[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

Igen,siklóernyős,vitorlázó felkutatására valóban nem indulnak neki éjjel de nem ez volt a cikkben...
Mivel éjjellátó használatára csak a most visszaadott 4 Mi17-ből kettőnek van átalakítása, ezért ez után is ha épp nem ebből a 2 gépből az eggyik áll szolgálatban épp azon az országrészen (Pápa az egyik, Kecskemét vagy Szolnok a másik indító bázis, s így fedik le az országot), akkor senkinek a kedvéért nem emelhetik fel a hadsereg utató/mentő helikoppterét éjszaka..... Esetleg a rendőrségi helikopterek, mert ha jól tudom, akkor a most beszerzett használt Német gépek ezzel viszont alapból rendelkeznek.
 
A Kutató-Mentő szolgálatnak minden légiesemény bejelentése után mivel emberélet van veszélyben kötelessége az alapfeladatából adódóan felszállni. Legyen egy-két élet, vagy egy egész utasszállító balesete.

A másik pedig bele lehet kötni a homokzsákos részbe, de 40 MI-8T volt 1970-ben, a mostani árvizkor pedig politikailag bevethető volt 4-5, nem lejárt üzemidős talán kettő, de akkor már nem volt SAR az egész országban (csak sár...). Az árvíz után kötött egy szerződés nagyjavításra a HM (Beszerzési Hivatal talán??) de olyan orosz felett találtak, amely felszívódott és nem teljeseített. Aztán a Szolár Kft "véletlenül" talált három nagyjavított Mi-8T-t amelyet nem fizetett ki a megrendelő, és azokat az oroszok eladták nekik. Ők pedig "kis" felárral a HM-nek. Az megint érdekes, hogy a három helikopter bár nagyjavításról jött vissza, de az egyikkel olyan komoly hajtóműproblémák vannak, hogy szinte alig volt a levegőben. Aztán a beígért nagy nyugati 170 milliárdo rendőr-katona-mentő helikopterteder ami olyan szlogen volt, mint a Zrinyi 2026 - minden belefért és nem.. mikor már a mentők, rendőrök is cselekdetek, nagyjavították ilyen buta módon, tehát legalább NVG képesség nélkül a helikoptereket. Márpedig kéne 4 db. NVG-s forgószárnyas kéne a SAR-ra. és akkor még nincs éjjellátós egyéb helikopterünk.
Aki nem tudná megakakul szeptembertől a különleges műveleti dandár (az ezred helyett) ami újabb 600 fős bővülést jelent. A szállító helikopteres fegyvernemet ez még jobb leterheli. Nekik szintén a NVG-s képesség kell, hiszen a szállításuk kirakásuk általában éjjel történik.

A 40 Mi-8T romjain élünk a mai napig, annyi külömbséggel,hogy a lejárt üzemidejű Mi-8T helikopterek helyett 30 év alatt 5 Mi-17-el lecseréltek.. Ettől még nagyon elégtelen a képességünk.

A Mihu-ról pedig nem is akarok most nyilatkozni.
 
Nagy Csabának tökéletesen igaza van. A rendőrség sokkal jobban intézte a váltást, nagyjavítást. A régi MD500-asok, tudtommal a MI-2-ök és a mostani német MD-k is rendelkeznek NVG-vel, ami fontos is, hiszen akár terrorakció, akár csak éjszakai a közlekedés figyelése stb. miatt szükséges az éjjellátó képesség. A Mihu-k harctevékenysége esetén - ismét pld a különlegesekkel, együttműködve - hogyan támogatják a saját erőket? és mivel..
 
Mivel éjjellátó használatára csak a most visszaadott 4 Mi17-ből kettőnek van átalakítása, ezért ez után is ha épp nem ebből a 2 gépből az eggyik áll szolgálatban épp azon az országrészen (Pápa az egyik, Kecskemét vagy Szolnok a másik indító bázis, s így fedik le az országot), akkor senkinek a kedvéért nem emelhetik fel a hadsereg utató/mentő helikoppterét éjszaka..... Esetleg a rendőrségi helikopterek, mert ha jól tudom, akkor a most beszerzett használt Német gépek ezzel viszont alapból rendelkeznek.
Te most pont tindalosnak akarsz mesélni a helikopterekről?
:D
 
Én nem mesélek. Néha egyetértenek velem a hivatásos katonák, néha nem. Sok esetben kérek minket médiamunkásokat, hogy írjuk le mi, mert Ők nem kritizálhatnak, nem beszélhetnek.. Én az itt olvasóknak írok.. Vannak történelmi tények. Pld. hogy 40 Mi-8T több mint 4 Mi-17 és 5 Mi-8T.. Ezen nincs mit vitatkozni. Azon sem, hogy 2008-ban volt az utolsó nagyjavítás tehát a Nemzeti rezsim, kvázi cserben hagyta a hadseregen belül pld. a szállító helikopteres fegyveremet az elmúlt években, és gyakorlatilag a három használt Mi-8T és az elvileg fél év üzemidővel átadott két finn minyo valamint a végre nagyjavított Mi-17-esek ismételt hadrendbe állítása még mindig csak a minimálisan elég kategóriába tartozik.
 
