1BVGbKX0AEGNy7
 
Lehet fejlesztési topickba kellene, de az Ejder Yalcin és a Yörük súlyáról eszembe jutott, hogy a Gamma Zrt. folytatásként inkább egy kisebb talajnyomású, nem túl nehéz, úszóképes, 10-12-14 (vagy még több) főt is szállítani képes kis masinát hegesszen össze.
Egy ilyesmire nagyobb szükség lenne, és egy ilyen jobban is mozogna a sok folyóvízzel szabdalt nagy magyar alföldön, homokban sárban.
Valami olyasmi mint az SBA-60K2 Bulat.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért majd kíváncsi leszek, hogy ilyen időben hogyan is viselkedik a 14 tonnájával a bükkben hegynek fel egy dűlőúton, vagy épp valahol az alföldön egy szántóföld melletti ahol a traktorok járnak. Pláne ha több is megy egymás után.

A BTR-80 hasonló súllyal 8x8. Kicsit kisebb felülettel kerekenként. Hmmmm


1511533641_16-ejder-yalcin.jpg


A fenti hozzászólásokba is leírt probléma megoldására fel kellene készülni, miszerint a 8X8-as BTR-nél a hasonló súly 8 kerék abroncsán oszlik meg, ami felületek egyenként (becslés alapján) ugyan kicsit kisebbek, mint a Gidran egy abroncsának felfekvő felülete, de a BTR-nél 8 darab van belőle, míg a Gidran-nál csak 4!!!

Én "csöndben" elkezdenék keresni valami "peres" gumit, aminek 10-25%-kal nagyobb felülete lapul a talajra.
Nem izrael, sivatag, török/Közel-Kelet-hegyek vannak nálunk, hanem ellenkezőleg, a hazai "alap" talajviszony a süppedőbb, a honi esősebb éghajlattal... !!!

Egy eső utáni Alföld-teszt-túrát --egy 15,5 tonna súllyal-- kíváncsian néznék!!!
...élesben már nem lesz lehetőség a --szerintem biztos-- probléma javítására.

Sok jó tulajdonsága mellett ezt jó lenne "befoltozni", hogy a többi maradéktalanul tudjon érvényesülni!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Én "csöndben" elkezdenék keresni valami "peres" gumit, aminek 10-25%-kal nagyobb felülete lapul a talajra.
Nem izrael, sivatag, török/Közel-Kelet-hegyek vannak nálunk, hanem ellenkezőleg, a hazai "alap" talajviszony a süppedőbb, a honi esősebb éghajlattal... !!!
Akkor is ha ezek a járművek misszióba mentek volna/mennek az általad felsorolt területekre?
 
Akkor is ha ezek a járművek misszióba mentek volna/mennek az általad felsorolt területekre?
A szélesebb gumik hátrányait sokkal könnyebb ellensúlyozni (kevéssel nagyobb fogyasztás, ...), mint rossz terepjáró képességet amit keskeny abroncsok miatti magas talajnyomás okoz.

A balkáni kampányra tökéletesek lesznek

Igen. Szélesebb gumikkal is.
Az itthoni, Kárpát-medencés talajhoz "Kárpát-medencés"(alacsonyabb) talajnyomású, szélesebb gumi célszerű.

Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse