[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 148
5 956
113
Szerintem nincs értelme a gripent lecserélni egy másik 4 gen gépre. Mivel az F35-re nincs pénzünk, az egyetlen racionális megoldás a gripen tovább üzemeltetése, esetleg pár további használt géppel kiegészítve.
Sőt nagyon 4 gen+ gépre se mert vagy egy árban vannak vele(Eurofighter,Rafale).Vagy csak miminálisan olcsóbbak(Gripen-e,F16V).Ésszerű megoldás közép távon 2 század Gripen C+ra "felhúzott"gép lenne nekünk.Csak hát ugye most nem "barátkozunk" a svédekkel annál inkább pl most a franciákkal.Így viszont még a plussz 4 gripen beszerzése is necces hogy megvalósul-e.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A Saab felett van politikai nyomás és a mi megrendeléseink a picsafüst kategóriába tartoznak és így nem ágálnak a politikai nyomás ellen. Egyébként ez az egész ha hiszed ha nem nekünk szar és nem nekik.... Nem kell nagymellénnyel tárgyalniuk velünk ha mi játtszuk a durcás hülyét az egészben....
Nincsen azért akkora flottánk, hogy ne lehessen ezt egyik percről a másikra kicserélni úgy hogy a franci airbus is itt van már üzletileg bent nálunk. Macaron is állandóan Orbánnal akar együtt eszegetni. És ahogy az itt kommentelő hozzáértők írásaiból kiveszem egy rafale nem is olyan rossz kis gép. Ráadásul a francik is teljesen szabad kezet adnának mindenhez is. Ehhez még szerintem alkatrész gyártást is benyomnának ide ha akarnánk. Tehát nem kell durcás fiút játszani, mert van választási lehetőségünk, ergo lobbierőnk.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 669
13 926
113
Nincsen azért akkora flottánk, hogy ne lehessen ezt egyik percről a másikra kicserélni úgy hogy a franci airbus is itt van már üzletileg bent nálunk. Macaron is állandóan Orbánnal akar együtt eszegetni. És ahogy az itt kommentelő hozzáértők írásaiból kiveszem egy rafale nem is olyan rossz kis gép. Ráadásul a francik is teljesen szabad kezet adnának mindenhez is. Ehhez még szerintem alkatrész gyártást is benyomnának ide ha akarnánk. Tehát nem kell durcás fiút játszani, mert van választási lehetőségünk, ergo lobbierőnk.
Csak pénz nincs egy ilyen váltásra, plane olyan drága fenntartásúra váltani, mint a Rafale.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Csak pénz nincs egy ilyen váltásra, plane olyan drága fenntartásúra váltani, mint a Rafale.
Azért egy picsányi horvátország is megtudta engedni magának, tehát azért nem olyan ördögtől való. De nem is ez a lényeg hanem hogy van választási lehetőség és akkor az eladó már nem is akkora nagy legény. A cseheknél is mit össze nem pitiztek a svédek a vége felé.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 420
113
Sőt nagyon 4 gen+ gépre se mert vagy egy árban vannak vele(Eurofighter,Rafale).Vagy csak miminálisan olcsóbbak(Gripen-e,F16V).Ésszerű megoldás közép távon 2 század Gripen C+ra "felhúzott"gép lenne nekünk.Csak hát ugye most nem "barátkozunk" a svédekkel annál inkább pl most a franciákkal.Így viszont még a plussz 4 gripen beszerzése is necces hogy megvalósul-e.
Dehát itt van nékünk megmentőnek a Kfir NG! :cool:
Ami azt illeti,a Kfir NG papiron nagyon is potens gép.F414 hajtómű,módositott,instabil sárkány (és emiatt elektronikus kormányvezérlés),Adirhoz kifejlesztett 5.gen harcelektronika-és mindez 2019es árakon 35milka dollárért,30 év vagy 8k repült óra élettartammal.
HA hozza a valóságban is azt,mit a papiron igér.....És ez egy qrvanagy ha.
Bár ez valójában egy nagyon régi program (még a 80as évek végén kezdték,akkor még PW1120 hajtóműre az IAF gépek esetén-de exportcélra már akkor is szó volt GE hajtóműrőlis,még a Gripen hajtóműváltozatárol is,meg SNECMA M53rol is),amit többszőr is elővettek,papiron korszerűsitettek-de teljes egészében soha nem lett megvalósitva.Kolumbiai gépek is csak az éppen aktuális elektronikai csomagot kapták meg,a sárkány és a hajtómű maradt a régi.
Szóval nagyon oda kéne figyelni a szerződéskötésre.
 
