[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés,
Aztán meg ez a "jelenleg" szintén a jövő ködébe vész...

Valószínűleg a kishelikopterrel még évekig nemhogy a hetvenes, de a 40-es évek színvonalát sem tudjuk majd hozni, legalábbis fegyverhasználat szempontjából...
De hátha...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Mindezt a 70-es evek haditechnikai színvonalán...

Igen, de ez lényegtelen. Nem mindig a világok harcára kell készülni. Másik helyen éppen ezt írtam, le, hogy a meglévő technikát a megfelelő fenyegetettséggel szemben kell értékelni, ez pedig azt jelenti, hogy kelet-közép europában, aszimmetrikus helyzetben, illetve CSAR-ra, sugárfelderítésre stb. még sokáig lehet használni..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
Megbocsás,de büdös lófax.
A gép elavult.Alapbol,konstrukciósan.Mélyrepulésre,a klasszikus bujkáló helikopteres páncélvadász taktikára a mérete és a lefele való rossz kilátás miatt alkalmatlan.Célzőkészülékének nincs éjszakai üzemmódja.Datalinkje nincs.Önvédelmi rendszerei elavultak.Ataka elavult.Irányitási mödja vezetősugaras,közvetlen rárepülést igényel folyamatos rávezetéssel.Az inditó-rávezető gép ezalatt végig kénytelen céltrepülni az ellen csapatlégvédelmének.
Modern harctéren a gép bevethetetlen.Pont.A csapatlégvédelem seperc alatt leszedi.Bozótnégerek ellen meg felesleges.Északai NIRezés és gá-zás is csak azok ellen lenne használható.De még arra is képtelen önállóan.Gripen megha megvilágit valamit,azt szét is lőheti/bombázhatja.Felesleges beküldeni egy vaksi helikoptert még pluszban.Tehertere se ér sokat,inkább hátrány.Kihasználatlan tömeg és célfelületnövelő.Mérete meg kicsi,használata nehézkes.
Minden felsorolt feladatot képes ellátni egy H125M,H145M,de még egy hasonlóan éjjelátó okula kompatibilisá tett modernizált Minyó is.Gá-zni,NIRezni azok is tudnak,az előbbiek ráadásul azt északa önállóan is.
Egyetlen valós képessége van ami unikális,a sugárfelderitő konténer hordozása.Illetve nem is ez,hanem a fülke hermetizáltsága az unikális.De ezt meg kb a hajunkra kenhetjük.Egyrészt ezt a feladatkört átvették a dronok,másrészt ha atomháború lenne-úgyis mindegy,hogy tudjuk e,mekkora sugáradaktol küpedünk meg.(Mit kell csinálni,ha atomvillanást látunk?Jól nézzük meg,többet úgysem látunk olyat....).
A tipust már a szovjetek is le akarták váltani,mert valójában nem vált be.Csatahelikopternek túl nagy dög,rohamdeszant gépnek meg rossz a kialakitása.
Egy legenda a gép,de egy üres legenda.
Nem véletlen,hogy a kinaiak se másolják.Inkább az amerikai UH/AH60 koppintását választották.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Igen, de ez lényegtelen. Nem mindig a világok harcára kell készülni. Másik helyen éppen ezt írtam, le, hogy a meglévő technikát a megfelelő fenyegetettséggel szemben kell értékelni, ez pedig azt jelenti, hogy kelet-közép europában, aszimmetrikus helyzetben, illetve CSAR-ra, sugárfelderítésre stb. még sokáig lehet használni..
Hát éppen KKE-ban használhatatlan.Osza,Pansir,Hawk XXI,Gepárd,
TAM110PVO simán lekapja az égből.Mivel lehet hozzá IR célzókészüléket és ARV kapcsolatot is hozzá illeszteni,még újholdi vaksötét éjszakában is....
TwpTGfoMyWFyUsjskoa5Lz6rcj5uVjuG8FB407Z3IY573wLHMA323TDSiEzREXJ916dLIG97FcDge5TFVFHkBJee3XgIWGOSFjSzWpxYRcBolVlaTxAhJMVFOjkVL8kKLVdsNGnjWgDqTrsU
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
Igen, de ez lényegtelen. Nem mindig a világok harcára kell készülni. Másik helyen éppen ezt írtam, le, hogy a meglévő technikát a megfelelő fenyegetettséggel szemben kell értékelni, ez pedig azt jelenti, hogy kelet-közép europában, aszimmetrikus helyzetben, illetve CSAR-ra, sugárfelderítésre stb. még sokáig lehet használni..

