[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Először is gratula a cikkhez.(bár az m230 gránátvetős hasonlatnál én is felhúztam a szemöldököm;))

Másodszor lenne egy kérdésem.
Ha a jtac megvilágítja nekik a célt és ők erre lőnek, efektíve vakon, honnan tudják milyen messze van a helikopterhez képest a cél?
Honnan tudják mennyivel vannak felette?
Konkrétan az ASzP17V hogyan működik?
Hogyan számol bármiféle röppályát? Számol egyáltalán?
Csak azért kérdezem mert a 2k távolságról vakon eltaláljuk a célt nekem is necces történet.
De még közelebbről is ha semmilyen adatot nem tudunk.

És szerintem igen. A pilóták lelkes bolondok. Jó értelemben.
De az is igaz nem biztos, hogy másnap kimentek megnézni a célokat.
Másrészt nem hiszem ha tudnák is,hogy kb csak körbe lövik a célt, akkor azt a sajtóval osztanák meg.
Szerintem örülnek, hogy repülnek.

Előre is köszi a választ. Esetleg ha valaki más tudja ne tartsa magában.
A kerdeseidre valasz benne van a kerdesedbe jtac.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
A kerdeseidre valasz benne van a kerdesedbe jtac.

A jtac mondja meg a helikopter vezetőjének, milyen távolságra van a helikopter a célponttól???
Mennyivel van magasabban annál mint amire lő???

Lövész voltam. Nem értem, hogy céloz. Ha én céloztam, hacsak nem pásztázottal lőttem állítottam irányzékot.
Ha felfelé, vagy lefelé lő az ember megint csak más a röppálya.

A kérdésem lényege, hogy nem mindegy ha 500 vagy 2000m re van a cél.
Ha 5 méteren lebeg, vagy ha 150-en megy 200zal.
Szóval ha rárakja a célkeresztet a jtac álltal megvilágított célra, és lő más röppájával kell számolnia.
Na EZT honnan tudja?
A jtac tudja a gépek pontos helyét?
És ha nem lebegnek? Haladnak?


De legyen lebegjenek.
A jtac mondja meg nekik, hogy 1600m-re van a cél?50m-rel alattatok?

Abba már bele sem megyek mi a fasz van ha mozog a cél.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
A jtac mondja meg a helikopter vezetőjének, milyen távolságra van a helikopter a célponttól???
Mennyivel van magasabban annál mint amire lő???

Lövész voltam. Nem értem, hogy céloz. Ha én céloztam, hacsak nem pásztázottal lőttem állítottam irányzékot.
Ha felfelé, vagy lefelé lő az ember megint csak más a röppálya.

A kérdésem lényege, hogy nem mindegy ha 500 vagy 2000m re van a cél.
Ha 5 méteren lebeg, vagy ha 150-en megy 200zal.
Szóval ha rárakja a célkeresztet a jtac álltal megvilágított célra, és lő más röppájával kell számolnia.
Na EZT honnan tudja?
A jtac tudja a gépek pontos helyét?
És ha nem lebegnek? Haladnak?


De legyen lebegjenek.
A jtac mondja meg nekik, hogy 1600m-re van a cél?50m-rel alattatok?

Abba már bele sem megyek mi a fasz van ha mozog a cél.

A JTAC elmondja a célpont koordinátáját a helikopternek onnan az már az ő dolguk,hogy miként jönnek rá,hogy hol kell tüzer nyitnijuk.Egyébként a JTAC tudja milyen magasan,hol és milyen sebességgel közlekedik a helikopter hosz ezért JTAC.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A JTAC elmondja a célpont koordinátáját a helikopternek onnan az már az ő dolguk,hogy miként jönnek rá,hogy hol kell tüzer nyitnijuk.Egyébként a JTAC tudja milyen magasan,hol és milyen sebességgel közlekedik a helikopter hosz ezért JTAC.
Meg segít a nyomjelző... :rolleyes:
Ha meg mozog, az az éjjellátón is jobban látszik. Úgy könnyebb a vektorokkal kalkulálni a szemnek.
Ocses arra gondolt, hogyha egy ponttal vagy egy vonallal jelölsz ki egy célpontot 3D-ben, az nem lesz egyértelmű az emberi szemnek. És nehezebb megbecsülni a távolságát, hogy pontos lövést lehessen rá leadni. A nyomjelző viszont jelzi az esetleges pontatlan lővést, és az irányzó a becsapódásokból könnyedén rá tudja vezetni a tüzet a célra. Ahhoz kell a sok gyakorlat éjszaka, hogy minnél nagyobb arányba találjon már elsőre is, mert ez életmentő lehet mind a helikopter személyzete, mind a JTAC szempontjából.
A JTAC csak korlátozottan tud segíteni a tényleges célzásban. Különösen, ha nem is látja a célt...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A jtac mondja meg a helikopter vezetőjének, milyen távolságra van a helikopter a célponttól???
Mennyivel van magasabban annál mint amire lő???

