J-20 (Chengdu, Kína)

Inkább hasonlítsuk össze az új S-117-el ami a Su-35-ön van.
"Compared to the current AL-31F, the new engine’s service life will increase by 2–2.7 times, with the time between overhauls increasing from 500 hours to 1,000 hours, time before first overhaul standing at 1,500 hours and assigned life spiking from 1,500 hours to 4,000 hours."
Forrás: https://web.archive.org/web/2008032...urance-tests-for-s-117-engine-meant-for-su-35
És lehet ez a magyarázat arra, hogy miért kevesebb és kevesebb a megrendelés orosz hajtóművekből.

A 117-es gyártmany ha jól emlekszem a SZU-57-ben lévő agyonig felhúzott átmenetinek szánt hajtómű.
Miben releváns ez egy véglegesnek szánt hajtóművel?
 
Ebben nem vagyok biztos. Az 1500 órában. Bár kérdés, hogy a life span akkor az két nagyjavítás vagy teljes üzemidő.

Itthon csak kettő együléses 29-es repült 1000 óra felett, és 2-3 900 óra táján. És mégis kaptak egy hajtómű nagyfelújítást. Asszem. Meg mintha ezen folyamat során (nekem ezt mondta valaki), a magyar fél nem kérte a forszázskamra csempék cseréjét és emiatt lett a tűz és -1 gép.


Pontosan.

Hát ez az,semmit nem tudunk,nem véletlen írtam felteteles módban.
 
Сегодня серийный двигатель АЛ-41Ф1С имеет взлетную тягу на форсаже 14500 кгс и 8800 кгс без него и при этом его начальный назначенный ресурс достиг 4000 ч, ресурс до 1-го контрольно-восстановительного ремонта (КВР) и межремонтный – 1500 кгс, но это еще предстоит подтвердить в условиях широкой летной эксплуатации.
https://naukatehnika.com/vektor-tyagi-k-voprosu-o-dvigatelyax-dlya-istrebitelej-pyatogo-pokoleniya.html


Az Izgyelije 117-ből az Sz jelölésű (mint "szerijnij") kerül a Szu-35Sz-be Al-41F1Sz néven, a Szu-57 első etapjának a hajtóműve ennek a megemelt gázhőjű és feljavított változata (ha jól emlékszem Allesmor szavaira). Az idézett szöveg szerint pedig az Al-41F1Sz esetében sikerült az élettartamot felhúzni 4000 órára és ha jól olvasom a nagyjavítások 1500 órás időközönként aktuálisak, de jelentősen függ a felhasználás módjától. Bár nem értem miért kgsz-t írtak hozzá és nem csasz-t.
 
Ez mit jelent?

CCTV revealed J-20 could fly 52km in a minute assuming they were not mistaken. Let's do some simple math.

52km X 60 mins = 3120km/hr
Mach 1 = 1234.8km/hr
3210/1234.8 = Mach 2.52

This is with WS-10B or AL-31FM2 engine, both with higher bypass ratio than WS-15. It's going to be a speed demon once WS-15 is fitted in a few years.
 
Assuming the new batch of WS-10B with 14.5 tons of thrust has not been installed yet, Mach 2.5 is very impressive. There is rumored to be a 16 ton thrust WS-10 variant (IPE?) in the works. If that materializes, I'm not sure if WS-15 is even necessary any longer.

Most akkor a WS-10C-nek is nevezett tolóerő vektoros hajtómű tud 16 tonnát ahogy a cikkben is benne volt ?
 
Mondjuk itt érdemes lenne utánanézni annak, hogy ki mit ér élettartam alatt?
Meg mondjuk, lehetséges, hogy esetleg a kínaiakat nem is biztos, hogy érdekli ha mondjuk 800 repült óra után ki kell hajítani is akár a hajtóművet.
Ha az a tendencia náluk a hajtómű terén is, mint a consumer cuccaikban is, akkor ordenáré olcsón gyártanak dömping mennyiségben. Nem baj, ha nem kiemelkedő élettartamú, de ha 800 óránként kap egy vadi új hajtóművet, ráadásul 10-ed áron, mint mondjuk egy nyugati hajtómű, akkor azért a kicsi kínai pilóta boldog
Amilyen fejlesztési ütemet tolnak, lehet, hogy nem is baj, ha rövid élettartamú, mert a hajtóműcserénél már lehet hogy 5-10%-kal nagyobb tolóerejűt tudnak visszatenni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Meg mondjuk, lehetséges, hogy esetleg a kínaiakat nem is biztos, hogy érdekli ha mondjuk 800 repült óra után ki kell hajítani is akár a hajtóművet.
Ha az a tendencia náluk a hajtómű terén is, mint a consumer cuccaikban is, akkor ordenáré olcsón gyártanak dömping mennyiségben. Nem baj, ha nem kiemelkedő élettartamú, de ha 800 óránként kap egy vadi új hajtóművet, ráadásul 10-ed áron, mint mondjuk egy nyugati hajtómű, akkor azért a kicsi kínai pilóta boldog
Amilyen fejlesztési ütemet tolnak, lehet, hogy nem is baj, ha rövid élettartamú, mert a hajtóműcserénél már lehet hogy 5-10%-kal nagyobb tolóerejűt tudnak visszatenni.
Ez zoknik esetében még összejön, de ilyen komplex dolgok esetében már nem működik.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Ez zoknik esetében még összejön, de ilyen komplex dolgok esetében már nem működik.
Miért a nyugat csak zoknit gyártat Kínában?
Dehogynem!
Ráadásul gyakorlatilag egy hajtómű minden alkatrésze újrahasznosítható csak kétkezi munka kell hozzá. Abból meg ott van bőven.
A ritka anyagokat is gyakorlatilag 100%-ban újrahasznosítják, beolvasztják.
 
DSI-s, fene tudja, milyen pontosan belül. Az már korábban felmerült, hogy a J-20 bizonyos szempontból egy "stealth MiG-31", nagy hatótáv, nagy sebesség, nagy radar.

Attól,hogy van DSI még valamilyen mechnizáció kell,hogy 0-tól 2,5Mach+-ig optimális legyen a szívócsatorna.
 
Attól,hogy van DSI még valamilyen mechnizáció kell,hogy 0-tól 2,5Mach+-ig optimális legyen a szívócsatorna.
A DSI lényege pont az, hogy kiküszöbölöd a mechanizációt. Ha jól értem F-16-al elérték az M2-tőt DSI-vel. J-20 esetében, mivel aerodinamikailag letisztúltabb, lehet összejött a 2,5M.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor az f-35 DSI-jevel valamit nagyon elkúrtak.

Nem biztos, mást (1,5M körülit kb.) állítottak be optimálisnak. A gyorsabbakhoz(hasonló méretűekhez ! ) képest ennyivel "kirepül a világból" azokhoz képest.
Ha "nem látod", nem kell a sebességbe/vel menekülnie.


Mondjuk akkor sz@rba lesz az F-35, amikor ez az előny az radar/észleléstechnika/hálózati hadviselés/"nemtommi" fejlődése miatt lecsökken/elvész.


Optimisták(rövidlátók :eek: ) voltak, az idő szokta megadni a választ az ilyen kérdésre.

...engem is érdekel a válasz! :rolleyes:
 
Akkor az f-35 DSI-jevel valamit nagyon elkúrtak.
Teljesen máshová van optimalizálva a két gép, más volt a cél. Szerintem ne tévesszen meg a J-20 orra alatti célmegjelölő, a kínai gépnél nem a taktikai csapásmérés volt az elsődleges tervezési szempont, mint nagyrészt az F-35-ösnél, hanem a légifölény, illetve a nagyon nagy terület feletti kontroll, és gyors reakció képesség. Ehhez nagy hatótáv és sebesség kell, ami a J-20-nak egyértelműen megvan.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
J-20 bizonyos szempontból egy "stealth MiG-31", nagy hatótáv, nagy sebesség, nagy radar.

Ahhoz képest eléggé kicsinek tűnik a j-20-as

1:52-től a gép törzse j-20
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És nézzük meg a mig-31 törzsét oldalról 0:07-től .hát égbe kiáltó a különbség :eek: Korábban én is azt hittem hogy akkora a j-20 mint egy mig-31

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.