HX tender (Finnország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Teljesen elment az eszük a Boeingnél?
Mi a retekért akarnának
50 együlésest, csak 8 kétülésest, és RÁADÁSBAN 14 Growlert?
Ráadásul az egyik fő követelmény az volt, hogy 10Mrd USD alatt legyen a beszerzés.
Szerintem a kétülésesnek 10 v. 12-nek kellene lennie, Growlerből meg elég lenne 8.
Ezzel biztosan lejjebb lehetne vinni a csomagárat.
De, hogy 72 gépet nem fognak kérni a finnek az szinte biztos!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az F-35 ajánlat meg ennél nem nagyon lehetne fapadosabb!
64 gépre ajánlanak 2db tartalékot. Azaz 2 gépnyit.
Azaz a 64 gépből 2-4 gépet azonnal le kell állítani tartalék gépnek

A Boeing meg 22-őt, azaz 11 gépnyit.

Ezek nekem nagyon nem komoly ajánlatnak tűnnek. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
The final call for tenders for the HX fighter project will be sent in late January. The Ministry of Defense will hold media information on Friday, January 22, 2021 from 10 a.m. to 11 a.m. to discuss the sending of a call for tenders, the schedule for the final phase of the tender, and other current issues of the project.

The speakers will be Antti Kaikkonen, Minister of Defense, Lauri Puranen, Program Director from the Ministry of Defense, and Kari Renko, Major General for Engineering, from the Defense Forces Logistics Department.


Egy angol összefoglaló az elhangzottakról.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
7f882472-541c-11ae-1afb-00f902c425d6


2021. január 29-én a a Finn Fegyveres Erők Logisztikai Osztálya elküldte a HX projekt utolsó körének pályázati felhívását. A végső ajánlatokat 2021. április 30-ig várják. Az utolsó ajánlattételi felhívásban minden ajánlattevőt felkérnek arra, hogy a korábbi pályázatokon és tárgyalásokon megadott információkat állítsa össze egy végleges és kötelező érvényű ajánlattá.

A HX tender beszerzési döntését a Finn Kormány a Honvédelmi Minisztérium javaslata alapján hozza meg 2021 végén.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Nemi kontextus: https://corporalfrisk.com/2021/01/23/hx-home-stretch/

"Beginning with the schedule, the request for Best and Final Offers (BAFO, or RFBAFO) will be sent out “within January”. For those without a calendar nearby, that means sometime during next week. The legally binding offers will then be returned before the end of April. The speakers acknowledged that this is a tight schedule, but as no major changes are expected compared to the packages currently discussed all manufacturers have confirmed that they should be able to meet the deadline. It is however notable that while the Air Force/MoD/LOGCOM have been negotiating with the manufacturers about what would be the offer FDF wishes for, the manufacturer is still free to offer exactly what they want. In reality, as the purpose is to get chosen, the two will probably align quite well.

The bids will be made up of a single short physical cover letter, and approximately 50 digital documents/files dealing with the offer itself. The Finnish authorities will then start going through them and evaluating the combat capabilities of the offers, a job which by the fall (October) should have led to a recommendation that will be sent to the MoD. According to Kaikkonen the MoD and government will look at the national security and foreign policy aspects. After this, the government will present their suggestion for new fighter to the parliament, which will vote on the matter. Note that as opposed to certain other fighter procurement programs, Finland has a) a strong tradition of majority governments, b) a strong tradition of MPs following the party lead when voting, and c) a strong support throughout the parliament for the program, which means that this is expected to be something of a formality. Edit: the parliament won’t hold any further votes, as they already approved the acquisition budget. The government will however present their findings for the relevant parliamentary committees before the contract is signed. After this, the final negotiations with the preferred bidder will take place, leading to a major signing ceremony where a number of small and large contracts dealing with the overall acquisition are signed. This ceremony will take place before the end of the year."
screenshot_20210122-113800.png


"The obvious question is in which direction the wind is currently blowing? The answer is that it’s rather turbulent. Renko was rather open with that the winning bid hasn’t yet been drafted:
The competition is very close, all contenders still have challenges in some decisive areas.
While he obviously didn’t start pointing fingers, he mentioned a number of key areas including contract terms, life-cycle costs, the technology readiness levels, and industrial participation arrangements. Tempting as it might be to start to slot different contenders into some of the points above, the complexity of the overall program makes it a largely useless task. Just to give an example, while most probably start thinking about the F-35 Block 4 and JAS 39E Gripen when discussing technology readiness issues, it could very well be related to some key systems of the other contenders as well where the FDF or MoD has questions regarding timelines and performances (Radar Two, the NGJ-family, and the whole Rafale F4-standard comes to mind). Similarly, speculations on who is weak and who is strong on the other issues is largely just that – speculation.

One comment that went largely unnoticed as far as I can tell but which will have a significant impact on the outcome was made by Puranen. While running through all the things looked at as part of the evaluation, he mentioned that they are evaluating:
If they [the armament] start to run out, from where do one get more?
While the requested armaments package is significant, it still will likely run low rather quickly in any kind of serious shooting war (based on the historical fact that no matter how much ammunition any force has gone to war with, usually it will run into shortages rather quickly). And at that point, there’s quite a bit more weapons from Lockheed Martin, Boeing, and Raytheon found in warehouses around the world than those made by MBDA or Safran. In my opinion, this is probably one of the stronger cards of the US contenders, even if both Gripen and Eurofighter are also happily slinging AMRAAMs and US-built smart bombs (and Rafale carrying some US-made air-to-ground weapons such as the GBU-49 and GBU-16)."

"For the additional funds provided for the acquisition, not one but two pie charts were included to show the breakdown of the funding. Of the 10 Bn EUR, 21 MEUR are going to the expenses of doing the competitive tender, and 579 MEUR will go to the costs of the FDF during the five-year transition period. This include infrastructure changes, personnel expenses, C4I integration costs, costs of potential contract changes, and everything else that’s needed. The remaining 9.4 Bn EUR will then be allocated to buying the aircraft, engines, weapons, sensors, spares and replacement parts, maintenance support, and additional training needed outside of the scope of normal FinAF training routines. However, of this sum some (approximately 400 MEUR) will have to go to expenses paid by the Finnish state, and won’t be available for the bidder to use. This includes e.g. project management costs and government furbished equipment, as well as part of the industrial participation costs. As such, the total money that can be used by the manufacturer for tailoring their bid is around 9 Bn EUR. The amount varies somewhat due to the differences in costs for the national part of any given tender, e.g. if your aircraft will fit inside current hangars you’ll have a bit more to spend on your part of the package to take an obvious example. Still, Renko took time to underscore several times that the amounts available are “very close to each other”.

Let’s all take a moment to realise what this means for Saab’s bid – the company is able to include all the added costs associated with introducing a brand new aircraft type in the form of the GlobalEye 6500 alongside their primary bid of a competitive package of fighters and the equipment they need, and still remain “very close” to the competition. Granted Boeing’s feat of including the Growler with associated equipment is also impressive, but while the jamming pods are expensive revamping the training, maintenance, and infrastructure to include a pair of 30 meter long aircraft with a 45 ton max take-off weight is quite something. Just to put things in perspective, the Learjet 35 that the Finnish Air Force currently flies is about half as long and has a MTOW of 8 tons, with the C-295 transports having a somewhat smaller footprint while operating at a marginally higher MTOW. And despite the costs of introducing what would be the largest aircraft in FinAF inventory, Saab’s bid apparently is “very close” to the competition."
img_20200828_145404377_hdr_2.jpg
 
K

kamm

Guest

Szerintem van miert, legalabbis katonapolitikailag: ebbol a szempontbol a legokosabb lepes a finnektol a szinten nem NATO-tag szomszed svedekkel valo osszekapaszkodas lenne az oroszok ellen, plane ha siman kommunikalnanak egymassal az egyezo tipusu gepeik, egymaset tudnak ujrafegyverezni stb stb.
A norvegok azert odebb vannak, mig a svedekkel egyutt ki tudnanak allitani 200+ aktiv fightert, annak mondjuk a ketharmada vadonatuj EW-centric stb gepekkel, Meteorral stb - azert azt mar ketszer meggondolnak az oroszok, hogy ebbe beleszaladjanak, mert az mar fajna nekik is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
W

Wilson

Guest
Kíváncsian várjuk 2021 végén a finn tender eredményét.
Április 30-án így álltak:)

Finnország megkapta az utolsó ajánlatokat a vadászgépekre - két cég szerint 64 gépet ajánlanak, az F-35-ös megpróbálja lenyomni az egy repült órára jutó borsos árat

Ezt a cikket frissítjük, amint a vadászgépgyártók bejelentik ajánlataikat. A védelmi minisztérium őszig értékeli az ajánlatokat, a végső döntést az új vadászgépről az Államtanács hozza meg.


Finnország jelenlegi Hornet-flottájának új vadászgépekkel történő lecserélése az évtized közepén kezdődik.

13-3-11549556

Fotó: Légierő Ahti Kaario, Maria Stenroos, Timo Keränen

A finn légierő új vadászgépének kiválasztása a célegyenesbe fordult. A Védelmi Minisztérium (tovább egy másik szolgálathoz) április 29-én, csütörtökön kapta meg mind az öt gyártó végleges és kötelező érvényű ajánlatát.

Az új vadászgépek közül a Boeing F/A-18 Super Hornet (USA), a Dassault Rafale (Franciaország), az Eurofighter Typhoon (Egyesült Királyság/Németország/Spanyolország/Olaszország), a Lockheed Martin F-35 (USA) és a Saab Gripen E (Svédország) szerepel a kínálatban.

A HX közbeszerzési szervezet gyakorlatilag hallgat a beérkezett ajánlatok tartalmáról. A csütörtöki és pénteki nap folyamán a repülőgépgyártók adtak némi tájékoztatást, például a fegyverzetről. Néhány vállalat tájékoztatást adott a repülőgépek számáról.

13-3-11764004

Fotó: Juha Rissanen, animáció: Marja Väänänen, GIF

A HX-projekt teljes költségvetése 10 milliárd euró. A Parlament 9,4 milliárd eurós megrendelési engedélyt és 579 millió eurós ötéves átvitelt hagyott jóvá a vadászgép-projektre.

Ez biztosítja, hogy a beszerzett rendszer Finnország védelmi rendszerének részeként kerüljön bevetésre.

13-3-11765192


Az F-35 gyártója nem mondja meg, hogy hány repülőgépet szállít, hanem a teljesítményre támaszkodik.

A finn versenyben az egyetlen ötödik generációs vadászgép a Lockheed Martin F-35-e. Az Yle-nek adott pénteki interjújában a vállalat "kiválónak" nevezte a Finnországnak kínált repülőgép- és fegyvercsomagot.

- Scott Davis, a vállalat Finnországért felelős vezetője szerint ezek a következő körülbelül 40 évben is fenntartják Finnország védelmét

Az ajánlat részletei csak nagyon kis mértékben ismertek. Például a gépek számát Davis nem hozza nyilvánosságra.

- Akár 60, akár 70, vagy bármi más, nem a szám számít, hanem a teljesítmény.

39-800742608bc41650fdd

Scott Davis, a Lockheed Martin finnországi vezetője szerint az F-35-ös költségei csökkenni fognak, amint a repülőgépek még néhány évig szolgálatban lesznek világszerte. Fotó: Markku Rantala / Yle

Az amerikai védelmi intézmény már nyilvánosságra hozta az eladandó fegyverekről szóló információkat. Ezen kívül Finnországnak felajánlják az Amraam rakétát, egy közepes hatótávolságú radarirányítású légiharc-rakétát.Azonban legalábbis ebben a szakaszban Finnországnak nem a rakéta legújabb, D változatát kínálják fel.

A norvég Kongsberg cég JSM rakétája szintén szerepel a Finnország számára javasolt fegyverek között. A rakéta a repülőgép belsejében szállítható, így nem zavarja a repülőgép lopakodó képességeit.

Az egy F-35-ösre jutó ár várhatóan a legmagasabb lesz a versenyben. A vállalat szerint azonban a 9 milliárdos költségvetés tartalmazza a repülőgépeket, a fegyvereket, a kiképzési eszközöket és a földi támogatást. Davis szerint az üzemeltetési és karbantartási költségek is beleférnek a finn költségvetésbe.