Lövész voltam. Nem értem, hogy céloz. Ha én céloztam, hacsak nem pásztázottal lőttem állítottam irányzékot.
Ha felfelé, vagy lefelé lő az ember megint csak más a röppálya.

A kérdésem lényege, hogy nem mindegy ha 500 vagy 2000m re van a cél.
Ha 5 méteren lebeg, vagy ha 150-en megy 200zal.
Szóval ha rárakja a célkeresztet a jtac álltal megvilágított célra, és lő más röppájával kell számolnia.
Na EZT honnan tudja?
A jtac tudja a gépek pontos helyét?
És ha nem lebegnek? Haladnak?


De legyen lebegjenek.
A jtac mondja meg nekik, hogy 1600m-re van a cél?50m-rel alattatok?

Abba már bele sem megyek mi a fasz van ha mozog a cél.

A j tac tudja a gep pontos helyet es a cel pontos helyet.

De ahhoz hogy "iramyzekot" allitson a heli iramyzo nem kell jtac eleg a lezertavmero ha van ralatasa a celra. /innettol kezdve a jarmu haladasa vagy magassaga essetleg a cel !ozgasa mar a szamitogep dolga./

Ha nem latja a heli a celt. /ez gepagyu eseteben lehetetlen./ akkor viszont igen a jtac kuld adatokat a gepre. /pl gripenek link 16 on keresztul.?./ de heli eseten irany es tavolsagi informaciokat ad at folyamatosan a helinek. /irany-cel jelleg-tavolsag./ cel jellege ebbe az esetbe mar a bevetes kezdetekor adott igy a fegyverkivalasztassal nem kell pocsolni./ a masik ket altalad is ismert elengedhetetlen informacio az irany es a tavolsag. /ezeket a jtac a terkeprol leolvassa./ a magassagukat a heli tudja. Es maris minden infoval rendelkeznek ami a cel lekuzdesehez szukseges./ebbez jon hozza a tereptargy ami takarasban van adatai /hangsulyozom ez csak abban az esetben jatszik ha a fegyver platform nem lat ra a cwlpontra. /ha ralat akkor ahova a jtac lezere vilagit rapislant a heli lezer tavolsagmerovel./
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Az állomány egy része H145M tréningen van a másik része idehaza épp most támasztja fel a harcihelikopteres repülést, óriási emberhátrányban. Az újmajori kitelepülés idején a szolnoki bázison alig maradt műszaki.
Ekkora a szakemberhiány.
Ez nem a hazaárulás, meg a Mihu-rehab bűne, hanem általános állapot, lásd még: Kecskemét.

Innen már csak két dolog van, nem több.
Vagy teljesen leállunk mindennel, de tényleg mindennel és akkor még annak a polémiának se lesz helye, hogy jó gép-e 2019-ben a Mi-24P éjszaka, vagy sem, van-e értelme most harci helikopterekkel éleslőni, meg feladatokat repülni, vagy várjuk meg a 2021-2022-t, mire valamirevaló épkézláb H145M képességet ki tudunk adni...ha.
Ha akkor lesz majd pilóta meg műszaki.

Szóval nem az a kérdés, hogy ér-e bármit a Mi-24P, vagy sem, vagy, hogy most akkor repüljenek-e a repidőt a sárkányokba, vagy spóroljanak, hanem, hogy egyátalán képesek vagyunk-e üzemelteteni bármit is.
Azt hiszem, hogy ez messze túlmutat a foteltudósi csörtéinken.
 
M

molnibalage

Guest
Ne érts félre, nem baj ha sokat mennek,gyakorolnak mint régen, csak az ezer óra/gép így nem tart ki 7 évig...
Lehet, hogy már nem is kell. Valaki az írta, hogy a H145M és H225M közötti bizonytalanság miatt lehet, hogy nem egészen szándékoltam egymásra csúsztak a tervezett üzemidők és már ne is számolnak azzal, hogy 7 évig kell.

