J-20 (Chengdu, Kína)

Csak gyakorlatozni elég drága lenne Szu-35 + S-400 beszerzése, még a kínaiaknak is. Na meg vannak saját pilótáik, saját gépeik, saját légvédelmük amikkel ugyanúgy gyakorlatozni kellene. És annak sem örülnének, ha az S-400 "bedarálná" a kínai légierőt és vége lenne hadgyakorlatnak :D
 
Viszont egyébre mire elég 24 gép?

Pl. tapasztalatot szerezni, hogy érdemes-e további sokszor 24 darabot megrendelni, vagy jobb volt a reklámja, mint maga a gép?! Vagy esetleg érdemes-e megvenni a licenc-gyártási jogot?
 
"Csak gyakorlatozni elég drága lenne Szu-35 + S-400 beszerzése, még a kínaiaknak is."

Nem feltétlen. Kínai szemmel nem vettek mennyiséget.

off: Anno Szu széthullása után 94től amik elég sok pénzt kiadtak azért, hogy rendes nem export S300PMet, S300V1et, BUK...ért és a komplett Ukrán/Belorussz kezelőszemélyzet is ment velük.
Innen gondolom éven belűl mindent tudtak. Harceljárásokat, hatótávokat, mikor hogy lehet kimanőverezni.... és persze kiprobálhatták, hogy mennyire müködik a zavarás, ha nem tesztelhették újakat és mindezt és itt a lényeg nem export hanem éles Orosz komplex légvédelem ellen.
Fogalmam sincs mennyit adtak fentiekért amik, de hogy sokszorosát megérte az tuti. Ahogy ha tényleg vesznek J20 mellé Su35öt akkor az is.
 
Ugye nem gondoltátok komolyan ezt a gyakorolni dolgot.Ne legyetek már ennyire elvakultak.2015-ben tartanak ott hogy talán sikerült egy olyan hajtóművet összerakniuk ami máshol már 30-40 éve létezik.
Olyan a világon nincs,hogy szenvedek egy 4.gen hajtóművel de már az 5.gen hajtóművem jól halad.
 
Bármi lehetséges. Viszont nem számítottam erre a gyorsaságra. Emlékszem öt éve ilyenkor jelentek meg az első homályos képek. Pont előtte pár nappal (héttel?) mondta molni, hogy 2020 előtt nem várható kínai 5 gen gép. Erre meg puff megjelent:))
A legtöbb jóslat szerint nem indul be a sorozatgyártás 2018 előtt. Erre meg 5 évvel az első protó után megjelenik az első szériapéldány.
Molninak (Akaginak), Obrannának van valamilyen magyarázata erre?
 
Mackensen

Ilyen nincs.Vagy direkt nem használják az 5.gen. technológiákat mert bizony nekik 4.gen. hajtómű kell?
 
Miért gondolja azt bárki, hogy a kínaiaktól semmit sem lehet tanulni?
Dehogynem!
Olyan logisztikával és szervező készséggel bírnak, amiről Európa vagy az USA csak álmodhat – lásd kínai építőipar. De más területen is hasonlóan nyomják.

A J-20 a legbrutálisabb kinézetű 5 generációs gép, na ebbe aztán bőven elfér a nafta és a fegyverzet is meg hozzá egy csomó elektronika.
A kínai elektronika világszínvonalon van, kár ezen rugózni. Majd a muszkák kicsit segítenek a hajtómű fejlesztésben (és közben kapnak <i>kici és óccó</i> rálátást a J-20-ra) cserébe a sárgák segítenek némi elektronikában az oroszoknak és közben ők is rálátnak kicsit a PAK-FA gépre.

Ha rendeződik a J-20 hajtóművének a kérdése, akkor ennek a gépnek az F-35 nem lesz az ellenfél, az tuti.
 
Az oldalszámból.
Először megjelent két protó (nevezzünk inkább technológiai demonstrátoroknak)
2011-ben a 2001
2012-ben a 2002
Ha továbbiak követték volna, akkor mentek volna a számok tovább: 2003, 2004 stb.
Aztán jöttek a tulajdonképpeni prototípusok:
2014 márciusában 2011
2014 július 2012
2014 november 2013
2014 december 2015 (a 2014 valószínű, hogy statikus tesztpéldány)
2015 szeptember 2016
2015 november 2017
Most itt vagyunk 2015 decemberében és megjelent a 2101. Ez már tuti, hogy nem tesztpéldány. Még folytathatták volna a számokat 2019-ig, ha a protókról lenne szó, de ez már előszéria lehet.
 
Szóval csak tipp...Az esetleg eszetekbe sem jutott,hogy második széria amin kijavították az első hibáit?
 
Igen, ez már egy második széria (esetleg harmadik, ha az első két példányt is szériának veszed). Amin gyanítható, hogy "minden" hibát kijavítottak amit az elsőkben találtak. De ebből már legalább egy századnyit csinálnak és hadrendbe is áll egy kísérleti századnál. Rajtuk már nem technológiáka kísérleteznek majd, hanem harceljárásokat és valahogy meg kell csinálni ehhez a géphez is a "KÉZIKÖNY"-et.
Szóval ez már sorozatgyártású példány. Nevezhetjük Block-1 példányoknak. Ha lesz valamilyen jelentősebb változás, előrelépés, bármi, az majd a Block-2 széria kapja meg.
Amúgy érdemes a 20XX példányokat megnézni, alíg találni rajtuk jelentős változásokat. Tehát a gép szerkezeti és aerodinamikai kialakítása véglegesnek tűnik.
 
Honnan tudod ezeket?Ők mondták?Vagy csak tipp?Úgy beszélsz mintha tartottak volna egy sajtótájékoztatót a program állásáról.
 
Lehet,hogy olyan dolgok változtak amik kívül nem láthatóak vagy csak nincs olyan fotó amin ez látszana.

Arról nem is beszélve,hogy hírt tényként közölni pusztán egy számváltozás alapján hát elég indexes színvonal.
 
Arra ott vannak a már felsorolt protók. A számozás megváltozása minden esetben egy minőségi lépcsőfokot jelentett. Lépcsőfok volt a technológiai demonstrátortól a prototípusokik és most a következő lépcsőfok mi? Mi jön a prototípusok után?
Na, már nem csak én vagyok egyedül a hülyeségemmel.
Wiki szerint is beindúlt a szériagyártás <i>low rate initial production (LRIP) version:</i>
https://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20#Production
És a CDB is szériáról ír:
http://china-defense.blogspot.com/2015/12/fist-production-j-20-is-here.html
 
Ugye most nem a Wikipédiára hivatkozol Wiki alatt?
Jelenthet második szériás prototípust is.
 
Az orra szép lett de ennek a gépnek a manőverező képesség a mi-31 szinten lehet .
 
De arra hivatkoztam, a wikipédián a komolyabb szerkesztők meg szokták adni a dorrást is, de van, hogy többet is. Linkelni wikipédiát egyszerűbb, mint minden forrást megadni. Jelen esetben a forrás, amire a wikipédiás szerkesztő hivatkozik ez:
http://news.ifeng.com/a/20151226/46845415_0.shtml
De lehet a következő napokban/hetekben mégtöbb lesz és aki akkor for odakapcsolni, könnyen megtalálja majd.
Életemben nem hallottam "másokid szériás prototípus"-ról.
???