[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nah, pár érdekesség.

Katar, Szenegál és Tunézia Block 3 verziót kapitt, a miénk Block 4+ verzió, 2020-as fejlesztés. 500db-ra van a törököknek előrendelése. Török és külföld.

Jobb ergonómia, nagyobb teljesítményű hűtő, fűtő , légkondi. Megerősítve a motor hűtési rendszere a korábbi tapasztalatok alapján. Éjjellátó kamerarendszer, fokozták a hidraulikarendszer megbízhatóságát.
Verziók: légvédelmi rakétárendszerrel felszerelt, tűzvezető, páncéltörő, páncélozott mentő, tűzszerész robotkarral rendelkező műszaki /tűzszerész.

A szlovák teszteken keltette fel az MH érdeklődését a Yalcin. Az ottani 7 gyártóból a Yalcin volt a legmeggyőzőbb. ( szlovák Aligator-2, török PARS, Cobra 2, BAE Eagle-4, Arab Emirs. NiMR A. LLC, cseh Ajban, KMW Dingo-2, Nexter Renault Sherpa.)
 
Nah, pár érdekesség.

Katar, Szenegál és Tunézia Block 3 verziót kapitt, a miénk Block 4+ verzió, 2020-as fejlesztés. 500db-ra van a törököknek előrendelése. Török és külföld.

Jobb ergonómia, nagyobb teljesítményű hűtő, fűtő , légkondi. Megerősítve a motor hűtési rendszere a korábbi tapasztalatok alapján. Éjjellátó kamerarendszer, fokozták a hidraulikarendszer megbízhatóságát.
Verziók: légvédelmi rakétárendszerrel felszerelt, tűzvezető, páncéltörő, páncélozott mentő, tűzszerész robotkarral rendelkező műszaki /tűzszerész.

A szlovák teszteken keltette fel az MH érdeklődését a Yalcin. Az ottani 7 gyártóból a Yalcin volt a legmeggyőzőbb. ( szlovák Aligator-2, török PARS, Cobra 2, BAE Eagle-4, Arab Emirs. NiMR A. LLC, cseh Ajban, KMW Dingo-2, Nexter Renault Sherpa.)
Igen, az a teszt már ide is be lett téve, és tényleg elég jól mozgott az akadályokon.
 
Verziók: légvédelmi rakétárendszerrel felszerelt, tűzvezető, páncéltörő, páncélozott mentő, tűzszerész robotkarral rendelkező műszaki /tűzszerész.
Ezek a verziók lesznek nálunk rendszeresítve vagy általánosságban ezeket kínálja a török gyártó?
 
Nah, pár érdekesség.

Katar, Szenegál és Tunézia Block 3 verziót kapitt, a miénk Block 4+ verzió, 2020-as fejlesztés. 500db-ra van a törököknek előrendelése. Török és külföld.

Jobb ergonómia, nagyobb teljesítményű hűtő, fűtő , légkondi. Megerősítve a motor hűtési rendszere a korábbi tapasztalatok alapján. Éjjellátó kamerarendszer, fokozták a hidraulikarendszer megbízhatóságát.
Verziók: légvédelmi rakétárendszerrel felszerelt, tűzvezető, páncéltörő, páncélozott mentő, tűzszerész robotkarral rendelkező műszaki /tűzszerész.

A szlovák teszteken keltette fel az MH érdeklődését a Yalcin. Az ottani 7 gyártóból a Yalcin volt a legmeggyőzőbb. ( szlovák Aligator-2, török PARS, Cobra 2, BAE Eagle-4, Arab Emirs. NiMR A. LLC, cseh Ajban, KMW Dingo-2, Nexter Renault Sherpa.)
2017 decemberében itthon is teszteltük. 2018-ban aláírtuk a keretszerződést a Yalcinra és az NMS-re. Ez utóbbi jellemzően a HMMWV leváltását teszi lehetővé.

Néhány adat:
15,2 tonna, toronnyal 16.7 tonna.
Terhelhetőség 4 tonna.
13 konfigurációja van.
Parancsnoki, páncéltörő, légvédelmi, felderítő, személyszállító, hatarvedelmi, páncélozott harcjármű, EW zavaró, IED felderítő és tűzszerész, ABV felderítő, radarral rendelkező, mentő, rendfenntartó.

Távvezérlésű stabilizált fegyverrendszer + ködgránátvető:
1. 7,62 mm géppuska
2. 12,7 mm géppuska
3. 40 mm gránátvető
5. Légvédelmi rendszer
6. Páncéltörő rendszer
(a négyes ki volt hagyva)

Mindegyik verzióban lesz motortól független energiaforrás. Automatikus tűzoltórendszere lesz.

SARP II Aselsan fegyvertorony.
Moduláris (többféle géppuska, gránátvető) , éjjel és korlátozott látási viszonyok közt is használható. Automatikus célrevezető és lézertávmérő.