Ez már az ukranoknál is keves volt,az meg nem a vilagok harca...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Mindezt a 70-es evek haditechnikai színvonalán...
Ezt senki nem vonja kétségbe. De milyen más alternatíva lett volna prompt ami lehetett volna helyette, és olcsóbban jön ki 8db gép belőle.
Mert a H125M sem jött volna ki olcsóbban, és az EC550-ből egyedül talán a dánoknak van olyan gépük, ami ATGM-mel van felszerelve. Egészen pontosan az 1970-től rendszerben lévő TOW rakétával... :rolleyes:
Mindenki más maximum NIR-rel használja, de legtöbben csak géppuska podokkal. Lehet, hogy az Airbus minden mást is lehetővé tesz, persze jó pénzért.
Arról nem is beszélve, hogy az összes fegyvert újra meg kellett volna venni. Szerintem NIR, meg gépágyú lőszer akadt még raktáron...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Megint felülsz az izraeli dilivonatra?
A V4-en belül kész tervek voltak a Mi-24-es felújítására. Ehhez képest mindenki kilépett a projektből. Egyedül talán a lengyelek fogják végigvinni. A szerbek holnap elkezdhetnének a mi gépeinkre továbbfejlesztett Maljutkat rajuk szerelni, ahogy a sajátjaikkal is megteszik. Még az sem biztos, hogy nem ez volt a terv! Élő együttműködési szerződésünk van a szerbekkel is.
Aztán mégsem ez maradt....
A Mi-24-esek esete PONTOSAN megegyezik a T-72-esekkel. Annyi különbséggel, hogy amíg a T-72 akkor is elindítható, ha a személyzet lába kilóg a teknőből, mint a Flinstonéknak, addig a Mi-24-es megmozdításához egy halom engedély kell. A T-72-eseket is leállíthatták volna már 5 évvel ezelőtt is. A zászlóalj állományát meg beolvasztották volna a dandár másik zászlóaljaiba. Nagyon egyszerűen lehetett volna a 3 fős személyzetből pillanatok alatt BTR-80A személyzetet faragni.
Mégsem tették. Pedig jelentős pénzügyi megtakarítást is el lehetett volna érni.
Mégis nemrég írták alá a milliárdos tételű karbantartási, javítási közbeszerzéseket, valamint a T-72-esek aktív harckészültséget is adnak.
Ha már előhoztam a harckocsis analógiát, akkor a H125M megrendelése annyira lett volna hasznos, mintha a Leok megérkezéséig újjáépített Leopard 1-eseket vettünk volna kiképzésre. Ez is német harckocsi, meg az is Airbus, de rohadtul nincs köze egyiknek sem a leendő végcélhez.
A Mókust ki is vett egyáltalán light attacknak, mióta HForce került bele? És ebből hányra került ATGM? Akkor mennyivel is lennénk előrébb?
Őőő...A Mókus és a H145M még mindig nem egy kategória.H145M inkább már az AS365,meg a Wesland Lynx kategóriája.Mókus még a kistestvér H135M-nél is kisebb egy kicsit.
T72 hasonlatod is sántit.Modernizálva lenne értelme továbbéltetni gyalogsági kisérőhk szerepben.Csak sima restaurálással nem.
 
M

molnibalage

Guest
Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
Egyik új heli sem tud túlnyomásos lenni? Ha tud, akkor csak integrálni kell rá a konténert és csá.
Ettől a Mi-24 fetisizmustól a falnak megyek, annak érdemeinek elismerése mellett. De nem tűnik fel, hogy a Mi-24 babérjait turbánosok ellen érte el és amit lett csak FIM-92A Stinger, akkor nagyon törtékeny lett hirtelen.

