[HUN] McDonell Douglas/Boeing C-17 Globemaster III "Big Mac"

 
Csapjatok le, de én nem értem, hogy kb. 1+ hét idő alatt ezen mit nem lehet tisztázni...?
Vagy senki nem ad adatot és nem beszél és csak dafke nem segítek a helyzetet elemezni?

Olyan nehéz megnézni, hogy mi volt a repülési terv, mire volt engedély majd a dig. adatrögzítővel ezt összevetni...?
Mi a f*szra jó a sok csodakütyü és digitalizáció, ha ez nem megy?
A rádiózást is veszik fel.

Eszemfaszom megáll.
De télnyeg.

A gép megvan, a személyzet megvan, és a papírmunka is megvan.

MI
TART
EZEN
ENNYI
IDEIG?

Mintha egy rendőr azon mélázna egy hétig, hogy egy 40 tonnás kamion hogyan került egy kisebb súlylimites útra, úgy, hogy GPS nyomkövető van a kocsin és kiolvashatná.

Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and BJani
Molni......
Azért 11 ezerről 1000-re lejönni ilyen bonyolult légtérben egy C-17-tel, nem semmi meló lehetett.
Valószínű, hogy csak a média nem tud semmit, az illetékesek már régen az adatok birtokában vannak, amelyek titkosak.
Vagy a művelet volt titkos.
Vagy extrém, illetve szándékos pilótahiba, melyet nem reklámoznak.
Vagy kidobtak két konténer zárjegy nélküli cigit/kokót, stb.
:)
 
Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.

Szerintem az első mondatod a kulcs.
Biztos vagyok benne, hogy a szakértők tökéletesen tisztában vannak a felállással, csak a sajtót valamiért nem tájékoztatják.
Vihar egy pohár vízben, szerintem engedjük el...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.
Honnan tudod, hogy nem volt normális repterve?
 
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.

Nem sok köze van a C-17-hez ennek, nem gondolod? De ha már belementél: Ausztria nem NATO-tag, de ez nem számít. Svédország sem az, mégis van szelete a SAC keretei között. Hogy mi volt a repülési tervben, azt nem tudjuk. Hogy eltért-e attól, nem tudjuk. Amit tudunk az annyi, hogy az osztrákok kiakadtak, mert szerintük nem úgy repültek, ahogy kellett volna, de érdemi tényeket nem tesznek hozzá. A SAC szerint úgy repültek, ahogyan kellett. Tényeket nem láttunk, csak amit az online elérhető infokból ki lehet szedni. Egyszer mondtak konkrét tényeket, csak annak ellentmond a valóság (link lentebb). Az osztrákok azt mondták, hogy 10-11 ezer méterről ereszkedtek 1000 méterre meg még az alá. Sose járt 15.000 láb felett a repülőgép, nemhogy 10-11 km-en. Eleve, most akkor 10 vagy 11 km? :D
Ezek után osztráknak azt se hiszem el, amit kérdez az ügyben.

Link: https://globe.adsbexchange.com/?ica...8.9&showTrace=2021-09-10&timestamp=1631266484
 
FGbgD4TXMAs6xrT


(Újra. mert eltűntek a topikból a régi képek.)
 
Plüssmackó mentőakció – Evakuálás Kabulból a pápai C–17-esekkel

Amikor június közepétől ingajáratban repültek a pápai C–17-esek Kabul és Bukarest között, hogy az afganisztáni NATO-kivonulásban közreműködjenek, még senki sem gondolta volna, hogy alig másfél hónappal később a tálibok elől menekülők ezreit kell majd elszállítaniuk Afganisztánból, egy rögtönzött légihidat létrehozva Kabul és a grúziai Tbiliszi között. Több mint ezer gyermeket mentettek ki a pápai C–17-esek alig néhány nap alatt, akik a katonáktól a gépen kapott plüssfigurákkal – mint egyetlen értékükkel – kezdhetnek új életet valahol a kimentésük után.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Hatékony magyar-brit együttműködés

Kulcsfontosságú képességet jelent a magyar repülőműszaki állomány számára a C-17 szállítógépek vontatására feljogosító képzettség megszerzése. Ennek érdekében a brit gépszemélyzet segítségével négy magyar katona szerzett gyakorlati tapasztalatot az óriásrepülő mozgatásáról egy 50 tonnás TXD 450/50 vontató eszközzel.

Ugyancsak fontos tapasztalat a magyar repülőtéri személyzet számára, hogy két katona két alkalommal is részt vehetett az úgynevezett „cockpit trainingen”, vagyis a gép pilótafülkéjében tartózkodhattak a repülések során.


61fb912d81343461353921.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Oleksiy Reznikov ukrán védelmi miniszter megerősítette, hogy Litvánia Stinger légvédelmi rakétáit hozták Ukrajnába. Tegnap a C-17-es (BRK 89-es járat), ma pedig az azonos típusú gép (BRK 88-as járat) litván katonai segélyt szállított Šiauliaiból (Siauliai levél) Kijevbe. A C-17-es szállítógépek a NATO Heavy Airlift Wing magyarországi székhelyéhez tartoztak a pápai légibázison. Az egység a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) kezdeményezésnek megfelelően jött létre, amelyben Lengyelország is részt vesz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Oleksiy Reznikov ukrán védelmi miniszter megerősítette, hogy Litvánia Stinger légvédelmi rakétáit hozták Ukrajnába. Tegnap a C-17-es (BRK 89-es járat), ma pedig az azonos típusú gép (BRK 88-as járat) litván katonai segélyt szállított Šiauliaiból (Siauliai levél) Kijevbe. A C-17-es szállítógépek a NATO Heavy Airlift Wing magyarországi székhelyéhez tartoztak a pápai légibázison. Az egység a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) kezdeményezésnek megfelelően jött létre, amelyben Lengyelország is részt vesz.

273990594_10158181915201573_8155949702021712426_n.jpg

(Forrás)
 
275047974_511684480334313_2972002176100754904_n.jpg


Mi is a Stratégiai Légiszállítási Képesség?

❌ NEM NATO szervezet.
✅ Egy 12 ország összefogásából létrejött független szervezet.
❌ NEM amerikai katonák szervezete.
✅ Az Amerikai Egyesült Államok is tagja a Stratégiai Légiszállítási Képességnek 11 másik országgal, köztük Magyarországgal, együtt.
❌ A C-17-esek NEM magyar gépek.
✅ Bár a Stratégiai Légiszállítási Képesség három C-17-esét Magyarországon regisztrálták és vették lajstromba, így magyar felségjellel repül, a gépeket a program 12 nemzete együtt tulajdonolja.
❌ A C-17-esek NEM magyar/amerikai/NATO parancsnokság alatt állnak.
✅ Egyik C-17-es sem tartozik sem a Magyar Honvédség, sem az amerikai légierő, sem a NATO parancsnoksági struktúra fennhatósága alá. A Stratégiai Légiszállítási Képesség katonai szervezetének, a Nehéz Légiszállító Ezrednek a parancsnoka a műveleti főnök. A programot a 12 tagország delegáltjaiból álló irányítótestület (Steering Board) irányítja.

275021617_511684460334315_4235405965304808538_n.jpg

274981673_511684477000980_8617233026937294929_n.jpg

274993366_511684457000982_8334935329828499674_n.jpg

274982253_511684553667639_5863223021642605072_n.jpg

274926406_511684570334304_4064740046801136840_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin