• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 562
113
Attól függ mihez nézed. A nyugati bérnél alacsonyabb bizinyára. De 20 év munkaviszony után egy top német autogyártótól vkinek megérte elmenni Zalába, jelzem Gyulára is.

Szal nem általánosítanék, hogy xar a bérezés.

Vagy az ottani bérét kapja, áthelyezéssel.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
@Negan ,nem szégyen, ha valamiben tévedsz...megesik ;)

Legyen itt egy eddig nem linkelt doksi, https://www.mfsr.sk/files/archiv/56/Hodnotenie_PBOV_a_POV_20220628.pdf a szlovák "Értéket a pénzért intézet" döntő értékelése a szlovák láncos tenderrel kapcsolatban:

  • beszerzési költség - a járművek ára, kiképzés, oktatás és gyakorló elemek, de munició és infrastruktúra nélkül (20 éves ciklusra): LYNX 1469,4 mil. eur 20% Áfával, mig a nyertes CV9030 1531,5 mil. eur (CV9035 1557,0)
  • TCO teljes költségen már 20 évre szétszámolva: CV9030 2079,2 mil. eur 20% Áfával, mig a LYNX 2240,90 mil. eur (CV9035 2105,4)
...Tehát a LYNX darabja olcsóbb, de a 0-ról felépitett vadiúj gyár drágább megoldás, mint leszerződni meglévő cégekkel és összelegózni valamit.

Például a végkövetkeztetésben mint ajánlás ez szerepel:
"Ministerstvo obrany by malo vo finálnej zmluve požadovať záväzok dodávateľa k plneniu indikovaných prevádzkových nákladov a tiež definovať čo presne je v týchto nákladoch zahrnuté." - azaz a végső szerződésben a minisztériumnak köteleznie kell a beszállitókat az igért fenntartási/üzembentartási költségek betartására és definiálni, hogy pontosan mik vannak ezekbe a költségekbe beleszámolva. o_O Ezek szerint senki sem tudja pontosan mit számoltak bele és mit nem a gyártók az ajánlataikba fenntartás gyanánt...

Több érdekesség mellet kiemelném a 2018-as szlovák nehézdandár tervezett felépitesét:

"Požadovaná technika pre ťažkú brigádu podľa plánu generálneho štábu 2018

Nové pásové bojové obrnené vozidlo 164x (ez ugye a CV9035 lett)
Štábny automobil 18x
Nový tank 49x
Obrnený mostný automobil 16x
Zuzana 2 24x (önjáró tüzérség)
Opravárenský kontajner na pásovú a kolesovú techniku 9x
Viacúčelové taktické vozidlo (VTV) 4x4 88 KÚV 100 m3 / 24 + vozidlo 6x
BOV 8x8 ambulantné 3x (eü 8x8)
Súpravy ISTAR 6x
Bojové obrnené vozidlo* 34x
Opravárenský kontajner na výzbroj a špeciálne práce 5x
BPsVI 6 Obrnené veliteľsko-štábne rádiové vozidlo 4x
Kontajnerový nakladač + príves 128x
Obrnený kolesový dózer 4x
Nákladné vozidlo N3G 120x
KÚV 100 m3 / 24+ vozidlo 4x
Nákladné vozidlo N2G 40 Skladový kontajner na vodu 50m3 4x
Mobilný spojovací uzol 40-50 DELOSYS 3x
Vozidlo na vodu + príves 28x (vizszállitó)
Automobil uvoľňovací 3x
Obrnené autorýpadlo 24x
Obrnený kolesový nakladač 2x
Vozidlo na PHM s prívesom 21x (üzemanyag szállitás)
Meteorologická stanica 1x
Radar 1x"

Összesen 855 - 865 jármű.
@Terminator majd elhelyezi a HTKA univerziumban a fentieket, ha szépen kérem. :)
Kicsit szemantikai a vita.

Olyan mintha a totok SUV rendőrautót akarnának, ès Magyarország pályázna a Q3-al.

Bár azt már gyártjuk, lynx-et meg nem.


De ha jól emlèkszem az rm oldalán pl az van, hogy a magyar lynxeket, az rm gyártja egy belföldi partnercèggel Magyarországon.
Gondolom itt az rm hungaryra gondol.

Bár ott mèg mindig a 218 db van írva.

