J-20 (Chengdu, Kína)

Hát nem tudom hogy ez mennyire csapásmérő, én eddig csak légiharc-fegyverzetet láttam rajta! Egy légierő legjobb harcigépe alapból a légifölény kivívására való, utána a gyengébb képességű csapásmérők is el tudják végezni a földi célpontok legyalulását. Lásd: a Ju-87 Stukát rövid szereplés után ki kellett vonni az Angliai csatából, mert a rövid hatósugarú Bf-109E-vel nem tudták kiharcolni a germánok a teljes légifölényt, és a Stukák tűrhetetlen veszteségeket szenvedtek. A Barbarossa alatt meg még kb. 2 évig tudták használni a keleti fronton, mert Szergej csak az utolsó 1-1,5 évben került döntő fölénybe a levegőben.
Lehet rosszul tudom, de az alacson észlelhetőségű gépek mint pl a J20 is elsődleges feladata az ellenséges radarok lokátorok megsemmisítése. Meg BVR légicsapás az ellenre.
 
Lehet rosszul tudom, de az alacson észlelhetőségű gépek mint pl a J20 is elsődleges feladata az ellenséges radarok lokátorok megsemmisítése. Meg BVR légicsapás az ellenre.

Inkább úgy tekintsd, hogy az LO (low observation) ahhoz kell, hogy ne a modern légvédelem (és a több LO vadász) táplálékai legyenek. Manapság high-end légvédelem ellen egy non-stealth gép korlátozottan vethető be. Vagy csak nagy veszteségekkel.
Használod az LO gépeket mindenre (lásd F-35, ha az EW-t is rávágják konténerekbe pakolva, lassan csak teherszállító nem lesz), de persze nem annyira csodák, egyszerűen az akció-reakció egyik eleme, semmi más. Mikor bejött masszív előny volt, ma már marginálisabb, a légvédelem nagyon felzárkózott. A következő lépés a szélesebb spektrumú Stealth (HF-SHF), aktív védelem, adatptív EW.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and emel
Úgy tűnik, hogy a WS15 fogyasztása brutálisan nagy lett.
A cikk szerint utánégető nélkül 27%-al magasabb az AL-31-nél, a J-20 jelenlegi hajtóművénél. Forszázson ez további 9-10%-al emelkedik.

Távol vannak tőle nagyon ! De valahol volt hír hogy kb 50 db j-20A van már hadrendbe tavaly nyáron írtak 36 gépről
 
Az egyik oldalon olvastam hogy kína 2020.ig 100 db j-20A 4 gen hajtóműves gépet állít hadrendbe .



Ezt írtam 3 éve ! 1-2 hónapos hír hogy már 50 db j-20A van szolgálatban .És mivel az évek alatt voltak oylan hírek hogy Kína akár 2020-tól évi 30 db is gyárthat így még ha 100-at nem is de 70-80 gépet összehozhatnak az év végére.(Mert ugye náluk is lehet csúszás mint máshol )
 
A térségben roham léptekkel rendszeresítik az F-35-ösöket. Össze kell kapja magyát, mert senki nem fog rá várni.
 
53ed1838ly1gf07qu8anmj21c10u0e81-jpg.634466


A térségben roham léptekkel rendszeresítik az F-35-ösöket. Össze kell kapja magyát, mert senki nem fog rá várni.

A térségben 2025-re 200 f-35 lesz , ennyivel fognak rendelkezni a környező országok akkor táján . Na ezt kell Kínának túllépni .Bár most sincs egyik országnak sem 50 db f-35, Kína 2019-végére ennyit hozott össze .És a komolyabb gyártás idén pörög fel mivel évente 30-40 is átadhatnak .
 
Hát, ha nem is lépik túl, de valamilyen szintű paritás alakuljon ki.
 
És a komolyabb gyártás idén pörög fel mivel évente 30-40 is átadhatnak .

Helló Roni!

Korábban beszéltük, hogy gyári számok és alakulat mennyiségek alapján Kína, az elmúlt két évtizedben, évi átlag húsz Szu-27-es kategóriájú nehéz gépet gyártott. Ha igaz az általad leírt 30-40-es éves gyártási darabszám csak a J-20-asra, valamint hozzávesszük, hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik, az azt jelenteni, hogy hirtelen minimum megháromszorozták a katonai költségvetést ezen az egyik legköltégesebb a területen. Van erről bármi gazdasági információ?
 
Ha igaz az általad leírt 30-40-es éves gyártási darabszám csak a J-20-asra, valamint hozzávesszük, hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik, az azt jelenteni, hogy hirtelen

Ez nekem onnan jött hogy 3 gyártósort terveztek 2020-ig és ott írták hogy 30-40 gép jöhet évente .

hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik

Én már csak a j-16-ról tudok amit gyártanak mint klónt ,viszont annál már elérték a 150 db db-t , és kétlem hogy még többet gyártanának belőle .Ahogy korábban írtam a j-11B is már modernizáláson van ami AESA radart kap .
J-15-ös is felejtős mert nem kell nagy db szám .
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Ez nekem onnan jött hogy 3 gyártósort terveztek 2020-ig és ott írták hogy 30-40 gép jöhet évente .



Én már csak a j-16-ról tudok amit gyártanak mint klónt ,viszont annál már elérték a 150 db db-t , és kétlem hogy még többet gyártanának belőle .Ahogy korábban írtam a j-11B is már modernizáláson van ami AESA radart kap .
J-15-ös is felejtős mert nem kell nagy db szám .
A J-15 gyártást biztos nem hagyták abba, most jönnek még csak a catobar verziók, amikből 50-80 darabra biztosan szükségük lesz.