[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ezek nem a sebesültkihordók, hanem a normál harctéri mentők lesznek.
A EÜ járművek esetén is több szint van. Illetve normálisan lennie kellene.
Az ideális az lenne, ha a sebesültet egy azonos, vagy hasonló védettségű, és azonos mobilitású jármű vinné a sebesülés helyétől a segélyhelyre.
Az első az első vonalak miatt nyilvánvaló, a második pedig azért mert ha szar a terep, akkor esetleg nem is tud eljutni a sérülthöz a kihordó. Emiatt fontos, hogy egy láncos alegységhez láncos sebesültkihordó kell.
A továbbszállítás (role2-3) már mehet mindenhol kerekesen, kisebb védelem mellett, mivel a segélyhelyet olyan helyre szokták felállítani ahonnan könnyebb a logisztika.
És harmadik kategóriaként a gyakorlatilag békeidős mentőket kell rendszeresíteni. Ilyet linkeltem be korábban, hogy a MH is vett Sprinter alapú Merciket.
Utóbbiak a legtöbbet használtak békeidőben, míg a páncélozott verziók csak gyakorlatokon jönnek elő.
Az sem véletlen, hogy a Sprinter lett a civil típus, mert így "helyzet" esetén könnyebb feltölteni az állományt a civil mentősöktől. Ugyebár ebben az esetben a katonaság mentősei mennek a páncélozott gépekre.

Ha csak kerekes járműveid vannak (mint jelenleg nekünk) akkor természetesen teljesen felesleges láncos sebesültkihordó. A németek eddig az M113-at majd a BV206-ot használtak a láncos zászlóaljakhoz.
A Boxeres zászlóaljaknál pedig nyilván Boxer alapút.
Persze, meg lehet oldani kerekessel is az esetek 95%-ában a sebesültkihordást, de a maradék 5%-ban meg marad a kézi erő, vagy megvárni a harc végét, és egy különben IFV/APC-vel hátravinni.
A németeknél a BV továbbra is megmarad láncosnak, de minden más helyre az első vonalba Boxer lesz.
contentmedium-02-unbenannt1_@2x.png

A Movag Eagle valószínüleg a mgSanKfz lesz.
A BV206S meg megy olyan helyre, ahova a Boxer nem tudna.
Csakhogy ez a rendszer egy vegyes (értsd kerekes és láncost IS használó) dandár esetére van kitalálva.
Nálunk valószínüleg nem lesznek a dandárokon belül a zászlóaljak hajtása keverve.
Így arányaiban több lesz a láncos technika a dandaron belül. Szerinten nálunk fele fele arányban kellene majd a láncos sebesültkihordókat (Lynx/Bronco?) és a kerekes harctéri mentőket egy alegységbe rendezni.
A mennyiség kérdéses.
Elsősorban az EÜ alegység szervezésétől függ. Általában minden századhoz szokott járni egy sebesültkihordó, és kb. ugyan annyi kerekes harctéri mentőre (Gidrán?) is szükség lenne.
Természetesen most a láncos technikájú dandárról írtam. A kerekeseknél egyértelműen a Lynx/Bronco mentőket a leendő 8x8ra kellene cserélni. A harctéri mentő meg maradhat simán a Gidrán alapú.

Ez lenne az elmélet. Aztán, hogy ebből mi fog összejönni, az kérdés. Ennek pénzügyi és EÜ személyzet akadálya is lehet. Mindig abból kell kihozni a legtöbbet, amire pénz és ember van.
Én úgy tudom, teljesen átállnak kerekesre, a BV a 23. Gebirgsjägerbrigadeba marad csak.
Illetve ami kimaradt még a képről az, hogy a légi szállításúak pedig valami Mungo alapú cuccot kapnak sebesült húrcibálásra.
Állítólag ebből a legzsírosabb falat a közepes lesz, oda csinált a KMW meg a RM is gépet, csak a nagy számban rendszeresített Eagle 4/5 alkatrészegyezés miatt győzőt az Eagle 6x6.
Állítólag az RM a már rendszerben lévő Duro II utódját, a Yakot ajánlotta.
german-bundeswehr-land-operation-exercise-munster-germany-shutterstock-editorial-9069338g.jpg

A KMW meg a GFF4, illetve a Dingo 3 típusokkal nyomult.
4c9e363dfcbc4de95451e904c9bfa3a1.jpg

DINGO3-Ambulanz-KMW-003.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Köszi.
Kíváncsi vagyok a kommentekre és a szlovák rettegőkre (bocsi).

Íme:
"PavolR
16:45 2020.04.09
Magyarország még a rendeletek előtt sem volt demokratikus, ezért már korábban is fontolóra vettem egy ilyen lehetőséget. De valószínűleg előtte vért kell áramolnia, ami magyar körülmények között sem kizárt - a lakosság 40% -a a szegénységi küszöb alatt él, és a legtöbbnek nincs pénzügyi tartaléka egy hónapnál tovább. És a kormány eddigi gazdasági intézkedései elég antiszociálisnak tűnnek ..."

Nálam azt írja, hogy nincs komment.
 
  • Dühítő
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én úgy tudom, teljesen átállnak kerekesre, a BV a 23. Gebirgsjägerbrigadeba marad csak.
Illetve ami kimaradt még a képről az, hogy a légi szállításúak pedig valami Mungo alapú cuccot kapnak sebesült húrcibálásra.
Állítólag ebből a legzsírosabb falat a közepes lesz, oda csinált a KMW meg a RM is gépet, csak a nagy számban rendszeresített Eagle 4/5 alkatrészegyezés miatt győzőt az Eagle 6x6.
Állítólag az RM a már rendszerben lévő Duro II utódját, a Yakot ajánlotta.
german-bundeswehr-land-operation-exercise-munster-germany-shutterstock-editorial-9069338g.jpg

A KMW meg a GFF4, illetve a Dingo 3 típusokkal nyomult.
4c9e363dfcbc4de95451e904c9bfa3a1.jpg

DINGO3-Ambulanz-KMW-003.jpg
Nem csodálom, hogy nem nyert a GFF4. Az egy irtózatos hodály. De a Yak sem nagy meglepetés. Szerintem esélye sincs az első tengely felett/előtt lévő kabinnal. Kíváncsi leszek, hogy a brit MRV(P) tenderen mit fog fakítani az Eagle, illetve, hogy családban, csomagban megrendelik-e.
Ennek nagyon rontja az esélyeit az, hogy a JLTV szinte biztos befutó. Pedig szerintem szinte minden light role-t ki tudnának váltani az Eagle 4x4-gyel és a 6x6-tal.
EYj5AIsXsAAcaIG

Többször felmerült itt már, de igazság szerint nekem nagyon kell hunyorítanom, ha a Gidránbol el akarok egy 6x6-ot képzelni. Ha ez össze is jön, akkor is inkább az ambulance verzióból kiindulva, vagy esetleg a friss aknavetősből, mint az alap konfigból.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó and kamm
K

kamm

Guest
Nem csodálom, hogy nem nyert a GFF4. Az egy irtózatos hodály. De a Yak sem nagy meglepetés. Szerintem esélye sincs az első tengely felett/előtt lévő kabinnal. Kíváncsi leszek, hogy a brit MRV(P) tenderen mit fog fakítani az Eagle, illetve, hogy családban, csomagban megrendelik-e.
Ennek nagyon rontja az esélyeit az, hogy a JLTV szinte biztos befutó. Pedig szerintem szinte minden light role-t ki tudnának váltani az Eagle 4x4-gyel és a 6x6-tal.
EYj5AIsXsAAcaIG

Többször felmerült itt már, de igazság szerint nekem nagyon kell hunyorítanom, ha a Gidránbol el akarok egy 6x6-ot képzelni. Ha ez össze is jön, akkor is inkább az ambulance verzióból kiindulva, vagy esetleg a friss aknavetősből, mint az alap konfigból.

Hat, arra en is. Esetleg ugy, ahogy a baloldali kinez...