Nagy Csabának tökéletesen igaza van. A rendőrség sokkal jobban intézte a váltást, nagyjavítást. A régi MD500-asok, tudtommal a MI-2-ök és a mostani német MD-k is rendelkeznek NVG-vel, ami fontos is, hiszen akár terrorakció, akár csak éjszakai a közlekedés figyelése stb. miatt szükséges az éjjellátó képesség.

Ez biztos? Csak az R901-es MD902-esen láttam eddig FLIR tornyot, az összes többi új gépen nem.
Az MD500-asok közül sincs mindegyiken.

Nekem úgy tűnik, hogy nem bővült a képesség a rendőrségné. Igaz, nem is csökkent.
 
Ez biztos? Csak az R901-es MD902-esen láttam eddig FLIR tornyot, az összes többi új gépen nem.
Az MD500-asok közül sincs mindegyiken.

Nekem úgy tűnik, hogy nem bővült a képesség a rendőrségné. Igaz, nem is csökkent.


Vagy az R902-en. De biztos hogy nincs minden gépen.
 
Azt meg tudná valaki mondani, hogy az orosz bombák miért néznek ki annyira bumfordinak?
Van-e e mögött valami koncepció vagy csak egyszerűen tojnak az aerodinamikára?
 
Azt meg tudná valaki mondani, hogy az orosz bombák miért néznek ki annyira bumfordinak?
Van-e e mögött valami koncepció vagy csak egyszerűen tojnak az aerodinamikára?
A peremük mikor eléri a földet azonnal fordít rajta egyet, egyenesen a gyújtóra állítja a bombát ami így nagyobb eséllyel robban fel- én így olvastam.
 
A rendőrséggel kapcsolatban mindenesetre folyamatos volt a NVG képesség, mégha nem is minden helikopterük volt alkalmas.
Az 1970-es árvízzel kapcsolatban:
A 86. Önálló Helikopterezredhez 1969. február 12–25. között érkeztek a Mi–8-as forgószárnyasok. Az országba érkezett példányokból az első a 827-es oldalszámú Mi–8T volt. 1969-ben tíz helikoptert adtak át hazánknak. Az első kiképzési repülés 1969. április 17-én volt Kecskeméten, de december 22-én már Szentkirályszabadja repülőtérre települtek át, amely később évtizedeken keresztül volt a Mi–8 változatok fészke.
A típus első nyilvános szereplése 1970. április 4-i díszszemle volt, amikor kilenc Mi–8T helikopter húzott át Budapest felett. Abban az évben újabb hat helikopter került a hadrendbe.
1970. május 15-én éjjel riasztották a szentkirályszabadjai személyi állományt. Az ezred 18 Mi–8T helikopterrel Nyíregyházára települt. A tiszai árvíz egy hónapja során 4282 embert mentettek meg. Kiemelendő, hogy a teljes fehérgyarmati kórház összes betegét és személyzetét két óra alatt négy helikopterrel evakuálták.
-------------------
2001 márciusában a tiszai árvíz során a légierő Mi-8T és Mi-8MT helikopterei Nyíregyházára települve 1129 felszállással 355 repülőórával vettek részt a védekezésben.
-------------------
2013. nyarán a dunai árvíz ismét megmutatta, hogy mennyire szükségesek a szállító helikopterek. A Honvédség négy működőképes, 701, 3309, 6215 és 704 szállító helikoptere 192 felszállással és 101 repülési órával segítette az árvízi védekezést.
Nem biztos, hogy nincs elírás mivel a 2001-es 1129 felszálással csak 355 óra, illetve 2014-es 192 felszállásal 101 repült óra adatoknál, nem stimmel az arány..
------------------------
Az Sz-8 rakétákat tudomásom szerint kivonták a hadrendből. Meg is kérdeztük a Szolnoki átadáskor a pilótákat, és ők azt mondták, hogy Sz-8-assal Mi-17-esel soha nem repültek - bár kompatibilisnek írják a típussal, de szerintem eltérő a csatlakozás, csak a Mihu-kra függesztették az indítókonténert a helikopterek közül.

A bombákat csak mutatóba rakták ki, el is mondta Koller ezredes, hogy 250 kg-ig fel lehet a Mi-17-re függeszteni, de elsősorban a jégtorlaszokra alkalmaztak kisméretű bombákat.
Viszont láthattuk már pld. Szíriában, vagy éppen a Boko-Harum ellen minyoval bombázást..
 
Ha jól emlékszem a táborfalvai lőtéren lehetett például látni a bombavetés gyakorlását.
 
"A tiszai árvíz egy hónapja során 4282 embert mentettek meg. Kiemelendő, hogy a teljes fehérgyarmati kórház összes betegét és személyzetét két óra alatt négy helikopterrel evakuálták."

"...jégtorlaszokra alkalmaztak kisméretű bombákat."

Azt szeretted volna ha ezekben a múlt idejű mondatokban valami véresebb sztori szerepel? Gratulálok! Én azért mindig örültem amikor segíthettem hasonló helyzetekben de hát én csak egy antikatona légierős vagyok...