J-20 (Chengdu, Kína)

Fogalmazzunk úgy, hogy a j-20 és a Mig 1.44 között található meg a legtöbb hasonló tulajdonság. "Kacsa" elrendezés, dupla függőleges vezérsík, dupla alsó pótvezérsíkok, két hajtómű(mi több ugyan az a hajtómű család is), belső fegyvertér.
De ha egyszerűsíteni akarod a dolgot, akkor csak képzeld el a Mig 1.44-et "stealthesítve" aztán mondjuk az eurofightert is, majd vesd össze az eredményt a J-20-al. Szerintem elég egyértelmű az eredmény. ;)
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.
 
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.

Valóban. Ezt a méret dolgot kifelejtettem. A Rafale vagy a Typhoon mind jóval kisebbek a J-20-nál vagy a Mig 1.44-nél.
 
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.

Simán lehet, hogy megvették a ruszkiktól a MiG 1.44 komplett fejlesztési anyagát, esetleg egy-két munka nélkül maradt tervezőjét is. De persze nézegették az F-22-est is, a törzs eleje ahhoz hasonlít a kacsaszárnyakat leszámítva.
Ez olyan kicsit, mint hogy a Lavi másolata-e a J-10, sokáig azt írta a sajtó, hogy még egy példányt is kaptak a Laviból mintának, meg izraeli mérnököket, de ezt mindkét fél tagadja. Jobban megnézve azért olyan nagy hasonlóság nincs a két gép között, csak felületesen. Az F-16-ról viszont sok mindent lenéztek a J-10 tervezői, az látható (és a Lavi is sokban az F-16-ra alapozott). A szaksajtó találgatásait pedig nem biztos, hogy mindig el kell hinni. Anno pl. a szovjet típusokkal kapcsolatban is sok mindenben mellélőttek, amikor találgattak. Persze nyilván a CIA-nél nyilván sokkal többet tudtak ezekről, csak nem kötötték az orrukra.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
EmxhNSfWEAENoly
 
Simán lehet, hogy megvették a ruszkiktól a MiG 1.44 komplett fejlesztési anyagát, esetleg egy-két munka nélkül maradt tervezőjét is. De persze nézegették az F-22-est is, a törzs eleje ahhoz hasonlít a kacsaszárnyakat leszámítva.
Ez olyan kicsit, mint hogy a Lavi másolata-e a J-10, sokáig azt írta a sajtó, hogy még egy példányt is kaptak a Laviból mintának, meg izraeli mérnököket, de ezt mindkét fél tagadja. Jobban megnézve azért olyan nagy hasonlóság nincs a két gép között, csak felületesen. Az F-16-ról viszont sok mindent lenéztek a J-10 tervezői, az látható (és a Lavi is sokban az F-16-ra alapozott). A szaksajtó találgatásait pedig nem biztos, hogy mindig el kell hinni. Anno pl. a szovjet típusokkal kapcsolatban is sok mindenben mellélőttek, amikor találgattak. Persze nyilván a CIA-nél nyilván sokkal többet tudtak ezekről, csak nem kötötték az orrukra.

Egy F-16 elvileg átrepült Kínába, amit egy beépített emberük vitt át nekik. Nincs megerősítve a mai napig egyik oldalról sem (hivatalosan eltűnt/lezuhant), viszont sok mindent megmagyarázna.

Az 1.44 kapcsolat inkább csak annyi volt, hogy az oroszok azokban az ínséges időkben valszeg jó pénzért átadták a tervek egy részét, és a J-20 koncepcióhoz az több szempontból jó alap (vagy nagyon hasonló) volt. De nehéz megmondani mert a gépről érdemi infó nincs kinn.
 
A pakikkal nagyon jó viszonyban vannak, rajtuk keresztűl lehet megvizsgálhatták az F-16-ot, még ha nem is repülték át őket Kínába.

Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)
 
Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)
Persze, de nem arról van szó, hogy bármit is elsefteltek volna a pakiktól, hanem, hogy pilóták, mérnökök elmentek oda és amennyire lehetett, tanúlmányozták a gépet. Állítólag kínai pilóták repülték is Pakisztánban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
.
.
Mar az F-16-nal is, de F-35 mindenkeppen, a valodi ertek szerintem egyre inkabb a software lesz. Vajon a softwareeket a kesz gepekböl le lehet-e nyulni, vissza lehet-e fejteni forraskodot a kinaiaknak? Remelem, a szamitogepbe vannak önvedelmi megoldasok beepitve, amivel törli a softwaret, ha manipulalasi kiserletet erzekel.
.
Illetve az anyagoknal is a pontos minöseg, es a gyartas, ami miatt a kinai nem tudja/tudta az orosz hajtomuveket igazan jol lemasolni, hiaba volt ott neki a minta.
A kulsö formakat a Tamiya es tarsai, jatek maketteket gyarto cegek is szepen hozzak öneröböl.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Illetve az anyagoknal is a pontos minöseg, es a gyartas, ami miatt a kinai nem tudja/tudta az orosz hajtomuveket igazan jol lemasolni, hiaba volt ott neki a minta.
A kulsö formakat a Tamiya es tarsai, jatek maketteket gyarto cegek is szepen hozzak öneröböl.
A hajtómuveknél nem működik a kínai módszer ugyanis hiába szerzik meg esetleg a pontos anyag összetételt ez semmit sem ér mivel a "titok" a gyártástechnológiában van pontosabban a különböző ötvözök megfelelő arányának kialakításának a módszerében.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)

Ismét eltűnt egy tajvani F-16, kérdés mi lett vele:
1. Baleset volt
2. Ezt a pilótát is rávették a disszidálásra, a gép Kínában van már.
3. Lelőtte egy J-20-as, tesztelték élesben a stealth képességeit reális ellenféllel szemben (ez mondjuk meredek lenne).

Taiwan says F-16 fighter jet goes missing during training
 
A hajtómuveknél nem működik a kínai módszer ugyanis hiába szerzik meg esetleg a pontos anyag összetételt ez semmit sem ér mivel a "titok" a gyártástechnológiában van pontosabban a különböző ötvözök megfelelő arányának kialakításának a módszerében.
Ez mind igaz, viszont akkor viccessé válig az egész eszmefuttatás azt illetően, hogy az F-35-öt a hajtóműért stb. vásárolták meg.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson
Ez mind igaz, viszont akkor viccessé válig az egész eszmefuttatás azt illetően, hogy az F-35-öt a hajtóműért stb. vásárolták meg.
Nem akarták lemásolni, viszont garantáltan nagyon kíváncsiak voltak a legmodernebb, sorozatgyártott orosz hajtóműre (meg úgy általában az egész gépre). Szerintem ennyi, nem több, nem kevesebb. Ezért vettek belőle jelképes mennyiséget.
 
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.
 
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.
Erről volt valami hír régebben is. Azt hiszen valamilyen 3 technológiával nyomtatnak nekik valamilyen spec beconatot.
 
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.

Én azt hallottam igazából sárkánybőrbe bújtatták őket - a sárkánypikkely hihetetlenül reziliens, nem fogja a kard!
A kijelentésed műszakilag kb. ezen a szinten leledzik...