Szerintem te az orosz szervezrtű zászlóaljra gondolsz, de az 31 kocsis.Régi zászlóalj csak 33.
3x9+1 (3x10) és egy zpk.
De a NATO csatlakozás után áttértek a NATO szervezetre. Az más kérdés, hogy csúnyán megcsonkitva...
Szomorú történet ez is.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem te az orosz szervezrtű zászlóaljra gondolsz, de az 31 kocsis.Régi zászlóalj csak 33.
Régi zászlóalj csak 33.
De. Ez az.Nem úgy volt, hogy 30, a 3 században, a Zljpk és töf, meg más harcjárművön ? Mert még egykoron, BMP-1 parancsnoki verziót használtak a harckocsizó zlj pk és töf. Szombathelyen. Igaz, akkor ott, T-55 volt.
NEM. Eredeti motor modernizálása, + víz-etanol befecskendezés a +8-15 másodperces 1.200 lóerőért!A motornál a 100E-ben pontosan mi van benne? Csupán kiveszed a régit és helyére beteszed az újat?
Trophy, izraeli APS, csak ha nagyon kell: +500e $Aktív védelmet az oroszokon kívül már rendszeresített ezen a típuson valaki? (Ami Afganit nekünk egyébként sem túl ideális lehetőség, mert felülről nem védene a román rakétákkal szemben, szóval leginkább csak egy oroszok elleni nagy tankcsatában lehetne hasznosítani. Amire túl sok pénzt nem költenék csak úgy.)
Nem. 50 tonnáig az eredetit szokták megerősíteni, Pl. a Degman-nál is(horváth-izraeli modernizálás), a többinél is.A kiegészítő páncél esetén szükség van-e hozzányúlni a futóműhöz?
Az eredeti, 50-60 évvel ezelőtti anyagok technikák, szervók leváltása a jelenlegi technikai színvonal elektro-motoros technikáival, érzékelőkkel, lecserélt mechanikai elemekkel ezt lehetővé válik az eredeti ágyúnál is. De csak az első 3-4 lövésnél!!!Töltőrendszernél melyik típusra gondoltál a 2 lövés, melyikre a 3 lövés és melyikre a 4 lövés esetén? Én csak 3 lövés/10mp tudok, de ezek elég boros árúak. Az már nem a Leo árának 20%-a csomagban van benne.
Csak ha már hivatkoztad a cseh modernizációt! Ott úgy tudom, hogy csupán annyit csináltak, hogy 10 évvel meghosszabbították az élettartalmukat. Talán valami 1,5-2 millió $ volt darabáron? Ezért csodálkozom olyan árakon, hogy 100E-ért még le is pipálnánk azt a modernizációs programot UGYAN ENNEK A TÍPUSNAK, ami nem növel képességet, csak rendbe rakott elkopott alkatrészeket. (Ne értsd félre! Ha választanom kellene olyan opciók közül, hogy a régi motor rendberakása vagy még rádobok a költségekre 100E-t valami 25%-kal több paciért, az már nem tétel, akkor már inkább jöjjön az erősebb! Mondanám, hogy kedvezőbb fogyasztási adatokkal, de nem cigánykodunk.)
Sok ilyen modernizálásnál rászámlázzák az adott ország fél-/teljes hadi-iparának teljes rezsijét a túlélés érdekében a helyi érdekcsoportok.
Nálunk nincs ilyen, ennek van előnye, van hátránya: nem kell az 50-60 éves karbantartó technikát, a cég gazdáját, stb... életben tartani.
A legújabb megoldásokkal lehet(ne) olcsóbban --nyomtatással, nyugati elemek/alkatrészek beépítésével(tipikus példa: hazai BTR-80A gumicsere), korszerű anyagok használatával-- megbízhatóbban, hosszabb élettartammal, fajlagos fogyasztás-csökkenéssel elvégezni a felújítást.
Ha megvan hozzá a szükséges szemlélet!!!
