[HUN] Helikopterbeszerzés

Nekem hiányozni fognak a mostani helikopterek. Tudom, hogy sokan nem szeretik az oroszokat, de azt el kell ismerni, hogy helikopterek készítéséhez kiválóan értenek. A Mihuk szépen szolgálták a hazát!  Remélem sikerül olyan típust találni ami méltó utóduk lesz (bár nem lesz könnyű) !
 
Én nem vagyok elájulva ettől az AW -139-től! akkor sem katonai gép illetve egy típusra alapozni? AW-119? minek? Alap kiképzés Kanadában történik ?! Inkább vip lesz abból a 2db-ból! :D
 
Nos én Örülök ha az ország nagyobb vihar nélkül átvészeli a jövő évet. Ugyan is az igazi vihar még csak most jön, ami eddig volt csak fuvallat volt.
 
<a title="shornet24 profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/shornet24/">shornet2</a>: szerintem nem AW helikopter lesz, én a Blackhawkban reménykedek!

 
 
denilend:
Oda meg vissza lennék, ha egy olyan bizonyított, kiforrott, remek heli lenne, mint a Hawk, de ebből ahogy kiveszem, AW139 lesz. :(
----
A digók fegyver gyanánt a Spike-ot is ajálnják - nem is tudtam, hogy rendszerben van hozzá?
 
<a title="Hans profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/hans/">Hans</a>: Az nem lenne rossz.
 
Belső információ:

Az nyilván senkinek sem újdonság, hogy az idő nagyon sürget, gyorsan kell lépni, épp ezért nincs idő hosszú és támadható (akkor még hosszabb) tendereztetési folyamatra. Jelen állás szerint a vezetés kormányközi szerződésre törekszik, tehát olyan ajánlat lesz a nyertes, mely mögött egy állam is áll. Ezt csak az olasz AW139/AW119 és amerikai Huey-s ajánlat teljesíti. Utóbbi lejárt, ám szóbeli ígéret van egy még jobb ajánlatra.

Emellett az oroszok, a Sikorsky és az Eurocopter is pályázna, de ők nem teljesítik a HM feltételeit, nincs mögöttük állami támogatás.

A szállítógépek esetén pedig nagyjavítás után maradnak továbbra is az An-26-osok, melléjük polgári szállítógép(ek) lízingelése várható, legalábbis az előkészületek ebbe az irányba mutatnak.
 
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az amerikaiak második körben milyen ajánlatot adnak. Ha már nagyobb vasban nem gondolkozhatunk, a Huey van nagyjából olyan jó, mint az AW-139. Kell nekik az üzlet, kell a bevétel, szerintem rendesen le fogják vinni az árakat. Valószínűleg a politika dönt majd, nem a reális képességek, amit a két típusváltozat nyújtani tud.
 
(Nem véletlenül linkeltem be a vonatkozó fórumot. Zord Gábornak Magyar Nemzetes újságírójaként elég jó kapcsolatai vannak a jelenlegi kormányban (a HM-ben is, de ennek itt most nincs jelentősége) és amit leír, az úgy van, így nem sok értelme van másra tippelni. )
 
A lényeg: döntés még nincs, fő cél a tender elkerülése (túl hosszadalmas az eljárás) és az ügyben az átláthatóság/információkiáramlás minimálisra csökkentése.

Vagyis úgy fogjuk megtudni a döntést, ahogy a gripennél.
 
"Medina község ... földrajzi elhelyezkedése pedig szakmailag is elfogadható megoldást jelent"

Mi??
És mégegyszer:
Mi??

Medina egy cseszett völgy alján van.
Építenek neki egy 400M magas tornyot, vagy hogy gondolták?

Más:
Szvsz az Ancsák reszelgetése pillanatnyilag jó ötlet, ahogy a civil gépek bérlése is.
Ha jó áron tudnak bérelni egy-két 737-est, vagy A319-est, azzal személyeket szállítani tökéletesen lehet.

Persze akkor is ki kell találni, hogy mi legyen a 26osok helyett.
Érdekes, hogy a legtöbben a C-27-re gondolnak.
A CASA gépei, ill. az AN-72/74 esélytelen?
 