Bár azt ne vágom, hogy kb. 1 hetes tavaszi üzem repült óra mennyiségéből ki az, aki ebből extrapolál 7 évre. Nem kéne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Lehet, hogy már nem is kell. Valaki az írta, hogy a H145M és H225M közötti bizonytalanság miatt lehet, hogy nem egészen szándékoltam egymásra csúsztak a tervezett üzemidők és már ne is számolnak azzal, hogy 7 évig kell.
Pontosan ezt akartam szóbahozni...mikor is érkezik az utolsó H225M?...azaz addigra már teljes Airbus flotta lesz H145M-ből is ... azaz bőven lesz technika amivel repülni lehet. Én 5 évet sem adok a Mi-24-nek és addigra kirepülik belőlük amit lehet...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
A HT 5. számában valószínűsíthetően lesz a H145M-ről cikk, jelenlegi két ezredes és egy dandártábonok fikázza a cikkemet, (javítottam is 1000-el),de a borító már kész :)

A MI-24-esekből szerintem nem repülik ki 5 év alatt az üzemidőket, viszont kell a gyakorlás most a két nemzetközi gyakorlatra. (Dark Blade, Adriatic Strike).. A hajózóknak elsősorban, de műszakiaknak is azért kiesett egy kis idő..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
A HT 5. számában valószínűsíthetően lesz a H145M-ről cikk, jelenlegi két ezredes és egy dandártábonok fikázza a cikkemet, (javítottam is 1000-el),de a borító már kész :)

A MI-24-esekből szerintem nem repülik ki 5 év alatt az üzemidőket, viszont kell a gyakorlás most a két nemzetközi gyakorlatra. (Dark Blade, Adriatic Strike).. A hajózóknak elsősorban, de műszakiaknak is azért kiesett egy kis idő..

Elsőre meg kéne írni rendesen,mi ez az Index színvonal? ;):D:hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Jó. A pilótáknál jobban tudod. Hurráoptimista lelkes bolondok, akik csak a propaganda kedvéért hiszik azt, hogy amire tüzet nyitottak, azt el is találták.
Nyilván végig mellé lőttek.
B
Bocs,de azért kérdeztem,hogy beszéltél e pilótákkal?Én 600méterrl eltaláltam a mellalakot SVDvel annó.De távcsővel és egy stabil lőállásbol.Egy sima vöröspontos irányzékkal szabadkézből már nembiztos,hogy minden lövéssel sikerült volna
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
A HT 5. számában valószínűsíthetően lesz a H145M-ről cikk, jelenlegi két ezredes és egy dandártábonok fikázza a cikkemet, (javítottam is 1000-el),de a borító már kész :)

A MI-24-esekből szerintem nem repülik ki 5 év alatt az üzemidőket, viszont kell a gyakorlás most a két nemzetközi gyakorlatra. (Dark Blade, Adriatic Strike).. A hajózóknak elsősorban, de műszakiaknak is azért kiesett egy kis idő..

Akkor az megközelítőleg egy darab tizenkétezredes?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ha álmos vagy aludjál, ne kommentelj. Mondjuk ébren se vagy a topon...
Ja,hogy nem osztom minden megondolatlan lelkesedést....ez van
Különben nem a légcsavarszárnyon való függés számit,hanem a gép tömegközépontjának és a gá hátraható erejének viszonya.
Először is gratula a cikkhez.(bár az m230 gránátvetős hasonlatnál én is felhúztam a szemöldököm;))

Másodszor lenne egy kérdésem.
Ha a jtac megvilágítja nekik a célt és ők erre lőnek, efektíve vakon, honnan tudják milyen messze van a helikopterhez képest a cél?
Honnan tudják mennyivel vannak felette?
Konkrétan az ASzP17V hogyan működik?
Hogyan számol bármiféle röppályát? Számol egyáltalán?
Csak azért kérdezem mert a 2k távolságról vakon eltaláljuk a célt nekem is necces történet.
De még közelebbről is ha semmilyen adatot nem tudunk.

És szerintem igen. A pilóták lelkes bolondok. Jó értelemben.
De az is igaz nem biztos, hogy másnap kimentek megnézni a célokat.
Másrészt nem hiszem ha tudnák is,hogy kb csak körbe lövik a célt, akkor azt a sajtóval osztanák meg.
Szerintem örülnek, hogy repülnek.

