Mindenkinek vannak ötletei...Nem a honvédelmi költségek lefaragását kérném a regnáló kormányzattól. A gyakorlás nélküli fegyverzet és katona lenne a pazarlás. De a Vodafone megvásárlásából lehetne viszontde itt abba is hagyom
![]()

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mindenkinek vannak ötletei...Nem a honvédelmi költségek lefaragását kérném a regnáló kormányzattól. A gyakorlás nélküli fegyverzet és katona lenne a pazarlás. De a Vodafone megvásárlásából lehetne viszontde itt abba is hagyom
![]()
Bocsánat, csak próbáltam megmagyarázni hogy miért nincs benne semmi új információ...Azt a kis sikerélményt is elveszed az embertől...(pl. valahogy akkor nekem sem tűnt fel, csak most)
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.Ez így nem igaz!
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.
A másik probléma, hogy jelenleg nem találsz sehol leakasztható A4-et (erre mondjuk 20 évvel ezelőtt kellett volna gondolni, amikor nyugaton mindenki leépített és hegyekben állt az inkurrencia), szóval ez a hajó elment. Ha valaki mégis megválna ettől a típustó (a spanyol gépektől tekintsünk el mert a rendbehozás+upgrade annyiba kerülne, amiből kijön egy új gép akár), akkor irreális árat kérne érte (amit a csillagos ég csak elbír, mielőtt rászakad a delikvensre), onnantól pedig az új gép jobban megéri.
Szóval nekünk két út maradt, tervezőasztalról EMBT vagy RM Panther (ezek legalább jövőbe mutatóak, a dél koreai párducot az orrunk előtt húzták be a lengyelek és a K2 leginkább csak a jelen kihívásaira válasz).
A két EU típusról pro és kontra:
- Pro: mi leszünk az elsők a sorban+lenne beleszólásunk a kialakításba.
- Kontra: mi fizetjük ki a béta tesztet (akárcsak a Lynx esetén)+még pár évet várni kell rájuk.
Namost mivel az RM-el történő együttműködés angolosan mondva: too big to fail, így erősen a Panthernek áll a zászló.
Lehet kezdeni köpködni.
Elvileg a német cégeknél kell még lennie “feles” a4-nek abból megy a cseszkó 15+15 ellentételezés.Miért kellene köpködni ?
A T-72-esek gombokèrt kört már lefutottuk.
Elfogadott, hogy a hasznâlt gépek piaca kiürült és hogy több harckocsi kellene. Az is, hogy uj eszközöket nem lehet jövö hètre levenni a polcról.
Logikusnak tünik az RM-el való együttmüködés folytatâsa, kiépitèse, akármennyire borsózik a hátam, hogy ( megint ?) ilyen mértekben a németekre támaszkodjunk. Az US-el való összeborulâs harckocsi ügyben azonban még kevésbé tetszik.
"Feles"?Elvileg a német cégeknél kell még lennie “feles” a4-nek abból megy a cseszkó 15+15 ellentételezés.
Európában most én sem hiszem, hogy nagyon árulnák a dolgot - vagy legalábbis csak nagyon sokért -, de Pogány tanulmányában van egy elég combos tétel Chilében meg egy rejtélyes sonkás Szingapúrban.
(Máskülönben meg le kell tenni az asztalra egy diplomatatáskányi cash-t a letárolt Leclerc-ekért, hogy ennyit adunk érte, most, kell vagy nem.)
-leges."Feles"?
2023-ban beérkezés dömping lesz!Leo2A7-ek is jönnek januártól!![]()
DM63A1 az mennyire jó lőszer?
Nem nagyon tudsz jobbat mondani amit sorozatban is gyártanak. Az amerikai M829A4 ami még hasonlóan jó, de ott vigyázni kell, mert az L55-ös csövet nem szereti.DM63A1 az mennyire jó lőszer?
Leo2A7-ből kilőve kilövei a T-90M-et meg az T-14 Armatát szemből? Mit lehet erről tudni?
Még az lesz érdekes, hogy nyilat is nálunk gyártják-e vagy nálunk csak csomagolás lesz a sabot-ba meg az elégő hüvelybe...Nem nagyon tudsz jobbat mondani amit sorozatban is gyártanak. Az amerikai M829A4 ami még hasonlóan jó, de ott vigyázni kell, mert az L55-ös csövet nem szereti.
Megnézve hogy mit jelöltek be a Pzh beérkezésnél és hogyan érkeztek be, valamint emlékezve hogy az első Leo 2A7 beérkezését először 2023Q2-re majd Q4-re ígérték, arra lehet következtetni, hogy ha pontos a fenti ábra, akkor ahogy a Pzh-nál, úgy a Leo 2A7-nél is érkezhet januárban esetleg egy mintadarab amit utána még visszavisznek Németországba és majd valamikor 2023 vége felé lesz az első tényleges átadás. (Érdekes, hogy itt nem jelöltek negyedéveket, mint pl. a H225M helikoptereknél.)Leo2A7-ek is jönnek januártól!![]()
Persze csak akkor, ha van bármi köze az ábrának a valósághoz.Megnézve hogy mit jelöltek be a Pzh beérkezésnél és hogyan érkeztek be, valamint emlékezve hogy az első Leo 2A7 beérkezését először 2023Q2-re majd Q4-re ígérték, arra lehet következtetni, hogy ha pontos a fenti ábra, akkor ahogy a Pzh-nál, úgy a Leo 2A7-nél is érkezhet januárban esetleg egy mintadarab amit utána még visszavisznek Németországba és majd valamikor 2023 vége felé lesz az első tényleges átadás. (Érdekes, hogy itt nem jelöltek negyedéveket, mint pl. a H225M helikoptereknél.)
Túl szép az az ábra, hogy igaz legyen!Persze csak akkor, ha van bármi köze az ábrának a valósághoz.