[HUN] Rába teherautócsalád

Dutrakat is vittek mindenfele, Ndk, Ausztria, Anglia, stb. Talan meg skandinav orszagok valamelyikebe is.
 
Csak hogy meg legyen itt is...

f32775d0009d2379007bc38f488ce251.jpg

Ez meg mi?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Egy MAN-re szerelt gyalogságszállító konténernek néz ki a dolog.


Na az most rendszeresítve van?
Hány darab?

2 darabot kapott a cég tesztelni. De nincs rendszeresítve.

Mennyi esély van rá, hogy rendszeresítve lesz ?

Telintve, hogy a Rába H széria gyártását felszámolták, nem valószínű...:rolleyes:o_O

igen, de az első Rába már kb 20 éves lassan lehet cserélni őket.:)

Semmi, nem egy jól sikerült valami.

Hát attól még a Rába megszüntette a teherautó gyártósort, esélyes hogy MAN-lesz helyette egyenest a Rheinmetall-tól.

Akkor, hogy hogy elővették megint ezt a 2 db-t ? Vagy folyamatos használatba van ?

De gondolom abban a Rába a futóműveket adja bele vagy valamit. Bár ha ad is bele remélem, hogy német minőségellenőrökkel..

Eddig is csak az volt a Rába a teherautókban a többi részegység MAN licenc. Max akkor szállítsanak be futóművet ha az is a MAN sajátja lesz, mert a futómű volt a H széria gyenge pontja mindig.

Általában az ilyen alibi dolgokra ahova kell valami látványos kacat előveszik mint ez a koronaőrös buli.

Szerintem megint licenc lesz. De nem azért volt a gyenge, mert nem érdekelte őket, hogy milyen lesz a minősége ? Mert külföldre elvileg elég jókat csinálnak.

Kicsit konkrétabban lehet tudni, hogy mi volt vele a baj?

Eleve szar a futómű és nem szereti a plusz páncélt, a terepjáró képessége gané. És igazából nem tudja hogy ő most teherautó szeretne lenni vagy valami MRAP és két szék közt seggre esik.

Tehát egy olyan valamit alkottak, ami legfeljebb aszfalton képes mozogni? Ez csodás.. :(

Nem csak ők alkotnak ilyeneket.
Nekem Afgánba a reptérről a magyar táborig az első 200 km-es utam egy hasonlóban volt.
Németek vittek át minket 2 Fennek meg pár fuchs társaságában.
Az MAN volt de a belső elrendezése nem ilyan volt.
Bal oldalt 2, jobb oldalt 1 ülés menetirányba /kis ablakok.
De abba mintha többen fértünk volna.

Én úgy gondoltam annak annyi értelme van, hogy esetleg olcsóbb mint egy mrap,de mondjuk árat nem tudok.

Kint nekünk egy szedervedett utólag páncélozott teherautónk volt.
A páncél vastagságából kiindúlva gpu-t már nem biztos hogy fogta.
Ebbe volt, hogy vagy 20an ültünk. Ha bebaszott volna egy rpg vagy megsorozza egy pkm, nemtudom hányan maradnak ott.

A fő védelme az volt, hogy fel volt díszítve mint a kinti teherautók és higyjék azt, hogy nem katonai. :rolleyes:
Persze egy zárt konvoj közepén haladó járműről ezt nehéz elhinni. :cool:
 
Nem tudom, hogy volt-e már, de jó kis összegző írás a Honvédség logisztikai járműveinek a cseréjéról 2002-2017 között.

Kb. évente előkerül valamelyik topikban ez az írás, de az emberek többsége úgy sem emlékszik rá... és ebben a topikban még nem volt :)

Pl. itt volt korábban téma:
Elnézést, hogy régebbi témát veszek elő, de ha jól emlékszem ebben a topicban volt szó a G Mercedesek hazai honvédségi alkalmazása. Belebotlottam egy (2018-as) írásba: Terepjáró képesség fejlesztése a Magyar Honvédségben címmel, ahol részletesebben esik szó róla.
http://real.mtak.hu/82378/1/194.pdf

Megpróbáltam betenni a linket a tanulmányról. Nekem úgy tűnik hogy elég hivatalos és szakember által készített, de ezek után végképp siralmasnak tűnnek az állapotok jármű fronton.....

http://real.mtak.hu/82378/1/194.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
33 éve
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Venom85