[HUN] Helikopterbeszerzés

Így van, ezt írtam én is napokkal ezelőtt IS, ez egy légtérrendészeti feladatokra kiváló, egyébként nekem is tetsző, ügyes-okos-fürge és legfőképpen olcsó és olcsón üzemben tartható helikopter. De nem jobb katonai célokra semmi esetben sem mint akár egy H145M/H645 hívjuk ahogy tetszik...
És a 160as helikopter osztag köszöni szépen,AH6sal repül továbbra is,nem kér a Lakotábol....Pont forditva,a H145M egy rendészeti célra alkalmazható polgári gép.AH6 meg vérbeli támadó helikopter.
 
Megjegyzem hogy az a 38 fok nem volt melegrekord vagy ilywesmi. Danianak pont az eszaki resze norvegiaval szembeni resz a nyaralo ovezet /balaton/ a golf aramlat oda is el er es melegebb a tenger... Daniaba mivel ott huzamosabb ideig eltem volt hogy 42 fok volt mondjuk az rekord volt. De tobbszor volt nap hogy 40 feletti ertek volt pedig az ithon is forrosag...36-38 szokott lenni nyaron inkabb 34-36 fok szokott lenni de a julius vege agusztus eleje 36-38 egy atlagos nap. 2-3 fok elteres szokott lenni nyaron a hazai es a kinti odojaras kozott ha nincs front. Vagy meg annyi se. Tudom mert a homerseklet miden alkalommal ki lett telefonalva anyammal :D altalanos tema

Csak nem mindegy hogy Norvégia melyik részét nézed...

https://en.wikipedia.org/wiki/Norway#Climate

http://www.luftambulanse.no/våre-baser

Én is voltam Dániában (Karup kb. ott van, amiről te is írsz), nekem egy csodálatos 12-15 C fokos nyár jutott júliusban, ami nem tért el jelentősen az ottani átlagostól.


A mentőhelikoptereknek lehet nyitok inkább egy külön topikot...
 
Részben azért,részben meg a teljesitmény igény miatt.Ugyanakkor az OH58 meg az O/AH6,SA350 egyhajtóműves maradt.AW109 meg egyhajtóműves lett AW119 néven.Úgy nézz ki,hogy az AW109 feletti kategóriában a 2hajtómű a nyerő,alatta meg az egy.AW109/119,SA350/355 meg a határeset.Igazábol azt kéne eldönteni,hogy mi a feladatkör amit be akarunk tölteni.Ha egy felderitő-páncélvadászt a cél,ami eggyütműködik a Mihukkal,és közvetlen légi támogatást ad a harcoló alegységnek,az AH6 a nyerő.Ha fontossabb,hogy önálló területellenrző,járöröző funkciója legyen,ami akár egy párfős beavatkozó egységet is le tudd tenni,AW109
AgustaWestland+AW-109+Power+%2528combat%2529+helicopter.jpg

Mert ez kész,müködő tipus.Ha volna még Határörség,nameg pénz nemcsak stadiont épiteni,simán szét lehetne osztani a feladatkört.Szóval alapkérdés,hogy tulajdonképpen mire kell a gép.Nameg mi lesz az MH feladata.
Egy pici OFF
Elnezest de ezen a kepen egy nagyon szepen kivitelezett radiotaviranyitasu modellhelikoptert lathatunk
Ciklikus szogallito tolorudja.... Meg a repedesek merete az aszfalton ablaktorlok stb
 
Egy pici OFF
Elnezest de ezen a kepen egy nagyon szepen kivitelezett radiotaviranyitasu modellhelikoptert lathatunk
Ciklikus szogallito tolorudja.... Meg a repedesek merete az aszfalton ablaktorlok stb
Igyigaz.A rendes,valódi gép képeit az istennek nem fogadta el a bemontirozó.Ezt meg elfogadta.És csak sima makett.Nemrég frissitette magát a Fierefox,azota vannak vele ilyen gondok.Az AH6os legujabb változatának képeit sem volt hajlandó bemásolni,a programozok kutyauristene tudja miért
 
Csúnyán mellé löttél.Az OH6 kapta a funkciója miatt a legtöbb tüzet vietnámban.Olvass utána mi volt a harceljárás.
ah6_little_bird_l5.jpg

