[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

Iveco lmv egy jo jarmunek indult. De a tapasztlatok az dobtak ki hogy megsem az... /tobb helyen kivontak es megtobb helyen mast is rendszeresitettek melette parhuzamosan nem rendeltek utan.../ egyebkent nekem is nagy kedvenc volt. Es amikor megjelent nem igen volt valaztek ebbe a ktegoriaba...

A torok vasak szukossegerol annyit hogy akarmilyen rajjal is szamolok nem lessz az osszes ullohely kihasznalva... /btr be sem volt./
 
Iveco lmv egy jo jarmunek indult. De a tapasztlatok az dobtak ki hogy megsem az... /tobb helyen kivontak es megtobb helyen mast is rendszeresitettek melette parhuzamosan nem rendeltek utan.../ egyebkent nekem is nagy kedvenc volt. Es amikor megjelent nem igen volt valaztek ebbe a ktegoriaba...

A torok vasak szukossegerol annyit hogy akarmilyen rajjal is szamolok nem lessz az osszes ullohely kihasznalva... /btr be sem volt./
Repedeznek az Ivecok-a belgáknal, cserélni kell a flottát.
 
Repedeznek az Ivecok-a belgáknal, cserélni kell a flottát.

Kíváncsiságból kikerestem a belga gépek tömegét.
Alap Lynx 4850 kiló, nincs gond, marad rendszerben.
Lynx RPK 6210 kiló, Lynx SPS 6380 kiló. Az LMV I. legnagyobb megengedett össztömege meg 6,5 tonna. 120 gép lett átalakítva ezek leves, az eredetinek meghagyott 320 továbbra is bent maradt a rendszerben, ezek elméletileg 20 éves koruk körül, olyan 2026 magasságában fognak kikerülni az aktív használatból.
 
Kíváncsiságból kikerestem a belga gépek tömegét.
Alap Lynx 4850 kiló, nincs gond, marad rendszerben.
Lynx RPK 6210 kiló, Lynx SPS 6380 kiló. Az LMV I. legnagyobb megengedett össztömege meg 6,5 tonna. 120 gép lett átalakítva ezek leves, az eredetinek meghagyott 320 továbbra is bent maradt a rendszerben, ezek elméletileg 20 éves koruk körül, olyan 2026 magasságában fognak kikerülni az aktív használatból.
Igen, az átalakítás nem sikerült jól.
A teljes sztori:
https://www.armyrecognition.com/nov...t_of_iveco_lmv_lynx_armored_vehicles.amp.html
 
Remélem nem csak menő lessz, hanem jó minőségű is!
Nekem ez nagy félelmem.
Dolgoztam együtt Törökökkel németben, világcégnél ahol a minőség fontos.
Háááát tudnék mesélni. :rolleyes:

Másrészt 10-14 t 4 keréken nekem nem szimpi.
Mindenesetre meglátjuk minek/kinek veszik őket.
Főleg a Yalcin terepen biztos nem egy Toyota landcruiser.
Ezekkel a való életben(ne vegyük figyelembe a gyári promó videókat ahol a gyári tesztember 15 ször megy át egy bukkanón mire annyival megy amennyivel) 15/20k/h val botorkálnak a terepen.

Másrészt a környékünkön járok futni. És minimum 5 helyet tudok ahol ezek a földúton is el fognak akadni, egy közepes eső után.

Az alföldről nem is beszélve.
Ha ezek lesznek atgm hordozók az szerintem nem jó.
Bár valaki egyszer itt azt mondta a brdm-nél jobbak lesznek.
Dehát a szar az nem mértékegység. o_O

Az NMS alatt ha van valami hasonló futómű mint mondjuk az matv alatt akkor elhiszem, hogy a nem laza talajon nem csak botorkál.

Szóval külszolgálat/reptere őrzése/nms talán szolnok/eger.

Szóval van nekik feladat, csak a világban annyi hasonló jó jármű van hogy Dunát lehet velük rekeszteni.
Ilyenkor nem biztos, hogy törökből vennék.

Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Legyen igazad.

A land cruiser meddig menne?

