J-20 (Chengdu, Kína)

Wolfram mondta: "Mert eddig erősen úgy tűnik, hogy a másológép a hajtóművek esetén valahogy csődöt mondott a kínai elvtársaknál..."
Ez szerintem is így van. A nyugati hajtóművekhez képest az oroszok kb. 30, a kínaiak kb. 60 év lemaradásban vannak. Helyesbítek, mert az 50-es évek hajtóművei működtek. - Ám a mai kínaiakról ez nem mindig modható el.

1 dolgot viszont nem értek. Ha a kínaiak ilyen csili-vili lopakodókat "tudnak" gyártani, akkor minek vesznek 4. generációs Flankereket? - Mert ha vesznek, az azt jelenti, hogy még jó 4. gen. gépet sem tudnak gyártani /biztos a másológép a hibás/. Az 5. generációs kínai gép meg sima szemfényvesztés.
Bár háborúban az ellenség megtévesztése felér néhány repülővel. Talán még lopakodóval is... :DDD
 
Nos, nem látunk a dekni mögé. Lehet, hogy csak "szerkezetkész" a repülő és mutogatják. Nem tudjuk, hogy milyen hajtómű van benne valójában, az avionikát sem kötötték az orrunkra. A kulcsfontosságú cuccokat még most sem viszik oda.

A Siemens ott gyárt nagyon erőművi berendezést, de a turbinalapátokat nem ott gyártatja, pl. itthon hegesztetik a fogaskoszorúhoz.

Az Alstom (most már GE) ugyanezt tette, gyártani lehet sok mindent, a kritikus alkatrész otthon marad (persze, azt akkora árréssel lehet adni, amennyit a papír elbír..)

A PW sem gyártat kritikus alkatrészeket külsős cégnél.

Mondom, az egykristálynövesztés nem egyszerű dolog. Nem adogatják nagyon ki egyetemeknek sem (nem tudod lehatárolni, hogy ki mihez fér hozzá, vagy legalábbis nagyon nehéz). Hiába tolod be a lapátokat vagy a kritikus alkatrészeket EDS alá, ott csak a pillanatnyi állapotot látod.

Nem egyszerű anyagot választani egy olyan alkalmazás esetén, amikor a szolgálati idő jelentős részét tengeren tölti a gép, vagy jobbára szárazföldön. Nem lehet mindent Inconel 625-el megoldani :)

A másik oldalon meg azt látom, hogy a speciális területekre kínai nem kerülhet be. A Lockheed-nél (is) nézegetem hosszú ideje az álláshelyeket. Kevés olyan munkakör van, ahová külföldit felvesznek. Ha be is kerülsz, komoly információbiztonság van (valamikor gixer akad ott is...).
 
De, tudjuk milyen hajtómű van bennük. Eddig mindegyiken orosz AL-31 volt.
 
Ha ez egy előrészia akkor marad bennük az AL-31? Itt is az lesz, mint a PAK-FA-nál, hogy a hajtómű majd csak évek múlva jön?
 
???
Szerintem igen.
De a J-10, J-11, új gépeinél a berepüléseknél még mindíg Al-31 alkalmaznak, amit aztán kicserélnek WS-10-re. Lehet itt is ezt a fokozatosságot fogják használni. Miután kellően berepülték a gépeket, fokozatosan áttérnek a saját hajtóművekre.
A WS-15-ről nem tudni semmit, lehet az később mindent váltani fog.

<i>1 dolgot viszont nem értek. Ha a kínaiak ilyen csili-vili lopakodókat "tudnak" gyártani, akkor minek vesznek 4. generációs Flankereket?
</i>

Lopakodót? J-11D mintent tartalmaz amit a Szu35 esetében egyelőre csak álmodnak.
 
Akkor lehet,hogy már ebben nem AL-31F van.Bár elég beszédes a kínai hajtóműgyártásról,hogy az 5.gen. gépükbe orosz 4.gen hajtómű van mert a sajátjukat nem merik belerakni.Gondolom ezután nem nehéz kitalálni,hogy sehol nincsenek az 5.gen. hajtóművel.

Még egyszer olyan nincs,hogy valaki jól halad egy 5.gen. hajtóművel úgy,hogy még 4.gen hajtómű sincs neki normális.
 
Lehet,hogy én tévedek de ezt a batárt kizárt,hogy szupercirkálásra bírja két AL-31F.Márpedig enélkül késznek nyilvánítani a repülési teszteket a röhej kategória egy 5.gen-nek szánt gépnél.
 
Mivel már elég nagy darabszámban van szolgálatban WS-10-ből és az új építésű gépek is ezt kapják, szerintem tekinthetjük normálisnak.
Az orosz vassal sokkal több a repülési tapasztalatuk, szerintem kockázatcsökkentés miatt használják inkább ezeket.
 
Lehet,hogy én tévedek de ezt a batárt kizárt,hogy szupercirkálásra bírja két AL-31F.Márpedig enélkül késznek nyilvánítani a repülési teszteket a röhej kategória egy 5.gen-nek szánt gépnél.

