[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 568
113
Senki sem tudja elmagyarázni nekem hogy ki kinek mit adott el ebben az üzletben?

 

Lehet hogy ti sem értitek? Vagy megettétek azt a gyakran használt újságírói trükköt hogy ha beleírnak mindenfélét a cikkbe, akkor úgyis arra ugrik rá az olvasó (pl. fa nőtt ki a gépből) és nem keresi az írás értelmét?

 
Terminator said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
Valaki magyarázza el, mert nagyon nem értem.

Már azt sem értem hogy a HM-nek hogy lehet cége. Pedig van néhány.

A HM cége vette meg a helikoptereket? Miből? Az állam az egyik zsebéből átrakta a pénzt a másik zsebébe? A HM cégének a bevétele az nem állami bevétel?
Ingyen átadta? (A MÁV meg nem adhat a BKV-nak használt vasúti síneket a metró felújításhoz?)
 

Terminator said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
Addig értem hogy az államnak volt sok T-55 alkatrésze, szétbontásra váró rakétája és helikopterroncsa. Ezeket őrizni kellett, ami pénzbe került. Ha ezeket eladják, akkor már nem kell az őrzésre költeni és még a területet is el lehet adni.

Az üzlet többi része hogy történt?
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 074
6 681
113
Tehát ezek a Mi-24-esek eddig Mezőfalván voltak a megsemmisítendő rakétákkal együtt.

 

Valóban évi 1 milliárd volt az őrzése? Ennyiért én is vállalom. Karbantartás nem volt csak őrzés.

 

Most, hogy a Mi-24-esek és a rakéták is eltűnnek onnan, a terület felszabadul és eladható? Nem hiszem, ez csak töredéke volt az ott tárolt dolgoknak, tehát ez az állítás sem igaz.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 547
5 145
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
Mondjuk ez a magyarázkodás nagyon sántít. Először is egy percig sem repültek, pedig állítólag valahogy ide kerültek, feltételezem üzemképes állapotban. MMM. Hogy a fenébe lehet szétszedni egy helikoptert csak úgy. Az meg egyenesen érdekes hogy üzemképes példányokat szétszednek , mikor úgy tudom az összes gép üzemideje lejár lassan. Tipikusan olyan eszközöktől vállunk meg amiket csak igen magas áron lehet majd pótolni, ráadásul a hadsereg igényeinek kis korszerűsítéssel még sokáig megfelelnének. Azt hiszem a hadsereg korszerűsítését nem a beszerzéssel hanem a karbantartással kéne kezdeni, illetve annak rendszerének teljes átalakításával. Érdekes hogy a drága és értékes páncélos járműveket is elpazarolták nálunk, amiket akár motorcserével és teljes átalakítással is lehetne használni, hiszen a legértékesebb része a kész test.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 568
113
4 mondat az általam belinkelt oldalakról:

 

"A németországi egyesítés és katonai változások után a Magyar Honvédség 1995 nyarán vehette át az ajándékba kapott Mi-24P harcihelikoptereket. A cottbusi illetve stafenhageni átvétel után a helikopterek vasúton érkeztek tervezett állomáshelyükre, Szentkirályszabadjára.

--------

A több hónapos tököli munka után az első helikopter a 336 oldalszámú 2004 június 17-én érkezett, most már légi úton a Bakony Harcihelikopter Ezred repülőterére.

--------

Két héten belül érkezik meg a következő nagyjavított helikopter és 2007-ig további négy darab Mi-24P áll szolgálatba a Magyar Légierőnél."

---------

 

Terminator said
Egy kis olvasni és néznivaló:

 

http://www.repulomuzeum.hu/Egyebek/DDR_orokseg/DDR.htm

http://repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/HerincsIstvan/ex-NDK_Mi-24/ex-NDK_Mi-24.htm

 

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/mi24p_040618/

http://www.jetfly.hu/rovatok/galeria/mi24p-gal_040618/
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 107
1 991
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
"A HM-cégek szigorú állami és minisztériumi felügyelet alatt dolgoznak, ott nincs helye semmiféle mutyinak."

Pedig itt megy ki a pénz. Az Ei Zrt. (kádertemető)-nél pl.: 2012. év végén nem gyenge prémiumokat osztottak ki. A Currus hányszoros szorzóval dolgozik (fest)? Arsenal megveszi.....

Nem. Ezt már nem merem leírni.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/helikopterek/mil-mi-24-hind/" target="_blank" rel="nofollow">borisz</a>: bocs , úgy éreztem úgy írod mintha mostaniak hibája lenne.