A vállalat felismerte, hogy a repülőgépek drágák. Az egyik magyarázat az, hogy a repülőgép még viszonylag fiatal. Ahogy a gép "idősebb lesz" , a karbantartási és üzemeltetési költségek csökkenhetnek.

Ezt jól példázza a vállalat azon célkitűzése, hogy csökkentse az egy repült órára jutó költségeket. Jelenleg az amerikai légierő 35 000 dollárt számít fel repülési óránként.

- A célunk 25 000 dollár repülési óránként, és úgy gondoljuk, hogy ezt el tudjuk érni.

A repülési óránkénti árat többféleképpen is meg lehet határozni, attól függően, hogy mit veszel figyelembe. Erre utal a jelenlegi Hornetek 2019-es finnországi repülési óránkénti költsége, amely 8566 euró volt.

. A vállalat nem árulja el nyilvánosan, hogy mely alkatrészek készülhetnek Finnországban.

Az ellátás biztonságát illetően a vállalat nem tud konkrétumokat mondani, mivel az információ stratégiai jelentőségű. Davis szerint azonban a gépeket úgy lehetne szervizelni és az alkatrészeket úgy tárolni, hogy azok megfeleljenek a Finnország által kívánt kritériumoknak.

Európába 2030-ig mintegy 400 gépet rendeltek. Világszerte mintegy 3000 F-35-ös repülne ekkor.


13-3-11765445

A Saab kiemeli a Gripen képességeit

A svéd Saab pénteken jelentette be ajánlatának tartalmát. Az ajánlat 64 együléses Gripen E vadászgépet és két GlobalEye korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépet tartalmaz. A kétüléses Gripen F változatok nem szerepelnek az ajánlatban.

- Ezt azért tették, hogy maximalizálják a repülőgépek és fegyverzet számának hatását. Ezt az ügyféllel együtt mérlegelték. A Gripen fejlett automatizáltsága még a háborús idők igényes feladataihoz sem igényel kétüléses vadászgépet" - mondta Magnus Skogberg, a HX projekt programvezetője.

Az ajánlati árat 9 milliárd euró körüli összegre tették, amely 64 vadászgépet, két felderítő repülőgépet, egy nagy fegyvercsomagot, valamint ipari és képzési együttműködést tartalmaz. A fegyverzet a teljes vételár több mint 20%-át teszi ki.

A Gripen fegyvercsomag tartalmazza az európai Meteor levegő-levegő rakétát és a Spear cirkálórakétát. A nagy hatótávolságú fegyver a német Taurus. Skogberg szerint a Finnország által jelenleg használt Amraam levegő-levegő rakéta és JASSM cirkálórakéta adoptálhatók a Gripenbe.

A gyártó a Gripen elektronikai hadviselési képességeit másoknál jobbnak dicséri. Rendelkezésre állnak EAJP radarzavaró konténerek és LADM zavaró rakéták, amelyek például "csalik" létrehozására használhatók. Mindkettő a fejlesztési fázisban van, de Skogberg programvezető szerint a Finnországba szállított repülőgépek mindegyikében szerepelnek majd.

- Minden Gripen repülőgépen van elektronikus hadviselési képesség. Skogberg hangsúlyozza, hogy emiatt nincs szükség speciális gépekre.

A repülőgép navigációs rendszere automatikusan működik, a zavarásra hajlamos GPS nélkül.

A Saab széles körű ipari együttműködési csomagot is kínál. A repülőgépek és hajtóműveik nagy részét Finnországban lehetett gyártani.

13-3-11765191


Az Eurofighter hajtóműgyártást kínál, de nem mondja meg, hogy ez hány repülőgépre vonatkozik.

Finnország eredetileg 64 repülőgépre tett ajánlatot, de a végleges szám ettől eltérhet. Az öt vállalat közül három nem határozza meg a repülőgépek számát az ajánlatában, köztük van a BAE-Systems Eurofighter-ajánlata is.

- Nem fogjuk nyilvánosságra hozni a felajánlott vadászgépek számát, de biztosíthatom Önöket, hogy ez elegendő lesz a jelenlegi finnországi képességek kiváltására" - mondta Jeremy Quin, a brit védelmi beszerzési miniszter.

