• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 130
95 910
113
A Rheinmetall Magyarország Zalaegerszegen gyártja a Lynx gyalogsági harcjárművet. A 2023-ban elkészült létesítmény 33 hektáron új mércét állít fel – Európában és világszerte...

50_welding-2-1.jpg

52_EMC-Test-and-Quality-check-1.jpg


A tankgyártás aranystandardja


A Rheinmetall Magyarország Zalaegerszegen gyártja a Lynx gyalogsági harcjárművet. A 2023-ban elkészült létesítmény 33 hektáron új mércét állít fel – Európában és világszerte egyaránt.

Üzleti területek
A Rheinmetall rendkívül modern zalaegerszegi fejlesztő, gyártó és tesztelő központjában Lynx gyalogsági harcjárműveket, illetve a jövőben egyéb katonai lánctalpas és kerekes járműveket gyárt a magyar honvédség számára. Ugyanakkor a cég feladata az alkatrészellátás és a tankvezetők képzése.


A modern, grafitszürke tömb már több kilométerről is látszik. Magyarország nyugati részén, a csendes Zalaegerszeg közelében honvédelmi ipar számára gyártanak termékeket. Legalábbis kívülről ez mindenki számára jól látható. A Rheinmetall Hungary 2023 januárja óta építi itt a Lynx gyalogsági harcjárművet. A technológiai és védelmi csoport hivatalosan 2023 augusztusában nyitotta meg a gyárat. A 33 hektáros fejlesztési, gyártási és tesztelési központot az alapoktól kezdve a legújabb gyártási és logisztikai elvek szerint tervezték és építették.

„Igen, ez a létesítmény a legmodernebb a maga nemében” – erősíti meg a látogató benyomását Paul Walf, a Rheinmetall Magyarország vezérigazgatója. „Itt minden lehetőséget kiaknázunk, amit a 21. század kínál számunkra.” Mielőtt a tanult közgazdász és politológus Magyarországra ment volna, a Rheinmetall vezérigazgatójának, Armin Pappergernek az asszisztense volt, majd a magyarországi központi koordinációs irodát vezette. Így már a kezdetektől fogva a gyár építésére tudott koncentrálni: „A projektet a kezdetektől ismerem.” Új szerepére a 37 éves férfi családjával Düsseldorfból Zalaegerszegre költözött. „Mindent vagy semmit – a menedzsernek a helyszínen kell lennie!”

A presztízs és a funkció szimbiózisa

A Rheinmetall Hungary a társaság részvényeinek 49 százalékát birtokló magyar kormány és az 51 százalékos Rheinmetall Landsysteme GmbH vegyesvállalata. Leegyszerűsítve a helyszínt a magyarok biztosították, míg a Rheinmetall technológiai szakértelemmel és korszerű berendezésekkel járult hozzá. A partnerség sarokköve a Lynx. Magyarország az első NATO- és EU-tagállam, amely a Rheinmetall legmodernebb, ma már nagyrészt helyben gyártott gyalogsági harcjárművére támaszkodik.

Annak ellenére, hogy a gyár elsősorban a termelési igényekhez igazodik, az épület megjelenése nem elhanyagolható. Az impozáns előcsarnok hatalmas üvegfalával a dolgozók és a vendégek bejárata. De csak az emeleten válik nyilvánvalóvá a tervezők figyelme minden helyiségre és minden munkalépésre. Ilyen például a vendégforgalom szabályozása. Érthető, hogy a vendégek többségének a lehető legkevesebbet kell látnia a tényleges produkcióból. Ezért vannak az irodák előtt konferenciatermek. „Például a beszállítókat üdvözölhetjük a megbeszéléseken anélkül, hogy más részlegeken kellene keresztülmenniük” – magyarázza Paul Walf.

Ezek párhuzamosan helyezkednek el az úgynevezett „főfolyosóval”, egy hosszú folyosóval, amely átszeli a teljes felső szintet. Jobbra, az üveg mögött találhatók az úgynevezett „fehérgalléros” osztályok irodái, amelyek munkafolyamatok és kommunikációs struktúrák szerint vannak elrendezve. A központban található a fejlesztési részleg, a termelés, a minőségbiztosítás, a projektmenedzsment és a telephelymenedzsment, ezt követi a pénzügyi, kontrolling, kereskedelmi és cégvezetés.