Az első mondat kicsit fájt, de egyébként jól levezetted az elképzelésedet, de továbbra is tartom, hogy ha nem a mikulás manói csinálják meg neked az északi sarkon akkor nem tudod olyan olcsón megcsinálni mint gondolod. (mivel az a cég se hülye akit megbízol vele és első dolga megnézni ez a piacon mennyiért is megy...) Szar dolog a kapitalizmus...A T-72 felújítással és modernizálással néhány egyszerű de jól kivitelezett megoldással összességében a Leopard-nál nagyobb harcérték is elérhető
Az első protón kettő volt, ritka szexi lettSlovák 1994-es modernizációs próbálkozás: T-72M2E
Figyelemre méltó a tank (szemből nézeti) baloldalán egy 30 mm-es elsődlegesen légvédelmi célú gépágyú !!!
A T-72 felújítással és modernizálással néhány egyszerű de jól kivitelezett megoldással összességében a Leopard-nál nagyobb harcérték is elérhető.
Az első a korábban említett 1.000 Le-s teljesítmény, ami --100-150e dollárból elérhető, és-- lehetővé teszi, hogy 72-esek tartsák a lépést a csaknem 70 km/h sebességre képes német nagy-macskával. A rövid időre(8-15 másodperc, víz-etil-alkohol befecskendezés !!! ) lehetséges 1.200 Le-s teljesítmény pedig gyors és dinamikus mozgást tesz lehetővé, ami a jelenlegi összes szomszédos orosz felújítással egyenrangúvá teszi, és a korábbi (román, cseh, szlovák...) modernizálásoknál pedig sokkal jobb, a T-90-nel egyenrangú dinamizmust tesz lehetővé.
Ennek a területnek a másik nagy rejtett lehetősége a modernizálással jóval ergonomikusabb, kisebb terheléssel járó, kevesebb emberi hibát engedélyező, egyszerű és megbízható automatizálások, melyeket maguk az oroszok is követendő útként neveztek meg egy néhány évvel ezelőtti tanulmányban. Ezeket a gyártó által javasolt és azóta már elfogadott megoldásokat a legújabb felújításcsomagjába be is építette, és a T-72B3 esetében már alkalmazzák is.
Ilyen például a nálunk évtizedekkel korábban tervbe vett automata váltó, elektronikus("Fly by Wire: FbW) vezetés. Ezek sok beltéri mozgást, biztonságot felesleges terhelést szüntetnek meg, jelentős teret/térfogatot szabadítva fel a korábbi megbízhatatlan, elavult, mechanikus,/egyéb rendszerek kiépítésével és modern, egyszerűen, hatékonyan kezelhető, ezzel a vezetést jelentősen egyszerűsítő elektronikus vezérlések(joystick, kormány, automata váltó/indító/ellenőrző elemek).
Ezekkel 2 választható út van: a Leopárd kezelésével szinte teljesen megegyező rendszer is kialakítható. Másik megoldásként pedig a szinte automata váltós személyautóval megegyező kezelés, mely a jármű-vezető képzést és használatot nagyságrendileg leegyszerűsíti, lehetővé téve --szükség esetén-- tartalékos, civil járművezetők rövid időn belüli átképzését.
Másik jelentős előnyt és saját fejlesztésben kivitelezhető és gyártható megoldást az automata töltő művelődésének/megbízhatóságának javítása, gyorsítása rejt magában. Csata-döntő tényező lehet, ha az első 2-3-4 lövést --ami mennyiség még melegedés szempontjából kezelhető-- az eredeti 6 lövés/perc körüli sebességről sikerül jelentősen emelni.
Ehhez az tervezés óta eltelt idő (szervo-)eletro-motoros teljesítményének és vezérlésének nagyságrendekkel jobb mutatói biztos műszaki alapot adnak.
Az eredeti mechanika elemeinek jobb minőségű anyagokra történő cseréje ezt az 50% körüli első lövésekre vonatkozó tűz-gyorsaság növekedést szintén meg tudja támogatni.