Még elèg sok a betöltetlen állás is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nevezd annak, ha valaki nem akarja érteni a nyilvánvalót és nem akarja elfogadni a tényeket. Az igazságot is meg lehet szokni.

Még nem. Annyira még nem, hogy hamarosan igen. Igy jó? :)
:D
Akkor amire szerintem @Negan is gondolt, de èn biztosan.
Az RM Magyarország nèlkül is tud lynx-et gyártani,
Magyarország az rm nèlkül nem tud.

Ez egy magyarországon vègszerelt, rm termèk.

Az hogy jogilag miért így kell pályázni az megint más kérdés. Hogy hol vègszerelik, lehet az a lényeg pénzügyi vonalon.

Amúgy mind a 3 gyártó gyárában van állami tulajdonrész?

Azt is èrdekes lenne tudni Magyarország az rm-el hogyan kötött megállapodást.
Hogy az rm ilyenkor nem az otthoni soron csinálja.

Az benne van, had ne googlefordítózzam végig, ha esetleg te már atnyalaztad, hogy hány èv alatt szállítaná le magyarország:D;)?

Èrdekelne úgy mennyivel számolnak mekkora a magyarországi gyár kapacitása.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and Blitz97

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 672
34 441
113
Sosem igertek. Lehetoseg volt, ha keri a MH, de az is proto szintjen allt, igy nem igazan volt ertelme, plane hogy barmikor atfegyverezheto a torony, eleve ugy van tervezve minden.
Választható fegyverzetként szerepelt,vagyis igérték.Ahogy a V12 1450lovas motort is.Marha nagy dög,kellenének azok a pacik.Ahogy a nagyobb tűzerő is kellene.30milis már most is éppenhogycsak megfelelő.(amcsik kevésnek találtál Irakban a 25milist,ruszkik meg kevésnek a 30milist Afganisaztánban és Csecsenföldön.És akkor hol vannak a páncélozott célok igényei......A hh-s BMP széria lassan kifut,az új generációnál követelmény a szemböl 30milis elleni védelem.Ukrajnai tapasztalatok nyomán meg felvetődött az oroszba,hogy a számolatlan meglévő T55 alvázakbol kéne csinálni a BMP55/64 mintájára nehéz budget IFV-t.30milis hamarossan csak kopogtatónak lesz jó)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 672
34 441
113
:D
Akkor amire szerintem @Negan is gondolt, de èn biztosan.
Az RM Magyarország nèlkül is tud lynx-et gyártani,
Magyarország az rm nèlkül nem tud.

Ez egy magyarországon vègszerelt, rm termèk.

Az hogy jogilag miért így kell pályázni az megint más kérdés. Hogy hol vègszerelik, lehet az a lényeg pénzügyi vonalon.

Amúgy mind a 3 gyártó gyárában van állami tulajdonrész?

Azt is èrdekes lenne tudni Magyarország az rm-el hogyan kötött megállapodást.
Hogy az rm ilyenkor nem az otthoni soron csinálja.

Az benne van, had ne googlefordítózzam végig, ha esetleg te már atnyalaztad, hogy hány èv alatt szállítaná le magyarország:D;)?

Èrdekelne úgy mennyivel számolnak mekkora a magyarországi gyár kapacitása.
Szerintem adóvonzat miatt csinálták Mo-on keresztűl a pályázatot.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 527
132 355
113
:D
Akkor amire szerintem @Negan is gondolt, de èn biztosan.
Az RM Magyarország nèlkül is tud lynx-et gyártani,
Magyarország az rm nèlkül nem tud.

Ez egy magyarországon vègszerelt, rm termèk.

Az hogy jogilag miért így kell pályázni az megint más kérdés. Hogy hol vègszerelik, lehet az a lényeg pénzügyi vonalon.

Amúgy mind a 3 gyártó gyárában van állami tulajdonrész?

Azt is èrdekes lenne tudni Magyarország az rm-el hogyan kötött megállapodást.
Hogy az rm ilyenkor nem az otthoni soron csinálja.

Az benne van, had ne googlefordítózzam végig, ha esetleg te már atnyalaztad, hogy hány èv alatt szállítaná le magyarország:D;)?

Èrdekelne úgy mennyivel számolnak mekkora a magyarországi gyár kapacitása.
Látom zavar van a fejekben.