<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/helikopterek/mil-mi-24-hind/" rel="nofollow">gigabiga</a>: szerintem el kell dönteni vagy lopnak az emberek vagy kapnak prémiumokkal együtt jó fizetést. Együtt a 2 elítélem Én is.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 547
5 145
113
Egyébként a pénztelenséget semmilyen eszköz beszerzésével sem lehet megszüntetni. Ugyan is az új eszközök drágák, igaz többet is tudnak, kisebb karbantartási igénnyel rendelkeznek, de ha valami kell hozzájuk az aranyárban van. Amikor egy katonai eszköznél a költségeket vizsgálják a képességek az igények és a szükségesség helyett az olyan mint ha a forma 1 -ben a motor kiválasztásánál a fogyasztás lenne a döntő. Máshol ez minden további nélkül működik:

http://www.youtube.com/watch?v=rWLo5QOPMKo
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 984
18 550
113
A hírt olvasva, az jut eszembe, hogy minden bizonnyal már a színfalak mögött eldőlt a helikopter ügy. A MI-24 magyarországi katonai szereplése úgy tűnik ezzel véget ért. 40 db szinte a teljes rendelkezésre álló mennyiség. Gondolom, megy múzeumba is, így szinte a teljes géppark irány a leves. Nem tudom, csak gondolom, az olasz verzió lesz a befutó, szállítók x mennyiségben és abból 6 db felfegyverzett lesz. Legalábbis erre tudok most gondolni, ha meg akarjuk őrizni a helikopteres csapásmérés kicsi képességét, vagy abból valamit  még.

A MIG-29 gépekre javasolnám, próbáljuk darabonként eladni, jelképes összegért valamennyit, múzeumoknak, amerikai milliomos gyűjtőknek, stb. Még jelképes áron is többet kapunk értük, mintha néhány év múltán, eladhatóság híján, azok is lángvágó alatt végzik. 

 

Az ,hogy fa nőtt a helikopterben, szerintem inkább minősíti az igénytelen, oroszos tárolást és az azt alkalmazókat, mint egy minisztert, vagy vezérkari főnököt, pártállástól függetlenül. Biztosan volt ott felelős vezető, parancsnok, aki látta miként mennek a tárolási, üzemeltetési dogok. Nem nagyon érzett felelősséget senki eddig a haditechnika lerohadásáért. Bármi volt is az. Igaz, a döntések fent születnek, ezt el kell ismerni.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
"Terminator said

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
Valaki magyarázza el, mert nagyon nem értem.

Már azt sem értem hogy a HM-nek hogy lehet cége. Pedig van néhány."


<p class="new-blogpost-comment-notice">A kiindulás alap az 1959. évi IV. tv. (Ptk.) 31. 32. és 33. §-a , az állami vállalat, de azok már Zrt-vé alakultak többségében az idők folyamán. A magyar törvények (is) lehetővé teszik, hogy költségvetési szervek gazdálkodási tevékenységet folytassanak, ezért gazdasági társaságot alapítsanak, amely a vagyonával maga gazdálkodik, nyereséget halmozzon fel. Jó pár jogszabály szabályozza ezeket, többek között az aktuális központi költségvetési törvény, az államháztatásról szóló törvény, az állami vagyonról szóló törvény, a gazdasági társaságokról szóló törvény. a cégtörvény, és még rengeteg alsóbb szintű jogszabály. Az MNV Zrt. fogja össze ezeket, mivel övék az elsődleges szerep az állami vagyon kezelésében.


<p class="new-blogpost-comment-notice">
"A HM cége vette meg a helikoptereket? Miből?"


<p class="new-blogpost-comment-notice">Valószínűleg saját bevételből, nyereségből. De gondolom nem fizettek óriási összeget érte, ahogy kivettem az illetékes szavaiból.


<p class="new-blogpost-comment-notice">"Az állam az egyik zsebéből átrakta a pénzt a másik zsebébe? A HM cégének a bevétele az nem állami bevétel?"


<p class="new-blogpost-comment-notice">Így is felfogható, de szerintem nem teljesen, mert másoknak is dolgozik, a szabad piacra is, és nemcsak a magyar államnak, és az itt keletkezett bevételből fizethették ki. Az összegekről szólva, mivel az Arzenál gazdálkodását árgus szemekkel figyelik az állam részéről, így kötve hiszem hogy veszteségesen gazdálkodnak. Az ÁSZ, de bármelyik felügyelő szerv vizsgálata hamar feltárná a hiányt, és a zárszámadásban is kibukna. Ezért úgy néz ki, hogy az államnak a saját cégétől jött pénz - némi bevétel, nem hiszem hogy sok, de az is eredmény.


<p class="new-blogpost-comment-notice">"Ingyen átadta? (A MÁV meg nem adhat a BKV-nak használt vasúti síneket a metró felújításhoz?)"

