• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Iveco lmv egy jo jarmunek indult. De a tapasztlatok az dobtak ki hogy megsem az... /tobb helyen kivontak es megtobb helyen mast is rendszeresitettek melette parhuzamosan nem rendeltek utan.../ egyebkent nekem is nagy kedvenc volt. Es amikor megjelent nem igen volt valaztek ebbe a ktegoriaba...

A torok vasak szukossegerol annyit hogy akarmilyen rajjal is szamolok nem lessz az osszes ullohely kihasznalva... /btr be sem volt./
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Iveco lmv egy jo jarmunek indult. De a tapasztlatok az dobtak ki hogy megsem az... /tobb helyen kivontak es megtobb helyen mast is rendszeresitettek melette parhuzamosan nem rendeltek utan.../ egyebkent nekem is nagy kedvenc volt. Es amikor megjelent nem igen volt valaztek ebbe a ktegoriaba...

A torok vasak szukossegerol annyit hogy akarmilyen rajjal is szamolok nem lessz az osszes ullohely kihasznalva... /btr be sem volt./
Repedeznek az Ivecok-a belgáknal, cserélni kell a flottát.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Repedeznek az Ivecok-a belgáknal, cserélni kell a flottát.

Kíváncsiságból kikerestem a belga gépek tömegét.
Alap Lynx 4850 kiló, nincs gond, marad rendszerben.
Lynx RPK 6210 kiló, Lynx SPS 6380 kiló. Az LMV I. legnagyobb megengedett össztömege meg 6,5 tonna. 120 gép lett átalakítva ezek leves, az eredetinek meghagyott 320 továbbra is bent maradt a rendszerben, ezek elméletileg 20 éves koruk körül, olyan 2026 magasságában fognak kikerülni az aktív használatból.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Kíváncsiságból kikerestem a belga gépek tömegét.
Alap Lynx 4850 kiló, nincs gond, marad rendszerben.
Lynx RPK 6210 kiló, Lynx SPS 6380 kiló. Az LMV I. legnagyobb megengedett össztömege meg 6,5 tonna. 120 gép lett átalakítva ezek leves, az eredetinek meghagyott 320 továbbra is bent maradt a rendszerben, ezek elméletileg 20 éves koruk körül, olyan 2026 magasságában fognak kikerülni az aktív használatból.
Igen, az átalakítás nem sikerült jól.
A teljes sztori:
https://www.armyrecognition.com/nov...t_of_iveco_lmv_lynx_armored_vehicles.amp.html
 

James Moriarty

New Member
2020. szeptember 16.
3
8
3
Remélem nem csak menő lessz, hanem jó minőségű is!
Nekem ez nagy félelmem.
Dolgoztam együtt Törökökkel németben, világcégnél ahol a minőség fontos.
Háááát tudnék mesélni. :rolleyes:

Másrészt 10-14 t 4 keréken nekem nem szimpi.
Mindenesetre meglátjuk minek/kinek veszik őket.
Főleg a Yalcin terepen biztos nem egy Toyota landcruiser.
Ezekkel a való életben(ne vegyük figyelembe a gyári promó videókat ahol a gyári tesztember 15 ször megy át egy bukkanón mire annyival megy amennyivel) 15/20k/h val botorkálnak a terepen.

Másrészt a környékünkön járok futni. És minimum 5 helyet tudok ahol ezek a földúton is el fognak akadni, egy közepes eső után.

Az alföldről nem is beszélve.
Ha ezek lesznek atgm hordozók az szerintem nem jó.
Bár valaki egyszer itt azt mondta a brdm-nél jobbak lesznek.
Dehát a szar az nem mértékegység. o_O

Az NMS alatt ha van valami hasonló futómű mint mondjuk az matv alatt akkor elhiszem, hogy a nem laza talajon nem csak botorkál.

Szóval külszolgálat/reptere őrzése/nms talán szolnok/eger.

Szóval van nekik feladat, csak a világban annyi hasonló jó jármű van hogy Dunát lehet velük rekeszteni.
Ilyenkor nem biztos, hogy törökből vennék.

Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:


Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:

 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:


Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:



Legyen igazad.

A land cruiser meddig menne?

A lépcsőmászás talán necces, de
mivel használtam egy ideig bizton állítom neked könnyedén a végéig. :D
 
  • Tetszik
Reactions: pela3

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:


Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:

A biglike külön jár a videóért. Erről a tesztről már régóta kerestem infót.

Ahogy láttam elsősorban azok a részek voltak összevágva a járművekről, amelyik akadályon vagy kiemelkedő vagy gyenge volt az adott jármű.
Elég érdekes, hogy mennyire keményre van véve a Jelcin futóműve. Mintha 2-3 tonnával nagyobb terhelésre lenne hangolva.

Viszont érdekes, hogy a Patriot milyen jól mozgot. Nem véletlenül csinálnak belőle a lengyelek maguknak járművet. Az biztos viszont, hogy aki kitalálta a design, azt lesittelném szabotázs miatt. Szerintem a vezető semmit nem lát maga előtt emiatt az ocsmány orr miatt.
Hát az Aligátornak meg a Sherpanak ez a pálya kicsit túl "nagy" volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Szerintem kb. olyan lett volna, mint az Aligator , meg a Sherpa.

Oks. De végigmenne. :D

@James Moriarty neked nagy like a videóért. :)
Betehetnéd a Yalcin topicjába is.

Én már szinte kételkedtem ennek a tesztnek a létezésében. :D
Az írásodra visszatérve az ergonómiai számomra nem azt jelenti sok a bőr. :rolleyes:
Hanem hogy a felhasználó számára hosszútávon sem teher a gépben való utazás/annak vezetése/használata.
Nekem semmi problémám nem volt pl egy hummer egyszerűségében/igénytelen belterével.
De mondjuk jobb hátul utáltam utazni, mert az első ülés alatt vannak talán aksik/így a lábam nem fért el. Már rövid idő után iszonyat kényelmetlen volt.

Amúgy én nem tudom a török vasak ebben hogy állnak, csak arra tudok hagyatkozni hogy @krisss írta, az ergonómia még nem a nyugati szint.

Számomra azt hozta a videó amit gondoltam a gépről.
Az oldaldölésés teszt sajna nincs rendesen rajta.
Honnan megy rá.
Eléggé bindzsiszkedik a sofőr/százzal/gázzal végig. Nézzük meg az első általam nem ismert jármű milyen szépen lassan nyugodtan megy végig.
A Yalcinon meg torony nélkül van. :oops:
Egy nehezebb toronnyal megnézném álva marad e.

Én még a nagy sarat írtam, mint minden ilyen/4 kerék 10en x tonna/ jármű nagy ellensége.
 
  • Tetszik
Reactions: pela3 and krisss

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
EmCzP42XEAMtrXp