[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

A nigériai Asisguard céggel aláírt szerződés keretében a Nurol Makina által gyártott Yörük 4x4-es járművek kerülnek értékesítésre.
Ezzel összefüggésben Nurol Makina vezérigazgató/vezérigazgató Mr. Engin Aykol és az Asisguard vezérigazgatója M. Barış Duzgun együttműködési megállapodást írt alá. Úgy gondolják, hogy a ma megkezdett együttműködés különböző területeken is fejlődni fog.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A nigériai Asisguard céggel aláírt szerződés keretében a Nurol Makina által gyártott Yörük 4x4-es járművek kerülnek értékesítésre.
Ezzel összefüggésben Nurol Makina vezérigazgató/vezérigazgató Mr. Engin Aykol és az Asisguard vezérigazgatója M. Barış Duzgun együttműködési megállapodást írt alá. Úgy gondolják, hogy a ma megkezdett együttműködés különböző területeken is fejlődni fog.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mindenki megvesz csak mi nem! Nekünk nem kell!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F132iLFWcAQag52

Spira unveils Ilgar, a new loitering munition...
 
Érdekes ez az NMS-L dolog.
Egy kicsit meg vagyunk ám itt vezetve. Egy sima szemlélőnek el lehet ezt így adni, de vegyétek észre, hogy az NMS-L nagyon nem az NMS Long.
Beteszek 2 képet, és nyilvánvalóvá válik, hogy mire gondolok:
NMS-4x4-Long-and-Standard-2_Nurol-Makina-scaled.jpg

Ez a rövid, és a hosszú verzió. Már itt is nagy a különbség. Kapott egy, vagy 2 collal nagyobb abroncsokat. És ezzel az egész autó magasabbra került.
Emellett, mintha a rugóutat is növelték volna, tovább az kabin nagyobb de kevesebb oldalablakokat kapott.

CSakhogy az NMS-L az egy teljesen más kocsiszekrényt kapott. Nem csak az a lényeg, hogy a plató rákerült, de az egész motorháztető is át lett designolva. Kitolták a szélét egészen a sárvédők széléig, emellett teljesen új orrot kapott, új lámpákkal. De nem csak az autó eleje kapott teljesen új designt, Az oldala teljesen függőleges. Az ajtók síkban vannak.
1686513592_nms-light-g3.jpg
 
Érdekes ez az NMS-L dolog.
Egy kicsit meg vagyunk ám itt vezetve. Egy sima szemlélőnek el lehet ezt így adni, de vegyétek észre, hogy az NMS-L nagyon nem az NMS Long.
Beteszek 2 képet, és nyilvánvalóvá válik, hogy mire gondolok:
NMS-4x4-Long-and-Standard-2_Nurol-Makina-scaled.jpg

Ez a rövid, és a hosszú verzió. Már itt is nagy a különbség. Kapott egy, vagy 2 collal nagyobb abroncsokat. És ezzel az egész autó magasabbra került.
Emellett, mintha a rugóutat is növelték volna, tovább az kabin nagyobb de kevesebb oldalablakokat kapott.

CSakhogy az NMS-L az egy teljesen más kocsiszekrényt kapott. Nem csak az a lényeg, hogy a plató rákerült, de az egész motorháztető is át lett designolva. Kitolták a szélét egészen a sárvédők széléig, emellett teljesen új orrot kapott, új lámpákkal. De nem csak az autó eleje kapott teljesen új designt, Az oldala teljesen függőleges. Az ajtók síkban vannak.
1686513592_nms-light-g3.jpg
Nekem úgy tűnik, hogy a Yalcin motorházát kapta meg egy láncfelvarrás után.
 
Nekem úgy tűnik, hogy a Yalcin motorházát kapta meg egy láncfelvarrás után.
Igen vannak benne olyan elemek, amik erre utalnak, de nem merném egyértelműen kijelenteni.
Inkább azt mondanám, hogy az NMS-L egy teljesen új típus. Erre utal az, ahogyan a Nurol honlapján is megjelenik.
Külön alpontot kapott a "Product" listában
Az egészen biztosnak tűnik, hogy NMS Long nem egyezik meg az NMS-L-lel.
 