A sebesség elsősorban a légellenállás/tolóerő függvénye, nem pedig a tolóerő/tömeg arányé. Lásd SR-71.

Ez a gép pedig elég áramvonalasnak tűnik, -különösen, hogy nagyon hosszú, és belső fegyvertér is van, én nem látom lehetetlennek a szupercirkálást, bár lehet szerényebben teheti, mint a rapi. mondjuk Mach 1.3 körül, viszont az is lehet, hogy tartósabban, mert ránézésre több üzemanyagot vihet magával.

Röhej kategória? Kíváncsi lennék az F-35 mennyire szupercirkál azzal a kis tömzsi felépítésével? tudja itt valaki?
 
Kíváncsi lennék az F-35 mennyire szupercirkál azzal a kis tömzsi felépítésével? tudja itt valaki?
Valamelyik okos itt 1,6 Machot adott meg csúcssebességnek, de ezt nem a hajtómű, hanem a beömlő nyílás korlátozza. Gondolom ez érvényes utánégetővel meg anélkül is, szóval valahol 1,6 alatt lesz.
 
amos

Persze,hogy képes lehet szupercirkálni de kizárt,hogy AL-31F-el tudja ezt.
 
Az lehet, hogy gyenge hozzá, de akkor így teszem fel a kérdést: vajon egy Szu-27-nél kisebb-e a J-20-as légellenállása? ránézésre úgy tippelem, hogy igen, mert elnyújtottabb az egész forma és főleg nincsenek rajta konzolok és egyéb kiálló bigyók. Be kéne tenni a formákat valami áramlás szimulátorba, hogy kiderítsük:)

Ezzel együtt nagyjából elfogadom, hogy nem egy supercruise gép az AL-31-el, viszont a kialakításból meg azt tippelném, hogy RCS szempontjából kitűnő, és ez már önmagában hatalmas dolog Kínától! És egy későbbi hajtómű csere valszeg nem olyan kritikus dolog.

Egyébként ez tényleg hatalmas dög. Mennyi lehet a max felszállója? Inkább olyan Mig-31 kategória nem?

Joker a wiki említ egy ilyet az F-35-ről:

"Although the Pratt & Whitney F135 F-35 engine was not designed to achieve a supercruise capability,[14] the F-35 is able to maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using afterburners.[15]"
 
F35 maximum M1.2-vel tud nyargalászni

M1.6 kizsírozott szakadékban, hátszéllel se.

Lehetséges, csak azt írtam amire (remélhetőleg jól) emlékeztem innen a fórumról. Nekem 1,6 maradt meg, s az oka a nem változtatható beömlőnyílás volt, hogy amiatt fizkailag lehetetlen, hogy gyorsabb legyen, még utánígetővel is.
 
amos

A SZU-27 légellenállása nagyon kicsi sokkal kisebb mint amit a mérete feltételez ezen kívül a L-20-nak nem egyenes a szívócsatornája ami ront hajtómű teljesítményén.
 
Ezt miből következteted?

A többiek már megelőztek a kifejtésével. :D



F35 maximum M1.2-vel tud nyargalászni

M1.6 kizsírozott szakadékban, hátszéllel se.

Mármint utánégető nélkül. Utánégetővel Mach 1.6 (ez az érték kifejezetten Lockheed-terminológia, más cégeknél ez már ~Mach 1.8 körüli), vagyis úgy 1900-2000 km/h) a hivatalos végsebessége.

Nekem 1,6 maradt meg, s az oka a nem változtatható beömlőnyílás volt, hogy amiatt fizkailag lehetetlen, hogy gyorsabb legyen, még utánígetővel is.

A DSI a Lockheed F-16-ossal elvégzett tesztjei és a kínai tesztek szerint is kb. Mach 2-ig működik, de a kínai diagramokból látszik, hogy a felső sebességtartományban már erősen romlik a hatékonysága.
 
<i>A többiek már megelőztek a kifejtésével. :D</i>

Ugyan, ne szerénykedj. Senki nem magyarázta el úgy igazán.
 
Az AL-31F-el biztosan nem tud szupercirkálni, mert az a hajtómű egyszerűen nem alkalmas rá.
Ha jól tudom a szupercirkáláshoz kifejezetten ahhoz való hajtóműre van szükség.
A Szu-35 például képes a szupercirkálásra, hála az AL-41F1S hajtóműveinek. Gondolom amikor Kína ilyen repülőt vett akkor ez is indok lehetett a vásárlásnál.
A Szu-27 alaktényezője pedig nagyon nagy jó, a J-20 meg egy repülő doboz. Ami önmagában nem baj, de a terület szabálynak biztos, hogy nem felel meg, ami viszont hangsebesség fölött igencsak fontos a közegellenállás szempontjából.
 
Ha jól tudom a Mig-21 is képes szúpercirkalásra, csak fegyverzet nélkül és majdnem üres tankkal. Asszem a legtöbb vadász képes ilyesmire, talán Tayphoon vagy Gripen reklámban is volt ilyesmi. Persze hülyeség, mert semmi értelme.
A gépbe WS-15-öt szánnak, csak alig szivárog valami róla
https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_WS-15