To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
1721843183483-png.7613442
 
A leendő tankunkat a kf51 miatt lehet itt egy ilyen daru! Nem?
Nincs ehhez sok köze a test es potens mozgatashoz van es ezeket az üzemeket ugy tervezik mindig hogy oke most ezt gyártják de lehet 10 év múlva egy 5t nehezebb testet es akkor már ne keljen szét szedni ott es egy új darut súlyos pénzért, ezért be szoktak rakni a lehető legnagyobb teher birasut es nem kell karbantartason túl hozza nyúlni
 
Interjú Paul Walffal az RM HU vezérigazgatójával


A Hungary Today csapata a közelmúltban ellátogatott a Rheinmetall új, zalaegerszegi gyártóüzemébe, hogy részt vegyen az első helyben gyártott Lynx KF41 gyalogsági harcjármű bemutatásán. Pál Walf, a Rheinmetall Hungary gAG ügyvezető igazgatója fogadott bennünket, aki szívesen válaszolt kérdéseinkre a cég korábbi magyarországi tapasztalatairól és jövőbeli terveiről.

A Rheinmetall ma bemutatta az első Magyarországon gyártott páncélozott szállítójárművet honvédségünk számára. A többi magyar rendelés milyen ütemben szállítja a következő járműveket?

Büszkén mondhatom, hogy nem sokkal az első után elkészült a második jármű, és ez a két páncélozott szállítójármű a napokban kerül átadásra a Magyar Honvédségnek.

A következő évben tovább folytatjuk a termelés növelését, hogy elérjük tervezett termelési célunkat, de biztonsági okokból nem árulhatom el a számot. Fontos azonban megjegyezni, hogy zalaegerszegi létesítményünk kapacitása nagyobb a jelenleg leszerződöttnél. További létszámmal néhány éven belül akár 100 Lynx gyalogsági harcjárművet is le tudnánk gyártani évente. Meg kell értenie, hogy itt Zalaegerszegen nem csak a Hiúzt szereljük össze a Magyar Honvédség számára. A gyártási méretek valójában meglehetősen nagyok. Ha csak az összeszerelésre koncentrálnánk, a termelés kétszer akkora lenne.

Ön szerint mi volt a legnagyobb hozzájárulása a magyar mérnökökből, menedzserekből és szerelőkből álló csapatának azon kívül, hogy egyszerűen összerakott egy kész német tervet?

A magyar Lynx gyártáson belüli felelősségi körünk meglehetősen kiterjedt. Nem csak a rendszert rakjuk össze. A hegesztést, megmunkálást, festést és a gyártási folyamat számos egyéb lépését házon belül végezzük. Előszerelvények egész sorát is megrendeltük. Ezen kívül tervező részlegünk közreműködik néhány Lynx változat kifejlesztésében, végül a zalaegerszegi tesztállomások és tesztpálya ideális feltételeket biztosítanak az üzembe helyezési folyamat során végzett kiterjedt minőségi teszteléshez.

Kellett-e bármilyen változtatást végrehajtania a helyszíni gyártási folyamat során a 2020-ban üzembe helyezett eredeti tervhez képest?

A páncélozott járművek életciklusa során folyamatosan fejlesztések és változtatások történnek, amelyek akár több évtizedig is eltarthatnak. Ez vonatkozik a Lynx-re is. A Lynx mint platform egyedülállóan sokoldalú, ami azt jelenti, hogy a csatatéren sokféle szerepet tölthet be, és különféle feladatokat tud végrehajtani magán a platformon csak kisebb módosításokkal. Néhány ilyen Lynx-változat, például a páncélozott mentőautó, a aknavető vagy a Skyranger 30 légvédelmi harckocsi jelenleg fejlesztés alatt áll. Ezen változatok némelyike bizonyosan megköveteli a gyártási folyamatunk kismértékű módosítását.

Technikailag szólva, érkezett-e Önhöz változtatási kérés a Magyar Honvédségtől az ukrán hadszíntér tanulságaival kapcsolatban?

Ha ez így lenne, nem tudnám megmondani.

A Rheinmetallnál minden bizonnyal vannak emberek, akiknek az a feladata, hogy jóslatokat készítsenek a jövő csataterére vonatkozóan. A Lynxhez hasonló nehéz, drága, összetett rendszerekről még mindig szó esik?

Vannak és lesznek is. A katonai rendszerek minden bizonnyal tovább fognak fejlődni, ahogyan a múltban, és a Rheinmetall vezető szerepet tölt be a szárazföldi rendszerek képességeinek fejlesztésében. De a térnyerés és a tartás továbbra is kulcsfontosságú katonai feladat marad, amely mobil, védett és fegyveres szárazföldi csapatokat igényel.
 
Interjú Paul Walffal az RM HU vezérigazgatójával


A Hungary Today csapata a közelmúltban ellátogatott a Rheinmetall új, zalaegerszegi gyártóüzemébe, hogy részt vegyen az első helyben gyártott Lynx KF41 gyalogsági harcjármű bemutatásán. Pál Walf, a Rheinmetall Hungary gAG ügyvezető igazgatója fogadott bennünket, aki szívesen válaszolt kérdéseinkre a cég korábbi magyarországi tapasztalatairól és jövőbeli terveiről.

A Rheinmetall ma bemutatta az első Magyarországon gyártott páncélozott szállítójárművet honvédségünk számára. A többi magyar rendelés milyen ütemben szállítja a következő járműveket?