Maximális precizitás a gyártás során

A főfolyosó bal oldalán a kilátás a gyártócsarnokokba nyúlik le. Bal oldalon a hegesztőműhely, jobb oldalon a végső összeszerelés, vagy ahogy Paul Walf viccesen mondja, a „piszkos” és a „tiszta” terület. Mert egyvalamit tisztázni kell: még az állítólagos koszos oldalon is minden olyan pörgős, hogy bármikor le lehet enni a padlóról. A gyártási koncepció a „mindent egy fedél alatt” elvet követi. Maga a gyártási elrendezés U-alakú, az árubejárat a hegesztőműhely előtt, a gépi megmunkálás és a járműellenőrzés a szerelvény mögött található. Ezek a területek a főfolyosóról nem láthatók.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 130
95 910
113
A tankgyártás aranystandardja
A Lynx és Lance acélszerkezeteit a hegesztőműhelyben gyártják. A legmodernebb berendezéseket használják – például több 20 tonnás rotátort a Lance összes tartálytestéhez és több toronyszerkezetet. Ezek lehetővé teszik a hajótest vagy a torony szinte bármilyen elképzelhető helyzetbe forgatását, így a gyártó dolgozói a legjobb minőségben és ergonómiailag optimalizált módon „beállíthatják” a végső varratokat. A hegesztési varratok önmagukban több mint 200 kilogrammot nyomnak. Egy korszerű megmunkáló központ és számos festőrendszer, valamint automatizált szállítórendszer (FTS) egészíti ki a berendezést ezen a területen.

Ennek a csarnoknak az egyik központi eleme a 3D mérőcella. Egy robotkarral vezérelt lézersugár tizedmilliméteres pontossággal méri a kádat és a tornyot. „Itt minden hegesztést és minden gyártási lépést ellenőriznek, és a legkisebb eltéréseket is regisztráljuk” – mondja Paul Walf.

A tényleges jármű ezután a végső összeállításban jön létre. Itt a Lynx tornya és hajóteste párhuzamos gyártósorokon van felszerelve. Először a hidraulikus rendszert és az elektronikát telepítik. A második lépésben a mechanikai és optikai rendszereket, valamint a legújabb érzékelőelemeket adják hozzá. A gyártó munkásai ezután integrálják a motort és a sebességváltó egységet, és végrehajtják a „házasságot” – a torony összeszerelését a hajótesten. Végül a gyalogsági harcjármű üzembe helyezése, alapos tesztelése és testreszabott terepszínű fényezése átadása a megrendelőnek. Több ezer óra munka szükséges a Lynx IFV (gyalogsági harcjármű) változatának elkészítéséhez az egyes alkatrészekből és részegységekből.

Karbantartás, tesztek, szinergiák

Összesen 209 Lynxet jelöltek ki a magyar haderő számára. A gyártókapacitás mellett ezért nagy területet alakítottak ki a karbantartásra és a betanításra. Ott még viszonylag csend van. Azonban csak idő kérdése, hogy mikor érkeznek meg az első járművek ellenőrzésre. Négyévente a Lynx nagyobb karbantartáson esik át. A követelményektől függően a jármű teljesen szét- és összeszerelésre kerül, ami a karbantartási és javítási erőfeszítéstől függően több hónapig is eltarthat.

Egyetlen termék sem hagyja el a gyárat alapos ellenőrzés nélkül. A főépületen kívül van egy nagy tesztterület, ahol a Lynx bemutathatja képességeit. A nagysebességű pályán az IFV akár 70 kilométer per órás sebességre is felgyorsulhat. És persze sok akadály van: legyen szó az Aberdeen Proving Groundról vagy a Belga blokkról, akár 60 százalékos lejtők, lépcsők vagy árkok – szinte minden tereptípushoz van tesztterület a helyszínen. A mélyvízi medence 4,5 méter mély. Vészhelyzetben az 1100 köbméteres medencét 29 másodperc alatt lehet kiszivattyúzni. A Rheinmetallnál mindig az emberek biztonsága a legfontosabb.