  • Vicces
Reactions: donpepe84

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 669
13 926
113
Azért egy picsányi horvátország is megtudta engedni magának, tehát azért nem olyan ördögtől való. De nem is ez a lényeg hanem hogy van választási lehetőség és akkor az eladó már nem is akkora nagy legény. A cseheknél is mit össze nem pitiztek a svédek a vége felé.
Pici Horvátországnak semmilyen legiereje nincs, és muszajbol vett egy minimális mennyiséget, csak mert az ostoba amerikaiak betartottak nekik a hasznalt zsidó F-16 üzletben, amit már megkötöttek.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Ocses

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
635
2 690
93
Hát akkor elmaradott diktatúra vagyunk, kicsik is merjünk lenni és különben is, mi csak magyarok vagyunk. Minek fejlesztünk bármit ide mucsára akkor? Be kell fejezni az egészet, titeket szélnek ereszteni a honvédségtől és szétoszolva betagozódni az ősszláv birodalmakba.
Majdnem pontos, a cél ugyanaz, de most már kicsit másik nótát írnak:
Szövetségbe forrt szabad köztársaságok, a nagy Európa kovácsolta frigy,
Brüsszel/Washington hatalma és egysége éljen, sok nép így akarta s megalkotta így.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 148
5 956
113
Dehát itt van nékünk megmentőnek a Kfir NG! :cool:
Ami azt illeti,a Kfir NG papiron nagyon is potens gép.F414 hajtómű,módositott,instabil sárkány (és emiatt elektronikus kormányvezérlés),Adirhoz kifejlesztett 5.gen harcelektronika-és mindez 2019es árakon 35milka dollárért,30 év vagy 8k repült óra élettartammal.
HA hozza a valóságban is azt,mit a papiron igér.....És ez egy qrvanagy ha.
Bár ez valójában egy nagyon régi program (még a 80as évek végén kezdték,akkor még PW1120 hajtóműre az IAF gépek esetén-de exportcélra már akkor is szó volt GE hajtóműrőlis,még a Gripen hajtóműváltozatárol is,meg SNECMA M53rol is),amit többszőr is elővettek,papiron korszerűsitettek-de teljes egészében soha nem lett megvalósitva.Kolumbiai gépek is csak az éppen aktuális elektronikai csomagot kapták meg,a sárkány és a hajtómű maradt a régi.
Szóval nagyon oda kéne figyelni a szerződéskötésre.
Papíron jól hangzik de akkor is egy ezer éves sárkány.Logikus gripen lenne továbbra is.Ha meg új tipus érdekes lehet Ár/érték arányban a Dél-Koreai KF-21 velük jók a gazdasági-politikai kapcsolataink.Mostani politikai viszonyokat nézve ha megkapjuk az úniós pénzeket akkor valoszínűleg aláirjuk a Svéd Nato tagságot.Ha velük rendezve van a viszony akkor közép távon mindenképpen gripen lehet a "jövő".Ha továbbra is "fagyos" marad a viszony kinézem a politikai vezetésünkből hogy kukázzuk őkez.És "bosszúból" pl veszünk Rafale gépeket nehogy már a "barátságtalan" svédek keressenek pénzt rajtunk.Az meg hogy ez mibe kerül az adófizetőlnek nekik úgy is másodlagos kérdés.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Ráadásul a francik is teljesen szabad kezet adnának mindenhez is. Ehhez még szerintem alkatrész gyártást is benyomnának ide ha akarnánk. Tehát nem kell durcás fiút játszani, mert van választási lehetőségünk, ergo lobbierőnk.
A franciknak komolyabb kéréseik vannak mint a svédeknek....
Valós választási lehetőségünk meg nincs annyira sok mint itt páran szeretnek beképzelni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a Saab nak kétségtelen hogy jót tett az airbusal közös projekt valamint a brazil győzelem de ne feledjük hogy 10 éve meg kelett szabadúlniuk a leggjobban jövedelmező üzletáguktól a személygépkocsi gyártástól.
és bár elég széles a gyártott eszközök palettája de azt tudni kell hogy a NATO-ba történő belépésükkel hatalmas piacvesztést fognak elszenvedni.
lehet mondani hogy majd a NATO ba felvásárolják a termékeiket. csak ezzel 2 gond van az egyik hogy aki a NATO ba svéd teknikát akart az eddig is bármi gond nélkül vehetett tehát piacnyerés nem fog történni. a másik viszont a lemaradás ami egy kisebb cégnél nem lenne probléma de egy ennyíre túlnyújtózott és szerteágazó vállalatnál igen csak nagy gondokat jelenthet. egyszerűen elöregednek a termékeik a meglévőket csiszolgatják faragják de egyre inkább a fejlesztési ciklusuk végéhez közelednek ezen termékek és mindenhol megjelent számos konkurens is sokkal újabb termékekkel amikbe még bőven van fejlesztési potenciál.

a lényeg a SAAB még mindig egy prosperáló cég jelentős termékkínálattal de tisztába van vele a saab vezetése is hogyha nem vak hogy a jövő egyáltalán nem annyira fényes mint azt sokan gondolnák igenis van kitettsége a vállalatnak és az hogy a jövőbe nem kell majd részlegeket bezárni leépíteni bizonyos termékeket termékköröket kivonni egyáltalán nem biztos.