Magyar verzió: 12,7 x 99 mm-es lőszert tüzelő M2 nehéz géppuska 400db-os lőszerkészlettel. 360°ban forgatható, függőlegesen - 30° és +60°.

Aselsan SEDA lövésdetektáló rendszer.
 
Ismerem a gyártó oldalát - engem az érdekelne, hogy ott felsorolt mindenféléből mi lesz ténylegesen rendszeresítve nálunk.

Mivel a kolléga egy rövidebb listát közölt, az gondoltam hogy ez esetleg a nálunk rendszeresítendő verziók listája...
Mert eddig neked úgy jött le, hogy velünk, a pórnéppel úgy kb minden apró részletet megosztanak akár már a bejelentés előtt... Nem, majd leghamarabb akkor tudod meg, hogy miből mennyi, ha már mind itt van. De még akkor sem biztos. :D
 
Mert eddig neked úgy jött le, hogy velünk, a pórnéppel úgy kb minden apró részletet megosztanak akár már a bejelentés előtt... Nem, majd leghamarabb akkor tudod meg, hogy miből mennyi, ha már mind itt van. De még akkor sem biztos. :D
Ha jól értettem a Haditechnika kiadványból idézett a fórumtárs, ami félig-meddig hivatalos lapja a HM-nek - ha nem tévedek. Gondoltam, hogy itt talán elárulnak valamit a "szakmai közönségnek"...
Egyébként valóban baromi keveset lehet tudni a beszerzésekről. Ilyen szintű titkolódzás szerintem nem indokolt: a Gidrán azért messze nem szuper titkos csúcstechnika - bármelyik verzióját nézzük is.
Szerintem az is lehet egyébként, hogy még ők sem tudják melyik konfigurációból mennyi lesz...
 
Nah, pár érdekesség.

Katar, Szenegál és Tunézia Block 3 verziót kapitt, a miénk Block 4+ verzió, 2020-as fejlesztés. 500db-ra van a törököknek előrendelése. Török és külföld.

Jobb ergonómia, nagyobb teljesítményű hűtő, fűtő , légkondi. Megerősítve a motor hűtési rendszere a korábbi tapasztalatok alapján. Éjjellátó kamerarendszer, fokozták a hidraulikarendszer megbízhatóságát.
Verziók: légvédelmi rakétárendszerrel felszerelt, tűzvezető, páncéltörő, páncélozott mentő, tűzszerész robotkarral rendelkező műszaki /tűzszerész.

A szlovák teszteken keltette fel az MH érdeklődését a Yalcin. Az ottani 7 gyártóból a Yalcin volt a legmeggyőzőbb. ( szlovák Aligator-2, török PARS, Cobra 2, BAE Eagle-4, Arab Emirs. NiMR A. LLC, cseh Ajban, KMW Dingo-2, Nexter Renault Sherpa.)
A szlovákok 2018. októberében tesztelték. Akkorra itt már régen megvolt a döntés és biztos lehetsz benne, hogy nem a katonák hozták meg. A háttérben egy török (időközben már magyar áééampolgár) milliárdos úrnak köszönhető, aki korábban a Galatasaray elnöke volt majd nagy hirtelen minőségi futballra váltott és Puskás Akadémia szurkoló lett belőle.
Először borzalmasan rossz döntésnek tűnt a török MRAP beszerzése (a budaörsi honvédelmi napon volt szerencsém belülről is megnézni, lesújtó volt a 80-as éveket idéző analóg, török nyelvű kapcsolók, meg a 7 törpének talán elég hely), de ha a RM hozza a technikát a végén egész korszerű, használható jármű lesz.
 
A szlovákok 2018. októberében tesztelték. Akkorra itt már régen megvolt a döntés és biztos lehetsz benne, hogy nem a katonák hozták meg. A háttérben egy török (időközben már magyar áééampolgár) milliárdos úrnak köszönhető, aki korábban a Galatasaray elnöke volt majd nagy hirtelen minőségi futballra váltott és Puskás Akadémia szurkoló lett belőle.
Először borzalmasan rossz döntésnek tűnt a török MRAP beszerzése (a budaörsi honvédelmi napon volt szerencsém belülről is megnézni, lesújtó volt a 80-as éveket idéző analóg, török nyelvű kapcsolók, meg a 7 törpének talán elég hely), de ha a RM hozza a technikát a végén egész korszerű, használható jármű lesz.
A szlovák teszteket 2017. december elején kezdték. A terepen is akkor hasonlították össze a gépeket. Mivel többlépcsős tesztelés volt, ezért persze 2018-ban is folytatódott, de a lényegi rész még 2017.
 
A szlovák teszteket 2017. december elején kezdték. A terepen is akkor hasonlították össze a gépeket. Mivel többlépcsős tesztelés volt, ezért persze 2018-ban is folytatódott, de a lényegi rész még 2017.
arcas írta, aki felvidéki magyar, a szlovák nyelvű oldalt linkelte. De lehet, hogy neked pontosabbak az infóid.