A lynxnek nincs sora németországban. Egy csarnok van ahol pár szaki szerelészik kézileg kb, ez is ide lesz telepítve. Rendes többé kevésbé gépesített szerelő és gyártósor pedig csak nálunk lesz egyelőre.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 672
34 441
113
Látom zavar van a fejekben.

A lynxnek nincs sora németországban. Egy csarnok van ahol pár szaki szerelészik kézileg kb, ez is ide lesz telepítve. Rendes többé kevésbé gépesített szerelő és gyártósor pedig csak nálunk lesz egyelőre.
Mert ugyanúgy árulja,mint a pl Paramount a cuccait,helyi végszereléssel.Csak akkor lennénk esetleg képben,ha a megrendelő nem akar helyi gyártást.(pl a kis vásárolt mennyiségre nem éri meg megszervezni).Komolyabb rendeléseket ma már lényegében mindenki helyi végszereléssel szokta azonban kérni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Látom zavar van a fejekben.

A lynxnek nincs sora németországban. Egy csarnok van ahol pár szaki szerelészik kézileg kb, ez is ide lesz telepítve. Rendes többé kevésbé gépesített szerelő és gyártósor pedig csak nálunk lesz egyelőre.
Nincs zavar a fejekben.
Legalábbis az enyémbem nincs. ;)

A kisszériás gyártásnal is hívják sornak járműgyártásban.

Ezt meg nevezhetjük kisszèriának.
Az èvi 45 is az.

Ilyenkor ahogy írod egy csarnokban állnak a járművek.
Ahol a szerelés minden fázisát más végzi.
Ahhoz èrt.

Akár kèzi erővel,akár daruval, vagy egy robottal van odèbbvíve, a jármű.
Pár métert. De így is sornak hívják.
Megjegyzem ez nincs annyira túlspirazva.
Hiába sor a neve.

Egy Audi R8 kb üres kaszinból egy kb 100m hosszú U alakú "sor" végén lessz kész autó.
Ez csak a gyártás egyszerüsítèse,miatt van így. Meg mert így nem a szakinak kell vándorolni.
Vinni a cèlszerszámot.
De ez nem egy Győrben látható rohadt hosszú futószallag.

Szóval az rm gondolom németben is kialakított valami rendet a gyártásra.
Ès ha már a járművet A ból B-be atviszik, ès a következőt is, akkor nevezhetjük sornak azt is.

Gondolom nem ugyanott festik ahol heggesztik.
Főleg mert az egyiket hegesztő a másikat meg festőkabinban kell.

Ha egyhelyben áll végig, mindegyik darab, na akkor nincs igazam.

De megint szemantikázunk ès te sem ara válaszolsz, ha teheted ami a lènyeg volt az írásomban.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 789
113
Azt is èrdekes lenne tudni Magyarország az rm-el hogyan kötött megállapodást.

Benne van. Pontos szétírás volt az összes pályázatban.
Tessék parancsolni, kiindulásnak a leszállitások időrendje, amivel a pályázók ringbe szálltak:
b7ddb7dfdb2eb5c7e078ae3fe1f5e373.png

Láthatod, hogy a leggyorsabban 24db Ascod- kerülhetett volna szlovák kézbe (25db), majd második helyen a magyar pályázatból a Lynx (11db-al).
A győztes CV90-esből csak 2025-ben jöhet az első 9 db,...lám lám...

Ami a gyártó kapacitáshoz szorosan hozzátartozik az az alábbi táblázatban található:

135cf3767668c264bb959b02e3b98591.png

Az első sor az a már legyártott példányok számát mutatja szerte a nagyvilágban. Látszik a Lynx 5+1+1 darabja, illetve a többi pályázó eddig legyártott példányszámai.
A másodikban az egy évre (12 hónap) kalkulált gyártókapacitás szerepel, Lynx évi 45 darab, CV-90 évi 100db stb.
A harmadikban a szerződés aláirásától számitott hónapok az első legyártott termékig, tehát az első szlovák normál Lynx 15 hónap múlve került volna le a sorról, CV-90 25 hónap stb. stb,.