Ma azon a szinten FÉNYÉVEKKEL van túl a fenyegetés. Ma egy heli LOS helyzetben erős túlzással szinte azonnal meghal, ha valami lőtávolában van. ---> A Mi-24 szerű helik értelme 0. Régen is kevés volt. Szállító helinek nevetségesen kicsi, hari helinek meg b*szott nagy hátránnyal vágott neki, mert hatalmas volt és drága a plusz tömege miatt.

Néz mát meg a AAA cikkemet, hogy miért vették kicsire a AAA korszakban az AH-1-et...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Őőő...A Mókus és a H145M még mindig nem egy kategória.H145M inkább már az AS365,meg a Wesland Lynx kategóriája.Mókus még a kistestvér H135M-nél is kisebb egy kicsit.
T72 hasonlatod is sántit.Modernizálva lenne értelme továbbéltetni gyalogsági kisérőhk szerepben.Csak sima restaurálással nem.
Te akartál átmeneti időre H125M-et venni, nem én. Amíg nem jön meg, és lesz bevethető a H145M. Mondjuk továbbra sem értem, hogy miért gondolod, hogy hamarabb lett volna H125M-ből harckész, bevethető század, mint a most csörgedező H145M-ből. Meg ha már megvettünk egy új típust, akkor azt ugye használni is kellene később. Nade akkor már ott lesz a H145M. Akkor meg minek a felfegyverzett mókus. Vagy 10 géppel akarsz iskolarepüléseket csinálni? Hiszen már van 2 alapképzésre használt Mókusunk. Nem lenne egy kicsit sok a jelen pillanatban kinéző összesen 36 gépes flottához, 10 iskolagépet üzemeltetni?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Te akartál átmeneti időre H125M-et venni, nem én. Amíg nem jön meg, és lesz bevethető a H145M. Mondjuk továbbra sem értem, hogy miért gondolod, hogy hamarabb lett volna H125M-ből harckész, bevethető század, mint a most csörgedező H145M-ből. Meg ha már megvettünk egy új típust, akkor azt ugye használni is kellene később. Nade akkor már ott lesz a H145M. Akkor meg minek a felfegyverzett mókus. Vagy 10 géppel akarsz iskolarepüléseket csinálni? Hiszen már van 2 alapképzésre használt Mókusunk. Nem lenne egy kicsit sok a jelen pillanatban kinéző összesen 36 gépes flottához, 10 iskolagépet üzemeltetni?
Nem.Nem átmeneti idóre,hanem a Mihu restaurálás helyett vettem volna fegyveres és FLIR tornyos Mókusokat.Amig csak érdemes őket rendszerben tartani,
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

felfoldi

Active Member
2020. július 23.
119
108
43
Most miért vitáztok arról, hogy a Mi-24 egy modern helikopter-e?

Jelenlegi magyar formájában EGYÉRTELMŰEN NEM.

Viszont a 2014-15 körüli döntéshozóknak nem is hiszem hogy az járt az eszében, hogy ez fogja képviselni a jövőt. Inkább az, hogy, ezt vagy nagyjavitják és lesz valami képességcsira, vagy nem, és teljesen elsorvad a képesség. Tudjuk hogy melyik alaphelyzetbol egyszerűbb várni, hogy új gépet szerezzenek be.

Tuti, hogy semelyik felelős nem gondolta, hogy ez valaha modern gép lesz. De ettol még képességeket, jogositásokat, kiképzést és ami a legfontosabb: állományt meg lehetett vele tartani. Lásd: nem is terveznek/terveztek vele hosszútávon.

Es mégegyszer: Persze hogy jobb lett volna már akkor új helikopter. De akkor ez nem volt opció. Nem volt szó új gépbeszerzésekről, nem volt kormányzati pénz és akarat mögétolva. Egy rossz helyzetben döntöttek jól.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Most miért vitáztok arról, hogy a Mi-24 egy modern helikopter-e?

Jelenlegi magyar formájában EGYÉRTELMŰEN NEM.

Viszont a 2014-15 körüli döntéshozóknak nem is hiszem hogy az járt az eszében, hogy ez fogja képviselni a jövőt. Inkább az, hogy, ezt vagy nagyjavitják és lesz valami képességcsira, vagy nem, és teljesen elsorvad a képesség. Tudjuk hogy melyik alaphelyzetbol egyszerűbb várni, hogy új gépet szerezzenek be.

Tuti, hogy semelyik felelős nem gondolta, hogy ez valaha modern gép lesz. De ettol még képességeket, jogositásokat, kiképzést és ami a legfontosabb: állományt meg lehetett vele tartani. Lásd: nem is terveznek/terveztek vele hosszútávon.

Es mégegyszer: Persze hogy jobb lett volna már akkor új helikopter. De akkor ez nem volt opció. Nem volt szó új gépbeszerzésekről, nem volt kormányzati pénz és akarat mögétolva. Egy rossz helyzetben döntöttek jól.
Mint egyszer már irtam,ez egy marhaság.Ahelyett,hogy tartosan és többcélúan használható gépeket veszünk ugyanerre a célra,restaurálunk egy használhatatlan és drágán üzemeltethető szart.
Azonkivűl ezt a restaurálást is a kormányzat döntötte el.
De még egyszer megkérdem, ha van 20 könnyű helikopterünk, minek még egy másik fajta könnyű helikopter?
Namég1x.Mókus fele akkora gép mint a H145M.Iskolagépnek,Futárgépnek,felderitő gépnek,könnyű támogató és páncélvadász gépnek használható.Olcsó és olcsón üzemeltethető kis gép.A HT cikkét elolvasod a magyar Mókusokrol,meglátnád,hogy az üzemeltetők is el tudnának belőle képzelni még párat.
Olaszok most vettek MD530gépeket.(licencben gyártják).Pedig van nekik AW109,mégis igényt tartanak a kisebb gépre is.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Namég1x.Mókus fele akkora gép mint a H145M.Iskolagépnek,Futárgépnek,felderitő gépnek,könnyű támogató és páncélvadász gépnek használható.Olcsó és olcsón üzemeltethető kis gép.A HT cikkét elolvasod a magyar Mókusokrol,meglátnád,hogy az üzemeltetők is el tudnának belőle képzelni még párat.
Olaszok most vettek MD530gépeket.(licencben gyártják).Pedig van nekik AW109,mégis igényt tartanak a kisebb gépre is.

Ezek közül melyiknek nem használható a 145M?
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 302
8 187
113
Mit gondoltok a H225M-ről? Azt rebesgetik hogy páncélozottsága gyakorlatilag nem létező. Ha ez igaz mennyire lesz ez használható harctéren ha lőnek is rá?

"Cockpit protection is provided by armored and energy-absorbing crew seats, while the cabin can be equipped with armor plating in the floors and walls or fitted with armor-plated carpets. "

olyan infót hogy a cockpiton kívül lenne páncélozottsága, nem találtam
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Néz mát meg a AAA cikkemet, hogy miért vették kicsire a AAA korszakban az AH-1-et...
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
Huszárom,ha valamit nem akarsz megérteni,hát nem is foksz.
Utoljára.Mihurestaurálás nem ad semmiféle harcihelikopter képességet.Bevethetetlen,méregdrága üzemeltetésű iskolagépek.Sokkal jobban jártunk volna,ha valódi,olcsó üzemeltetésű iskolagépeket veszünk,amikkel ugyanez a iskola/képességimitáló feladat jóval olcsóbban elvégezhető.Pluszban még kapunk egy jol használható futár/felderitő-megfigyelő gépet,és egy tényleges harcképességet is biztositó könnyű támogató/páncélvadász gépet.És hosszú idóre.
De részemről befejeztem,mert a hittel szemben az észérvek úgysem hatnak.
 
M

molnibalage

Guest
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül. Nem gépágyúzgat, hanem odab*sz az SDB-vel és csá.

Na erről ennyit. És nem kell 8 db helit repteteni annak supportjábval. 2 db Gripen rotálva több és minőségibb CAS képességet ad. És tudja ezt pont úgy éjszaka is. Sőt, akár ködben is, ha a SAR radar működik.