Büszkén mondhatom, hogy nem sokkal az első után elkészült a második jármű, és ez a két páncélozott szállítójármű a napokban kerül átadásra a Magyar Honvédségnek.

A következő évben tovább folytatjuk a termelés növelését, hogy elérjük tervezett termelési célunkat, de biztonsági okokból nem árulhatom el a számot. Fontos azonban megjegyezni, hogy zalaegerszegi létesítményünk kapacitása nagyobb a jelenleg leszerződöttnél. További létszámmal néhány éven belül akár 100 Lynx gyalogsági harcjárművet is le tudnánk gyártani évente. Meg kell értenie, hogy itt Zalaegerszegen nem csak a Hiúzt szereljük össze a Magyar Honvédség számára. A gyártási méretek valójában meglehetősen nagyok. Ha csak az összeszerelésre koncentrálnánk, a termelés kétszer akkora lenne.

Ön szerint mi volt a legnagyobb hozzájárulása a magyar mérnökökből, menedzserekből és szerelőkből álló csapatának azon kívül, hogy egyszerűen összerakott egy kész német tervet?

A magyar Lynx gyártáson belüli felelősségi körünk meglehetősen kiterjedt. Nem csak a rendszert rakjuk össze. A hegesztést, megmunkálást, festést és a gyártási folyamat számos egyéb lépését házon belül végezzük. Előszerelvények egész sorát is megrendeltük. Ezen kívül tervező részlegünk közreműködik néhány Lynx változat kifejlesztésében, végül a zalaegerszegi tesztállomások és tesztpálya ideális feltételeket biztosítanak az üzembe helyezési folyamat során végzett kiterjedt minőségi teszteléshez.

Kellett-e bármilyen változtatást végrehajtania a helyszíni gyártási folyamat során a 2020-ban üzembe helyezett eredeti tervhez képest?

A páncélozott járművek életciklusa során folyamatosan fejlesztések és változtatások történnek, amelyek akár több évtizedig is eltarthatnak. Ez vonatkozik a Lynx-re is. A Lynx mint platform egyedülállóan sokoldalú, ami azt jelenti, hogy a csatatéren sokféle szerepet tölthet be, és különféle feladatokat tud végrehajtani magán a platformon csak kisebb módosításokkal. Néhány ilyen Lynx-változat, például a páncélozott mentőautó, a aknavető vagy a Skyranger 30 légvédelmi harckocsi jelenleg fejlesztés alatt áll. Ezen változatok némelyike bizonyosan megköveteli a gyártási folyamatunk kismértékű módosítását.

Technikailag szólva, érkezett-e Önhöz változtatási kérés a Magyar Honvédségtől az ukrán hadszíntér tanulságaival kapcsolatban?

Ha ez így lenne, nem tudnám megmondani.

A Rheinmetallnál minden bizonnyal vannak emberek, akiknek az a feladata, hogy jóslatokat készítsenek a jövő csataterére vonatkozóan. A Lynxhez hasonló nehéz, drága, összetett rendszerekről még mindig szó esik?

Vannak és lesznek is. A katonai rendszerek minden bizonnyal tovább fognak fejlődni, ahogyan a múltban, és a Rheinmetall vezető szerepet tölt be a szárazföldi rendszerek képességeinek fejlesztésében. De a térnyerés és a tartás továbbra is kulcsfontosságú katonai feladat marad, amely mobil, védett és fegyveres szárazföldi csapatokat igényel.
Van-e olyan hír az új KF51-es fő harckocsi-projektről, amely iránt Magyarország érdeklődést mutatott? Lesz-e még egy gyártósor Zalaegerszegen a Hiúzon kívül?

Várnunk kell és meglátjuk. A
Rheinmetall Magyarországról elmondhatom, hogy nagyon örülnénk egy ilyen döntésnek. Izgalmas lenne a legmodernebb harckocsit építeni a legmodernebb páncélozott járműgyártó létesítményben.

Mi a helyzet a Lynx jövőbeli megrendeléseivel? Van-e lehetőség nem csak a magyar piacra, hanem exportra is termelni?

Látjuk, hogy a Lynx iránti érdeklődés erős és növekszik Európa-szerte, sőt világszerte. A Rheinmetall és a Leonardo közötti partnerség, amely az olasz hadsereg Lynx technológiáját is magában foglalja, az egyik legújabb példa.

Egyértelmű szándékunk volt és az is, hogy zalaegerszegi gyárunk adottságait és kapacitásait a jövőben Magyarországon kívüli Lynx programok számára is felajánljuk. A lehetséges léptékről és elérhetőségről azonban még korai nyilatkozni, ami attól is függ, hogy az egyes esetekben milyen lokalizáció szükséges és megvalósítható műszakilag, politikailag és gazdaságilag.

A hónap elején a Rheinmetall memorandumot írt alá egy vegyesvállalat létrehozásáról, amelynek célja az új fő harckocsi és a páncélozott gyalogsági harcrendszer (AICS) új Lynx platformjának értékesítése az olasz hadseregben. A magyar malmok profitálhatnak egy ilyen vállalkozásból, ha megvalósul?

Még korai lenne megbecsülni, ho
gy ebben az ügyben milyen mértékben és milyen mértékben veszünk részt. De mindenesetre a Lynx KF41 további piaci sikere jó hír lenne a magyar honvédség számára. Erősíti a katonai együttműködést és kibővíti a Lynx felhasználói bázisát, ami változatosabb ellátási láncot és költségcsökkentést eredményez a flotta életciklusa során.
 
Itt vannak képek: :)