J-20 (Chengdu, Kína)

Nem fejlesztenek lopakodó külső tartályokat az 5. gen gépekhez? Az F-22-esnek is sínnel együtt oldható változat van, amit nem véletlenűl oldanak sínnel együtt.
 
NnkDWQW.png

p1Qbn85.png
 
Miből gondolod, hogy ezeket nem lehet pilonostul leoldani?
Nem mondtam, hogy ezeket nem lehet pilonostól leoldani, csak azt, hogy az F-22-nél sem véletlen, hogy pilonnal együtt oldják, mert nem csökkentett észlelhetőségű a pótos és a pilon sem. Ugyanígy a J-20-nál is normál formatervezésű pótosoknak néznek ki, ami hazavágja nagy valószínűséggel a sok izzadtsággal elért RCS értékeket.
 
Ha csak átrepüléseknék használják, akkor tényleg nincs amiért, de ezt nehéz elhinnem.
 
Érdekesen előre lóg a tartály. Nem középen van felfüggesztve a súlypontjánál, hanem jóval hátul. Furcsának is tűnik, hogy így nem-e nem kívánt nagyságú erőhatások érik a felfüggesztést.
 
J-20 póttartályokkal + J-15 + BMW + autóbűvölő sámán
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
J-20 póttartályokkal + J-15 + BMW + autóbűvölő sámán
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez inkább valami esküvőnek, ill a szertartás egy epizódjának tűnik :)
Inkább bámulták volna a Csengdu-t, sokkal érdekfeszítőbb látványban volna részük. :)

Elég összevissza állnak a tartályok tényleg.
Tesztrepülés ? Valami kínai vendéglőst kéne keresni, hogy fordítsa le mandarinból :)
 
Jaja, de az autóra is mondott pár varázsigét. Az a 2012 protó, és gondolom a póttartályos repülést tesztelik.
 
Ha csak átrepüléseknék használják, akkor tényleg nincs amiért, de ezt nehéz elhinnem.
Harci bevetésnél miért ne lehetne használni a póttankot?! Az RCS mértéke nem a saját bázison és légtérben számít, hanem az ellenséges és tényleges harcászati légtérben. Valahogy viszont el kell jutni odáig (még a távolabbi bázisokról is) és lehetőleg úgy, hogy ne kiszáradt tartályokkal érjenek oda 3-5 percnyi a semminél alig több tartalékkal, mint a Messerek az Angliai csatában brit légtérben. Erre kiválóan alkalmas a póttartály, amitől megfelelő pillanatban meg lehet szabadulni és máris megvan a stealth-követelmény is és a megfelelő tüzelőanyag-mennyiség is a gépben. :-)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Elméletileg jólval messzebbról meglátják a gépet a pótosokkal, a csökkentett RCS értéknek nagyobb haszna van, ha még a gép közeledését sem észlelik. Tervezhetnének hozza csökkentett radarkeresztmetszetű pótosokat meg pilonokat, lehet ha akkor nem is kellene oldani az egészet mikor kiürült, vagy csak a pótost dobnák le és a pilon maradhatna.
 
Valószínűleg nem éri meg törni magukat, hogy baromi drágán stealth pótost és pilont fejlesszenek ki. A pilonnál jó kérdés, hogy egyáltalán lehetne. a Rapornál is gyönyörűen látszanak a rögzítési pontok, amik nagy szögvisszaverők lehetnek.
F-22_fuel_tanks.jpg
AIR_F-22A_Fuel_Tanks_Landing_lg.jpg
 
A pilon formája sem lehet bonyolultabb, mint pl az F-35-ön a fékezőernyő külső doboza. Ha egy egész gépet meg tudnak tervezni úgy, hogy a forma jó legyen, akkor egy ilyen plusz alkatrész sem lehet probléma számukra. A pótos meg valami kompozitból mehet nulla vagy közel nulla fémtartalommal, nem tudom a benne levő üzemanyag mennyire növelné a radarkeresztmetszetet, de a megfelelő bevonat ezen még javíthat. Mondjuk ha ledobják a pótost akkor aki felszedi annak a birtokában lesz a bevonat, vagy az a bevonat amit a pótosoknál használnának, ami nem muszály a gépével megegyezzen.
 
Szerintem élesben sosem használnak póttartályt, csak nagy távolságú átrepülésekhez. Ezért nincs különösebb tétje az észlelhetősége.
 
Lehet ha igazad van, minden esetre ha élesben szükségük lesz rá egyszer is akkor lehet bánni fogják. Légi utántölthető képessége lesz-e a J-20-nak?