A lépcsőmászás talán necces, de
mivel használtam egy ideig bizton állítom neked könnyedén a végéig. :D
 
  • Tetszik
Reactions: pela3
Törökország az elmúlt évtizedben hatalmas ugrást hajtott végre a védelmi iparát tekintve, nemcsak kibocsátásban, hanem a minőség tekintetében is. Ezért van az, hogy mostanában elég magabiztosan vállalja fel azokat a nem ritkán fegyveres konfliktusokat is, melyek támogatni képesek a török kormányzat stratégiai céljait. Nálam egyértelmű, hogy a minőséghez hozzátartozik a biztonságosság, pl. az NMS-nél a bent ülők védelmének foka is. A török fejlesztések húzóereje évtizedek óta a PKK-val vívott partizánharc volt, de ma már komoly tapasztalataik vannak nemzetközi hadszínterekről is. Ennnek okán mára ott tartanak, hogy már nem csak a fondorlat, és leleményesség jelenti a legfőbb kihívást a fejlesztésekben, hanem megjelent a komolyabb tűzerő és technika is újabb kihívásként. Ráadásul ezek a fejlesztések nem szimulált vagy lőgyakorlatokon szerzett tapasztalatokra, hanem valós, különböző hadszíntereken megismert tényleges tapasztalatokra épülnek. Lehet, hogy ergonómiában nem tartanak ott, mint a németek, lehet, hogy az üléseken nincsen bőr, de úgy vélem technikai, műszaki paraméterekben és legfőképpen a legénység életének védelmében élen járnak. Érdekességképpen egy fotó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a pályán pedig megnézném a Land Cruisert meddig menne el:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A biglike külön jár a videóért. Erről a tesztről már régóta kerestem infót.

Ahogy láttam elsősorban azok a részek voltak összevágva a járművekről, amelyik akadályon vagy kiemelkedő vagy gyenge volt az adott jármű.
Elég érdekes, hogy mennyire keményre van véve a Jelcin futóműve. Mintha 2-3 tonnával nagyobb terhelésre lenne hangolva.

Viszont érdekes, hogy a Patriot milyen jól mozgot. Nem véletlenül csinálnak belőle a lengyelek maguknak járművet. Az biztos viszont, hogy aki kitalálta a design, azt lesittelném szabotázs miatt. Szerintem a vezető semmit nem lát maga előtt emiatt az ocsmány orr miatt.
Hát az Aligátornak meg a Sherpanak ez a pálya kicsit túl "nagy" volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Szerintem kb. olyan lett volna, mint az Aligator , meg a Sherpa.

Oks. De végigmenne. :D

@James Moriarty neked nagy like a videóért. :)
Betehetnéd a Yalcin topicjába is.

Én már szinte kételkedtem ennek a tesztnek a létezésében. :D
Az írásodra visszatérve az ergonómiai számomra nem azt jelenti sok a bőr. :rolleyes:
Hanem hogy a felhasználó számára hosszútávon sem teher a gépben való utazás/annak vezetése/használata.
Nekem semmi problémám nem volt pl egy hummer egyszerűségében/igénytelen belterével.
De mondjuk jobb hátul utáltam utazni, mert az első ülés alatt vannak talán aksik/így a lábam nem fért el. Már rövid idő után iszonyat kényelmetlen volt.

Amúgy én nem tudom a török vasak ebben hogy állnak, csak arra tudok hagyatkozni hogy @krisss írta, az ergonómia még nem a nyugati szint.

Számomra azt hozta a videó amit gondoltam a gépről.
Az oldaldölésés teszt sajna nincs rendesen rajta.
Honnan megy rá.
Eléggé bindzsiszkedik a sofőr/százzal/gázzal végig. Nézzük meg az első általam nem ismert jármű milyen szépen lassan nyugodtan megy végig.
A Yalcinon meg torony nélkül van. :oops:
Egy nehezebb toronnyal megnézném álva marad e.

Én még a nagy sarat írtam, mint minden ilyen/4 kerék 10en x tonna/ jármű nagy ellensége.
 
  • Tetszik
Reactions: pela3 and krisss
EmCzP42XEAMtrXp