AW-149: Biztos hogy jó ötlet egy olyan helikoptert venni, amelynek egyetlen prototípus példánya létezik?  2 éve repült először és még senki sem rendelte meg.
 
<a title="borisz profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/borisz/">borisz</a> :“ Ha jó áron tudnak bérelni egy-két 737-est, vagy A319-est, azzal személyeket szállítani tökéletesen lehet... "

Szükségünk van ekkora személyszállítási kapacitásra? Vagy inkább teher változat kellene?

B737, A320 elsőre jónak tűnik, de ezt majd a polgári gépek ismerői megszakértik. A ferihegyi cégeknél meg van az eszköz és a tudás az üzemeltetéshez. Valószínűleg néhány ex- Malév pilótát is lehetne még találni, csak újra kellene vizsgázniuk, mert már fél éve nem repültek.  Hogy a BAe-146-tal mit tudnának csinálni Ferihegyen, azt majd Allesmor vagy Aerophyl megmondja.

"Érdekes, hogy a legtöbben a C-27-re gondolnak..."

A C-27-et ugyaz a cégcsoport gyártja mint az AW-139: http://www.finmeccanica.com/Corporate/EN//index.sdo

Ha az olaszokkal létrejön az államközi szerződés, akkor könnyen és gyorsan be lehet őket szerezni, nem kell tender.

 "A CASA gépei, ill. az AN-72/74 esélytelen?"

Orosz gépet ez a kormány biztosan nem vesz/bérel. Minden típusváltás azért történik hogy szakítsanak az orosz technikával.

Az EADS CASA (Airbus Military) C-295-höz kivel kellene államközi szerződést kötni, hogy ne legyen tender, a spanyolokkal?

http://www.airbusmilitary.com/Aircraft/C295/C295About.aspx

 

 
 
"A digók fegyver gyanánt a Spike-ot is ajálnják – nem is tudtam, hogy rendszerben van hozzá?"

 

Jól tudtad, nincs rendszerben. A felfegyverzett AW139-es egyelőre mókusvakítás. Ígérni minden cég nagyon tud. Aztán küldenek egy számla kalkulációt, hogy "ha kell, akkor ennyi". Ettől viszont lehet dobni egy hátast. Az AW139-esről részletesebben az AS januári számában olvashatsz.
 
Már itt is többen pedzegetik:

Ha már az olaszoktól veszünk helikoptereket, akkor nem lehetne egy csomagban a szállítógépekkel? Gondolom lehetne valamennyit alkudozni is velük hiszen nem két évre állítanánk rendszerbe őket. Biztos ANYAGILAG jól jöhetnénk ki belőle. A képességek megtartása már más kérdés, de legalább ellépnénk a holtpontról.
 
Üdv.Ha most állna  a PG a helikopterproblémát könnyebb lenne kezelni,már az orosz modernizációt is olcsóbban megúszhatuk volna+ a további üzemeltetést. Szállitogép fronton is képbe lenne ,Ukrán-PG vegyesen+ ha lenne Malév pl: az afganisztáni szállítást is bonyolít hata volna,nem értem eddig mért nem ők csinálták  hisz most is a szomszédba Termez repkedünk sokszor .Tehát valójában politikusaink döntései mostanában fájnak igazán.a PG -sek meg egyéb szakemberek meg tudásukat Afrikában kamatoztatják.
 
Az AN-72/74 minden szempontból esélytelen.

Véleményem szerint mindenképp lesz csökkenés a MI-24 eltűnésével.  A tűzerő tovább csökken a csapatoknál, mivel nem lesz változás a tüzérségnél, páncélosoknál sem. Az aknavetős vonal is csak árnyéka önmagának számomra érthetetlen, hogy egy ilyen alapvető fegyvert nem tudunk és nem is akarunk gyártani, jó lesz nekünk a második vh. szovjet vetője, pedig biztos nem több tíz millió dollár egy ilyen vas.

A felfegyverzett szállítóhelikopterrel kapcsolatban: Erről az jut eszembe, hogy egy vadiúj RÁBA H-18-ra rápakolok egy löveget/gépágyút/rakétát akkor azzal le tudom cserélni a T-72-t? Meglehet csinálni csak erős kompromisszumokkal.