Ez a mai változat.Saudiak már harcba is vetették.És már van újabb változat is.
Te azt írtad hogy jól tűri a sérüléseket, én meg azt, hogy a számok nem ezt mutatják. Ha jól tűrte volna a sérüléseket, akkor kevesebbet kellett volna veszíteni a több tűz alá vett gépből is, de nem ez történt. A szaúdiak meg elhiszem hogy bátran harcba vetették - papucsos-kézifegyveres gerillák ellen, akiknek max légvédelmi fegyvere a Kalasnyikov.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Részben azért,részben meg a teljesitmény igény miatt.Ugyanakkor az OH58 meg az O/AH6,SA350 egyhajtóműves maradt.AW109 meg egyhajtóműves lett AW119 néven.Úgy nézz ki,hogy az AW109 feletti kategóriában a 2hajtómű a nyerő,alatta meg az egy.AW109/119,SA350/355 meg a határeset.Igazábol azt kéne eldönteni,hogy mi a feladatkör amit be akarunk tölteni.Ha egy felderitő-páncélvadászt a cél,ami eggyütműködik a Mihukkal,és közvetlen légi támogatást ad a harcoló alegységnek,az AH6 a nyerő.Ha fontossabb,hogy önálló területellenrző,járöröző funkciója legyen,ami akár egy párfős beavatkozó egységet is le tudd tenni,AW109
AgustaWestland+AW-109+Power+%2528combat%2529+helicopter.jpg

Mert ez kész,müködő tipus.Ha volna még Határörség,nameg pénz nemcsak stadiont épiteni,simán szét lehetne osztani a feladatkört.Szóval alapkérdés,hogy tulajdonképpen mire kell a gép.Nameg mi lesz az MH feladata.
Attól tartok, mire a MH-nek új helikopterei lesznek, addigra a Mi-24 csak szép emlék lesz, úgyhogy azokkal nemigen fog együttműködni más heli hosszú távon. Abban viszont igazad van, hogy először a feladatkört kellene kitalálni, megszabni mielőtt bármit is rendelünk. Akkor viszont miről és miért vitatkozunk itt, mert a feladatkört tuti nem mi fogjuk megszabni!!
 
Nyáron lehet hogy macerasabb lesz vele repülni, de télen könnyebb. Lehet. Ha leszerelik az ajtót máris könnyebb, de ez egy mentőhelikopteren nem opció. Az egészségügyi berendezésre leszek kíváncsi, marad e benn , vagy azok nélkül jönnek. Mert akkor azt is venni kell még, és ott esetleg lehet pár kg-t spórolni. Na meg ha a jegtelenitot nem töltik fel szesszel pl, sovány személyzettel reptetnek. Úgy tizenöt éve láttam belül egy akkor új EC mentőhelikopteren, azon kívül hogy meglepett a műanyag burkolata a bent lévő szűk hely volt meg figyelemfelkeltő.


Találtam PW206B2 teljesítménygrafikonokat:

https://www.helistar.eu/sites/default/files/2017-01/ec-h135-brochure.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Attól tartok, mire a MH-nek új helikopterei lesznek, addigra a Mi-24 csak szép emlék lesz, úgyhogy azokkal nemigen fog együttműködni más heli hosszú távon. Abban viszont igazad van, hogy először a feladatkört kellene kitalálni, megszabni mielőtt bármit is rendelünk. Akkor viszont miről és miért vitatkozunk itt, mert a feladatkört tuti nem mi fogjuk megszabni!!
Eggyenlőre az egész MH feladetköre zavaros.És a személyes véleményem,hogy a komlett állami intézményrendszer reformjával kéne kezdeni a hadseregfejlesztést.Mert ezt a bolsevik államszervezet nem csak az MHt,az egész országot tönkre teszi.És elvileg a Honvédségnek van feladatrendszere.Csak totál alkalmatlan rá.A felelösök meg ksznik szépen,jol élnek az ellopott pénzböl,meg ücsörgnek pizsamában a kényelmes HM irodákban.Az is röhely,hogy nem lehet tudni,tulajdonképpen mi,mennyiért történik a Mihukkal.Mert ha csak egy nagyjavitás jellegű felújitás,akkor kidobott pénz.De ha egy VM átépités-modernizálás,akkor az elvileg 15-20év élettartamot ad még neki.Az a Mi28N rotor és fegyverrendszerét jelenti,a rotorárboc lokátor nélkül.Opcióssan a VK2500as hajtóművet.És akkor nagyon is jó lenne melléjük a kis AH6.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Luthero
Te azt írtad hogy jól tűri a sérüléseket, én meg azt, hogy a számok nem ezt mutatják. Ha jól tűrte volna a sérüléseket, akkor kevesebbet kellett volna veszíteni a több tűz alá vett gépből is, de nem ez történt. A szaúdiak meg elhiszem hogy bátran harcba vetették - papucsos-kézifegyveres gerillák ellen, akiknek max légvédelmi fegyvere a Kalasnyikov.
Miért,a viethminnek nem AKik voltak?Különben vietnámi veszteségek nem véletlen voltak nagyok.Szó szerint berepültek velük a fák és a házak közé.Még nincs FLIR,csak a pilota szép szeme.82ben a szirek ellen,de Bejrutban a PFSZ ellen is bevált.Érdekes mód az izraeli harckocsizók sem a Mihutol féltek,hanem a Gazelle-tol.
 