Igen vannak benne olyan elemek, amik erre utalnak, de nem merném egyértelműen kijelenteni.
Inkább azt mondanám, hogy az NMS-L egy teljesen új típus. Erre utal az, ahogyan a Nurol honlapján is megjelenik.
Külön alpontot kapott a "Product" listában
Az egészen biztosnak tűnik, hogy NMS Long nem egyezik meg az NMS-L-lel.
Az NMS-EWB a korábbi NMS hosszabb változata.

"NMS Extended Wheelbase configuration is designed to provide enhanced space and versatility for various operational requirements. This configuration features a longer wheelbase, resulting in a larger interior compartment and increased payload capacity."

Az NMS-L tényleg új jármű. Az "L" valószínűleg light-ot jelent, a gyártó ki is emeli a leírásban. Szerintem funkciójában a JLTV-t vették alapul.
További érdekesség, hogy a kabinnál kizárólag mechanikus kötőelemeket használnak, ha jól értem.

"Incorporating a mechanical hull, the main components of the cabin are assembled to each other using mechanical fasteners only."
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.
Nem az volt jó az eredeti NMS-ben hogy nem volt nagy?
Szerintem a Girdránnak a magassága probléma: pláne tüzérségi felderítőnek. A németek erre Fenneket használnak, amit némi túlzással a magasabb fű is elrejt. Erre a Gidrán akkora mint egy családi ház...


Magasság fegyverzet nélkül
Magasság fegyverzettel:
Gidrán2,472 m3,485 m
NMS2,1 m2,85 m
Fennek1,79 m2,54 m

Fene tudja mire várnak NMS rendeléssel. Ez relatíve olcsó járgány lehet (175ezer USD-s árat láttam valahol) bármilyen más haditechnikához képest, szóval nem hiszem hogy pénz az oka. Egy Lynx árából kijön 50-60 NMS...kb. egy-másfél szakasznyi Lynx árából meg van a komplett honvédségi igény.
 
Na de milyen felderítőnek?
A tüzerfelderítők lesznek a Gidránok - legalábbis az eddig érkezettek egy része.
Ha nem tévedek nagyot, akkor ezek bebújnak a bokorba, kitolják a műszereiket az álca alól és figyelnek, fülelnek: célokat keresnek és tüzet pontosítanak. Minél kisebb egy ilyen jármű annál könnyebben rejthető, annál kevésbé veszik észre így tovább láthatja el a megfigyelő feladatát.
Erre a kisebb NMS szerintem megfelelőbb.
Mondjuk a Gidrán alkalmazása eebben a feladatkörben sem katasztrófa, csak ha mindkét gépre van keretszerződésünk, akkor már jobb lett volna az NMS. Szerintem a legtöbb feladatra inkább ezt kellene preferálni: légvédelmisnek (géppuskás/gépágyús RCWS rakétákkal), ATGM-hordozónak - tehát hol kis létszámú specialista van csak a fedélzeten, pl. 3-4 fő elműködteti a gépet.
Gidránnak talán csak ott van előnye, ahol tényleg kell nagy belső tér: csapatszállító, aknavetős, parancsnoki harcálláspont, mentő...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Tudni itt szinte senki nem tud semmit HERO-król! Infót gyűjtünk, ötletelünk. ;)
Szerintem IFV-kre kamikazedrónt tenni logikátlan és nem is célszerű. Egy sokkal olcsóbb platform is megfelelő a front mögött 5-8 km-re, mivel nem szüksége látnia célt a saját szemével.

Eddig egyetlen grafika volt az RM-től ahol a HERO drónt rátették a Lynxre, de az egy tetőre barkácsolt vetőcsövet mutatott. Tehát ez alapján az a válasz, hogy szabvány Spike indító nem tudja kezelni a HERO-t. Ettől még bármi lehet, de egyelőre ennyi infó érhető el.
OMG ITS HAPPENING

nuy4kw8.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F13dZ-5WYAA2WGf
F13dZ--WIAIBhH_

Szerintetek ez kinek lett innoválva?
:oops: