J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Inkább értettlenkedés mintsem kérdés. Mintha két rendszer menne párhuzamosan. Van ugyebár az 1XX4X és a 12X4X.
Az érdekelne, hogy honnan erednek ezek a számok.
 
@Macky
<i>"Én bármilyen gépet el tudok képzelni magyar hadijelzéssel:)"</i>
Azért a Gripen valahol bejelölt egy szintet, ami alá nem kéne menni... :P
 
Én egy Ilya Murometset is el tudok képzelni magyar hadijelzéssel.
Nem tudtok megállítani!!!!
 
Inkább értettlenkedés mintsem kérdés. Mintha két rendszer menne párhuzamosan. Van ugyebár az 1XX4X és a 12X4X.
Az érdekelne, hogy honnan erednek ezek a számok.

Van logika, az alapján, amit írtam. :) Bár tény, hogy elsőre elég átláthatatlan.

Nézzük állatorvosi lóként az 1. Vadászrepülő hadosztályt, ami a Shenjangi Katonai Körzet elit egysége. A szabványos jelölési tartományok:

10021 – 10429 első ezred
10521 – 10929 második ezred
11021 – 11429 harmadik ezred (ha létezik)
11521 – 11929 negyedik ezred (ha létezik)
Maga az 1xx2x jelenti a hadosztályt

Illetve a korábbi hozzászólásomban említett egyénieskedés, ami csak némelyik elit hadosztályra vonatkozott. Pl 2002-ben a hadosztály az alábbi ezredekkel és jelzésekkel dolgozott:
1. Repülő ezred: Szu-27SK – 11x2x
2. Repülő ezred: J-7E – 12x2x
3. Repülő ezred: J-8B – 13x2x
(Az xx-ek a gép egyedi azonosítója. Az első két szám, 11-12-13 pedig az ezredeket jelöli.)

oldalsz02_www.kepfeltoltes.hu_.png


Ezeket az elhajlásokat kb. 2005-től újra egységesítették, tehát csak néhány hadosztálynál és csak néhány évig voltak használatban. Ezért 2007-re az 1. hadosztálynál is visszatértek a szabványos jelölési rendszerhez:

1. Repülő ezred: J11B – 10021-től
2. Repülő ezred: J-10A – 10521-től
3. Repülő ezred: J-8F – 11021-től

oldalsz01_www.kepfeltoltes.hu_.png


A Chinese Military Aviation remek oldal, de az oldalszámokat elég lazán kezeli, ezért némelyik hadosztály mindkét jelzéssel szerepel egy időben. Sok időm ment el, mire kirendeztem a J7-től, a J11-ig bezárólag a helyes számsorokat. De megérte, mert így tiszta a kép és jól látszanak az elmúlt évtizedek fejlődési folyamatai.

Ha bonyolultra sikerült, kéredzetek.
 
Galcom

Sokat tisztult a kép hála neked. Egy jó kis cikk jöhetne a kínai alakulatokról (melyik hol települ, milyen gépeket alkalmaz,feladatuk, oldalszámuk stb.) De én az előző hsz-ed is elmentem.
Legalább tudom kihez forduljak, ha kínai repülő makettet építek. Most egy J-10 is készülőben van de csak vörös 1003 és szürke 1013 szám van hozzá ami valamik proto gépeké lehettek. Ahogy nézem a légierőnél már sárga számokat használnak egy ideje. A néhány tengerészeti J-10 meg világos színnel vörös számot kap a farokszárnyra és egy kétjegyű számot a kabin elé.
A tengerészeti J-10-eseknek van valami hajó elleni fegyverük?
 
@ therob

Örülök, ha hasznosak az adatok. Cikk mostanában nem esélyes, ami kevés időm van, azt ide pazarlom: http://www.easternorbat.com/
Bár ide készül egy kínai hadrend sorozat, de az a nyolcvanas éveket dolgozza fel. Ha van valakinek kedve az angolra fordításban segíteni, azt szívesen várom!

A 1003-as egy prototípus volt:
143473_72787147_J-10A-CHINA_AF-11_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Míg a 1013-as elő széria a példány:
1013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Egymás közt, a proto még régi festéssel:
J-10A_Prototypes_lineup_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Egyébként a flottánál, a hajók elleni szerepkört a JH-7 és a H-6-osok töltik be, tudtommal rakéta fegyverzettel.
 
Csengdu közelében lezuhant, egy vélhetően J10B vadász:
152742dbo39ia8d8f0zob7_zpsa3b20c72.jpg~original

170135y4v4fdmvwwfv0b8w_zpscda87242.jpg~original

170144jn3nnb4bbw3nsbhw_zpsbc152576.jpg~original

170151c5g85uugybo7t7nn_zpsabea6391.jpg~original


A pilóta láthatóan nem sérült komolyan:
173250kr9ost9try99zkk9_zps35045a3a.png~original
 
Jó hír! Egy géppel kevesebb a világuralomra törő, tolvaj kínaiaknál. A pilótának láthatóan lesz még pár rossz éjszakája az átélt izgalmak miatt, vagy máris a várható kivizsgálástól fél? :)
 
Jó hír! Egy géppel kevesebb a világuralomra törő, tolvaj kínaiaknál. A pilótának láthatóan lesz még pár rossz éjszakája az átélt izgalmak miatt, vagy máris a várható kivizsgálástól fél? :)

Amikor ilyennek írsz nem félsz, hogy a sarki étkezdéből feljön hozzád egy kínai alvó ügynök?

Amúgy környezetbarát gép. Szinte maradéktalanul elég. Több benne a műanyag, mint egy Trabantban. Jó lehet a radarkeresztmetszete. A becsapódás is meglepően kevés rombolással járt, pedig elég szerencsétlen helyre esett.