A gumi betétet lehet cserélni acél "körmökre" - ezek láthatóak a torony hátán.
Tisztázzuk,hogy azért vannak a gumitalpak kívül a láncon,hogy a lánc,és a futómű élettartamát növeljék,utána a zajcsillapìtás,az esetek 98%-ban a tapadás elég a gumitalppal is.
Az utólagos,vagy ideiglenes hókarmok jók,de megvannak a korlátai,nem körültekintő használttal le lehet szaggatni róla hamar,esetleg a.láncot is megrongálja,elszakítja.
A lánc csere max 10 perc kell legyen, különben ki kell rúgni a kezelőket,itt 2 gép kell hozzá,mert ez nem kotró,hogy felhúzom magamra a kanállal az új láncot,szóval kell 1 pilóta a gépbe,ami láncot cserélünk,kell 1 segéderő kívülre aki ráakaszt az új lánra,kell 1 másik gép,az lehet bármiegy civil kocsi is elég, meg abba 1 pilótaés 2 perc alatt fent az új lánc.
A harckocsizóknak kézség szinten kellene tudni a feszítőt kiengedni,amíg a másik a másik előkészíti az aksis hajtót a lánc szétnyitásához,és már itt is a prés,csap ki,új láncra áthajt a hátsó görgőig,kötél a láncra,át a csillagkeréken,már rajta is a kötél a màsik gépen,helhúz,addigra már ott a prés,csap vissza,feszítő felspanol,és lánccsere.
2 hk-ban van 8 ember,a laktanya udvaron a 2 géppel,cakk pakk 10 perc kell legyen/lánc,vagy másnap krupli,meg hagyma hámozás a konyhán,a konyhások meg nézik,és biztatják,szaktanácsokkal látják el őket.
Semmi special nincs 1 lánccserében,kb amíg felszeresz 3 hókarmot,lecseréled a láncot,ha van rá igény,meg terepre való lánc.