[HUN] Rheinmetall Hungary

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 678
113
Eredetileg azért linkeltem be, mert én is arra gondoltam, hogy lehetne valamilyen RM gyártású 6x6-ra is tenni azt a doboz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 663
11 309
113
Lehet Lynx alvázon nem mutat annyira szarul ez a buta doboz sem. :D
Ahogy már korábban írtam, szerintem az a torony, ami a Skyrangeren van, azt nem kell készpénznek venni. Annál jóval kisebb megoldásként is le tudja ezt gyártani a Rheinmetall.
Ugye a Skyranger esetén annyi történt, hogy Ctrl-X + Ctrl-V -vel feltették egy Boxerre a Skyguard löveget. 0 időt fektettek a tervezésbe. Maga az alap Skyranger csak egy prototípus.
Ugye, így néz ki az eredeti Skyguard , meg az eredeti Oerlikon löveg:

Jól látszik, hogy elkezdték a rendszer össze kompaktizálását, de az eredeti Skyranger torony sem a végeleges kialakítás.
És akkor érdemes megnézni az eddig ismert Skyranger és a Skyranger 30-as tornyot egymás mellett:

Érdemes megnézni, hogy tulajdonkképpen az eredeti Skyranger torony felső fele továbbra is elég jól kivehető, viszont a Skyranger 30-on az alsó rész eltűnt.
Azt gyanítom, hogy azt, ami abban van, az újabb Skyranger 30-asnál beépítették a torony nyúlványába, ami a Boxer testében a toronygyűrű szélességében folytatódik.
És logikusan végiggondolva, én pl. oda tennék egy linkless lőszertárolót, valamint egy kisebb méretű akkut, ami elegendő arra, hogy a tornyot forgás közben működtesse. Igazság szerint a torony forgatásának áramellátását nem is kell beépíteni a toronyba. Így marad az EO érzékelők, és egyébb berendezések áramellátása, valamint maga az elsütés kiváltásához szükséges energia.
Érdemes megnézni a Oerlikon stabil kétcsövű ágyú tárjainak méretét. Ott ugye csövenként van 1 tár. Ezeket (vagy nagyobbakat) akár egymás mellé az ágyú alá elhelyezve a nyúlványba simán bele lehet szerkeszteni. Arról nem is beszélve, hogy a személyzet belülről tudná tölteni az ágyút.
Szóval szerintem simán lehet azzal számolni, hogy a 35-ös torony sem lesz nagyobb, mint a mostanában bemutatott 30-as.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 678
113
Ez kapcsolodik az europai GBAD tervhez. A legvedelmes temaban irtam errol, a csehek kesz tenykent kezelik, hogy a magyarok is kovetik a nemet mintat majd... erre: https://www.armadninoviny.cz/modernizace-nemecke-protivzdusne-obrany-2030.html

En az IRIS reszet ketlem, a NASAMS-AMRAAM ER paros melle nem latom egyelore ertelmet, de a Skyranger biztosan lesz, ez mar most is vilagos (es en remelem, hogy inkabb a 35-os, de ezt csak azert irom, mert a 30-asrol egy kukk gyakorlati info, tesztvideo stb nincs elerheto es ott nem is emlitik a tuzersegi tamadas elleni vedelmet.)
Hozzáértők azt mondják hogy kell valami, amivel azt is le lehet lőni, aminek nincs radarjele... és lehetőleg messzebbről mint a Mistrallal.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 678
113
Itt mindent leírnak,friss infók és kép!
" Skyranger 30 a pilóta nélküli légi rendszer veszélyére összpontosít, a Skyranger 35 pedig képes ellensúlyozni egy szélesebb légi fenyegetés-készletet, amely rakétákat, tüzérséget és habarcsokat tartalmaz. "
Nekem nagyon bejön a 30-as designj...
Van két Skyranger-es topik is itt a fórumon, keresd meg őket. Szerintem sok érdekességet fogsz még ott találni, ha ez a cikk neked újdonság volt. (ebben a cikkben semmi új nem volt).
 
  • Tetszik
Reactions: éber

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 059
4 304
113
Ahogy már korábban írtam, szerintem az a torony, ami a Skyrangeren van, azt nem kell készpénznek venni. Annál jóval kisebb megoldásként is le tudja ezt gyártani a Rheinmetall.
Ugye a Skyranger esetén annyi történt, hogy Ctrl-X + Ctrl-V -vel feltették egy Boxerre a Skyguard löveget. 0 időt fektettek a tervezésbe. Maga az alap Skyranger csak egy prototípus.
Ugye, így néz ki az eredeti Skyguard , meg az eredeti Oerlikon löveg:

Jól látszik, hogy elkezdték a rendszer össze kompaktizálását, de az eredeti Skyranger torony sem a végeleges kialakítás.
És akkor érdemes megnézni az eddig ismert Skyranger és a Skyranger 30-as tornyot egymás mellett:

