Na de akkor szedjük szét? Nem gondolnám! Szinte egy új gépet hoznál létre. Úgy kell gondolkodni hogy ne kerüljön sokba, ám mégis jobb gép legyen! Ezért jó a torony csere, mivel akkor mindent egyben megkapsz, vagy beletudnak pakolni amit kérsz, persze 120-as löveggel! A toronycserét itthon is meglehetne oldani. A török torony pedig külső lőszertartós torony! Ami szerintem kedvezőbb.
Akkor a tornyon oldjuk meg a hátsó tárat, mint itt a képen, a löveg marad a 125-s néhány nüansz dolgot kellene a toronyba integrálni. Egy tornyot csak körbe tudunk "bádogozni"!?
Csakhogy ez megint toronycserés javaslat volt a franciáktol, a Leclerc tornyát tették volna a 72 alvázra. Sokkal jobb javaslat volt,mint a gyenge török cseretorony-csakhogy a GIAT torony már nincs gyártásban.
Mire gondolsz,azt az ukránok csinálták meg a T72-120 képében
El lehet gondolkodni egy ilyen változaton is.Ha reális áron megvalósitható, ez is egy lehetőség.
Egy toronycserével az a gond, hogy egy új HK árának vélhetően kb. a fele a torony. Vagyis toronycsere + alváz modernizációval árban majdnem ott vagyunk, mint egy új géppel + mivel a tornyot is le kell gyártani, ezért időben is.
Továbbra is amondó vagyok, hogy a meglevő torony átépítésével egy Terminátor szerű járművet kellene gyártani 30/35mm-es gépágyúval és Spike-okkal, amivel hatékonyan lehetne a gyalogságot támogatni.
Sajnos már csak max 80-100 T72-esünk lehet, korábban is relatíve kevés volt a környékbeli országokhoz képest, szóval nagyobb hazai modernizálási programot indítani nem érné meg.Arra lehetne jó, hogy a hazaihadiipar tét nélkül szerezhetne tapasztalatot.
A legjobb programjai amúgy az ukránoknak voltak a 120-as autotöltős ágyúval ill. a lengyel PT-16, amibe ha jól tudom a RUAG L52-ese került volna.