A zalaegerszegi teszttelep szinergiákat biztosít. A Rheinmetall Magyarország a Zala-Zone high-tech ipari parkban található. A közvetlen közelében található egy nagy autóipari központ, tesztpályával is, amelyet olyan nagy német autógyártók használnak, mint az Audi, a BMW és a Daimler. De az autómárkák is szívesen tesztelik járműveiket kihívásokkal teli terepen. „Sajnos az ő tesztpályájukat nem tudjuk használni járműveinkkel – nevet Paul Walf –, de a miénket ők használhatják. Szükség esetén a Rheinmetall bérelheti a pályát, valamint a klímakamrát vagy a lenyűgöző EMC (elektromágneses kompatibilitás) helyiséget, amely szintén a főépületen kívül található. A próbatárgy 12 méter átmérőjű és 80 tonna teherbírású forgótányérra helyezhető. Ez azt jelenti, hogy a csapat minden mérést elvégezhet anélkül, hogy át kellene alakítania a tesztpályát. Természetesen a Lynx fegyverrendszereket is tesztelik – egy lőcsatornában, amely a föld alatt található.

Belföldi piac Magyarország

Magyarország a NATO és az EU tagja. Ennek ellenére nem titok, hogy Németország és Magyarország kormánya bizonyos kérdésekben nem ért egyet. Paul Walf vezérigazgató természetesen tisztában van a politikai nézeteltérésekkel, de relativizálja: „A német és a magyar fegyveres erők kapcsolata kiváló.” Továbbra is fennáll a bizalmi kapcsolat, mert sok magyar tisztet Németországban képeznek ki, a Bundeswehr struktúrái pedig mintaként szolgálnak a magyar haderő számára. Paul Walf pedig világossá teszi: „A technológiatranszfert természetesen jóváhagyta a Szövetségi Gazdasági Minisztérium, és a szövetségi kormány soha nem akadályozott az utunkban.”

A Rheinmetall és Magyarország együttműködése olyan jól halad, hogy a Csoport Magyarországot nyilvánította hazai piacának, Németországon kívül a negyediknek (Ausztrália, az Egyesült Királyság és az USA mellett), a másodiknak pedig az Európai Unión belül.

A magyarok büszkék a gyárra és a „hiúzukra”. A Rheinmetall központi szerepet játszik a „Zrínyi 2026” magyar kezdeményezésben, amely a nemzeti fegyveres erők átfogó modernizációját és helyi termelését biztosítja. A magyar erők a high-tech járművet reklámkampányuk középpontjává tették. „Magyarországon olyan márka ismertségünk van, mint sehol máshol” – mondja Paul Walf. S míg Németországban a védelmi ipar csak az ukrán háború kezdete óta szerzett hírnevet, a magyaroknak nincsenek fenntartásai – a zalaegerszegi gyár tervezése már 2020-ban, jóval a fordulópont előtt elkezdődött.

Jelenleg minden jel a Lynxre mutat, de a jövőben Magyarország is részt vesz a Panther harckocsi fejlesztésében. Új feladat, Európa legmodernebb védelmi gyártásához szabva.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 767
14 134
113
Rheinmetall Hungary is producing the Lynx infantry fighting vehicle in Zalaegerszeg, Hungary. The facility, which was completed in 2023, sets new standards across 33 hectares – both within Europe and worldwide...

50_welding-2-1.jpg

52_EMC-Test-and-Quality-check-1.jpg


"“Yes, this facility is the most modern of its kind,” says Paul Walf, CEO of Rheinmetall Hungary, confirming visitor’s impression. “Here we exploit all the possibilities that the 21st century offers us.” Before the studied economist and political scientist went to Hungary, he was the assistant to Rheinmetall CEO Armin Papperger and then headed the central coordination office in Hungary. "

Na B+. o_O
Még jó, hogy nem jogász.
Most már értem, hogy miért néztek rám olyan hülyén a BSD-n a rejnmetálos sales-esek.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 028
40 689
113
"“Yes, this facility is the most modern of its kind,” says Paul Walf, CEO of Rheinmetall Hungary, confirming visitor’s impression. “Here we exploit all the possibilities that the 21st century offers us.” Before the studied economist and political scientist went to Hungary, he was the assistant to Rheinmetall CEO Armin Papperger and then headed the central coordination office in Hungary. "

