[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 342
100 842
113

A CAE büszkén jelenti be, hogy közös vállalkozási együttműködési megállapodást kötött az N7 Holding Ltd.-vel, amelyet Dr. Ferenc képvisel. ANTAL. Ezzel az együttműködéssel egy nemzetközi helikopter-szimulátor-kiképző központot kívánunk létrehozni a Magyar Honvédség és más nemzetközi helikopter-üzemeltetők támogatására, állományuk missziós felkészültségének fokozására.

Az N7 Holding kulcsszerepet játszik Magyarország védelmi ipara erősítésében a honvédelmi képességek integrálásával és fejlesztésével, miközben jelentős exportpotenciált teremt az ország számára. A CAE oktatásban és szimulációban szerzett globális szakértelmének – csúcstechnológiát biztosító – és az N7 Holding mélyreható helyi iparági tudásának ötvözésével arra törekszünk, hogy személyre szabott, nagy hatású megoldásokat kínáljunk a képzési központban.

Őszintén köszönjük Magyarország kanadai nagykövetének, Mária Vass-Salazar őexcellenciájának és csapatának a kezdeményezéshez nyújtott felbecsülhetetlen támogatást.

Mi a CAE?
A CAE Inc. (korábban Canadian Aviation Electronics

A CAE világszerte vezető szerepet tölt be a képzés és a szimuláció területén, és számos szolgáltatást és megoldást kínál az analitikai és rendszertervezési célokra, valamint küldetés- és működési támogatást.

A CAE több mint 75 éve a világ egyik vezető oktatási és szimulációs megoldások szolgáltatójaként ismert. Termékeink, szolgáltatások és megoldások átfogó portfólióját kínáljuk, amelyek célja a védelmi és biztonsági szakemberek képzése és felkészítése a küldetés sikerére. Mivel a védelmi és biztonsági erőknek egyre gyakrabban kell több tartományt felölelő környezetben, szintetikus környezetet használni, a CAE digitálisan magával ragadó megoldásai iránti kereslet még kritikusabbá válik.

Az L3Harris Military Training üzletágának megvásárlása, amely magában foglalta az ikonikus Link Simulation & Training, valamint a Doss Aviation vállalatot, megerősítette pozíciónkat a világ vezető tiszta játék, platformfüggetlen képzési és szimulációs vállalataként, amely a globális védelmi piacot szolgálja ki. Fontos, hogy ez az akvizíció kibővítette a CAE azon képességét, hogy képzési és operatív támogatási megoldásokat kínáljon a több tartományra kiterjedő műveletek során azáltal, hogy diverzifikáltuk vezető szerepünket a légi területen, kiegészítették a szárazföldi és haditengerészeti megoldásokat, valamint bővítették képességeinket az űrben és a kiberben.

A képzésen túl tapasztalatainkat és szakértelmünket olyan szomszédos piacokon is kamatoztatjuk, mint például az analitika és a rendszertervezés, valamint a küldetés és működés támogatása. Ezekben a piaci szegmensekben a CAE alapvető képességei és digitális technológiái, beleértve a magával ragadó szintetikus környezeteket és adatvezérelt megoldásokat, alkalmazhatók tervezésben, elemzésben és döntéstámogatásban
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 416
85 609
113
Úgy tűnik hogy ennek a CAE együttműködés elég régre nyúlnak vissza a gyökerei...

2022 december
https://honvedelem.hu/hirek/gyumolcsozo-kanadai-magyar-egyuttmukodes.html
A digitális immerzió élvonalába tartozó CAE kanadai high-tech vállalat alapításának 75. évfordulóját ünnepelte Budapesten, a Normafa Rendezvényházban, december 12-én, hétfőn. A 2009 óta magyar leányvállalattal is rendelkező csúcstechnológiai cég a fejlesztésen kívül több ponton igyekszik hozzájárulni a Magyar Honvédség sikereihez: a vadászpilóták képzésével az NFTC programjukon keresztül, az A319-esek pilótáinak felkészítésére alkalmas szimulátorok gyártásával és a H-145M forgószárnyas pilóták szimulátoros képzésével.
x63982fede7570954925956.jpg.pagespeed.ic.1MmZsQUFg6.webp
2023 május
2024 június
This week the leadership of VIKI visited Canada

On May 29th, László Deme, Hungarian Deputy State Secretary, designated CEO of VIKI and Balazs Hendrich, deputy CEO of VIKI visited the Embassy of Hungary to Canada to meet with the Canadian Assistant Deputy Ministers of the Department of National Defence/Ministère de la défense nationale to discuss the topics of the defence industry and innovation.