A T-55-ösök esetében beépített BDD páncélzat
.........
elemeinek minősége napjainkban már a polgári technológiában is kétszeres teljesítményűek a korabeli orosz haditechnikai színvonalhoz képest, ezért kijelenthető, hogy 4-4,5 tonna modernizált, új-generációs BDD pótpáncél 450-550mm (KE/HEAT) megfizethető áron, hazai kivitelezésben is kiemelkedő többlet páncélvédelmet jelent.
Ez hozzáadódva az eredetihez és kiegészítve egy ERA és egy esetleges aktív(APS) rendszerrel, bizony már Leo-közeli védelmi szint !!!
Ezt a megoldás kazettás felépítésű páncélzattal felépítve lehetőség van a békeidős-gazdaságos üzemeltetésre és később akár szegényített-urán(DU) páncél-lemezek alkalmazására.
A tényezők, amik viszonylag egyszerű módon teszik lehetővé a korábbi T-72-nél és jelenlegi szomszédosaknál nagyságrenddel hatékonyabb magyar T-72 harckocsit és annak sokkal nagyobb harcértékét ezek:
- civil-közeli kezelhetőség/vezethetőség,
- egyszerűsített ergonomikus használat,
- jelentősen megnövekedett védelem (+ 400/500mm KE/HEAT ),
- jelentősen megnövekedett tűzgyorsaság (első 3 lövés 12-15 másodperc alatt!),
- jelentősen megnövekedett mobilitás(1.000-1.200 Le).
Ennek a megfizethető, megvalósítható, nagyságrendi képességnövekedésnek a kihasználásához a legjelentősebb feltétele a szemléletbeli változás!
Slovák 1994-es modernizációs próbálkozás: T-72M2E
Figyelemre méltó a tank (szemből nézeti) baloldalán egy 30 mm-es elsődlegesen légvédelmi célú gépágyú !!!
Sokat tanultál LMzek, az érvelésed legalábbis sokat fejlődött de valamit még mindig elfelejtesz , (pls először olvasd végig)NEM. Eredeti motor modernizálása, + víz-etanol befecskendezés a +8-15 másodperces 1.200 lóerőért!
Itthon átépíthető!
Trophy, izraeli APS, csak ha nagyon kell: +500e $
Nem. 50 tonnáig az eredetit szokták megerősíteni, Pl. a Degman-nál is(horváth-izraeli modernizálás), a többinél is.
Az eredeti, 50-60 évvel ezelőtti anyagok technikák, szervók leváltása a jelenlegi technikai színvonal elektro-motoros technikáival, érzékelőkkel, lecserélt mechanikai elemekkel ezt lehetővé válik az eredeti ágyúnál is. De csak az első 3-4 lövésnél!!!
Egy találkozó-harcnál, gyakorlatilag bármikor egy csaknem kétszeres sebességű tűzcsapás még létszámfölény esetén is eldönti az összecsapás eredményét.
Feltételeztem, hogy más területen nincs döntő fölénye az ellenfélnek!
Sok ilyen modernizálásnál rászámlázzák az adott ország fél-/teljes hadi-iparának teljes rezsijét a túlélés érdekében a helyi érdekcsoportok.
Nálunk nincs ilyen, ennek van előnye, van hátránya: nem kell az 50-60 éves karbantartó technikát, a cég gazdáját, stb... életben tartani.
A legújabb megoldásokkal lehet(ne) olcsóbban --nyomtatással, nyugati elemek/alkatrészek beépítésével(tipikus példa: hazai BTR-80A gumicsere), korszerű anyagok használatával-- megbízhatóbban, hosszabb élettartammal, fajlagos fogyasztás-csökkenéssel elvégezni a felújítást.
Ha megvan hozzá a szükséges szemlélet!!!