Háromoldalú ügylet, kicsit bonyolult, mert van benne az állam, annak cége és egy gazdasági társaság, sőt egyéb szereplők is. De azt hiszem értem miről van szó. Röviden: az Arzenál lomtalanít, elvileg költséghatékonyan, megszabadítva ezzel az államot több száz milliós kiadástól.

"Terminator said


<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Szétszerelik a keletnémet Mi-24-eseket
Addig értem hogy az államnak volt sok T-55 alkatrésze, szétbontásra váró rakétája és helikopterroncsa. Ezeket őrizni kellett, ami pénzbe került. Ha ezeket eladják, akkor már nem kell az őrzésre költeni és még a területet is el lehet adni.

Az üzlet többi része hogy történt?"





<p class="new-blogpost-comment-notice">Hát erről valószínűleg a minisztérium tudna csak beszámolni ...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 579
74 568
113
És egy hozzászólás az origós íráshoz a makettinfóról. (Alulról kezdjétek olvasni.)

 

<table width="700">
<tbody>
<tr>
<td width="240"><b>Nyugger</b></td>
<td align="center" width="50"><b>Adatlap</b></td>
<td align="center" width="100"><b>531525</b></td>
<td align="center" width="200"><b>ma 18:37</b></td>
<td align="center" width="100">
<b>Válasz erre</b>
</td>
<td align="center" width="10"><a title="Közvetlen link ehhez a hozzászóláshoz
Használd ezt, ha külső oldalon szeretnél hivatkozni erre a kommentre" href="http://www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php?forumID=102&ID=531525#comment_531525">
new_link.png
</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="6" width="700">Csupán csak az alábbi dolgokra szeretném felhívni szíves figyelmedet :
Mire magyaroszágra értek már ipari nagy javítással kellett volna talpra állítani a gépeket. Minden naptári üzemidővel bíró eszköz lejárt. 1995 ben talán csak a 6 db 24P-t lehetett volna üzembe állítani. A kiszerelt hmű.-ek és egyéb berendezések a tárolás alatt konzerválva voltak? Ha igen, elvégezték az időszakos feladatokat ?
Ha nem akkor game over….. Ha lett volna akarat és pénz akkor a saját gépeink is javíthatóak lettek volna. Német ajándékról van szó, /bár szerintem baromi sokba került a nagy semmi…/ szerződés szerint nem értékesíthető tovább.
Az internetes portálon egy nevét eltitkoló katonai repülési szakértő nyilatkozik akkor azért ne essünk hasra, aztán a cikkben is van egy nagy kavarás mert alig száz órás gépek kijelentés csak a Mi-24P-re igaz. A 6 db 24P 1989 decemberében érkezett NVA-hoz és az egyesítés után is repültek még egy ideig, a ledolgozott rep.idő 136 óra és 257 óra között volt. A most siratott gépek a Mi-24D-k egyidősek a mi 005-s ill. 104-s sorozatú gépeinkel de van egy különbség az ex. DDR gépek 1990-ig repültek annyit mint a mi leállított gépeink 2000-ig. Ez a típus megmaradt a korai 80-s évek szintjén, javaslom, hasonlitsd a mai gépek felszereltségéhez, tudás szintjéhez.