Az önálló vadászgép fejlesztést (legozást már elengedték.) ahogy a hozzá tartozó légifegyverzet gyártást is. bérgyártás folyik más gyártók számára de ez beszállítás attol hogy összeszerelhetnek maguknak és azokból a lehívható opciokbol bizonyos feltételekkel értékesíthet viszonteladhat egy kisebb cégnek úgródeszka lenne de egy ekkora és ilyen komplett vállalatnak inkább csak tűzoltás.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 253
113
Papíron jól hangzik de akkor is egy ezer éves sárkány.Logikus gripen lenne továbbra is.Ha meg új tipus érdekes lehet Ár/érték arányban a Dél-Koreai KF-21 velük jók a gazdasági-politikai kapcsolataink.Mostani politikai viszonyokat nézve ha megkapjuk az úniós pénzeket akkor valoszínűleg aláirjuk a Svéd Nato tagságot.Ha velük rendezve van a viszony akkor közép távon mindenképpen gripen lehet a "jövő".Ha továbbra is "fagyos" marad a viszony kinézem a politikai vezetésünkből hogy kukázzuk őkez.És "bosszúból" pl veszünk Rafale gépeket nehogy már a "barátságtalan" svédek keressenek pénzt rajtunk.Az meg hogy ez mibe kerül az adófizetőlnek nekik úgy is másodlagos kérdés.
SakkMatt
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Konkrétan azért számolták fel a személyautó gyártást mert már veszteséget termelt...
ami korábban a húzó ágazat volt. a világválság hatására földbe állt. és fel kelett számolni.
ezután adták fel az 5 genes repülőgép projektjüket. mert gépkocsigyártás nélkül finanszírozhatatlan lett volna.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a következő a légifegyverzet iparág lesz ami leépítésre fog kerülni.
esetleg valami dronraj félével beprobálkoznak de drágán kell majd adniuk mert drégágk a mérnökök és megrendelés kevés lessz. ezzel nyerhetnek pár évet és összeszerelhetnek meg beszálíthatnak egy darabig még talán de önálló termék már nem lessz ebbe a szegmensbe.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 420
113
Papíron jól hangzik de akkor is egy ezer éves sárkány.Logikus gripen lenne továbbra is.Ha meg új tipus érdekes lehet Ár/érték arányban a Dél-Koreai KF-21 velük jók a gazdasági-politikai kapcsolataink.Mostani politikai viszonyokat nézve ha megkapjuk az úniós pénzeket akkor valoszínűleg aláirjuk a Svéd Nato tagságot.Ha velük rendezve van a viszony akkor közép távon mindenképpen gripen lehet a "jövő".Ha továbbra is "fagyos" marad a viszony kinézem a politikai vezetésünkből hogy kukázzuk őkez.És "bosszúból" pl veszünk Rafale gépeket nehogy már a "barátságtalan" svédek keressenek pénzt rajtunk.Az meg hogy ez mibe kerül az adófizetőlnek nekik úgy is másodlagos kérdés.
Nincs különösebb jelentősége,hogy ezeréves sárkányok.Kb a Mirage 2000 repteljesitményének szintjére kerülnének-ami sokkal jobb,mint a Gripen C teljesitménye.
Én végig azt mondogatom,hogy nem szabad új 4.gen gépet vennünk,mert egyszerűen nem érik meg az árukat.Használtgéppiacon meg nagyon elhasznált gépek vannak.
Két kivétel van.A 12 db letárolt Gripen C (tudtommal még megvannak),meg a kb 50db letárolt Kfir sárkány.Ezek lényegében új gépek lennének,használt áron.
Gripen C mellet szol,hogy már van nekünk,és az altipus ténylegesen létezik,kockázatmentes.
Kfir NG mellet a jóval nagyobb teljesitmény szól.Ellene,hogy ténylegesen nem létezik-ezért aztán nagyon oda kéne figyelni a szerződésre,hogy ha mégse hozza az igérteket,fizetés nélkül kitáncolhassunk belőle.
Innentől kezdve ez igazábol ár/(harc)érték arány számitás kérdése.Ezt mi nem tudjuk megcsinálni,mert se tudáásunk,se alapvető információink nincsennek meg hozzá (pl,mennyibe is kerülne egy AESA radarosra korszerűsitett Gripen C? 30-70milka közötti becslésekről lehet olvasni...-és ezek COVID előtti becslések,azóta elég jó infláció volt-.70 milkát nem ér meg)
Koreai gép még csak prototipus-és egyenlőre 4.generációsra sikeredett csak.Nincs végleges ára se.Ha majd ténylegesen 5.g lesz,árátol függően tényleges opció lehet a jövőben,de jelenleg szerintem még nem az.2030 utáni jövő igérvénye még csak.
 
Status
Not open for further replies.