Igen ilyeneket írok. Az 1970-es árviz idején 40 Mi-8T helikoptert vetettek be. Ott életeket is kellett megmenteni. A 40 Minyo összesen: 120 tonna homokzsákot tudott külső teherként a veszélyes helyekre szállítani. Pesze ez elméleti lehetőség, de vízbetörés esetén oda lehetett összepontotsítani volna az erőt. A mostani árviz idején 3-4 helikoptert lehetett egyáltalán bevetni, ebből együttesen talán 3 tevékenykedett. Az mennyi? 9 tonna? Persze, hogy a zsákokat tölteni kell, meg a végén kézi erővel helyrerakni, de szállítani helikopterrel lehet a partszakaszra. Hozzáteszem, hogy több esetben a homokzsákot alacsonyra eredszkedve dobták le mikor nagyobb rés támadt a gáton és csak a végén a tetetjére csináltak rendesen kézierővel gátat.
Lehet, hogy ez nagyon nem tetszik egyeseknek, de az igazság néha fáj. 2008-ban volt utoljára nagyjavítás, azóta ebben az évben volt. Ez valószínűleg nem a műszaki tisztek miatt történt, mert Ők pontosak tudják, hogy a folyamatos üzemeltetéshez milyen ütemezéssel kéne évente, kétévente nagjavításra küldeni a forgószárnyasokat. Itt viszont fél évvel a kolontári katasztrófa után - és az után, hogy agyondícsérték milyen jó munkát végeztek akár a Minyokkal, akár az osztrák TV-sek által beküldött helikopter Mi-24-el történő kikergetésével, hagyták, hogy 6 év alatt, szinte az összes forgószárnyasból kirepüljék az időt. Most ezzel a néggyel, már beljebb vagyunk, de nem kell annyira örülni, mert nem látunk a jövőbe, hogy a biztonsági helyzet változása, terrorcselekmény, stb. miatt nem szükséges-e éjjeli bevetésekre alkalmas több forgószárnyas, sőt ne talán hőkövető rakétákkal is ellátott ellenség/terroristák ellen nem-e szükséges akár Minyokat akár Mihu-kat küldeni például a különleges dandárunk katonáival..