Na ezért lehetne egy jót sírni !</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<table width="700">
<tbody>
<tr>
<td width="240"><b>Nyugger</b></td>
<td align="center" width="50"><b>Adatlap</b></td>
<td align="center" width="100"><b>531509</b></td>
<td align="center" width="200"><b>ma 15:02</b></td>
<td align="center" width="100">
<b>Válasz erre</b>
<div>
<div> 
</div>
</div>
</td>
<td align="center" width="10"><a title="Közvetlen link ehhez a hozzászóláshoz
Használd ezt, ha külső oldalon szeretnél hivatkozni erre a kommentre" href="http://www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php?forumID=102&ID=531509#comment_531509">
new_link.png
</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="6" width="700">Miért is szégyen ill. elkeserítő ?
18-éve is köztudott volt, hogy teljesen felesleges befogadni a Mi-24D technikát mert nekük is volt már akkor bőven üzemképtelen. Azért egyszer érdemes lenne kiszámolni, hogy mennyibe is került ez az elmúlt időszak ezzel a kvázi ingyenes de lepusztult technikával. Kiutaztak a mérnökök és kiválasztották a logjobb állapotban lévőket, a német fél leszámlázta az előkészítés költségeit, majd fizettük az szállítási ktg.-t. Aztán bevontatták a repülőtérre őket és a tárolás során is felmerültek költségek,pl. a MMSz embereinek az óra díja melyek a klf.ápolások és egyéb dolgokra fordítottak. A reptér bezárása után átszállították Mezőfalvára, a Kskadú sem levegővel ment. Az előkészítéshez is ember munkaórákra volt szükség és ennek is van díja. stb...stb.
Ezért a nagy semmiért mi fizettünk, teljesen feleslegesen.
Arra azért törekedni kellene, hogy a laktanyák, repülőterek ne egy jól szituált MÉH telepre hasonlitsanak ! Természeten múzeumi példányok ill. laktanyai kiállítási darabok maradjank, de a többiért miért is sírjak ?
<small><b>Előzmény: (531494) Ati75</b> ma 09:04</small>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="240"><b>Ati75</b></td>
<td align="center" width="50"><b>Adatlap</b></td>
<td align="center" width="100"><b>531494</b></td>
<td align="center" width="200"><b>ma 09:04</b></td>
<td align="center" width="100">
<b>Válasz erre</b>
<div>
<div> 
</div>
</div>
</td>
<td align="center" width="10"><a title="Közvetlen link ehhez a hozzászóláshoz
Használd ezt, ha külső oldalon szeretnél hivatkozni erre a kommentre" href="http://www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php?forumID=102&ID=531494#comment_531494">
new_link.png
</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="6" width="700">Igazad van, ez szégyen!
ez is csak nálunk fordulhat elő... :(</td>
</tr>
</tbody>
</table>
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Sziasztok!
Akciósan kapható Kenyeres Dénes két könyve, ami a Mi-24, illetve a Mi-8 típusok hazai történetéről szól.
Áruk 2000 Ft/db.
A szerző elérhetősége: 06-70-2080656
Köszönöm a figyelmet!
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
A honvédelmi miniszter felszólalásából kiderült az is, hogy a szárazföldi csapatok légi támogatását ezen túl a Gripen vadászgépek látják majd el. Azok melyek ismert tény szerint nem rendelkeznek megfelelő levegő-föld fegyverzettel…



A vitában bár jócskán hallhattunk szakmaiatlanságot, a lényeget azonban jól sikerült kiemelnie a Jobbik országgyűlési képviselőjének Gaudi-Nagy Tamásnak:

„Miért nem azzal foglalkozunk, hogy a magyar honvédség harcképességét a magyar területek védelmére erősítsük… Nemrégiben olvastam… hogy ha jól tudom jelenleg a magyar honvédség üzemképes engedélyekkel rendelkező harcihelikopterekkel nem rendelkezik. Remélem, megcáfol miniszter úr!”

Sajnos a szaktárca vezetője erre a szokásos módon kitérő válasszal reagált, majd több újabb kérdés eredményeként kijelentette:

“Ön azt mondja, hogy a harci helikopter a legfontosabb csapatszállító eszköz ugye? Képviselő úr Ön azt sem tudja, hogy a harcihelikopter nem csapatszállító eszköz, abban két ember ül, az első pilóta meg a másodpilóta. Kérem szépen, fejezzük be ezt a méltatlan színvonaltalan és egészen – egészen minősíthetetlen vitát.”

Hende Csaba folytatta:

20120417-DSC_0696-2

„Ami pedig azt a kérdést illeti, hogy a szárazföldi csapatok harcának légi támogatását milyen módon kívánjuk megoldani az egy szakmai kérdés, a jövőben nem harci helikopterekkel, hanem éppen a Gripen többcélú repülőgépeink levegő föld képességének a felhasználásával fogjuk ezt a feladatot betölteni. Ezért került arra sor, hogy az úgynevezett harcihelikoptereket amelyek 40 éves körüli korban lévő szovjet harci eszközök, darabonként milliárdos költségért nem újítottuk föl, mert kidobott pénz lett volna.”

Gaudi-Nagy Tamás ekkor felhívta a miniszter figyelmét korábbi nyilatkozatára, melyben 2013 elején Hende Csaba még úgy nyilatkozott, hogy harcihelikopterekre van szüksége az országnak, mert a magyar légierő összes támadó helikoptere felújításra szorul és már az előző kormányzás is cserélni akarta. A képviselő felvetette azt is, hogy vajon mi változtatta meg a honvédelmi tárca elgondolását, mi alapján mondanak le a harcihelikopteres képességről, de erre szintén nem érkezett válasz.

Sajnos a vitát leginkább Hende Csaba szájából elhangzott mondattal lehetne jellemezni „Az elképedésem egyre fokozódik”.

http://lhsn.hu/kiugrott-a-nyul-a-bokorbol/
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 792
8 420
113
Mi-24_Hind_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Augusztus 20 és a 125.-ik géptípus összeállításom alkalmából egy magyar vonatkozású gép :)