Az Eurofighter Finnországnak ígéri a Typhoon vadászgép vagy annak egyes részeinek, valamint az EJ200-as sugárhajtóműnek a gyártását. A Typhoon új ECRS Mk2 vadászrepülőgép fejlesztéséhez való hozzáférést már korábban is felajánlották. Az új radarral többek között a Németország által megrendelt Eurofightereket szerelik fel.

Alex Zino, a Rolls-Royce üzleti igazgatója április 29-én, csütörtökön egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a múltban az Eurofighterhez szánt EJ200-as hajtóműveket nem gyártották a konszernen kívül.

Azt nem árulta el, hogy melyik vállalat fogja gyártani a hajtóműveket Finnországban. Ez lehet a Patria, amely sugárhajtóműveket szervizel Norvégiában és Belgiumban.

A Typhoon brit és közös európai rakétákkal és precíziós fegyverekkel lesz felfegyverezve, de felszerelhető például a jelenleg a finn légierőnél szolgálatban álló amerikai AMRAAM levegő-levegő rakétákkal is.

Az Eurofighter fő fegyvere a Meteor levegő-levegő rakéta. Vannak Storm Shadow cirkálórakéták és Spear levegő-föld vagy hajó ellenes rakéták is. A fegyvercsomag Paveway lézerirányítású bombákat is tartalmaz.

Összesen több mint 80 ipari projektcsomagot kínálnak finn vállalatoknak, köztük egy repülőgép-összeszerelő üzemet.

A gyártók úgy vélik, hogy a projektek hosszú távon munkahelyeket teremtenek Finnországban. Ezek a következő 30 évben becslések szerint 20 millió munkaórának felelnek meg.
 
W

Wilson

Guest
2.


13-3-11765194


A Boeing összesen 64 Super Hornetet és Growlert kínál

A jelenlegi finnországi Hornet vadászgépeket az amerikai Boeing cég gyártja. A Boeing most a Hornet újabb változatát, a Super Hornetet kínálja. A Boeing emellett Super Hornet Growlereket kínál elektronikus hadviselésre.

A Boeing csütörtökön az Yle esti tájékoztatóján megerősítette, hogy ötven Super Hornet 18E típusú repülőgépet és tizennégy EA-18G Growler típusú repülőgépet ajánl Finnországnak.

Az amerikai külügyminisztérium tavaly októberben adta ki az amerikai repülőgépek és fegyverek értékesítési engedélyét Finnországnak. A Super Hornet esetében az értékesítési engedély legfeljebb ötven darab 18E Super Hornet és 14 darab EA-18G Growler repülőgépet tartalmaz.

A Boeing a Super Hornet nemrég elkészült Block III-as változatát kínálja. Garcia nem közöl részleteket az ipari együttműködésről, de biztosít arról, hogy az jelentős lesz.

- Ez meghaladja a Finnország által kitűzött 30%-os célt.

A kilencvenes években vásárolt Horneteket főként Finnországban szerelték össze. Garcia szerint a Super Horneteket Finnországban is össze lehet szerelni.
Rövid képzés

Finnországban a Hornetről a Super Hornetre való átállás viszonylag könnyű lenne a pilóták számára. Garcia becslése szerint egy Hornet-pilótának körülbelül egy hónapos kiképzésre lenne szüksége, ami után a Super Hornet vagy a Growler repülőgépen repülhetne. A képzésre Finnországban kerülhet sor.

A Growlerhez azonban elektronikai hadviseléssel foglalkozó szakemberekre lenne szükség. A képzésükre az Egyesült Államokban kerülne sor.

13-3-11766238


Dassault: a Rafale megfelel a finn követelményeknek

A francia Dassault Aviation ma megerősítette, hogy ajánlatot nyújtott be a finn védelmi minisztériumnak a Rafale vadászgépére. A Dassault a kezdetektől fogva visszafogottan viselkedett, és kevés bejelentést tett ajánlatával kapcsolatban.

A sajtóközlemény szerint a francia vállalat olyan nagy teljesítményű vadászgépet kínál Finnországnak, amely megfelel a finn biztonsági feltételeknek. A sajtóközlemény szerint az ajánlat kiterjedt ipari együttműködést tartalmaz, amely garantálja a finn partnereknek a Rafale technológiához való hozzáférést.


