L-410 Turbolet (Let, Csehország)

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 649
8 243
113
Személy- és teherszállításra egyaránt alkalmazzák polgári és katonai üzemeltetők.
 
L__8211_410_Turbolet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Na ez a prekoncepció:
Állandóan az jött velem szembe az Aero magazinban, meg a hírekben, hogy L-410 lezuhant.

Mindig csak L-410-ek esnek le?:eek:

Ennyit le sem gyártottak:confused:
 
Csapjatok le, de én nem értem, hogy kb. 1+ hét idő alatt ezen mit nem lehet tisztázni...?
Vagy senki nem ad adatot és nem beszél és csak dafke nem segítek a helyzetet elemezni?

Olyan nehéz megnézni, hogy mi volt a repülési terv, mire volt engedély majd a dig. adatrögzítővel ezt összevetni...?
Mi a f*szra jó a sok csodakütyü és digitalizáció, ha ez nem megy?
A rádiózást is veszik fel.

Eszemfaszom megáll.
De télnyeg.

A gép megvan, a személyzet megvan, és a papírmunka is megvan.

MI
TART
EZEN
ENNYI
IDEIG?

Mintha egy rendőr azon mélázna egy hétig, hogy egy 40 tonnás kamion hogyan került egy kisebb súlylimites útra, úgy, hogy GPS nyomkövető van a kocsin és kiolvashatná.
 
Lezuhant Tatárföldön egy L-410 gép, fedélzetén ejtőernyősökkel(civil).A balesetben 16 személy életét vesztette, 7-en kórházba kerültek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ha netán a mezőre zuhant volna a gép a felszállás után és nem egy rakás fára talán több lett volna túlélő is. A gép eleje teljesen összetört.

245011988_397778825211691_4994676675854140987_n.jpg

244999316_397778871878353_825120948727477563_n.jpg

245177670_397778788545028_3262525162499212421_n.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed and BJani
Az lehet, mindenesetre a vörös csillag meg az RF-szám ott van rajta.


Mármint 34 ;)
DOSAAF-é volt és egy aeroklub használta.
Története:

34 éves és 6 hónapos volt a gép. :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
Reactions: formosa1
V.színű az sem segített hogy 23 an voltak rajta...
Ennek a gépnek 1800 kg a max. hasznos tömege.

Egyszer volt szerencsém behiénázni magam egy ilyen körre, akkor is 23-an voltunk a gépben felszálláskor. Aztán 4200-on egyszer csak enyém lett az egész utastér. :cool: :D
Mondjuk érdekes érzés volt, hogy 3-4 méterre ott a nyitott ajtó, alatta meg 4000 méter...

Szó-mi-szó, a lényeg, hogy szerintem ezt a típust rendszeresen repülik 20-21 ejéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Egyszer volt szerencsém behiénázni magam egy ilyen körre, akkor is 23-an voltunk a gépben felszálláskor. Aztán 4200-on egyszer csak enyém lett az egész utastér. :cool: :D
Mondjuk érdekes érzés volt, hogy 3-4 méterre ott a nyitott ajtó, alatta meg 4000 méter...

Szó-mi-szó, a lényeg, hogy szerintem ezt a típust rendszeresen repülik 20-21 ejéssel.
Az L-410 UVP-E hivatalosan 17+2 embert szállíthat.
Nincs infó mennyi üza. volt a gépben, de 23 emberrel esélyes hogy túl voltak terhelve.
Ilyenkor az a baj hogy ha - mint most is - felszállásnál bejön egy hajtómű meghibásodás a gép nem fog tudni emelkedni, de még csak tartani sem fogja tudni a meglévő magasságot.
A végeredményt látjuk....
 
Két verziót vizsgálnak az L-410 balesete kapcsán. . Hajtómühiba - a pilóták azt nyilatkozták a kórházban, hogy leállt a hajtómü. Másik verzió a túlterhelés.(max 19 embert szállíthat a gép)