Szerintem nagyon nem mindegy, hogy harci bevetésre egy - vagy kéthajtóműves gépet küldenénk. Ha már a békeidős légimentésnél is követelmény a két hajtómű, akkor miért gondolja bárki, hogy olyan harci körülmények között ahol lőnek is a helikopterre elég az egyetlen hajtómű?!!

Most nem a hajtóművek számáról vitatkozunk, mégha az amúgy fontos szempont is lehet, hanem arról, hogy desszantfeladatokra a H145M ugyan olyan, mint a Lynx vagy az UH-1.
 
Most nem a hajtóművek számáról vitatkozunk, mégha az amúgy fontos szempont is lehet, hanem arról, hogy desszantfeladatokra a H145M ugyan olyan, mint a Lynx vagy az UH-1.
Attól eltekintve hogy H145M-ből vehetsz gyári újat mint hosszú távú megoldást a helikopter-hiányra, de a másik kettőből már kissé problémás lehet ...
 
Attól eltekintve hogy H145M-ből vehetsz gyári újat mint hosszú távú megoldást a helikopter-hiányra, de a másik kettőből már kissé problémás lehet ...
Már miért lenne problémás venni?Csehek nem UH-1Yt vesznek?Bell412 nincs gyártásban?Wildcat nem egy modernizált Lynx?Bár mondjuk én inkább az AH60,AW149M szerü gépekböl csemegéznék....Márha tényleges harci bevetési képesség is szempont
 
Hát kb...
Az AH-64 fegyverzetének a fele kb. akkora tömegű, mint az AH-6 heli üres tömege.
Ez kb. olyan kijelentés, mint vérbeli stratégiai bombázónak hívni az F-16-ost...
Uzi is eltörpül a PPS mellet....És eredetileg az F16 jó kzelharckészségű harcászati támadógép.Te magad irtad.És ilyen alapon a type10 nem hk,mert eltórpül az M1A2 mellet.AH6 támadóheli,csak más kategória,mint az AH64.De nem kiváltója,hanem kiegészitője.Nem is a remélketőleg VM szintre modernizált Mihuk helyett,hanem meléjük gondolnám jónak őket.És megintcsak katonatisztek tanulmányaira alapozok,akik meg pl az iraki harci tappasztalatokra alappoznak.Felderitő-csapásmérő heliáros vietnám ota bevált,és egyre tkéletesedő harceljárás.Csak kzben fejlődtek a felderitők képességei.Ahogy az O-1/2hz képest az OV10 is már magában is képes kissebb csapásmérésre,Helikre leforditva,a H145M az O2 megfelelője,az AH6 meg az OV10é
 
És ilyen alapon a type10 nem hk,mert eltórpül az M1A2 mellet.AH6 támadóheli,csak más kategória,mint az AH64.De nem kiváltója,hanem kiegészitője.OV10é
Borzalmasan rossz példa. A Type 10 autloaderes, ezért eggyel fővel kisebb a személyzete és mivel japán átlagemberre tervezték eleve kisebb a hk. sanszosan. A tűzerejét és pánélvédettségét kell megnézni.

Nem lehet vérbeli támadóheli az, amire sem fegyverzet sem szenzormennyiség sem fér rá. Az AH-64 FLIR tornyát és 4 db AGM-114-et sem bírna el, nemhogy gépágyútornyot.

A szezont kevered a fazonnal és még az érveléseden is akkora lyukak vannak, mint a Hold kárterei.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Luthero
Borzalmasan rossz példa. A Type 10 autloaderes, ezért eggyel fővel kisebb a személyzete és mivel japán átlagemberre tervezték eleve kisebb a hk. sanszosan. A tűzerejét és pánélvédettségét kell megnézni.

Nem lehet vérbeli támadóheli az, amire sem fegyverzet sem szenzormennyiség sem fér rá. Az AH-64 FLIR tornyát és 4 db AGM-114-et sem bírna el, nemhogy gépágyútornyot.

A szezont kevered a fazonnal és még az érveléseden is akkora lyukak vannak, mint a Hold kárterei.
És hol vannak azok a kráterek?Hk vonalon viszont tényleg jobb lett volna egy könnyű harckocsi-nehéz hk sszevetést irni.