Az ajánlatok a következő hónapokban szigorú kiválasztási folyamaton mennek keresztül. A jelöltet az év végére kell megnevezni.

- Brutálisak vagyunk, és nem hisszük el, amit a gyártók ígérnek - mondja Lauri Puranen, a HX projektvezetője.

39-7600525ff7415d9dec8

Lauri Puranen, a HX projektvezetője koordinálja a védelmi minisztérium erőfeszítéseit, hogy az öt vadászgép közül a legjobbat válasszák ki Finnország számára. Fotó: Esa Syväkuru / Yle

A kiválasztási folyamat során minden jelöltnek először meg kell felelnie a repülőgépek életciklusköltségeire, a karbantartás biztonságára és az ipari együttműködésre vonatkozó finn követelményeknek. Ezután a jelölt teljesítményét tesztelik, ami a legfontosabb követelmény.

Puranen szerint a teljesítményt különböző feladatokban mérik, mind egyetlen gép, mind pedig egy négy gépből álló raj szempontjából. A repülőgépnek vagy századnak képesnek kell lennie vadászgépek elfogására, a szárazföldi és tengeri erők légi csapásokkal, nagy hatótávolságú rakétacsapásokkal történő támogatására, valamint a harctéri hírszerzésre és más erőkkel való megosztásra.

- Minden jelölt kéthetes "háborús játékot" játszik számítógépes modellekkel a fenyegető környezetünkben és a műveleti eljárásainkban. Meglátjuk, hogy a repülőgép hogyan birkózik meg a küldetéssel, és hogyan tér vissza élve a küldetésből" - mondja Puranen.

Finnország 10 milliárd euróban határozta meg a vadászgépek eladásának árplafonját.

- Ez az, ami annyira izgalmas, hogy az egyes gyártók mit kínálnak ezen az áron. Ez magában foglalja a repülőgépeket, a megfelelő számú fegyvert, a karbantartási képességet, a képzési képességeket és a parancsnoki és irányítási rendszereket" - mondja Puranen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Finnországnak partneri státuszt kínálnak az Eurofighter programban a finn HX vadászgép-beszerzésére irányuló ajánlatának részeként - derült ki a BAE Systems képviselőiből július 6-án.
(ugyanazt a partnerséget, mint az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Olaszország -, felajánlották Finnországnak ”-)
..
szélesebb körű karbantartási, javítási és nagyjavítási (MRO) csomagra épít, mivel a munka- és alkatrészgyártás lokalizálódik az ellátás biztonságának biztosítása érdekében.

"Ez a legátfogóbb karbantartási, javítási és felújítási csomag, amelyet valaha kifejlesztettünk minden ügyfél számára" - mondta Ross Dickson, a BAE Systems HX iparosítási vezetője.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Ez legyen meg itt is:

Mar kozoltek, itt teljes Final and Best Offer media press briefing, maga Johansson (Pres & CEO of Saab) es a sved legiero parancsnoka tartotta (plusz a HX program directora): https://saab-seminar.creo.se/210430/saab_presents_best_and_final_offer_for_the_hx_program_in_finland

Kulon Industrial Participation csomagot raktak ossze az ajanlat reszekent, de a HXtol fuggetlenul is novekednek, hangsulyoztak.

Komplett maintenance, support centerek, teljes tech transfer, sot, kozos fejlesztes, mint a brazilokkal, sajat kepessegek, gyakorlatilag mindent odavisznek a finnekhez, sot, elore meg is adjak pontosan, mennyibe fog kerulni nemcsak a fenntartas, de meg a kepessegfejlesztes is - ilyesmirol amerikai ajanlatokban szo nincs, nekik a fo trukk a kesobbi irgalmatlanul draga lehuzas.

Itt vannak a szerintem relevans slideok, de erdemes vegignezni az egeszet:

77728-68361-1619765386.0.0.jpg


77728-68362-1619765388.0.0.jpg


77728-68376-1619765414.0.0.jpg


77728-68363-1619765389.0.0.jpg


77728-68365-1619765393.0.0.jpg


77728-68379-1619765420.0.0.jpg


77728-68396-1619765451.0.0.jpg