Állami hátterű cég esetében parancs értettem, "nemzeti nagytőkés" cég esetében szintén (leszólnak nekik, hogy valami kell és lesz...), valódi piaci cég esetén ha megkapja a dokumentációt amit nem neki kellett lefejleszteni, és utána másoknak is elvégezheti a melót már magasabb áron, az is win-win.Az első mondat kicsit fájt, de egyébként jól levezetted az elképzelésedet, de továbbra is tartom, hogy ha nem a mikulás manói csinálják meg neked az északi sarkon akkor nem tudod olyan olcsón megcsinálni mint gondolod. (mivel az a cég se hülye akit megbízol vele és első dolga megnézni ez a piacon mennyiért is megy...) Szar dolog a kapitalizmus...
Hogyne Egy ideális világban lehet....Állami hátterű cég esetében parancs értettem, "nemzeti nagytőkés" cég esetében szintén (leszólnak nekik, hogy valami kell és lesz...), valódi piaci cég esetén ha megkapja a dokumentációt amit nem neki kellett lefejleszteni, és utána másoknak is elvégezheti a melót már magasabb áron, az is win-win.
Az első mondat kicsit fájt, de egyébként jól levezetted az elképzelésedet, de továbbra is tartom, hogy ha nem a mikulás manói csinálják meg neked az északi sarkon akkor nem tudod olyan olcsón megcsinálni mint gondolod. (mivel az a cég se hülye akit megbízol vele és első dolga megnézni ez a piacon mennyiért is megy...) Szar dolog a kapitalizmus...
Kemény érvek.Hogyne Egy ideális világban lehet....
Eszedbe ne jusson levenni.ha leveszed esetleg a 24db PzH-t akkor megint jóval csökken az összeg, ez a pénz egyik része, ->
Ha ez így lenne a nemzeti nagytőkés cégeknél nyugaton sem szállnának el fejlesztési költségek nem lennének olyan projektek amik késnek, vagy valami technológiai megvalósítás kifejlesztése megdrágítja az egészet, mert "leszóltak felülről" ....Kemény érvek.
Ezt csináld meg egy autonóm robotként és az oroszok szerintem szentté avatnak és megveszik minden ötleted"...A T-72 felújítással és modernizálással néhány egyszerű de jól kivitelezett megoldással összességében a Leopard-nál nagyobb harcérték is elérhető..."
Az "álmom" ezen a területen, az, hogy a T-72MXtra/Hu a 125-ös izraelli APFSD-vel becélozza az "ellent", a kumulatívos --felülröl kopogtató-- lőszerrel betöltött H-D aknavető automata 4-es sorozatával a 2 szomszédját, a hátrébb lévő parancsnokit pedig egy Spike-al!!!
Ezután pedig a "Nagy-Piros-Mindet-Indító-Gomb" felett várja --többed-magával-- a DataLink-en a parancsot!
Össszességében ezzel --"a több cél egyidejű leküzdése" üzemmóddal-- többet fog tudni , mint a Leo a tervezett 2026-30(+) körüli "egy-lövéses" --bár valóban minden ellen jó-- tudásával!
,,,és akkor még marad 3 Spike a puttonyban, "meglepinek"!
Az ilyen képesség és annak megvalósítása egy jó --virtuális-- megvalósítása a jó feladat Nekem!
Persze, hogy ne csak arra világít rá, hogy annyira nem észveszejtő áron vettük őket. Szóval ha még CSAK a nehéz dandárba akarsz további 44 darabot venni aminek már megvan a dandár tüzérsége ( a PZH arra elég csak ezt se vitatja senki) akkor attól nem dől be a büdzsé.Eszedbe ne jusson levenni.
...előbb a piaci vállalat árrésséről beszéltél, arra reagáltam a fenti kommentemmel.Ha ez így lenne a nemzeti nagytőkés cégeknél nyugaton sem szállnának el fejlesztési költségek nem lennének olyan projektek amik késnek, vagy valami technológiai megvalósítás kifejlesztése megdrágítja az egészet, mert "leszóltak felülről" ....