[HUN] Leopard 2

akkor ne dumálj bele! :D
akkor jó videozgatást silabizálást agyaljál és menj el téves irányokba és ne tanulj semmit. vegyél fel valami tévképzetet mind szoktad és ha eleget sorolod mind szoktad elhiszed hogy tény amit kitalálsz. visszaolvasni nem vagy hajlandó a hozzáértőkel kötekedsz témákba elfogadni nemtudod a válaszokat. okos vagy de menthetetlen középszint ez van (fiatal vagy írnám hogy változtass mert ez az egész életedre kiható hozzállás de én már erről letettem)
 
Pánczélosok.hu: "2024. szeptember 23-26. között került sor az első, kezelőszemélyzettel végrehajtott éleslövészetre az új Leopard 2A7HU harckocsikkal, amelynek során a MH vitéz Tarczay Ervin 11. Harckocsizászlóalj kijelölt állománya sikeresen teljesítette rendszerbeállító lövészetét a szomódi lőtéren.
A lövészeti foglalkozás célja a gyári felkészítés eredményes lezárása volt (szerkesztőségünk 2024. július 10-én megjelent bejegyzésében részletesebben olvashatnak a gyári felkészítésről), tehát nem egy hagyományos értelemben vett, normaidőre végrehajtott éleslövészet, hanem azt a célt szolgálta, hogy a gyártói felkészítésen megszerzett tudást sikeresen alkalmazzák a lőtéren a katonák. A lövészet során így komplex lőgyakorlatokat hajtottak végre a harckocsizók, ami sokkalta érdekesebbnek bizonyult, mint ami egy rendeltetésszerűen működő harckocsival végrehajtott lövészeti mozzanat! Ugyanis ezen a lövészeten különböző üzemmódokban hajtották végre a lőfeladatokat a Tankosok; úgynevezett „Torony ki”, „Figyelés” és „Stabilizátor be” üzemmódokban, emellett a parancsnoki fegyverhasználat is helyet kapott a feladatokban. De mit is jelentenek ezek?
Alaphelyzetben, amikor minden rendeltetésszerűen működik a harckocsiban, akkor használatos a „Stabilizátor be” üzemmód; ilyenkor a legnagyobb a találti valószínűség. A „Figyelés” üzemmódban működik a harckocsitorony elektromos meghajtása, az irányzás és az elsütés is így történik, azonban a tűzvezető rendszer egyes elemei nem működnek, ekképp az irányzónak – tudása szerint – szükséges végrehajtania számos irányzási korrekciót. A „Torony ki” üzemmódban a harckocsi veszélyhelyzeti módba vált, azaz elektromos meghajtás nélkül működik. Ekkor az irányzó mechanikusan működteti a kezelőszerveket és a kiegészítő irányzótávcsövet használja. A parancsnoki fegyverhasználat során a parancsnoki figyelőműszerrel történik a kezdő elemek meghatározása és a tűzkiváltás. A lőgyakorlatok során a már ismert, 120x570 mm-es DM88 TPCSDS-T kiképző űrméret alatti és DM98 TP-T kiképző kumulatív repeszgránátokkal lőttek a Leopard 2A7HU harckocsik. Ezen a lövészeten csak a főfegyverzetet és a ködgránátvetőket használták, a párhuzamosított és toronygéppuskák nem jutottak szerephez.
A lőgyakorlatok után a kezelőszemélyzetek jelentették az általuk tapasztaltakat, majd közösen elemeztek ki minden egyes lövést(!) az éleslövészet ellenőrző konténerben tevékenykedő tisztek segítségével. Itt érdemes elidőzni egy gondolat erejéig, hiszen az Éles Lövészet Ellenőrző Konténer (népszerű nevén: ELEK) egy igazi 21. századi berendezés, amely kiválóan alkalmas nemcsak az egyes harckocsizók, hanem akár alegységek (maximum századszintig) összehangolt tűzvezetésének megfigyelésére, elemzésére és értékelésére, így az egyes harcosok, kezelőszemélyzetek képességeinek és az alegységparancsnokok tevékenységének javítására is. Kimagaslóan hasznos és (költség)hatékony kiképzési eszköz! Nagyon jóleső érzés volt látni, hogy az ELEK-ben tevékenykedő tisztek stabil és nagyfokú tudásról tettek tanúbizonyságot, valóban hasznos tanácsokat adva a kezelőknek. A felvételeken a harckocsik tornyának hátulján látható az ELEK adattovábbító antennája (fehér színű sugárzóval a tetején).
A lövészet alatt folyamatosan jelen volt és együttműködött a lövészetvezetővel a német Bundeswehr (Szövetségi Védelmi Erő) Panzerbattalion 393 (393. páncéloszászlóalj) egyik főhadnagya.
A lövészet eredményesen zárult, egyben számos tapasztalatot adott a Leopard 2A7HU alegység tagjainak, amit minden bizonnyal beépítenek majd a jövőbeli kiképzésekbe.
Szerkesztőségünk az eddig látottak alapján úgy gondolja, hogy amennyiben a vitéz Tarczay Ervin 11. Harckocsizászlóalj katonái a jövőben megkapják mindazt a parancsnoki dotációt, amely a sikeres működésükhöz szükséges, akkor a Magyar Honvédség egyik legkiválóbb alegysége lesz!"