A legvégén amit már korábban is kiemeltem, a Lynx "várható két meghibásodás közti üzemideje" (ami kivonná az eszközt a forgalomból) 1500 órában van deklarálva, CV-90 nem volt ilyen adat (LOL, pedig mennyi darab is van legyártva?), Ascod-nál 2000km.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 672
34 441
113
Nincs zavar a fejekben.
Legalábbis az enyémbem nincs. ;)

A kisszériás gyártásnal is hívják sornak járműgyártásban.

Ezt meg nevezhetjük kisszèriának.
Az èvi 45 is az.

Ilyenkor ahogy írod egy csarnokban állnak a járművek.
Ahol a szerelés minden fázisát más végzi.
Ahhoz èrt.

Akár kèzi erővel,akár daruval, vagy egy robottal van odèbbvíve, a jármű.
Pár métert. De így is sornak hívják.
Megjegyzem ez nincs annyira túlspirazva.
Hiába sor a neve.

Egy Audi R8 kb üres kaszinból egy kb 100m hosszú U alakú "sor" végén lessz kész autó.
Ez csak a gyártás egyszerüsítèse,miatt van így. Meg mert így nem a szakinak kell vándorolni.
Vinni a cèlszerszámot.
De ez nem egy Győrben látható rohadt hosszú futószallag.

Szóval az rm gondolom németben is kialakított valami rendet a gyártásra.
Ès ha már a járművet A ból B-be atviszik, ès a következőt is, akkor nevezhetjük sornak azt is.

Gondolom nem ugyanott festik ahol heggesztik.
Főleg mert az egyiket hegesztő a másikat meg festőkabinban kell.

Ha egyhelyben áll végig, mindegyik darab, na akkor nincs igazam.

De megint szemantikázunk ès te sem ara válaszolsz, ha teheted ami a lènyeg volt az írásomban.
Pedig könnyen lehet,hogy mivel nehéz, szerelő állványra teszik,és a könnyebb elemeket viszik a vazhoz.
Lenyegtelen, melyik módszert csináljak
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Pedig könnyen lehet,hogy mivel nehéz, szerelő állványra teszik,és a könnyebb elemeket viszik a vazhoz.
Lenyegtelen, melyik módszert csináljak
Ahogy az utolsó félmondatomban írtam én is.
Amúgy egy tetődaruval könnyen és egyszerűen lehet több 10 tonnakat átmozgatni cm pontosan.

Gondolom láttál már ilyet. :D

Szóval mindegy is, majd kialakítanak egy rendszert ahogy jónak látják.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
A legvégén amit már korábban is kiemeltem, a Lynx "várható két meghibásodás közti üzemideje" (ami kivonná az eszközt a forgalomból) 1500 órában van deklarálva, CV-90 nem volt ilyen adat (LOL, pedig mennyi darab is van legyártva?), Ascod-nál 2000km.
Én a lol-t inkább az ascodra írnám.
Az egy nagy darab meghibásodás.

Kicsit kétkedek ezekben a számokban amíg lynxel sincs nagyobb tapasztalat.

Az ascodnál meg hogy jött ki. Traileren lévő kmeket is bele ettek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 672
34 441
113
Ahogy az utolsó félmondatomban írtam én is.
Amúgy egy tetődaruval könnyen és egyszerűen lehet több 10 tonnakat átmozgatni cm pontosan.

Gondolom láttál már ilyet. :D

Szóval mindegy is, majd kialakítanak egy rendszert ahogy jónak látják.
Nekem az tetszett mikor a szerelt autódaru kilógott a szereluhelybol.. . Fórumon a T34/Sherman tomeggyartas van a lelki szemek előtt,ami egy kicsiként fals gondolat.ZEG egy manufaktúra lesz,nem egy tomeggyarto üzem.Lenyegeben bárhová telepíthető,csak legyen megfelelő munkaerő.
 
  • Tetszik
Reactions: Azzurro and Ocses

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 789
113
Én a lol-t inkább az ascodra írnám.
A LOL annak szól, hogy az egyik legelterjedtebb és elvileg leg kiforrottabb tipusnál vagy nem merik feltüntetni az adatot, vagy úgy nyert a tipus, hogy nem is volt ismert egyáltalán ez az információ.
Kicsit kétkedek ezekben a számokban amíg lynxel sincs nagyobb tapasztalat.
Ezt adták meg, ezt igérték a gyártók, nem én találtam ki, láthattad.
Az ascodnál meg hogy jött ki.
Nemtom, lásd eggyel feljebb.