<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Beszélgetés Hende Csabával
Gyerekek, a lényegre figyeljetek már! Az írásból annyi derül ki, hogy nagy a probléma és meg akarják oldani. Semmi több. Nyilvánvaló, hogy idő előtt nem fognak mondani semmi konkrétumot.
De biztató, hogy a htka-val számolnak, tehát remélhető, hogy legközelebb is ott lehetnek.
Én is hiányolom a szárazföldiekre való rákérdezést.
***
Hans
"Vájjá’ te Csabi!"
Pertu vagytok?
"Most nem ott vagyunk, hogy az UH60M árban a pucérseggű AW alatt van? És akkor erre még jönnek azok a kütyük extraként, ami az amcsi tipusban gyári?"
Erről eddig semmilyen pontos információ nem jelent meg. A fölhozott árak találgatások.
Annyi ismert, hogy az AW139-esre nagy árkedvezményt adnának, semmi több.
"Meg ugye azt a Spike-ot csak rendszeresíteni kéne ahhoz az olasz géphez."
Például szerintem nem Spike-ot kellene.
"Apropó mi a fenének is 6 VIP gép? Ha lenne ennyi géphez “ki-be rakható készlet”, az oké! De dedikáltan VIP? Minek?"
Ennek semmi alapja nincs, csak találgatás az egész.
***
terko
"De azt nem értem, hogy az új helikopterek beszerzésénél miért kell eleve kizárni az orosz, illetve amerikai típusokat (főként az amcsit, hisz még NATO tagország is)."
Az egyértelműen lejön, hogy a magyar kormányzat nem akar új gyártású orosz gépeket. Ez adottság. Megjegyzem igazuk van. Jó lenne ugyanakkor, ha a Mi-17-esek még kapnának egy nagyjavítást és korszerűsítést és maradhatnának ~10 évig, ez beleférhet.
Ha meg lenne a hazai ipari javítóbázis, nem lenne kérdés, hogy az új orosz gépek vásárlása lenne jó döntés. De nincs meg.
Az amerikaiaknál egyértelműen az árakkal vannak problémák és -ezt már én teszem hozzá- valószínűleg az üzleti konstrukció nem elég rugalmas.
Nem elég csak a bruttó összegeket összehasonlítani, a fizetés módja és az ütemezés sem mindegy. Az amerikaiaknak ott vannak a nagy cubák dollárokat kicsengető vevőik, szemlátomást nem különösebben törik magukat, hogy kedvező ajánlatot dolgozzanak ki a mi igényeinkre és üres zsebünkre...
***
Littlejohn
"Egyszer már vettünk korszerű, világszínvonalú olasz gépeket…"
Akkor, abban a pillanatban Magyarországnak ez volt az egyetlen elérhető lehetőség. Lehet, hogy ebből a szempontból tényleg ismételni fogja magát a történelem.
"Igen, az UH-60 drága…… de a lengyelekkel biztosan meg lehetne egyezni valahogy."
Nem a lengyelek tettek ajánlatot, hanem a Sikorsky, nincs mögötte se a lengyel állam, se az amerikai. A gyártósor 'tán még be se indult.
"VIP-gépet meg nem szabadna venni. VIP-csomag ok., de egy dedikált VIP-gép úgy politikailag, mint gazdaságilag hiba lenne."
Lásd fentebb. Biztos, hogy nem lesz dedikált VIP gép, ez egy nagy hülyeség.
Gyerekek, a lényegre figyeljetek már! Az írásból annyi derül ki, hogy nagy a probléma és meg akarják oldani. Semmi több. Nyilvánvaló, hogy idő előtt nem fognak mondani semmi konkrétumot.
De biztató, hogy a htka-val számolnak, tehát remélhető, hogy legközelebb is ott lehetnek.
Én is hiányolom a szárazföldiekre való rákérdezést.
***
Hans
"Vájjá’ te Csabi!"
Pertu vagytok?
"Most nem ott vagyunk, hogy az UH60M árban a pucérseggű AW alatt van? És akkor erre még jönnek azok a kütyük extraként, ami az amcsi tipusban gyári?"
Erről eddig semmilyen pontos információ nem jelent meg. A fölhozott árak találgatások.
Annyi ismert, hogy az AW139-esre nagy árkedvezményt adnának, semmi több.
"Meg ugye azt a Spike-ot csak rendszeresíteni kéne ahhoz az olasz géphez."
Például szerintem nem Spike-ot kellene.
"Apropó mi a fenének is 6 VIP gép? Ha lenne ennyi géphez “ki-be rakható készlet”, az oké! De dedikáltan VIP? Minek?"
Ennek semmi alapja nincs, csak találgatás az egész.
***
terko
"De azt nem értem, hogy az új helikopterek beszerzésénél miért kell eleve kizárni az orosz, illetve amerikai típusokat (főként az amcsit, hisz még NATO tagország is)."
Az egyértelműen lejön, hogy a magyar kormányzat nem akar új gyártású orosz gépeket. Ez adottság. Megjegyzem igazuk van. Jó lenne ugyanakkor, ha a Mi-17-esek még kapnának egy nagyjavítást és korszerűsítést és maradhatnának ~10 évig, ez beleférhet.
Ha meg lenne a hazai ipari javítóbázis, nem lenne kérdés, hogy az új orosz gépek vásárlása lenne jó döntés. De nincs meg.
Az amerikaiaknál egyértelműen az árakkal vannak problémák és -ezt már én teszem hozzá- valószínűleg az üzleti konstrukció nem elég rugalmas.
Nem elég csak a bruttó összegeket összehasonlítani, a fizetés módja és az ütemezés sem mindegy. Az amerikaiaknak ott vannak a nagy cubák dollárokat kicsengető vevőik, szemlátomást nem különösebben törik magukat, hogy kedvező ajánlatot dolgozzanak ki a mi igényeinkre és üres zsebünkre...
***
Littlejohn
"Egyszer már vettünk korszerű, világszínvonalú olasz gépeket…"
Akkor, abban a pillanatban Magyarországnak ez volt az egyetlen elérhető lehetőség. Lehet, hogy ebből a szempontból tényleg ismételni fogja magát a történelem.
"Igen, az UH-60 drága…… de a lengyelekkel biztosan meg lehetne egyezni valahogy."
Nem a lengyelek tettek ajánlatot, hanem a Sikorsky, nincs mögötte se a lengyel állam, se az amerikai. A gyártósor 'tán még be se indult.
"VIP-gépet meg nem szabadna venni. VIP-csomag ok., de egy dedikált VIP-gép úgy politikailag, mint gazdaságilag hiba lenne."
Lásd fentebb. Biztos, hogy nem lesz dedikált VIP gép, ez egy nagy hülyeség.