A Jelcinbol ugymond letezik, sot, megelozte a 4x4-et, de az mas tortenet, egy kiherelt, lekoppintott Patria 8x8-as:

317a4ad37a57c2aa007697fa758f8e7b.jpg
 
K

kamm

Guest

Huh? Gyakran olvasni apro tevedeseket ezen az oldalon, de ez azert eleg vicces:

"Kromě nákupu 220 BVP Lynx cena zahrnuje nepochybně i výstavbu nového závodu v Krasnodaru a další investice do maďarské zbrojního programu."

Ez a Krasznodar Kaposvar akar lenni a cseh nyelvben avagy szerintuk az Eszak-Kaukazusban fog a magyar allam harcjarmu-gyarat epiteni? :D

Az hagyjan, de total illogikus meg ugy is: mitol lenne a gyarepites koltsege a RM bevetelenek elkonyvelve a befektetok fele? :eek:

Nálam azt írja, hogy nincs komment.

Ja, ugy tunik, lelockoltak a kommenteket, regisztralni kell, nincs tovabb ingyenes mulatas Pavolek rettegosdijen:

info.svg
Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 603
14 812
113
Huh? Gyakran olvasni apro tevedeseket ezen az oldalon, de ez azert eleg vicces:

"Kromě nákupu 220 BVP Lynx cena zahrnuje nepochybně i výstavbu nového závodu v Krasnodaru a další investice do maďarské zbrojního programu."

Ez a Krasznodar Kaposvar akar lenni a cseh nyelvben avagy szerintuk az Eszak-Kaukazusban fog a magyar allam harcjarmu-gyarat epiteni? :D

Az hagyjan, de total illogikus meg ugy is: mitol lenne a gyarepites koltsege a RM bevetelenek elkonyvelve a befektetok fele? :eek:



Ja, ugy tunik, lelockoltak a kommenteket, regisztralni kell, nincs tovabb ingyenes mulatas Pavolek rettegosdijen:
Van kozvetlenul a cikk alatt egy alig eszlelheto "Nahlásit chybu v článku" - arra ha ráklikkelsz és bizonyítod, hogy nem vagy robot, megírhatod, hol van valamilyen hiba.

Amúgy nem fizetos cikk, normálisan komentálhatnak a regisztráltak akár csak a HTKA-n, és már készulok is egy komentet nyomni a Lynx táblázatot illetoén, csak most már kiváncsi vagyok, meddig marad a nulla koment. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nem csodálom, hogy nem nyert a GFF4. Az egy irtózatos hodály. De a Yak sem nagy meglepetés. Szerintem esélye sincs az első tengely felett/előtt lévő kabinnal. Kíváncsi leszek, hogy a brit MRV(P) tenderen mit fog fakítani az Eagle, illetve, hogy családban, csomagban megrendelik-e.
Ennek nagyon rontja az esélyeit az, hogy a JLTV szinte biztos befutó. Pedig szerintem szinte minden light role-t ki tudnának váltani az Eagle 4x4-gyel és a 6x6-tal.
EYj5AIsXsAAcaIG

Többször felmerült itt már, de igazság szerint nekem nagyon kell hunyorítanom, ha a Gidránbol el akarok egy 6x6-ot képzelni. Ha ez össze is jön, akkor is inkább az ambulance verzióból kiindulva, vagy esetleg a friss aknavetősből, mint az alap konfigból.

Az első tengely feletti kabinkialakítás szerintem is rossz. Sokkal biztonságosabb, ha egy akna/IED nem a monoblock alatt robban, hanem inkább a gép eleje-hátulja szétszáll és elviszi a robbanás energiáját.
Mérethez, nincs azzal gond, az sima APC méret. Olcsó kiegészítő gépként ebbe az irányba megy a világ. Nézd meg mekkora egy TITUS, Griffon, Kamaz Typhoon, vagy Protolab Misu.
A Gidrán esetén sanszosan a Nyala volt az inspiráció, amit az az FNSS gyártott, aki a Nurol meg a BAE közös vállalata.
Szóval valami ilyesmi lenne az értelmes 6x6 belőle. Ez egyébként egy tök logikus evolúció, ha megnézed ma sok gyártó kínál ilyesmit pont amiatt, mert így sokkal több feladat lefedhető 1 típussal, ami lényeges könnyebbség a logisztikának meg a pénztárcának mindkét oldalon.
m02008122800020.jpg

oshkosh-6x6-at-ausa-2015.jpg

DINGO-2-Bergefahrzeug-KMW-008.jpg

Ugyanakkor szerintem egy NMS alapú nyújtott gép hasznosabb lenne nekünk. Az valahol max. 15 tonna körül állna meg és lehetne használni a páncélozott fülkés teherautótól, a dupla kabinos specializált változatokon át az olcsó tartalékos nyuszibuszig rengeteg mindenre.
nimr_hafeet.jpg