Előre is köszi a választ. Esetleg ha valaki más tudja ne tartsa magában.
Amennyire én tudom,semmi extra.Egy sima reflexüvegre vetitett célháló.II.vh-ban már használt módszer.A gépnek nincs távolságmérje.Becslés,meg a pilóta gyakorlata
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A j tac tudja a gep pontos helyet es a cel pontos helyet.

De ahhoz hogy "iramyzekot" allitson a heli iramyzo nem kell jtac eleg a lezertavmero ha van ralatasa a celra. /innettol kezdve a jarmu haladasa vagy magassaga essetleg a cel !ozgasa mar a szamitogep dolga./

Ha nem latja a heli a celt. /ez gepagyu eseteben lehetetlen./ akkor viszont igen a jtac kuld adatokat a gepre. /pl gripenek link 16 on keresztul.?./ de heli eseten irany es tavolsagi informaciokat ad at folyamatosan a helinek. /irany-cel jelleg-tavolsag./ cel jellege ebbe az esetbe mar a bevetes kezdetekor adott igy a fegyverkivalasztassal nem kell pocsolni./ a masik ket altalad is ismert elengedhetetlen informacio az irany es a tavolsag. /ezeket a jtac a terkeprol leolvassa./ a magassagukat a heli tudja. Es maris minden infoval rendelkeznek ami a cel lekuzdesehez szukseges./ebbez jon hozza a tereptargy ami takarasban van adatai /hangsulyozom ez csak abban az esetben jatszik ha a fegyver platform nem lat ra a cwlpontra. /ha ralat akkor ahova a jtac lezere vilagit rapislant a heli lezer tavolsagmerovel./
Csakhogy a szegény Mihun nincs lézertávmérő,nincs data-link,nincs harcászati helyzetkijelző monitor,se olyan ballisztikai számitógép ami a repülés paraméterei szerint folyamatossan állitaná az irányzékot.Marad a látás utáni célhelyesbités.Lehetséges ez,ha a bagolyszenveg csak kb500méterig jó?Dudi irta,hogy kb addig használható.
Az állomány egy része H145M tréningen van a másik része idehaza épp most támasztja fel a harcihelikopteres repülést, óriási emberhátrányban. Az újmajori kitelepülés idején a szolnoki bázison alig maradt műszaki.
Ekkora a szakemberhiány.
Ez nem a hazaárulás, meg a Mihu-rehab bűne, hanem általános állapot, lásd még: Kecskemét.

Innen már csak két dolog van, nem több.
Vagy teljesen leállunk mindennel, de tényleg mindennel és akkor még annak a polémiának se lesz helye, hogy jó gép-e 2019-ben a Mi-24P éjszaka, vagy sem, van-e értelme most harci helikopterekkel éleslőni, meg feladatokat repülni, vagy várjuk meg a 2021-2022-t, mire valamirevaló épkézláb H145M képességet ki tudunk adni...ha.
Ha akkor lesz majd pilóta meg műszaki.

Szóval nem az a kérdés, hogy ér-e bármit a Mi-24P, vagy sem, vagy, hogy most akkor repüljenek-e a repidőt a sárkányokba, vagy spóroljanak, hanem, hogy egyátalán képesek vagyunk-e üzemelteteni bármit is.
Azt hiszem, hogy ez messze túlmutat a foteltudósi csörtéinken.
Gyakorlógépnek nem sok a Mihu egy kicsit?
És ha már mindenki úgyis utál.Nem elég beszélni csak úgy a pilótákkal,hanem suba alatt kéne beszélni.Mert nyiltan ugyis csak azt fogja mondani,amit muszály néki.Vagy másnaptol kanálgépszámláló beosztást kap.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Csakhogy a szegény Mihun nincs lézertávmérő,nincs data-link,nincs harcászati helyzetkijelző monitor,se olyan ballisztikai számitógép ami a repülés paraméterei szerint folyamatossan állitaná az irányzékot.Marad a látás utáni célhelyesbités.Lehetséges ez,ha a bagolyszenveg csak kb500méterig jó?Dudi irta,hogy kb addig használható.

Gyakorlógépnek nem sok a Mihu egy kicsit?
És ha már mindenki úgyis utál.Nem elég beszélni csak úgy a pilótákkal,hanem suba alatt kéne beszélni.Mert nyiltan ugyis csak azt fogja mondani,amit muszály néki.Vagy másnaptol kanálgépszámláló beosztást kap.

Éjjellátóval könnyű helyesbíteni mert a fényjelző nagyon jól látszik rajta.