Na B+. o_O
Még jó, hogy nem jogász.
Most már értem, hogy miért néztek rám olyan hülyén a BSD-n a rejnmetálos sales-esek.
Ez mondat még érdekesebb:
he was the assistant to Rheinmetall CEO Armin Papperger

Vagyis Pappi táskahordozója volt. Lézer Jani óta tudjuk, hogy onnét elég szép karriert lehet csinálni...
Azért asszisztensből a legújabb RM harcjárműgyár vezetőjéig avanzsálni szép nagy ugrás!
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 508
11 723
113
Ez mondat még érdekesebb:


Vagyis Pappi táskahordozója volt. Lézer Jani óta tudjuk, hogy onnét elég szép karriert lehet csinálni...
Azért asszisztensből a legújabb RM harcjárműgyár vezetőjéig avanzsálni szép nagy ugrás!
Inkabb jo magy melytorkozas es eveken at tarto seggnyalas amolyan
“Igen papi ez nagyon jonotlet kar hogy nem az en otletem volt” vagy “ohh papi elbirjak a magyarok a tovabni szerzodes szegest nem kell aggodni papi”
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 028
40 689
113
Inkabb jo magy melytorkozas es eveken at tarto seggnyalas amolyan
“Igen papi ez nagyon jonotlet kar hogy nem az en otletem volt” vagy “ohh papi elbirjak a magyarok a tovabni szerzodes szegest nem kell aggodni papi”
Valszeg ez egy bizalmi állás, nem szakmai: ő a Pappi helytartója szeme és füle itt.
Biztos van alatta egy műszaki igazgató, aki tudja is mivel foglalkoznak konkrétabban...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 130
95 910
113
Inkabb jo magy melytorkozas es eveken at tarto seggnyalas amolyan
“Igen papi ez nagyon jonotlet kar hogy nem az en otletem volt” vagy “ohh papi elbirjak a magyarok a tovabni szerzodes szegest nem kell aggodni papi”
Egy multinál, aki egy csúcsvezető aszija lesz, az ha nem segghülye, akkor egyértelműen felsővezető lesz. Eleve már így keresnek asszisztenst. Szal ez a pozi sosem a táskahordozásról szól, hanem arról megtanuld, hogyan kell egy vállalatot vezetni és megismerd a megfelelő embereket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 130
95 910
113
Az olasz mellett.

A sajtótájékoztatón a Leonardo vezérigazgatója, Roberto Cingolani bemutatta Olaszország igényeit, ennek megfelelően 2027 és 2030 között összesen 1050 Lynx KF 41-es járművet kívánnak beszerezni. Erre 15 milliárd eurós pénzügyi keretet terveznek. A Panther KF 51 alapján 132 harckocsit és legalább 140 kisegítő járművet kell beszerezni (beleértve a begyűjtő tankokat, mérnöki harckocsikat, hídfektető harckocsikat). Az időszak 2027 és 2035 közötti, a tervezett mennyiség pedig nyolcmilliárd euró.
Eléggé érik a görög LYNX is.

 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 281
19 501
113
Egy multinál, aki egy csúcsvezető aszija lesz, az ha nem segghülye, akkor egyértelműen felsővezető lesz. Eleve már így keresnek asszisztenst. Szal ez a pozi sosem a táskahordozásról szól, hanem arról megtanuld, hogyan kell egy vállalatot vezetni és megismerd a megfelelő embereket.

Diplomás állás alapban. Off.: A szentgotthárdi Opel, ma Stellantis gyár vezérigazgató nője, amikor még én ott dolgoztam, a logisztikai igazgató titkárnője volt. Csakhogy egy olyan titkárnői állás is komoly nyelvtudással bíró diplomás állás ám egy multinál alapban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 706
71 851
113
Durva hogy ez egy latvanypeksegnek készült fotósorozat és mennyire nem figyelnek oda a munka biztonságra. Még csak egy árva vedosisak, vagy snassz kis kesztyű sincs használva
Nem semmi méretű egy EMC kamra, van vajon hűthető-fűthető is?
Csak hutheto /fűthető, anélkül nem tudom hogy mernek. Az már nem lehet nagy tétel ehhez az egészhez viszonyítva.