IDEX_2015_International_Defense_Exhibition_Abu_Dhabi_UAE_United_Arab_Emirates_062.jpg

CPIR6KHW8AAgHiO2-696x490.jpg

nimr_hafeet_ambulance_008900f906330499.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az első tengely feletti kabinkialakítás szerintem is rossz. Sokkal biztonságosabb, ha egy akna/IED nem a monoblock alatt robban, hanem inkább a gép eleje-hátulja szétszáll és elviszi a robbanás energiáját.
Mérethez, nincs azzal gond, az sima APC méret. Olcsó kiegészítő gépként ebbe az irányba megy a világ. Nézd meg mekkora egy TITUS, Griffon, Kamaz Typhoon, vagy Protolab Misu.
A Gidrán esetén sanszosan a Nyala volt az inspiráció, amit az az FNSS gyártott, aki a Nurol meg a BAE közös vállalata.
Szóval valami ilyesmi lenne az értelmes 6x6 belőle. Ez egyébként egy tök logikus evolúció, ha megnézed ma sok gyártó kínál ilyesmit pont amiatt, mert így sokkal több feladat lefedhető 1 típussal, ami lényeges könnyebbség a logisztikának meg a pénztárcának mindkét oldalon.
m02008122800020.jpg

oshkosh-6x6-at-ausa-2015.jpg

DINGO-2-Bergefahrzeug-KMW-008.jpg

Ugyanakkor szerintem egy NMS alapú nyújtott gép hasznosabb lenne nekünk. Az valahol max. 15 tonna körül állna meg és lehetne használni a páncélozott fülkés teherautótól, a dupla kabinos specializált változatokon át az olcsó tartalékos nyuszibuszig rengeteg mindenre.
nimr_hafeet.jpg

IDEX_2015_International_Defense_Exhibition_Abu_Dhabi_UAE_United_Arab_Emirates_062.jpg

CPIR6KHW8AAgHiO2-696x490.jpg

nimr_hafeet_ambulance_008900f906330499.jpg
Igen, én is arra jutotottam, hogy a 6x6 NMS lenne a megoldás nekünk.
Ami meg a Jelcin inspirációt illeti:
Nekem még ez is gyanús:
Survivor_Police_mp_10268_RM_kl.jpg

RM Survivor.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Igen, én is arra jutotottam, hogy a 6x6 NMS lenne a megoldás nekünk.
Ami meg a Jelcin inspirációt illeti:
Nekem még ez is gyanús:
Survivor_Police_mp_10268_RM_kl.jpg

RM Survivor.
Kizárt, hacsak a törökök nem mentek előre az időben 10 évet és bugázták meg a terveket.
Én arra gondolok, hogy az RM esetén sem a Survivor, sem az AMPV finoman szólva nem nagy siker és ezt, vagy ezeket szeretnék részben kiváltani velünk közösködve. Így lesz egy viszonylag olcsó, de a törökök miatt már bejáratott alapokon nyugvó típusuk, amit lehet nyomatni oda is, ahol a német vasak az árukkal képtelenek labdába rúgni, esetleg lehet karbantartást behúzni innen-onnan. Mondjuk azt mondja az RM Katarnak, hogy figyi má' sejk, mi letudjuk szervizelni meg alkatrészt is tudunk ám hozni a Nurol gépeitekhez, úgyis itt vagyunk miért ne csinálnánk nektek azt is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kizárt, hacsak a törökök nem mentek előre az időben 10 évet és bugázták meg a terveket.
Ezt nem értem. A Survivor 2014-ben jött ki. A Nurol meg az első Jelcineket (amik nagyon nem ilyen voltak, mint a mostani) valamikor 2013-ban kezdte tervezni.
Volt róla szó, hogy a németek (konkrétan a RM) és a törökök már egyszer össze voltak bútorozva, csak az embargó közbe jött...
Ezért gondoltam, hogy ennek a maradványa a hasonló platform.
Van még hasonlóság. A Survivor alapja - ahogy olvasom - a MAN TGM. A Nurol meg forgalmazza az Ejder Kuntert
Man TGM
new-2019-man-tgm_18~340--12165-18778352-1-800.jpg