The delegation also visited CANSEC, the Canadian Global Defence and Security expo in Ottawa. The two day event was hosted by the Canadian Association of Defence and Security Industries (CADSI) and aimed to provide a platform for defence and security suppliers, contractors, as well as other industry stakeholders to network and showcase cutting-edge technologies, products and services. Here we had the opportunity to have discussions with Canadian key defence companies such as Rheinmetall Canada inc., CAE and Bombardier.

We thank the Embassy of Hungary to Canada and the Canadian Assistant Deputy Ministers of the Department of National Defence/Ministère de la défense nationale for the opportunity to have a conversation on such important topics.
2024 augusztus
1721739653897


"It was a privilege to welcome members of the Hungarian Defence Forces to CAE’s chalet at the Farnborough International Airshow (FIA2024).
As a world leader in flight training and simulation-based solutions, CAE Defense & Security is proud to support the needs of our global allied defence customers. Thank you to General (Ret) László Tömböl, for our insightful discussion. We look forward to the opportunity to further support the operational requirements and mission readiness of Hungary’s defence forces."
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and arcas

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 867
4 322
113
Az inlet barrier filter probléma mintha azóta megoldódott volna...

"An emergency airworthiness directive from the European Union Aviation Safety Agency addressing the issue was issued on 23 December 2021. It affects the C2, D2 and D3 variants of the H145, including both civil and military models, when an IBF is fitted.
Operators can also remove the IBFs if they wish to fly without limitations.
Airbus Helicopters says it is “ramping up” production of covers to replace the IBFs and is also permitting Part-145 maintenance organisations to manufacture interim covers."

Igen, a kifejezetten az IBF-en történő jegesedés és aztán az onnan leváló jég beszívásának problémája megoldódik, ha eltávolítják, vagy be sem szerelik az IBF-et. De így meg a hajtómű amortizációjának mértéke fog nőni, mivel jóval (úgy 99%-kal) több részecskét fog beszívni. Amúgy a FlightGlobal cikke szerint az Airbus éppen hogy a jegesedés esélyének csökkenését is várta az IBF-től. Csak éppen ezt elfelejtették letesztelni az erősebb hajtóművel szerelt D2-es változatú H145 heliknél.


A "to fly without limitations" meg természetesen csak azt jelenti, hogy az IBF miatti extrakorlátozások nélkül repülhet, ha kiszerelik az IBF-et. De nem repülhet semelyik EC-645/H145 sem jegesedésre hajlamosító körülmények között.


11. Operating Limitations
VFR day and night
Non-icing conditions
For IFR Category A operation refer to approved RFM
Additional limitations for TO and LDG refer to approved RFM




Ez volt az azonnali intézkedés. Aztán módosították a problémás alkatrészt és az új gépeket már azzal szerelik. A régebbi gépeken meg az üzemeltető kicserélhette, ha akarta. Nyilván aki olyan helyen repül ahol soha nincs hó, annak nem kellett cserélni. Emlékszem egy cikkre hogy az európai hatóság jóváhagyta az új IBF-et, de most nem találom.

Próbáltam most megtalálni a jóváhagyást, de vagy nagyon eldugták, vagy egyelőre mégsem sikerült megoldani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 416
85 609
113
Igen, a kifejezetten az IBF-en történő jegesedés és aztán az onnan leváló jég beszívásának problémája megoldódik, ha eltávolítják, vagy be sem szerelik az IBF-et. De így meg a hajtómű amortizációjának mértéke fog nőni, mivel jóval (úgy 99%-kal) több részecskét fog beszívni. Amúgy a FlightGlobal cikke szerint az Airbus éppen hogy a jegesedés esélyének csökkenését is várta az IBF-től. Csak éppen ezt elfelejtették letesztelni az erősebb hajtóművel szerelt D2-es változatú H145 heliknél.


A "to fly without limitations" meg természetesen csak azt jelenti, hogy az IBF miatti extrakorlátozások nélkül repülhet, ha kiszerelik az IBF-et. De nem repülhet semelyik EC-645/H145 sem jegesedésre hajlamosító körülmények között.

11. Operating Limitations
VFR day and night
Non-icing conditions
For IFR Category A operation refer to approved RFM
Additional limitations for TO and LDG refer to approved RFM


Próbáltam most megtalálni a jóváhagyást, de vagy nagyon eldugták, vagy egyelőre mégsem sikerült megoldani.
A civil változatokon általában van időjárás radar. Az mire jó?

Swiss Air-Rescue H145 Helicopter in Heavy Snow
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed