Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem èrzem a pozitív gondolatokat.Szarzenàl és Kàros rt. vegyvédelmi köntösben.
Nem èrzem a pozitív gondolatokat.
Naugye.Mondjuk az amerikai AMS-en, a kanadai, német vagy a belgán kívül? (Mondjuk ezek gyakorlatilag mind ugyanazok.)
Szerintem félre értettél. Ezeket is csak helikopterre lehet tenni. Az amerikai ráadásul dedikált helikopterre van szerelve amiről nem is lehet áttenniNaugye.
Tudtál még mondani 1-et. Ami meg integrálva van az más kávéház.Szerintem félre értettél. Ezeket is csak helikopterre lehet tenni. Az amerikai ráadásul dedikált helikopterre van szerelve amiről nem is lehet áttenni
Hát ezeken kívűl van még az oroszoknak helikopterre integrálva, biztosan van a kínaiaknak de arról nincs infó.Tudtál még mondani 1-et. Ami meg integrálva van az más kávéház.
Szerintem beszélgess el a GEOF -tól egy két megfelelő tiszttel és rávilágítanak neked a felderítés hasznára.Tudtál még mondani 1-et. Ami meg integrálva van az más kávéház.
Ezek után nem lehet más cél, mint a Mi-24-esek haladéktalan leállítása és eladása, amíg értelmes pénzt kapunk érte harcképes állapotban.A fordító így fordítja le:
"Oroszország visszavonta a helikopterjavítási engedélyeket csehországi és bulgáriai cégektől az Ukrajnával való együttműködésük miatt - közölte Dmitrij Sugaev, az orosz Katonai-technikai Együttműködési Szolgálat igazgatója a RIA Novosztyinak az Army-2022 fórumon.
Emellett Oroszország felfüggesztette az orosz és szovjet gyártmányú repülőgépek pótalkatrészeinek és alkatrészeinek szállítását, valamint a barátságtalan országokban található egyéb berendezések szállítását."
Vannak más források, sőt modernizációs programok is, a típus jövője már rég nincs Oo. kezében.Ezek után nem lehet más cél, mint a Mi-24-esek haladéktalan leállítása és eladása, amíg értelmes pénzt kapunk érte harcképes állapotban.
Ezek után nem lehet más cél, mint a Mi-24-esek haladéktalan leállítása és eladása, amíg értelmes pénzt kapunk érte harcképes állapotban.
Ahogyan már korábban is mondottam vala, én sem tartom szükségesnek a fenntartásukat. A 2db AS mellett már mind a 20 db H145M Szolnokot gazdagitja, "hamarosan" itt lesz az első H225M is... a "helikopterképesség" fejlesztése elég jó ütemben halad,...akárhogyan is nézzük, a régi vasak nosztalgikus életbentartása ugyanúgy forrásokat von el nap mint nap máshonnan. Ahol már teljes értékűleg kiváltható egy technika/képesség ott gyorsan és végérvényesen el kellene dönteni, hogy mi lesz a régivel...nem tovább önteni bele a pénzt (főleg úgy, hogy harcászatilag kétes értéket képvisel) és végül kitolni majd a fűre. Rohadni.Vannak más források, sőt modernizációs programok is, a típus jövője már rég nincs Oo. kezében.
Ha nem lenne a szomszédban háború oké. De can és Koszovó sem stabil. A szerbeken keresztül nem tudjuk életben tartani?Ahogyan már korábban is mondottam vala, én sem tartom szükségesnek a fenntartásukat. A 2db AS mellett már mind a 20 db H145M Szolnokot gazdagitja, "hamarosan" itt lesz az első H225M is... a "helikopterképesség" fejlesztése elég jó ütemben halad,...akárhogyan is nézzük, a régi vasak nosztalgikus életbentartása ugyanúgy forrásokat von el nap mint nap máshonnan. Ahol már teljes értékűleg kiváltható egy technika/képesség ott gyorsan és végérvényesen el kellene dönteni, hogy mi lesz a régivel...nem tovább önteni bele a pénzt (főleg úgy, hogy harcászatilag kétes értéket képvisel) és végül kitolni majd a fűre. Rohadni.
Én inkább odaadnám a szerbeknek cserébe a T-72-esek teljes felújításáért és modernizációjáért (M-84AS2 szint) cserébe.Ha nem lenne a szomszédban háború oké. De can és Koszovó sem stabil. A szerbeken keresztül nem tudjuk életben tartani?
Úgy vélem az egy lábon állás stratégiája február 24-én hajnalban megbukott. A kaotikus politikai viszonyok és az ellátási láncok helyzete világosan kijelöli az utat: mindenre szükségünk van. Nem a pénz a szűkebb keresztmetszet, hanem az időben elérhető haditechnika. A "hamarosan" most nem opció.Ahogyan már korábban is mondottam vala, én sem tartom szükségesnek a fenntartásukat. A 2db AS mellett már mind a 20 db H145M Szolnokot gazdagitja, "hamarosan" itt lesz az első H225M is... a "helikopterképesség" fejlesztése elég jó ütemben halad,...akárhogyan is nézzük, a régi vasak nosztalgikus életbentartása ugyanúgy forrásokat von el nap mint nap máshonnan. Ahol már teljes értékűleg kiváltható egy technika/képesség ott gyorsan és végérvényesen el kellene dönteni, hogy mi lesz a régivel...nem tovább önteni bele a pénzt (főleg úgy, hogy harcászatilag kétes értéket képvisel) és végül kitolni majd a fűre. Rohadni.
Ha nem lenne a szomszédban háború oké. De can és Koszovó sem stabil. A szerbeken keresztül nem tudjuk életben tartani?
Ez a GEOF pontosan micsoda? Sajnos nem ismerem ezt a szervezetet.Szerintem beszélgess el a GEOF -tól egy két megfelelő tiszttel és rávilágítanak neked a felderítés hasznára.
Ez félrement. Amennyiben a GEOSZ-ról meséltél, akkor nem jó az észrevételed, mivel a Geoinformációs Szolgálatnak más a feladata, de, ha leírod, hogy mit értesz a GEOF alatt, azt szívesen veszem.Szerintem beszélgess el a GEOF -tól egy két megfelelő tiszttel és rávilágítanak neked a felderítés hasznára.
A lengyelektől is lehet rendelni.Az Aranysas szerint az orosz fél mától felfüggesztette a MI-8/MI-24-hez az alkatrész ellátást a barátságtalan országok (így Magyarország) számára.
A forrás:
Вертолатте
Россия отозвала у предприятий Чехии и Болгарии лицензии на ремонт вертолетов из-за их сотрудничества с Украиной, заявил РИА Новости в ходе форума "Армия-2022" директор Федеральной службы по военно-техническому сотрудничеству России Дмитрий Шугаев. Кроме того, по его словам, Россия приостановила...t.me
Minden áron kell nekünk dedikált harci helikopter?! A feladataik nagy része a drónokkal kiváltható! A Mi-24-be meg annyi lóvét nem vernék! Ha meg minden áron harci heli kell akkor legyen új! Mondjuk a törököktől T-129 azzal ki is egyeznék!Podcastről - kicsit tovább gondolva:
A rendészeti és mentő helikopter állomány - Maróth szavaiból kihámozva - össze lesz fésülve a honvédségi helikopter flottával.
Igazság szerint a H145 minden tekintetben egy non-plus-ultra megoldás lenne mind3 feladatra.
Ugyebár az MD900-zal hasonló képesség kategóriába tartozik. A jelenlegi mentőhelikopterekhez képest pedig komoly képességnövekedést (elsősorban raktérben) jelenten. Ha azonos típusra történne a kiképzés, akkor a képzést központosítani, olcsósítani és egyszerűsíteni lehetne. Arról nem is beszélve, hogy bár 3 külön szervezet üzemeltetné a gépeket, a pilóta pool gyakorlatilag lehetne azonos.
Ha a mostani gépek katonai teherbírása nem lenne elegendő, akkor később arra is lehetne egy próbát tenni, hogy ha a katonai gépeket átszerelik, akkor a jelenlegi 4 lapátos rotorokat megkaphatnák a rendőrség és a mentők gépei. Akár csak pótalkatrészekként is.
Ennél valamivel egyszerűbb beavatkozás lenne, hogy a HForce kábelrendszerét a gépekben hagyva a jelenlegi gépek mehetnének civil feladatokra, még ha a rendszerhez kapcsolódó berendezéseket át is pakolnák egy következő, de már 5 lapátos M-es gépekbe.
A még pronyóbb megoldás pedig az is lehetne, hogy bár drága mulattság lenne, de úgy ahogy vannak is lekerülhetnének civil használatra. Cserébe viszont ha szükség lenne a katonai bevetésekre is, akkor pillanatok alatt megkaphatnák a fegyverzeti készleteket. Ez csak pár ügyesen felhelyezett PVC fólia kérdése.
Mi-24 felújítás: Most úgy néz ki, hogy kaphat még új fegyvert is a típus. A Spike integrációt elég nyilvánvaló opcióként emlegetik végig az intejúban. Ez érdekes ügy lehet, mert tudva, hogy az Airbusok Spike-ot kapnak, az izraeli vonal kézenfekvő lenne. Ugyebár kész upgrade kittel meg lehet oldani a modern rakéták használatát is. Ráadásul így azonos rakéta poolból dolgozhatna a Mi-24 és az Airbus-ok is. A kérdés inkább a "Megéri-e" körül pattog.
Nyilván ennek csak akkor lesz értelme, ha a továbbüzemeltetés mellett döntünk. Ezt a döntést szerintem még idén meghozzák. De legkésőbb jövő év elején. Ugyebár '24-ben lejár az élettartamuk. Az upgradehez viszont elő kell készíteni a szükséges készleteket. Ez meg idő...
Ugyebár a korábbi podcastban meg lett említve, hogy van a sárkányokban még egy 7 éves ciklus. De ehhez a biztos üzemeltetési feltételeket is meg kell teremteni. (Alkatrész utánpótlás) Ebben talán a szerbek partnerek lehetnek.
Ugyebár a szerbek pont most kapták meg a hivatalos gyári certificate-et (amikor mindenki más elveszítette) a típus depó szintű nagyjavítására.
Mindenesetre érzem Maróth hangján, hogy ez - bár lassan eléggé sürgető - de továbbra is csak lóg a levegőben. Gondolom sok fog függeni attól, hogy mennyiért csinálnák meg az izraeliek az okosítást. Az biztos, hogy a következő nagyszervizt, már nem tudjuk majd az oroszokkal csináltatni.
Szerintem ez az egyik legnagyobb dilemmája a Zrínyi programnak. Szerintem ha nem lenne a konfliktus, akkor nem erőltetnénk. Így viszont piszok nehéz döntés ez.
Talán segíthet valamennyit, ha a szerbek jól haladnak a Mistral integrációval. Nem túl jelentős feature a valós használatban, de talán ez lehet az az utolsó csepp, ami miatt tovább üzemelhetnek nálunk.