Ejder Kunter:
1491949023_nurol-makina-kunter-teknik-olculer.png
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én arra gondolok, hogy az RM esetén sem a Survivor, sem az AMPV finoman szólva nem nagy siker és ezt, vagy ezeket szeretnék részben kiváltani velünk közösködve.
Hja és ennek az oka kizárólag az áruk. Tegnap olvastam valahol, hogy az AMPV hiába jobb, mint a Mowag Eagle, ha majdnem 50%-kal drágább. A német tenderen állítólag ilyen arányok miatt nyert az Eagle.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Nézegetem a gépek hátulján a pótkereket és nézem, hogy mind felni nélküliek. Nem lesz egyszerű a kerékcsere rajta! A PSZH-n szereltem át párszor gumit, gyakorlaton. Nem egy egyszerű mutatvány és eléggé időigényes. Nem tudom, hogy ezeknek mi a gumimérete, de így a képek alapján, nagyon hasonlóak. A súlya miatt nincs benne felni?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Nézegetem a gépek hátulján a pótkereket és nézem, hogy mind felni nélküliek. Nem lesz egyszerű a kerékcsere rajta! A PSZH-n szereltem át párszor gumit, gyakorlaton. Nem egy egyszerű mutatvány és eléggé időigényes. Nem tudom, hogy ezeknek mi a gumimérete, de így a képek alapján, nagyon hasonlóak. A súlya miatt nincs benne felni?
De felnin van ;)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 586
113
Az első tengely feletti kabinkialakítás szerintem is rossz. Sokkal biztonságosabb, ha egy akna/IED nem a monoblock alatt robban, hanem inkább a gép eleje-hátulja szétszáll és elviszi a robbanás energiáját.
Mérethez, nincs azzal gond, az sima APC méret. Olcsó kiegészítő gépként ebbe az irányba megy a világ. Nézd meg mekkora egy TITUS, Griffon, Kamaz Typhoon, vagy Protolab Misu.
A Gidrán esetén sanszosan a Nyala volt az inspiráció, amit az az FNSS gyártott, aki a Nurol meg a BAE közös vállalata.
Szóval valami ilyesmi lenne az értelmes 6x6 belőle. Ez egyébként egy tök logikus evolúció, ha megnézed ma sok gyártó kínál ilyesmit pont amiatt, mert így sokkal több feladat lefedhető 1 típussal, ami lényeges könnyebbség a logisztikának meg a pénztárcának mindkét oldalon.
m02008122800020.jpg

oshkosh-6x6-at-ausa-2015.jpg

DINGO-2-Bergefahrzeug-KMW-008.jpg

Ugyanakkor szerintem egy NMS alapú nyújtott gép hasznosabb lenne nekünk. Az valahol max. 15 tonna körül állna meg és lehetne használni a páncélozott fülkés teherautótól, a dupla kabinos specializált változatokon át az olcsó tartalékos nyuszibuszig rengeteg mindenre.
nimr_hafeet.jpg

IDEX_2015_International_Defense_Exhibition_Abu_Dhabi_UAE_United_Arab_Emirates_062.jpg

CPIR6KHW8AAgHiO2-696x490.jpg

nimr_hafeet_ambulance_008900f906330499.jpg


A Dingo az ugye Unimog alapú, ott meg adott volt a 6x6-osváltozat is.

Amúgy ezek a 6x6-os cuccok néha elég el*ottul tudtak kinézni. Pl. a második képen az M-ATV vagy L-ATV 6x6-os verziója.