461875881_524465873504124_7102081763985712465_n.jpg

461878549_524466026837442_4204032628608124687_n.jpg

462112360_524466356837409_37357427336627573_n.jpg

462091495_524466400170738_4160385702981934920_n.jpg

461860667_524465613504150_1548390496068516794_n.jpg
 
Pánczélosok.hu: "2024. szeptember 23-26. között került sor az első, kezelőszemélyzettel végrehajtott éleslövészetre az új Leopard 2A7HU harckocsikkal, amelynek során a MH vitéz Tarczay Ervin 11. Harckocsizászlóalj kijelölt állománya sikeresen teljesítette rendszerbeállító lövészetét a szomódi lőtéren.
A lövészeti foglalkozás célja a gyári felkészítés eredményes lezárása volt (szerkesztőségünk 2024. július 10-én megjelent bejegyzésében részletesebben olvashatnak a gyári felkészítésről), tehát nem egy hagyományos értelemben vett, normaidőre végrehajtott éleslövészet, hanem azt a célt szolgálta, hogy a gyártói felkészítésen megszerzett tudást sikeresen alkalmazzák a lőtéren a katonák. A lövészet során így komplex lőgyakorlatokat hajtottak végre a harckocsizók, ami sokkalta érdekesebbnek bizonyult, mint ami egy rendeltetésszerűen működő harckocsival végrehajtott lövészeti mozzanat! Ugyanis ezen a lövészeten különböző üzemmódokban hajtották végre a lőfeladatokat a Tankosok; úgynevezett „Torony ki”, „Figyelés” és „Stabilizátor be” üzemmódokban, emellett a parancsnoki fegyverhasználat is helyet kapott a feladatokban. De mit is jelentenek ezek?
Alaphelyzetben, amikor minden rendeltetésszerűen működik a harckocsiban, akkor használatos a „Stabilizátor be” üzemmód; ilyenkor a legnagyobb a találti valószínűség. A „Figyelés” üzemmódban működik a harckocsitorony elektromos meghajtása, az irányzás és az elsütés is így történik, azonban a tűzvezető rendszer egyes elemei nem működnek, ekképp az irányzónak – tudása szerint – szükséges végrehajtania számos irányzási korrekciót. A „Torony ki” üzemmódban a harckocsi veszélyhelyzeti módba vált, azaz elektromos meghajtás nélkül működik. Ekkor az irányzó mechanikusan működteti a kezelőszerveket és a kiegészítő irányzótávcsövet használja. A parancsnoki fegyverhasználat során a parancsnoki figyelőműszerrel történik a kezdő elemek meghatározása és a tűzkiváltás. A lőgyakorlatok során a már ismert, 120x570 mm-es DM88 TPCSDS-T kiképző űrméret alatti és DM98 TP-T kiképző kumulatív repeszgránátokkal lőttek a Leopard 2A7HU harckocsik. Ezen a lövészeten csak a főfegyverzetet és a ködgránátvetőket használták, a párhuzamosított és toronygéppuskák nem jutottak szerephez.
A lőgyakorlatok után a kezelőszemélyzetek jelentették az általuk tapasztaltakat, majd közösen elemeztek ki minden egyes lövést(!) az éleslövészet ellenőrző konténerben tevékenykedő tisztek segítségével. Itt érdemes elidőzni egy gondolat erejéig, hiszen az Éles Lövészet Ellenőrző Konténer (népszerű nevén: ELEK) egy igazi 21. századi berendezés, amely kiválóan alkalmas nemcsak az egyes harckocsizók, hanem akár alegységek (maximum századszintig) összehangolt tűzvezetésének megfigyelésére, elemzésére és értékelésére, így az egyes harcosok, kezelőszemélyzetek képességeinek és az alegységparancsnokok tevékenységének javítására is. Kimagaslóan hasznos és (költség)hatékony kiképzési eszköz! Nagyon jóleső érzés volt látni, hogy az ELEK-ben tevékenykedő tisztek stabil és nagyfokú tudásról tettek tanúbizonyságot, valóban hasznos tanácsokat adva a kezelőknek. A felvételeken a harckocsik tornyának hátulján látható az ELEK adattovábbító antennája (fehér színű sugárzóval a tetején).
A lövészet alatt folyamatosan jelen volt és együttműködött a lövészetvezetővel a német Bundeswehr (Szövetségi Védelmi Erő) Panzerbattalion 393 (393. páncéloszászlóalj) egyik főhadnagya.
A lövészet eredményesen zárult, egyben számos tapasztalatot adott a Leopard 2A7HU alegység tagjainak, amit minden bizonnyal beépítenek majd a jövőbeli kiképzésekbe.
Szerkesztőségünk az eddig látottak alapján úgy gondolja, hogy amennyiben a vitéz Tarczay Ervin 11. Harckocsizászlóalj katonái a jövőben megkapják mindazt a parancsnoki dotációt, amely a sikeres működésükhöz szükséges, akkor a Magyar Honvédség egyik legkiválóbb alegysége lesz!"
461875881_524465873504124_7102081763985712465_n.jpg

461878549_524466026837442_4204032628608124687_n.jpg

462112360_524466356837409_37357427336627573_n.jpg

462091495_524466400170738_4160385702981934920_n.jpg

461860667_524465613504150_1548390496068516794_n.jpg
Szegény T-54/55

Most már látom a bejegyzést.
 
A Rail Cargo Hungaria rakodási utasításában azt is írják hogy a rögzítőféken kívül még sebességben is kell hagyni a lánctalpas/hernyótalpas járműveket.
Plusz, le is kell gugoltatni. Kerekes gépnél (amx10rc,sagaie) koppig le van engedve a hidraulika, és az abroncsnyomáson is engednek.
Igaz nem gond mert bentről vezérelhető a nyomás, talaj függvényében.