Érdemes megnézni, hogy tulajdonkképpen az eredeti Skyranger torony felső fele továbbra is elég jól kivehető, viszont a Skyranger 30-on az alsó rész eltűnt.
Azt gyanítom, hogy azt, ami abban van, az újabb Skyranger 30-asnál beépítették a torony nyúlványába, ami a Boxer testében a toronygyűrű szélességében folytatódik.
És logikusan végiggondolva, én pl. oda tennék egy linkless lőszertárolót, valamint egy kisebb méretű akkut, ami elegendő arra, hogy a tornyot forgás közben működtesse. Igazság szerint a torony forgatásának áramellátását nem is kell beépíteni a toronyba. Így marad az EO érzékelők, és egyébb berendezések áramellátása, valamint maga az elsütés kiváltásához szükséges energia.
Érdemes megnézni a Oerlikon stabil kétcsövű ágyú tárjainak méretét. Ott ugye csövenként van 1 tár. Ezeket (vagy nagyobbakat) akár egymás mellé az ágyú alá elhelyezve a nyúlványba simán bele lehet szerkeszteni. Arról nem is beszélve, hogy a személyzet belülről tudná tölteni az ágyút.
Szóval szerintem simán lehet azzal számolni, hogy a 35-ös torony sem lesz nagyobb, mint a mostanában bemutatott 30-as.
Meg az sem ártana, ha 90°-ba ki lehetne téríteni felfelé. Vagy... jóó, legyen 85, legalább.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 678
113
"A MAN-csoport és a német Rheinmetall katonai teherautók gyártásával foglalkozó közös vállalatnak egyik fontos gyártási helye Bécs (Liesing)-ben található, melyre nincs hatással a MAN Steyr-ben (Felső-Ausztria) található gyára körüli turbulencia." - erősítette meg a Rheinmetall MAN Military Vehicles szóvivője. A bécsi üzemnek jó a kihasználtsága, jelenleg a német, ausztrál, norvég és svéd hadsereg nagy megrendelésein dolgoznak.

A német fegyveres erőkkel kötött hétéves keretmegállapodás csaknem 2300 katonai teherautó szállítását tartalmazza, mintegy 900 millió euró értékben. A Bundeswehr által megrendelt járművek 5 és 15 tonna közötti teherautók a HX családból, melyekből körülbelül 10 000 db van használatban szerte a világon. Korábban a brit hadsereg 7200 teherautóra vonatkozó megrendelését adott le.

Az MAN katonai teherautók ártartománya 60.000 eurós 4×4-estől a 800.000 euróba kerülő SX sorozatú 8×8-as speciális felépítményű páncélozott teherautóig terjed.

A Rheinmetall a közös vállalkozás 51 százalékát birtokolja, míg a MAN (a VW-csoport leányvállalata) 49 százalékkal rendelkezik."



Ezek szerint a Steyr-ben található gyár az a MAN (Volkswagen) tulajdonban van.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 678
113
"A MAN-csoport és a német Rheinmetall katonai teherautók gyártásával foglalkozó közös vállalatnak egyik fontos gyártási helye Bécs (Liesing)-ben található, melyre nincs hatással a MAN Steyr-ben (Felső-Ausztria) található gyára körüli turbulencia." - erősítette meg a Rheinmetall MAN Military Vehicles szóvivője. A bécsi üzemnek jó a kihasználtsága, jelenleg a német, ausztrál, norvég és svéd hadsereg nagy megrendelésein dolgoznak.

A német fegyveres erőkkel kötött hétéves keretmegállapodás csaknem 2300 katonai teherautó szállítását tartalmazza, mintegy 900 millió euró értékben. A Bundeswehr által megrendelt járművek 5 és 15 tonna közötti teherautók a HX családból, melyekből körülbelül 10 000 db van használatban szerte a világon. Korábban a brit hadsereg 7200 teherautóra vonatkozó megrendelését adott le.

Az MAN katonai teherautók ártartománya 60.000 eurós 4×4-estől a 800.000 euróba kerülő SX sorozatú 8×8-as speciális felépítményű páncélozott teherautóig terjed.

A Rheinmetall a közös vállalkozás 51 százalékát birtokolja, míg a MAN (a VW-csoport leányvállalata) 49 százalékkal rendelkezik."



Ezek szerint a Steyr-ben található gyár az a MAN (Volkswagen) tulajdonban van.

Azért az kicsit meglepő a közleményben, hogy az ausztrál rendelést Bécsben építik...

 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
493
984
93
A Steyr-ben található MAN gyártás kerülhet át a lengyelekhez, amihez nincs köze a Rheinmetallnak. Ha jól értelmezem. (?)
Jól értelmezed. Ausztriában a Steyr MAN gyárat akarják bezárni/eladni.
Egy időben volt róla szó hogy átvenné a gyárat a Tatra de valószínű nem lett a dologból semmi mert a májusi hírek a szerint Siegfried Wolf lenne a vevő.


Jelenleg a szakszervezettel egyezkednek.

A bécsi gyár működése biztosított. Azt nem érintik a leépítések/ átszervezések jelenleg. Persze ez változhat amennyiben veszélybe kerül a 8%-os profit ráta amit el akarnak érni 2023-ig. Ez egy tőzsdei cég... a profit mindenek felett...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány